Recenze (918)
Spider-Man: Paralelní světy (2018)
Vtipné, hravé, vizuálně zajímavé, slušně podkreslené hudbou a kdo pochopí i ty popkulturní odkazy, bude si chrochtat.
Koupili jsme ZOO (2011)
"I like the animals... but I love the humans." Pod to se klidně podepíšu. Není to velkofilm ani něco o čem bych musel týden přemýšlet, ale přesto film velmi příjemně překvapil.
Sidney Hall (2017)
Na rozdíl od Manchester by the Sea, což byla jen nudná depka, je Hall mnohem divácky zajímavější a pro mě tragičtější. Logan si v podstatě zopakoval postavu Charlieho s tajemstvím, který byl ale komornější. Nevím jestli je to na pět. Nevím proč vůbec na ty depky koukám. Radši si půjdu číst...
Mys hrůzy (1991)
De Niro dokáže být fakt ďábel.
Uteč (2017)
Těma pěti jsem to možná trochu přepálil, koneckonců není to ani úplně originální, ale je pravda, že jsem se na to fakt hodně těšil a překvapuje mě, že Peele, kterého znám jen jako baviče z trhlých skečů dokázal vyprodukovat takovýhle tísnivý a sugestivní snímek. A hudba tomu dost pomáhá.
Zaslaná pošta (2010) (TV film)
Co se mojí znalosti Pratchettovi tvorby týče, vím o ní asi tolik, co o černém moru (ale pořád je to víc než co vím o matematice), takže z těch stohů knih, co autor napsal, jsem přečetl jednu jedinou, tu první. Ale z nějakého důvodu mi zrovna tenhle dvoudílný kousek přirostl k srdci a vždycky si ho rád pustím znovu.
Logan: Wolverine (2017)
Jsem v rozšafné náladě, tak to trochu napálím.
Pustina (2016) (seriál)
Seriál mě jaksi míjel a až skvělé ohlasy mě přiměly, dát české produkci šanci. A skutečně, vedle všech těch ulic, ordinací, pojišťoven, domnělých českých velkofilmů nebo jakékoli jiné tuzemské televizní produkce působí toto surové drama jako zjevení. Jako by ho natočili nějací skandinávci. Stejně dobře by se to mohlo jmenovat Destrukce nebo Rozklad, ale Pustina vlastně taky vystihuje pointu. Opravdu máloco vybudovalo takovou hutnou atmosféru, docela dobře vyskládaný příběh a bezskrupulózní surovost. Je ovšem pravda, že konec je jaksi nahonem vyřízený a jakoby utnutý. Nechci to přeceňovat jen proto, že se jedná o výrobek z českých luhů, ale ocenit si to vážně zaslouží.
Trumbo (2015)
Ale jo, na těch pět to dosáhne.
Bratrstvo neohrožených (2001) (seriál)
Dlouho odkládaný seriál, který jsem léta nespravedlivě podceňoval. Dílo obsahující všechny aspekty války, všechny charakterové typy, všechno to, co by měl válečný snímek mít a přitom si uchoval střízlivý tón a solidní míru realističnosti. Zároveň se vyvaroval kýčovitému patriotismu. Promluvami pamětníků (a pěkným soundtrackem) se vydařená válečná řež snoubí s tklivým a občas melancholickým příběhem. Nevidím důvod, si to někdy nezopakovat.