Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (1 658)

plakát

Kawasakiho růže (2009) 

Začáteční milostný trojúhelník naštěstí rychle zmizí a ten slizký týpek, co vypadal, že bude hlavní postava se po půl hodině na plátně už v podstatě neobjeví a to je dobře. Začít tak může skutečný majstštyk, kdy prostor dostávají rodiče hlavní hrdinky a ještě někdo, o kom se mnoho let nemluvilo. Musím vyzdvihnout hlavně dvojscénu "výslechu", kdy proti sobě stojí nechutný, ale velmi inteligentní bývalý ESTÉBÁK a vypravuje svůj příběh s tak chladnými emocemi, že by mu to každý věřil a na druhé straně sochař, který musel z určitých důvodů opustit republiku a uchýlit se do vyhnanství Švédska. A scéna matky a dcery v lese, to též klobouk dolu.

plakát

U mě dobrý (2008) 

Chyběla mi tam hudba z "Dannyho parťáků", které mi to v závěru trochu připomínalo. Samozřejmě je třeba ocenit Bolka Polívku, kterej je výtečnej a bez nějž bych film asi ani nechtěl vidět. S ním to totiž hodnotím průměrem, tak jak bych hodnotil asi bez něj, že.

plakát

Kráska v nesnázích (2006) 

V době, kdy kariéra Jana Hřebejka začala strmě klesat, natočil ještě "Krásku v nesnázích". Za mě se jedná o nadprůměrný film, který táhnou nahoru především herecké výkony, zejména vynikající Jiří Schmitzer. Jestli Hřebejk (krom jiného) něco vždycky uměl, byl to výběr herců.

plakát

Šakalí léta (1993) 

Dnes již kultovní muzikál, který se stal obrovským hitem hned při svém uvedení (i díky dobrým písničkám), podle mě však žádná pecka není. Dejdara jsem neměl nikdy rád a kromě Abrháma mě ani ostatní herci nepřesvedčili.

plakát

Hurá! (1986) 

Aneb jak Japonci vyrábějí Fiaty :D. Vlastně jde o předchůdce letošního oscarového vítěze "American Factory", akorát Japonce nahradili Číňani. Holt doba i ekonomika se od roku 1986 trochu změnili. Bohužel konec očekávaný, jak co se týče good guys, tak bad guye. Největším kladem je Michael Keaton, který si svou lehce arogantní a okecávací postavu dokonale užívá.

plakát

Zámotek (1985) 

Kdybych ten film viděl už v dětství, nejspíš bych cítil nostalgii a hodnotil bych více. Ale já ho viděl poprvé až nyní, takže mě nic takového nepřepadá. 80. léta v plném proudu, Steve Guttenberg na vrcholu kariéry, krásná hudba Jamese Hornera, který také teprve začínal. Ale příběh už zestárl a nevidím na tom nic, kvůli čemuž bych se na to znova podíval.

plakát

Rodinné spiknutí (1976) 

Zajímavé je, že od svého vrcholu (Psycho) a od doby, kdy točil jeden hit za druhým (druhá pol. 50. let) už Hitch nikdy nedokázal navázat. Od té doby už byla jeho filmografie vysloveně průměrná (ano, včetně Ptáků). Svým posledním filmem už to zachránit nedokázal.

plakát

Muž, který věděl příliš mnoho (1956) 

Plně souhlasím s komentářem Alfreda Hitchcocka, který řekl, že první verzi z roku 1934 natočil talentovaný amatér, kdežto tuto ostřílený profesionál. Je to totiž vidět. Navíc je film asi o půlhodinu další, než originál, což je v tomto případě k užitku, jelikož se tím dovysvětlí různý věci a vše nejde tak kvapem. Plus herecké obsazení manželského páru Hitchovi též vyšlo.