P. J. D.

P. J. D.

Pavel Dovhanič

okres Praha
Kdo jsem / Co jsem

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 29.3.2018  12:32
    Bídníci (1998)
    ***

    Snímek na mne působí poněkud rozporuplně. Na jednu stranu zde máme skvělé herecké výkony (hlavně Liama), dobré kostýmy, zajímavě dobově laděné exteriéry i interiéry i solidní kameru – to vše pod taktovkou dobře odvedené režie. Na druhou stranu tu ale máme scénář, který (i když má snímek přes dvě hodiny) ale nedostatečně vystihuje samotnou knížku a svým zpracováním tak klouže pouze po povrchu samotné věci a nemůže si (kvůli časové náročnosti) dovolit jít více do hloubky. Na úkor tohoto omezení jsou postavy spíše (oproti knižní předloze) strohé, částečně neodpovídající (např. vztah Jeana ke Cosette nemohl být plně vylíčen a vysvětlen, tudíž zde máme cosi jiného, než kniha zamýšlela) a člověk si k řadě z nich nemůže ani utvořit patřičný a odpovídající vztah. Co víc, řada docela důležitých postav úplně chybí, případně se mihne na chviličku ve zcela zanedbatelné roli, tudíž člověk ani nemá šanci poznat, jaké postavení mají (nebo mají mít) v celém příběhu. Nejvíc mi ale vadí závěr snímku – ten se totiž s knihou plně neslučuje. Zde vidíme šťastného Jeana, jak odchází svoboden. Ale bylo tomu opravdu tak? Nebudu zde vyzrazovat zápletku, ale děj následovaný po tomto by se rozhodně nedal přirovnat k „happy-endu“ pro všechny. Vzato kolem a kolem, musím dát pouze tři hvězdičky.

    • 18.3.2018  15:02
    Bleach (TV seriál) (2004)
    ***

    Zpočátku to bylo hodně dobré (hádám asi první dvě série), ale pak se to zatraceně zvrtlo do klišé a průměrnosti. Díly postupně začaly být čím dál tím více iritující a příběh se v některých případech úplně vytratil. Nějaký smysl „ospravedlnění“ hlavních hrdinů a jejich činů se také s přechodem do dalších sérií vytratil a nahradily ho citáty typu „prostě proto, tak je to správně“. Souboje jsou tak něco, co to mohlo zachránit (když hudba po třetí sérii začala být na pendrek), ale nakonec to skončilo zase u klišé a vykrádání starších dílů. Kolem a kolem, nemůžu dát s jistotou lepší hodnocení, jak průměrně tři hvězdičky.

    • 28.12.2017  19:38

    Úvod byl docela dost patetický. General Hux má mít dle autorů snad smýšlení jednoduchého robotického droida, což je poněkud překvapující. Dost to nasvědčuje tomu, že dle autorů pozice generála nic neznamená a ve skutečnosti ji může vykonávat kdejaký blb, jaký skočí i na ten nejjednodušší a nejprokouknutelnější trik. Co víc, celá špičkově vycvičená flotila řádu, je během chvilky hravě poražena necvičeným odbojem, třebaže v dřívějších fimech (4. – 6.) tomu bylo právě naopak a odboj tehdy dostával krutě na frak (Disney se asi rozhodlo, že když už takto „zprzní“ seriál Rebels, tak tu může prznit taky). Ovšem takovýchto „vyznění“ (když budu slušný) je v tomto filmu bohužel více. Záhadné přežití generálky Leii ala Superman (či Neo z Matrixu), změna akutnosti situace na neakutní (ačkoli jsou neustále pod útokem, tak najednou mají 18 hodin k dobru, ač se předtím zdálo, že je to otázka maximálně hodiny), zmatená nová admirálka (člověk by čekal, že někdo v téhle funkci bude reagovat daleko lépe, než zmoklá slepice), Rey dokáže bez výcviku uzvednou obrovské balvany (ačkoli Luke s výcvikem toto nedokázal), divný závěr a řada jiných věcí, o nichž bych se tu mohl rozepsat na několik řádků. To podkreslují trapné vtípky, bez nichž by filmu bylo určitě lépe. Celkově příběh spíše vypadá porůznu sešívaný z několika scének, avšak není zde příliš, co by jej dokázalo udržet v takové formě, aby člověk nebyl zmatený, unuděný, nebo by neprotáčel oči. Dobrá režie se sice snaží, ale scénář je místy tak příšerný, že to prostě nemůže zachránit (obzvláště dialogy Kylo-Rena a Rey jsou hrozné). V neposlední řadě je mu třeba vytknout neustálou snahu vykrádat předchozí díly (např. variací na sehnání jakéhosi Hana Sola, jímž je zde tentokrát lamač kódů, variací na snahu Rey přesvědčit Kylo-Rena, aby se přidal k dobru, byť to samé jsme viděli u Luka a Vadera, či variací na smrt Luka po způsobu smrti Bena Kenobiho atd.). Připouštím, že jsou některé scény opravdu dobré, avšak je jich (oproti zbytku) pomálu, skoro jak šafránu. Po vizuální stránce je snímek sice fajn a hudba je opět skvělá (výtečně podkresluje atmosféru snímku), ale to poněkud nestačí k tomu, aby to snímek zachránilo. Obzvláště když se vezme chabý herecký výkon některých představitelů rolí (např. Kylo-Rena či patetického Snoka). Snímek jsem shlédl pro jistotu rovnou dvakrát. Nevěřil jsem totiž, že by po té salvě chvály – co zde čtu – mohl být výsledek tak průměrný. A on bohužel průměrný je. A to nejenom po stránce původní šestice dílu od G. Lucase, ale také i z hlediska scifi filmů. Tudíž na ukrácení dlouhé chvíle může být fajn, ale to je tak vše.

    • 27.12.2017  14:18

    Kombinace Rachel Talalay a Steven Moffat očividně může docela dobře fungovat. Navíc Steven Moffat ukázal, že ukočírovat a zajímavě podat příběh Doctora Who stále umí. Dialogy srší vtipem a jsou plné narážek na dobové smýšlení 60. let, kdy seriál vznikl. Bradley a Capaldi si jdou dobře do noty a výtečně se doplňují. Kapitán z první světové války je úsměvně vtipný svou věčnou nechápavostí a celkově i příběh funguje jako pečlivě seřízený hodinový stroj, byť je docela dost jednoduchý a přímočarý (na druhou stranu ale méně fádní, než některé seriálové díly). Ovšem problém přichází se závěrem, který mi přišel až moc natahovaný a v některých bodech dokonce i nudný (vím, že si Doktor potrpí na teatrálnosti, ale tady mi to přišlo až moc jako nějaká naučená poeticky laděná citace). Na druhou stranu jsem alespoň rád, že se tak nějak objasnilo (přimhouříme-li oči), jak to ve skutečnosti nakonec je s Doktorovu společnicí (kdo viděl tomuto předcházející díl seriálu, jistě chápe) – to je určitě velký plus a ubírá to na dané fádnosti a klíčovosti minulého dílu seriálu. Kolem a kolem je ale tento speciál vcelku podařený a po předchozím speciálu (Doctor Who: The Return of Doctor Mysterio) je to vítaná změna k lepšímu.

    • 26.12.2017  22:51
    Dunkerk (2017)
    ***

    Což o to, po vizuální stránce je film docela pěkná podívaná. Stroje, uniformy, interiéry i exteriéry a řada dalších hmotných věcí převážně odpovídá dané době. Ovšem to by bylo pro úspěch snímku docela málo. A ono to málo také je. Hudba je sice fajn, ale není nijak výjimečná a spíše jen podkresluje atmosféru (a to ještě docela slabě). Kamera a obecně kamerová technika plní svou funkci a leckdy umí být zajímavá. Avšak po stránce scénáře a i režie musím konstatovat, že jsem silně zklamán. Snímek nemá nikterak silný příběh a krom několika k sobě „přifařených“ akcí ani nemá co vyprávět. Těžko člověk bude hádat co je hlavní dějová linka a co naopak není. Těžko bude člověk soudit, kdo je tou hlavní postavou a kdo jen vedlejší. A s obtížemi se bude i snažit vžít do role a cítění daných postav. Přitom celkově tato tématika „obléhání ostrova a snahy na něm přežít“ se dá pojmout daleko obstojnějším způsobem, což nám v minulosti již dokázal snímek Dopisy z Iwo Jimy (byť týkající se jiného ostrova, opačné strany boje a jiné doby). Takto nakonec nemůžu dát lepší hodnocení, než 3 hvězdičky. Od Nolana jsem popravdě čekal více.

    • 21.12.2017  22:15

    Po šestnácti letech jsem se dočkal konečně filmu, o němž mohu směle a s jistotou prohlásit, že se jedná o výborného následníka Moulin Rouge. Snímek si pohrává s kabaretními prvky s obdobnou grácií a ladností a přitom dokáže být rovněž i zábavný, ba přímo někdy i komický. Přitom v něm nejde pouze o to strhnout na sebe příběhem, ale také poukázat na docela podstatnou problematiku. V posledních letech jsme totiž svědky toho, jak minoritní etnická skupina afroameričanů na sebe strhává pozornost a poukazuje, jak je znerovnoprávněna. Ovšem na znevýhodnění postižených se takováto pozornost až dosud tolikero nestrhávala, přestože si ji (dle mého názoru) zaslouží mnohem více. Nicméně to jsem trochu odbočil. Hlavní myšlenka je totiž rodina pro rodinu. A dovolím si říci, že je zde prezentována docela dobrým způsobem. Jistě, je to omíláno ve filmu dokolečka. Avšak docela nenucenou a hravou formou, tudíž člověk nemá pocit, jako kdyby mu bylo vnucováno cosi, co by se dalo přirovnat „otravným podomním prodejcům“. Písničky jsou dobré a vezme-li se v potaz rozmanitost daných postav, je až s podivem, jak skvěle si sedly s líčeným příběhem. Příběh zde přitom není nijak komplikovaný, neobratně a nuceně natahovaný, ale výstižný, pružný, hbitý a především přímočarý – to dost oceňuji, protože se tak v něm člověk neztrácí, může jej dobře sledovat a ve výsledku i přijít na smysl filmu i něco si z něj odnést. Bravurní z herců byl pochopitelně H. Jackman, jehož kvality jsme si už dřív mohli potvrdit v Bídnících. Není tedy překvapením, že ani zde nebyl k přehlédnutí. Naopak mne však potěšilo, že svým hraním nezastínil i druhé herce a dal jim tak prostor. Přitom za toto vše nevděčíme pouze režii a skvělému scénáři, ale rovněž i kostymérům, kulisákům, ale i kameře – ta zde dokázala snímat průběžné vše podstatné a nestalo se u ní to, že by přesmíru byla nucena přepínat mezi svými záběry (takovéto přepínání se mimochodem v současné době neznámo proč děje čím dál tím více a snímek pak působí fádním dojmem – což zde naštěstí neplatí). Zpětně si však uvědomuji jeden docela podstatný problém. Třebaže jsem ale řekl, že jsou písničky dobré, nejsou až tak skvělé, abych si je musel například zpívat dokolečka (např. u Odvážné Vaiany jsem si písničky zpíval pořád, avšak zde nikoli) - jsou pouze dobré (třebaže uznávám, že hlavní omílaná písnička je v tomhle výjimka a má i šanci na nějakou tu sošku). Dlouhodobě váhám nad 4 a 5 hvězdičkami, ale prozatím dávám jen 4 - abych se utvrdil ve vyšším hodnocení, musím se na film v budoucnu podívat znova a zkusit ho pak opětovně posoudit (navíc mám tušení, že snímek má po životopisné stránce nějaké nesrovnalosti, ale to bych to musel důkladněji prozkoumat s opětovným shlédnutím).

    • 1.12.2017  11:07
    Hra (1997)
    ****

    Snímek je docela dobře natočený. Poutavost scénáře i dramatické provedení režie by si zasloužilo pochválit. Co mi však na snímku vadilo byly některé nedořešené věci, či naopak některé, jaké se tvářily, že mají ve snímku co dělat, ale ve výsledku tomu tak nebylo. Rovněž i konec mohl být daleko povedenější, kdyby se prostě rozhodli tvůrci po závěrečném činu na mrakodrapu to střihnout. Kdyby zkrátka hlavního hrdinu nechali udělat jeho poslední čin. Takhle byl divák docela silně ochucen o implicitní estetický zážitek. Proto nakonec 4/5.

    • 8.8.2017  23:44

    Dlouho jsem se u tohoto snímku zdráhal cosi sepsat a ještě déle jsem zvažoval, jak jej vůbec hodnotit. Abych uvedl na začátek, původní předloze se bezesporu nevyrovná do hloubky (to tu ostatně napsali mnozí přede mnou a já to dál rozpitvávat proto nebudu), ale nemohu říci, že by to byl až tak úděsný film, jak tu leckdo říká. Příběh sám o sobě tu dává smysl, i když je místy, pravda, trochu děravý. Hlavní postava mi také nevadí, i když někteří píší, že si nedokáží vysvětlit, proč není Asiatka. Ano, není, ale to je objasněno tím, že její tělo bylo v tak zuboženém stavu, že museli vytvořit nové a to zřejmě vytvořili podle nějakého modelu/šablony, jaký momentálně měli a ne podle toho, že se zrovna potřebovali mermomocí držet toho, že byla Asiatkou (navíc, jak se později ukáže, její matka je Asiatka, tudíž to klidně mohl být i zastírací akt hlavního padoucha, který si tak chtěl zajistit, že bude mít obtížnější o své minulosti cokoliv zjistit). Tohle je ale vedlejší (každopádně protože to není vysvětlený ještě neznamená, že to nebyl záměr a že je to prostě blbá chyba). Film je docela akčně střižený, avšak co se týče originality tak strádá. Někteří tu zmiňují v souvislosti Matrix, s čímž nesouhlasím. Jednak byla původní předloha před Matrixem a jednak zpracováním je mu dost vzdálený. Co mi přijde, ale daleko závažnější je to, že působí dost jako vykrádačka Blade runnera (z roku 1982) – a to bohužel nemůžu odpustit. Hudba je sice fajn a kamera taky, i postavy se dají skousnout (byť v předloze jsou lepší), ale od scénáře jsem měl trochu větší očekávání. Chvíli jsem zvažoval čtyři hvězdičky, ale když jsem vzal věci okolo, tak musím dát tři.

    • 10.7.2017  21:56
    Piknik (TV film) (2014)
    **

    Hlavní téma a i myšlenka sama o sobě není špatná a rozhodně by byla ve vhodných rukách a při správném zpracování věru i filmem, o němž by stálo dlouze přemýšlet. Když si ale vezmu všelijaké odbočky ve scénáři, jaké filmu podstatně ubíraly na vážnosti, ale i podstatě jeho myšlenky, pak musím suše prohlásit, že film bylo pěkné fiasko. „Milostný trojúhelník“, děti a jejich (když to řeknu ještě slušné) bláznivé dobrodružství (a snaha seniorů o záchranu), hloupé průpovídky a spíše odlehčená atmosféra něčeho, co mělo být bráno mnohem vážněji. Ani ty herecké výkony to nijak nezachraňují – byť je pravda, že sami dialogy můžou dokázat leccos (ostatně celý film je většinou jen o dialozích), tady nedokázaly nic, leda tak velkou nudu. Takhle dávám dvě hvězdičky.

    • 11.1.2017  12:32

    Jedinečný snímek, jaký líčí, co za zvěrstva se tehdy dělo. Co za fanaticky-rasistická odsouzeníhodná zvěrstva se činilo na obyčejných prostých lidech, jací za nic nemohli a stali se de-facto obětí jednoho obrovského ideologického zločinu vyvolané pomatenými rasistickými antisemity, jací by za svoje počínaní měli skončit v pekle. Film tak realisticky líčí události války, až má člověk občas pocit, jako kdyby byl přímo na promítacím plátně. Scénář a hlavně režie zachycuje události, jaké nutí k slzám, nenávisti a téže i k znechucení. Například jak zastřelí architektku pouze proto, že chtěla pomoci. Jak zabijí ty, kteří fyzicky neodpovídají. Nebo i to, že se děti museli schovávat ve splaškách, aby se ukryly před možnou smrtí. O to více se nutí pak člověka zamyslet k tomu, proč denně slýchává rasistické výroky, když se dobře ví o tom, co se stalo tehdy. Proč člověk stále musí slyšet tolik nenávisti, ačkoliv to vede k čemusi hnusnému, odpornému a odsouzeníhodnému, jako byly právě koncentrační tábory. Snímek rozhodně nutí k zamyšlení a rozhodně je též i dobře natočen. Kulisy, hudba, černobílý filtr, herecké výkony. Zdá se to jen jako pouhý výčet, avšak vše je perfektně sladěné – v souladu. 7 oprávněných Oskarů. Víc není třeba dodat. 5/5.

    • 11.1.2017  12:15

    Film, u něhož se mísí slzy se smíchem, ačkoli samotná tématika je velice ponurá a temná. Nesetkáváme se zde plně se surovostí a syrovostí jakou například známe ze Schindlerova seznamu. O to více zde hraje úlohu to, co si člověk musí domyslet, ale to vůbec nevadí. Film je laděn na lehkou strunu. Plyne lehce, nikoli těžkopádně a se záběrem na detail. Scénář zde hraje prim a režie si to uvědomuje. Je tomu tak též vše podřízeno. To ale neznamená, že by ostatní složky byly špatné. Naopak jsou přímo skvělé. Fascinuje mne, jak tatínek dokáže pro své dítě udělat cokoli. Jak takovou tíživou situaci dokáže proměnit v neškodnou hru, jaká se malému dítěti zdá věrohodná. A o to více ve mně vzbuzuje odpor k tomu, co se dělo. Odpor k rasistickým čistkám, odpor k antisemitismu a odpor k rasismu samotnému. Uvážím-li fakt, že by si měly být všechny rasy především rovny, fakt, že zde není žádné rasy nadřazené a podražené, fakt, že není jedna rasa horší a lepší – to vše nahrává tomu, že to co se dělo, bylo odsouzeníhodné. A dnes tak vyvstává o to více otázka – když takovýto film shlédneme – proč někteří lidé stále mají takové rasistické a odporné sklony i dnes? Každopádně – samotný snímek je naprosto skvělý. Opravdu nevím, co bych mu mohl vytknout. Vezmu-li pak v úvahu, že se jedná o snímek, který byl natočen (v porovnání s Hollywoodskými snímky) za skromné peníze, o to více pak u mne stoupá na hodnotě. Tři Oskary to potvrzují. Plný počet.

    • 11.1.2017  12:06
    Pianista (2002)
    *****

    Úžasně natočený snímek jaký mne dojímá k slzám i dnes, ačkoliv jsem jej viděl již několikrát. Musím prohlásit, že takovéto filmy jsou nejenom unikátní svým zpracováním, ale téže i poselstvím. Poselstvím, že všichni jsme lidé. Lidé jací by se měli tolerovat, jací by se měli míti rádi a jací by neměli hledět na takové hlouposti jako barva kůže, rasy či vyznání. Všichni lidé si mají být rovni, neboť jsme narozeni stejně, jako i stejně umíráme. Stručně řečeno – antisemitismus je svinstvo a rasismus zrovna tak. A co víc, je úžasné, že v dobách temna se najdou lidé, kteří pomůžou. Pomůžou, protože tak je to správné. Ať se jedná o firemníka, zaměstnance podniku, nebo i onoho německého kapitána který dobře ví, že jeho rasisticky založená ideologie je špatná a i přes nepříznivou situaci se snaží pomoci Wladyslawu Szpilmanovi. Chápe, že i přestože je židem, je stejným člověkem jako on. To by bylo k myšlence sdělení, jaká je úžasně zachycena a v dobách dnešní pokroucenosti vnímání některých lidí, by měla být stále a stále opakována „Všichni jsme stejní, není důvodu k rasismu a nenávisti“. Samotný scénář a i režie se toto na pozadí příběhu pianisty snaží prosazovat a dobře se jí to daří. Ač příběh líčí dosti temně a syrově, své kouzlo to má. Kulisy i kamera tomuto výborně napomáhají a to více je pak podtrženo, jaká krutá doba to vlastně byla. Jaká krutá doba, kdy si jeden rasistický šílený diktátor usmyslel, že provede takový odporný a odsouzení hodný čin. Hudba je pak kouzelným doplňkem, neboť zde má podstatnou úlohu, jaká zde není pouze role druhotné, a podkreslují. Kdepak. Má zde stejně důležitou roli (ne-li někdy důležitější) jako scénář, neboť i ona vypráví příběh. Přenáší jej. V kombinaci s hereckým výkonem hlavních představitelů je tak tento snímek čímsi úchvatným. A proto se také nedá divit, že získal rovnou tři Oskary. Za mne jasný plný počet.

    • 6.1.2017  15:17

    Seriál působí prve zmatečně, avšak to je zcela účelné. Jednak to odráží styl psaní Douglase Adamse, na jehož předloze (byť co vím, tak se vlastně téměř s dějovou linkou neshoduje) tento počin vznikl, ale rovněž to staví i na faktu, že takto lépe pochopíme samotné hlavní postavy. Prvotní laxnost (posunu v ději) tak představuje Todda a jeho počáteční monotónnost, následná zmatečnost Dirka (a jeho chaotickou osobnost) a takto bychom mohli pokračovat dál a dál. To oceňuji. Seriál má proto co do scénáře a režie mnoho chutí, což však může občas působit na škodu, uvážím-li, že ne každému to může sednout (mě ale ano). Jednotícím prvkem je zde však hlavní příběh. Dá se říci, že je utvářen dílčími prameny, jaké se následně shluknou do jednoho a konečně (byť lehce bizarním způsobem) začnou dávat smysl. Vše je propojeno – jak hlásá seriál od začátku a nám to začne dávat smysl, až v posledních dílech první série. Seriál má dostatečný podklad (tzn. scénář, dílčí charaktery, hudba a režie) na to, aby nepůsobil průměrně, ale je fakt, že někdy k té průměrnosti sklouzne a to obzvláště v momentě, kdy je potřeba čímsi vyplnit zbytek dílu (tzn. zbytečné přílišné natahování scén, přechody mezi scénou A a B a jejich návazností, či scény zbytečné vůbec sami o sobě). Takhle je to na 4 hvězdičky, ale je klidně možné, že v příští sezoně to čímsi vytáhne (nechme se překvapit).

    • 30.12.2016  16:32

    Peckový film. O to víc se jeho poselství umocňuje v dnešním světě a hlavně vezmeme-li v úvahu i události okolo Brexitu. Samotný příběh má u Wachovských až podezřelé Christopher Nolanův styl, který však nevadí a naopak tematice sedne. Alespoň o to více je dokázáno, že není nutné vidět herci přímo do tváře a i bez jakýchkoliv emocionálních prožitků hlavních hrdinů (nepočítám-li Portman) to taktéž jde – tudíž velký plus pro scénář a ještě větší pro režii. Místy jsem měl až pocit, jako kdyby se na plátno promítl 1984 smíšený se Ztracený svět v podzemí – ale v tom dobrém slova smyslu. Snímek je zkrátka skvěle vytvořený, postupuje plynule a celistvě, nemá zbytečné odbočky a nechová se tak ani zmatečně a téměř vše je zřejmé na první pohled (ačkoliv ten kdo přijde i na to nepříliš zřejmé patrně zajásá stejně jako já). Za mě jednoznačně 5/5.

    • 29.12.2016  18:27

    Jako běžný díl by to zas tak špatné být nemuselo, i když přes všechny snahy přijít tomuto speciálu na chuť musím říci, že se v lepším případě tváří pouze průměrně. Chápu, že se Moffat soustředil v danou dobu více na Sherlocka a tak dělat plně na tomto speciálu, na to holt neměl čas. Ovšem to, co vytvořil Edward Bazalgette je pro mě (když budu slušný) zklamáním. Dá se říci, že výsledný dojem působí jako dort Pejska a Kočičky – zkrátka sešité horkou jehlou tak, jak to přišlo pod ruku. Postava Granta, ale i samotné novinářky mi přišli prostě nudné a nezáživné a jakýsi pokus na „nuceně komické“ mučení Doktora ve mně nedokázalo vyvolat ani pousmání se. Zachraňoval to tak jen Capaldi a Matt Lucas, u nichž to ale není ničím překvapivým (po herecké stránce mají vcelku pestrou škálu rolí v jejich herecké historii). Po loňském excelentním speciálu (ale i dobrém předloňském) je to tedy bída s nouzí. 3/5 a to jsem ještě mírný.

    • 7.11.2016  22:03

    Příběh má zcela jasnou linku, kterou však divák musí pozorně vnímat. Nejedná se o klasické posouvání v ději akce – dialog – akce a podobně. Jedná se spíše o vizuální symfonii, jaká je doplněna skutečnou symfonií (nyní již sonickou). Hudba je zde zajímavě zakomponována a scénář dokazuje, že film nepotřebuje příliš dialogu na to, aby mohl dobře fungovat. Přesto je tu pár problémů, které snímek znesnadňují pochopit. Především není určen pro každého a to nejenom tím, že v něm Kubrick zanechal svůj typický podpis, jaký zanechává i u svých dalších filmů. Spíše proto, že působí alegoricky až téměř kubistickým dojmem. Ne každý ho je tak schopen pochopit a pro podrobnější rozbor je tak třeba znát i dané reálie (autorův přístup, myšlenka poselství sdělovaného divákovi, zpracování předlohy a filmu, důvody a podněty vedoucí k tomuto atd.). A to je právě kámen úrazu. Takhle bohužel snímek dost ztrácí a divák nemá příliš chuť se na něj opětovně podívat, namáhat hlavu a podle pečlivé analýzy (např. sémiotiky) zjišťovat, jak se věci mají – zkrátka něco jako Guernica od Picassa. Film je revoluční a to v každém směru (tedy nejen technologicky), ale jak říkám – je třeba k němu přistupovat opatrně. Jinak to totiž může ve výsledku dopadnout tak, že si neznalý divák bude říkat „Co, že to sakra viděl“.

    • 2.11.2016  11:08
    Enderova hra (2013)
    ****

    Zpočátku jsem k filmu přistupoval poněkud nedůvěřivě. Myslel jsem si, že půjde o obdobnou průměrnou tuctovku, kde jsou děti v hlavních rolích a kde představují nikým neohrožené hrdiny, jací můžou zvládnout veškeré nesnáze s prstem v nose (alla tzv. „dětští Rambové“) – ať už jde o dětské špióny, vojáky, policajty a obdobné nesmysly. Jsem velice rád, že tento snímek nepatří k těm brakům, jaké se dosud natočily a co víc, jsem rád, že jsem se mýlil! Film je totiž dost dobře natočený. Děti nepůsobí nijak přehnaně, jejich chování je odpovídající jejich věků, situace na základně je vedená téže znamenitě a z režisérského hlediska tak nemám nic k vytknutí (trošku mi to připomíná Battlestar Galacticu, Star-gate…). Neznám sice původní knižní předlohu, avšak scénář by se dozajista sám o sobě dal vydat i jako samostatná kniha a možná, že by i posbíral nějaké to ocenění, neboť je (co jsem měl možnost vidět) dost čtivý a chytlavý - plynule jede z bodu A do bodu B (žádné hloupé odbočky, matoucí schémata a přehršel nesmyslných postav a zvratů jaké vidíme např. u nového Kapitána Ameriky: Občanské války). Hudba má spíše podpůrnou funkci, ale i přesto se v ní dá najít pár skladeb, co mohou působit i jako samostatné složky sami o sobě a pokud si je někdo pustí jen tak (bez jakéhokoliv obeznámení o původu, snímku, žánru apod.) jistě na něj i takto budou působit dobře a uceleně. Na snímku jsem dlouho hledal chybu a tu jsem bohužel našel v určitém klišé, jaké se stále opakují u všech možných snímků. Z otloukánka se stane hrdina či proti němu stojí ti, co mu to prostě nepřejí a naopak chtějí býti těmi opěvovanými oni, (např. to bylo i ve Star Wars, Pán prstenů…). Avšak kazí toto výsledný dojem? Nemyslím si. Hádám, že takovéto prvky se objevují a budou i nadále objevovat, neboť jsou zkrátka základem většiny takto laděných příběhů. Film navíc u mě vytáhl oním závěrem, který byl (když už nic jiného) alespoň trochu originálním (i když o tom by se možná dalo polemizovat vzhledem k filmům jako Bitva o planetu Terra, Avatar aspol.) koncem. Prozatím dávám 4 hvězdičky (pro vyšší/nižší hodnocení bych se na snímek musel podívat znova).

    • 27.10.2016  13:17
    Online Gamer, The (TV seriál) (2009)
    **

    Zpočátku tento internetový počin může diváka zaujmout. Nejspíše si bude říkat, že „co to sakra je“ a možná, že si i na styl seriálu postupně zvykne. Pakliže se příběh rozvíjí a má smysl, pak je to i snesitelné. Problém začíná ve chvíli, kdy tvůrci nevědí, jak dál, a proto si začnou vymýšlet nehorázné hlouposti. I s průměrnými (a někdy i podprůměrnými) hereckými výkony, žádným (či bídným) hudebním doprovodem, poněkud laxními rekvizitami (až na dům a obchod nic moc), a čím dál tím horšící se režií i scénáři (bez jakéhokoli smyslu, poselství…) mi nezbývá dát jiné hodnocení, než dvě hvězdičky. Občas jsem si i říkal, zda si to ale nezaslouží dostat odpad, protože u této satiry je to těžké rozhodnout (posuďte sami).

    • 12.10.2016  23:47

    Snímek mi v určitém směru zpracování připomíná cenami ověnčeného Birdmana. Ačkoliv se spíše než hraný film tváří jako dokument, o to více podkresluje danou povahu, ale i účel samotného sdělení – tedy myšlenku, jíž divákovi přináší. Tou v žádném případě není glorifikace onoho diktátora, jeho skutků a jeho politické strany i působení (něco takového by navíc bylo odporné a zvrácené). Částečně se jedná o parodii, avšak spíš než to zde lze vypozorovat určité upozorňování na fakt a podmínky, jaké vedli k tomu, že umožnili vzestup Německé říše a jejího tyrana v jejím čele. Na fakt, který i přes opakující se podmínky v mnoha hlediscích bohužel nabírá směru ne příliš líbivého – tedy toho, že lidé se z minulosti nechtějí poučit. Pochopitelně zde mluvím o imigrantech, na něž se nahlíží (některými lidmi) ba přímo démonicky. Dá se tedy v kostce říci, že scénář z hlediska sdělení myšlenky vcelku obstál – dobře situoval, parodoval, ale i upozornil na současnou (ale i minulou) politickou scénu a krizi současnosti. Co se týče příběhu, pak ten je napsán docela dobře. Postavy jsou různorodé a dokáží každé svým způsobem zaujmout. Nápad s filmem ve filmu a knihou jako následným filmem, vítám, neboť tak přímo, jasně a jednoznačně upozorňuje na ono zrcadlení, které vidíme od začátku až do konce (což je i ona souvislost s dříve zmíněným Birdmanem). Avšak co režie? Zde trochu pokulhává. Místy jsou scény na sebe napojeny poněkud nešikovně – takového pocitu lze získat předně ve druhé části snímku. Příběh tak postupujeme někdy nuceně a někdy si člověk musí i věci domýšlet (nejedná se o nic velkého, ale výsledný dojem to kazí). Chápu, že se snaží tvářit trochu jako dokument (či televizní reportáž, chceme-li to chápat jako další pokus tvůrců o zrcadlení), ale někdy to dost vadí – zkrátka člověk se prostě začne i nudit. Herecké obsazení není zase tak špatné, ale občas mám pocit, že vyjádřené rozpoložení postav je málo emotivní (a že je takových scén požehnaně – např. cesta autem, kdy je rozebírána dívka mladého režiséra, přiškrcený smích vůdce z podařeného vtipu apod.), avšak z toho viním spíše režiséra. Film jako takový není špatný, avšak podíval bych se na něj znova? Asi ne. Zkrátka, ačkoliv je v něm i dost vtipu, je v něm i dost nudy. Pro plný počet hvězdiček by potřeboval ubrat trochu z té vážnosti, nepředpokládat, že divák je úplný hlupák, co myšlenku/sdělení nepochopí a zkusit jej trochu víc oživit/z-akčnit, tak jako tomu bylo u Borata, jež byl téže laděn coby dokument, avšak přesto i tak byl hraným filmem. Snímku dávám čtyři hvězdičky, protože si je určitě zaslouží. Dozajista není jenom nějakým průměrným filmem – takových se natočí za rok plno. Ale takovýto? Na něco takového by si asi každý netroufl – už jenom kvůli špatné a odsouzeníhodné minulosti.

    • 8.10.2016  15:17

    Dokument má bezpochyby jakési sdělení a myšlenku. Ta je však z pouhého sledování poněkud obtížnější na pochopení. Pakliže by si člověk nepřečetl popis přímo k tomuto dokumentu, byl by hozen jako neplavec do širého oceánu. Dokumentu chybí určitá narace. Vypravěč by tu bodl jako sůl. Alespoň jakési krátké textové informace, či úvody, které by mnohé předem objasnili. Avšak nic. Problém jsem měl i u ozvučení. Jak v televizi, tak i při pokusu sledovat na internetu. Hudební podkres by tu bodl téže, avšak nemyslím si, že by byl čímsi naprosto nezbytným. Také mi tu chybělo jakési srovnání, či snímky toho, jak to v dané škole vypadalo předtím – alespoň z fotek. Cílená a finální podoba po rekonstrukci však na tom téže nebyla o moc lépe, neboť se zachytilo jen pramálo. Tyto informace jsou přitom pro onen dokument klíčové, neboť o to v něm přeci šlo. Ač byly zachyceny podmínky, ale i určité pasáže oprav, pro výsledný dojem to bylo poněkud málo. Divák si sice obrázek o daném prostředí udělá, avšak tím to končí. Hádám, že dokument samotný asi vznikal jako vedlejší produkt a jako cosi nízkonákladového. Nicméně i za málo peněz se dá natočit mnohem a mnohem více (a především i daleko lépe). Takhle za 3 hvězdičky.

    • 28.9.2016  22:47
    Show Jana Krause (TV pořad) (2010)
    ***

    Zpočátku kvalita, dnes si tím už tak jistý nejsem (jen kvantita?). Show jede podle stejného scénáře a časem se stává čím dál tím víc monotónní. Což o to. Zpočátku vtipy a glosy moderátora nebyly tak provařené, avšak časem sklouzl až k trapnosti (možná ne záměrem) a některé rozhovory jsou tak v tomto pořadu vcelku (bohužel) nudné. Jako vyplnění večerní mezery, kdy není na co koukat, to obstojí. Obávám se ale, že v porovnání s americkými protějšky má tato show poněkud patrné nedostatky. Tři z pěti.

    • 22.6.2016  22:07
    Monster (TV seriál) (2004)
    ****

    Seriál rozhodně není špatný. Podívám-li se na anime jako celkově, řadí se k lepší sortě (je lepší než totální odpad v podobě bakugan a beyblade a je lepší než s přimhouřením průměrný Naruto: Shippūden). Příběh má rozhodně zajímavý a i zajímavě propojený. Vše na sebe hezky navazuje a odkazuje i na budoucí, či minulé (retrospektivní) události. Každopádně má v tomto ohledu ale i tendenci zacházet do zbytečných detailů, či případně rozvíjet děj tam, kde spíše není potřeba. Hudba je zde spíše upozaděna, a ač opening a oba endingy jsou docela dobré, v průběhu seriálu se zase tolik sama o sobě nerozvine – slouží jako jakési podkreslení dané situace (ovšem kvůli své omezenosti ve variaci časem i omrzí – tedy po 74 epizodách). Líbí se mi, že se (pro děj důležité) postavy postupně rozvíjí. Že nejsou stejné na konci, jako byly na začátku. Že se buď jejich smýšlení zcela změnilo, či alespoň částečně pokřivilo. Co mě však vyloženě vytáčí je otevřený konec, kdy si divák musí nutně otázku, jak to vlastně skončí (rozhodne se Johan cosi podniknout, nebo je prázdná postel a otevřené okno symbolem čehosi jiného? A pakliže má příběh dále pokračovat, proč se tak nestalo, byť třeba jen jedním dílem?). Dále je nutné vytknout chyby, kterých se dopustili japonští tvůrci vyloženě z nedostatečné znalosti evropské (hlavně německé a české) kultury. Nemám tak ani na mysli úsměvnou výslovnost češtiny (chápu, že ji Japonci úplně neovládají, protože to není jejich primární jazyk), jako spíše chování samotných aktéru. Někteří se totiž chovají… (vyhnuli se označení prapodivně a dá se říci, že i vyloženě úsměvně, či hůře jako případy pro psychiatrickou léčebnu) no když budu mírný, pak divně. Celkově se jedná rozhodně o zajímavý počin. Na pět hvězdiček to ale není (není to perfektní jako Death Note, nebo Cowboy Bebop) a na průměrné tři téže ne (to bych celá počin dost shodil). Čtyři hvězdičky jsou tak jasnou volbou.

    • 11.5.2016  18:46

    Hlavní příběh sám o sobě by nebyl špatný (byl by - pokud by se nezpackal - alespoň průměrně zpracovaným klišé, nikoli jen zpackaným mizerně zpracovaným klišé), pokud by to ale nemělo jeden háček. A ne ledajaký. Přesněji řečeno, až nechutně nakupené omáčky, jaká film dělala hutným a těžko stravitelným. Zbytečné odbočky, které se „snažili“ do děje zatáhnout všechny super-hrdiny (i toho otravného a trapného nového Spidermana), působili až laciným dojmem. Už jsem si zvykl na tu předvídatelnou a nikterak tedy zvratovou linii příběhu. Jenomže tady se pomalu nedalo ani poznat to, co snímek chtěl předně říci. Již od začátku se tváří nejasně, skáče od jednoho ke druhému, od bodu A si klidně skočí až k bodu O (neřeknu třeba jen k C, nebo D – kdo viděl snímek, jistě chápe). Ovšem tady nejde z tohoto vinit pouze zpackanou režii, která to všechno měla ukočírovat. Předně je třeba vinit scénáristy (kteří si mysleli, jak bůh-ví-jak neudělají tím vším snímek nadupaný, ale bohužel jej učinili ve výsledku přehlceným a matečným), ale i samotný Marvel (Disney – chcete-li – který si svou politikou v tomto superhrdinském univerzu a snahou o propojenost zavařila sama). Dlouho jsem se rozmýšlel, zda snímku dát alespoň ty tři hvězdičky. Nakonec však musím říci, že ani to si nezaslouží, proto jak už jsem několikrát zmínil, je to učiněný chaos. A ani speciální filmové efekty, hudba, kamera, nebo i práce kostymérů a maskérů (ta byla průměrná u takovéhoto snímku takovýchto nákladů) to nedokáží nikterak zachránit. Co víc, výkony (některého hereckého angažmá) stály za pendrek. Dávám dvě hvězdičky a v tomto případě jsem si jist, že ani další opakovaná shlédnutí snímku (pokud bohužel-kdy nastanou) nedokáží mé rozhodnutí, ale i to, co jsem napsal, jakkoliv vyvrátit.

    • 27.3.2016  08:14

    Vcelku zábavný a poměrně i originální snímek, který může fungovat skvěle jako umělecký zážitek, tak i oddechový snímek v jednom. Musím říci, že ačkoliv herecké výkony Willa Ferrella nejsou vůbec špatné, hlavní prim tu hraje scénář, který je dost dobře (ale i zajímavě) zpracovaný, neboť boří mnohé stereotypy a docela inteligentním humorem si střílí z jakýchsi autorských (potažmo) tvůrčích rolí spisovatelů, scénáristů a mnohých jiných, co pracují s textem se záměrem odvyprávět jakýsi příběh. Za mě tedy 5 hvězdiček, ačkoliv občas může snímek na úkor jakési „romantičnosti“ i nudit.

    • 6.2.2016  14:30
    Daredevil (TV seriál) (2015)
    ****

    Takže asi takhle. Nemůžu říci, že by se kvalitou jednalo o něco lepšího, než vyprodukovává konkurence. Popravdě jsem byl docela na vážkách, zda tomuto seriálu nedat o něco slabší hodnocení, než jsem dal u Arrow, který se podle mne docela vyvedl (alespoň v počátečních sériích). Seriál přesto táhne. Přesto nemohu ale souhlasit s tím, že by byl zcela bezchybný a tím pádem i na pět hvězdiček. Má své mouchy. Občas nudí, občas nedává příliš smysl a občas si člověk říká, že tuhle a tamtu pasáž mohli klidně vynechat, protože pro příběh není důležitá, či jej nijak neposouvá a nevysvětluje. Přesto vše, ale seriál táhne (jak už jsem řekl). Režie je vcelku obstojná, scénář i snesitelný. Ovšem kaskadérské kousky by mohli přeci jen přitvrdit, protože jsem už viděl lepší (tyhle se kvalitou mohli rovnat těm z přelomu století) – například u zmíněného Arrow (edit.: v druhé sérii přeci jen přidali, ale scénář je hlavní a dá se říci, že je přeci jen velmi průměrným). Ale jak říkám, není to zase tak špatné. Chvílemi jsem sice přemýšlel o tom, že dám jen 3 hvězdičky (protože seriál má tendenci spadat k průměrnosti), ale ve výsledku dávám za 4, protože to jako celek docela dobře drží a funguje.

    • 9.1.2016  08:53

    Už od začátku jsem měl obavy, jak se celý snímek vyvede, neboť jsem byl značně nedůvěřivý ohledně toho, že za vším stálo Disney. Jenom si vzpomenout kolik nadějných projektů odepsalo k ledu pouze proto, aby splnila dané předpoklady, které se od něj žádá (kdo zná Disney, nemusím vysvětlovat). K filmu jsem tak přistupoval poněkud skepticky a příliš jsem toho od něj ani neočekával. Pravdou je, že zas tak děsivé to nakonec nebylo. Nemohu říci, že bych byl spokojen. To rozhodně ne. Spíše zklamán. Avšak mnohem méně, než jsem si původně myslel, že budu. Kde tedy jenom začít? Třeba od samotné REŽIE. Téměř každý si musel všimnout, že snímku chybí osobitý rys George Lucase. Se smyslem pro detail a především skvělé a živé popsání různorodých mezigalaktických kultur, různých odnoží, či všeho možného z oblasti Star Wars a jejich planet v živé a především nenudící podobě (bohužel nepřišla ani ta nudná). Stejně tak nemohu ani opomenout, že ač snímek zpočátku drží pohromadě a i zdárně se přehoupne do druhé půli, v posledních 40 minutách se začne trhat a nabývat na nesmyslnosti, kde se jenom dá. A to tu nejde ani tak o chyby ve scénáři (ten také zkritizuji, ale teď jsem u režie). Například Poe a jeho divný návrat, či zajetí Phasmy, jedné z nejvyšších, osamocené, jen tak (rozhodně jí tam mohl hodit pár vojáků). Rovněž mi nesedělo, že ve střelbě byla Rey tak skvělá (přitom nikde netrénovala, ale do Stormtrooperů se trefovala, raz dva), či se hlavní záporák (snad pro zmírnění bolesti z krvácení) bušil pěstí (zvláštní, že pak už mu to nepřekáželo). Zkrátka chyb by se tu dalo najít plno. Prakticky až do oněch 40 posledních minut by se vše dalo dobře vysvětlit, ale pak už těžko (čili vůbec) – a tím se dostáváme ke SCÉNÁŘI. Ten až do zmíněné části by se mohl opírat o různá fakta. Některé informace se sice dají vysvětlit (hlavně díky hrám, literatuře, filmografii či jiným zdrojům okolo star wars), ale pro někoho kdo v tom převážně nechodí a zná pouze filmy, to bude představovat podstatný skok do neznáma. Pak už i těm znalým začne vyvstávat na mysli otázka „Co to sakra je?!?“. Opomenuli, že hvězda smrti je dost velké klišé (IV, VI a teď i VII?!?), nelze se nezeptat, jak tak něco velkého a obrovského mohli povstalci nechat spustit (a i dopustit), když už z minulosti zjistili, co je to vůbec zač a co to dokáže (být Abrams realista, tak se logicky postará o to, aby zničila podstatnější cíle). Přes značné klišé pak i opět narážíme na chyby, jako proč je Rey v počátcích podstatně lepší, než Luke a to ani trochu necvičila sílu? A jak to, že si její skupinky později v zajetí nikdo nevšiml na kamerách? Jak Finn získal tolik informací, když byl na velice nízké pozici? Netrénovaný S. je proč lepší, než trénovaný?. A tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Člověk si říká, že alespoň SOUNDTRACK by mohl stát za řeč. No bohužel nemohl. To by tam také musel být dobře slyšet. A soundtrack spíše ve filmu nebyl, než by byl. Respektive se opravdu začal projevovat až v posledních 20 minutách – což je docela pozdě. A co HERCI? No tak tam to také nebylo zrovna ideální. John Boyega coby Finn zas takový děs nebyl (jak mnozí píší). I herečka Rey se dala přece zkousnout. Postava Poe byla trošku mimo. Ale co bylo úplně mimo, byl K. Ren. Tak laxní a mizerný herecký výkon jsem ještě ani nezažil. Pokud lidé nadávali na strojové hraní představitele Anakina Skywalkera v Klony útočí a Pomstě Sithů, pak tady si museli rvát vlasy a přímo zešílet. Už tak mizerné zpracování ve scénáři tomu napomohlo, ale ten představitel tomu nasadil korunu (kdyby to tehdy získal Cumberbatch, tak by to mohl být trumf, takhle je to jen na posměšně odfrknutí). Jeho mistr (Snoke – co je to vůbec za jméno pro temného mistra?) byl jen chabou náhražkou za brilantního Palpatina. Ford, který to tam zachraňoval byl pak odepsán a mne nezbývá, než doufat, že aspoň Hamil by to mohl v budoucnu zlepšit (upřímně – Žvejkal to sám neutáhne). Když to tedy SHRNU – ač přes mnohé výtky to nebyl úplný odpad (ač v porovnání s tvorbou Lucase a v rámci celého Star Wars universa rozhodně ano). Dávám tři hvězdičky a to na jistotu. Prostě průměr

    • 13.12.2015  19:49
    Space☆Dandy (TV seriál) (2014)
    ***

    Nebudu lhát, že po skvělém Kovboji Bebopovi jsem si od tohohle sliboval mnohem víc. Očekával jsem satyru na vesmírná sci-fi dobrodružství hvězdných bukanýrů a to se také splnilo, ale přesto vše ne tak docela, jak bych si to představoval. Epizody zde na příbězích docela pokulhávají. Nějaká hlavní myšlenka, či upozornění na cosi podstatného tu zcela chybí. Stejně tak i celistvý svazek, který by říkal, že začátek, prostředek i konec mají hlavu a patu, tudíž na sebe plánovitě a tím pádem i účelně navazují. Vtípky a různé narážky se to sice snaží zachránit a stejně tak i postavy, které jsou vcelku zajímavě zpracované, avšak to nedokáže vytáhnout z kaše něco, co už je tak dost pocuchané. Nemluvě o tom, že hudba je zde poněkud – no řekněme, že mdlá. Dá se tak říci, že seriál je spíše průměrný. 3/5

    • 9.11.2015  10:48

    Překvapivě dobrý snímek. Poměr akce a příběhu je v tomto případně skvěle vyvážen, tudíž se člověk nenudí ani přílišnou akcí a ani přílišnými informacemi, jež by příběh činily zmatečným (právě to se bohužel stalo již u několika dílů). Hlavní záporné duo působí i přes značné rozdíly zajímavým dojmem a v kontrastu k 007 (Pierce předvádí skvělý výkon mimochodem) téže jako rovnocenní soupeři – dá se tak říci, že herecká dvojice zvládla výkon obstojným způsobem (nemohu říct přímo výborným, protože těch pár zádrhelů by se našlo). I ostatní postavy v prošpikovaném scénáři (třeba M, či Zukovski) mají své kouzlo a dokonce i opodstatnění (právě s oním opodstatněním mněl problém předchozí snímek Zítřek nikdy neumírá). K perfektnosti snímku však schází pořád dost. Na pět hvězdiček to tak bohužel není. Soundtrack stále působí trochu fádně a některé akční scény jsou poněkud křečovité (viz helikoptéry s pomalými a nepřesnými pilami, namísto účinnějších prostředků). Bond-car se ukáže (skoro až zbytečně) jenom na pár vteřin a to jenom proto, aby byl záhy zničen (zřejmě si scénárista v tomto okamžiku nevěděl rady, a tak využil té nejsnazší a tím pádem ale i nejhloupější cesty, jak z toho ven). Takhle tedy 4 z 5.

    • 9.11.2015  10:47

    Zajímavý příběh, který však strádá na úkor akce, o níž by se dalo lehce tvrdit, že je jí ve snímku skoro až příliš, tudíž má tendenci spíše nudit, než vzbuzovat dojem nenuceného napětí. Závěrečná akční scéna tak nepůsobí napínavým dojmem ale spíše jako kusovka, jež je ve filmu hojně zastoupena obdobnými kousky. Pierce hraje dobře – má svůj osobitý šarm a je i vtipný. Bond girl je v tomto případě agenta, na což jsme byli zvyklí již dříve – tudíž se nedá říci, že by bondovský Univers měl čím překvapit. Ačkoliv tak není, co se do originality týče zajímavou, svou roli hraje přece jen docela dobře. I hlavní záporák není tak špatný. Problém mám spíše se záporákem číslo 2, zbytečným (až příliš často zmiňovaným) doktorem, faktem, že Aston vystřídalo BMW (tradice byla opět porušena a ačkoliv je vůz vybaven zajímavými vychytávkami, eleganci Astonu se prostě nevyrovná), či dírami ve scénáři (především po příběhové stránce), za něž může právě ona akce (jíž si zřejmě mylně filmaři mysleli, že vyřeší vše). Takto snímek působí průměrným dojmem a bohužel i nudně. 3/5.

    • 5.11.2015  10:23

    Poctivá bondovka, jak má být, nebo snad ne? No bohužel ne. Scénář „trochu“ pokulhává, co se týče originality (témata ala nedostatek vody je tu bohužel víc než dost – kupříkladu Sahara a nemluvíme pouze o tomto, vyrabovat staré díly a tvářit se jako že jde o novotu, to se prostě nedělá), avšak snímek je napěchován dostatkem akce, která to hravě vynahrazuje. Bond girl je tu vcelku obstojná (i když je pravdou, že eleganci a šarm typický jim postrádá) a Craigovy výkony jsou na úrovni, na kterou jsme zvyklý. Přesto se ale nedostaví kýžený pocit pompéznosti. Oproti Casino Royale ale značný posun k lepšímu. Kdyby nebyla ta potíž ohledně originálnosti celé věci, zřejmě bych i uvažoval nad 4 hvězdičkami, ale takto se musím přiklonit ke třem, neboť vím, že kolem scénáře se zase tolik práce neudělalo.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace