Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Krimi

Oblíbené filmy (10)

Smrtelný hřích (1945)

Vizualní i narativní slast. Výrazné (až umělé) barvy technicoloru jsou pastvou pro oči. Celé té rozkoši ovšem vévodí božská Gene Tirneyová, jež svou divácky nevděčnou roli zahrála víc než mrazivě přesvědčivě (její fatální posedlost mi natolik učarovala, že putuje mezi mých Top 5 hereček). Nebyla jediná scéna, při které bych postrádala onen prapodivný, mou duši svírající pocit. Dokonalá gradace - scéna s loďkou, na schodech (nikdy nezapomenu ten Ellenin pohled!) a konečně finální, doslova brutální sekvence v soudní síni, u které jsem se málem rozbrečela. Co naplat, Leave Her to Heaven řadím mezi svých Top 10.

Dívka s hyacinty (1950)

Švédský Občan Kane. Kdo byla ta osamělá dívka v nesnázích? - Naprosto geniální pointa. Má feministická duše plesá!

Štěstí (1965)

Věta za větou, perla za perlou. Co záběr, to obraz k zarámování. Pověsit si je všechny na stěny domu a žít s nimi každý den. Široká paleta emocí. Krevní tlak nahoru a dolu. Vrstva za vrstvou, význam za významem. Film skončí a hned si ho dáváte znovu. Masterpiece. LÁSKA.

Deset důvodů, proč tě nenávidím (1999)

Je rozdíl mezi mít rád a milovat. Boty Skechers mám ráda, ale batoh Prada miluju. - Já ale miluju Skechers !!??!! - Jenom proto, že nemáš batoh Prada..!

Mladí zabijáci (2018)

Euforia meets Spring Breakers. Zběsilá jízda, u které Gaspar Noé, Harmony Korine a Gregg Araki slintají blahem. A feministi a feministky tohoto světa si na dálku dávají high 5. Marcell Rév jako vždy čaruje kamerou – ta sekvence na jeden záběr z jeřábu před domem snímající akci uvnitř je dechberoucí (režisér o ní mluví tady: https://nyti.ms/394Z6xB) a vůbec celá divoká stylizace s hudbou Iana Hultquista (hned mi naskočila Dickinson) sedí k tématu o násilí na ženách, pokrytecké společnosti, americké zvrhlé zálibě v lynčování a kyberšikaně – po skončení si budete mazat sms konverzace a zprávy na sociálních sítích a všechny lascivní fotky ve svém telefonu. A možná i ty facebooky a instagramy. Jak vtipně glosovala Hari Nef na Sundance, Sam Levinson je žena. Je skvělé, že i muži točí filmy silné výpovědní hodnoty o nutnosti ženské soudružnosti v maskulinním světě zmítaném (dobrovolnou) objektivizací ženského těla (viz Spring Breakers) předsudečnosti o ženské/mužské nahotě a sexualitě. Objevila jsem svůj nový oblíbený film, ke kterému se budu vracet a programově jej rozpitvávat v akademickém prostředí. Už se těším, až jej odprezentuju na jedné z těch testosteronem a konzervatismem nasáklých filmologických konferencí. Tři dny zpět jsem viděla Queen & Slim, který je esencí black live matters a policejní brutality. Až se zase otevřou školy, tak první věc, kterou udělám, bude studijní seance u tohoto dvojprogramového komba.

Reklama

Reklama