Oblíbené filmy (10)
Francouzská revoluce (1989)
Téměř dokonalá rekonstrukce Velké francouzské revoluce. Po shlédnutí tohoto filmu má člověk pocit, že takhle nějak to tehdy bylo.
Kdo seje vítr (1960)
Herecký koncert Spencera Tracyho a Fredericka Marche. Rovněž Gene Kelly v roli novináře dokázal, že nebyl pouze famózní tanečník. Inteligentní a místy i velice vtipné dialogy. Vynikající film!
Nejdelší den (1962)
Stalo se za bílého dne (1958)
Film jsem viděl okolo r.1960 v kině a byl to jeden z mých prvých "mládeži nepřístupných" filmů :-) Ani po létech neztratil tento film na kvalitě a domnívám se, že ani na napětí. Skvělý je Heinz Rühmann i Gert Frobe. Režie Ladislava Vajdy není o mnoho horší než kdyby film režíroval sám Alfred Hitchcock.
Zkáza Titanicu (1958)
Pravděpodobně nejvěrnější rekonstrukce katastrofy Titaniku, bez vymyšlených akčních a milostných nesmyslů. Škoda, že tehdy neměli tvůrci takové technické prostředky jako tvůrci Titaniku Jamese Camerona.
Amadeus (1984)
Okno do dvora (1954)
Domnívám se, že jeden z nejlepších filmů Alfreda Hitchcocka. Výborní James Stewart a Grace Kelly. Žádné akční šílenosti od prvé minuty, ale nenápadně stoupající napětí. Skvělý film!
Jak ukrást Venuši (1966)
Skvělá, chytrá komedie! Kromě představitelů obou titulních rolí mě potěšil zejména Hugh Griffith v roli sympatického padělatele Bonneta.
Šarlatový a černý (1983)
Zítra vstanu a opařím se čajem (1977)
Vtipná a chytrá sci-fi komedie. Scéna, v níž Hitler vidí svůj vlastní konec, nemá chybu, stejně tak M.Rosůlková a O.Šimánek v roli amerických turistů.