RobKrčmi

RobKrčmi

Rob Krčmi

okres Brno
Barový povaleč

125 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 13.4.2020  21:04
    Pod vodou (2020)
    ****

    Úvodní 20ti minutovka je nejlepší videoherní adaptací, která není adaptací videohry. Nulová expozice mě překvapila, nastolený tempo taktéž a někde u desáté minuty jsem si říkal, že tohle prostě působí jako střílečka nebo nějaká adventura, i s tím “podvodním rozhlasem”, jehož nějaká variace je pro tyhle gamesy typická. Střih často nestandartně poskočí a jsou záměrně vynechávány “roztahanější” pasáže i během akčních scén, čímž se drží fajn tempo. Tyhle skoky ale nepůsobí hloupě, možná jen na hollywoodskej biják místy nezvykle, a to díky tomu, že se tak děje většinou s ohledem k navázání na perspektivu postavy, tzn. výpadek v časové kontinuitě střihu = ztráta vědomí postavy, ztráta vidění u postavy apod. Tohle by bylo výborný zařadit do Cloverfield universa. A jelikož mám slabost pro příšerky a hubený holky ve spodním prádle, tak je 4ka jasná.

    • 21.2.2020  19:24
    Parazit (2019)
    *****

    Ano, po výhře tolika hlavních oscarových cen jsem si to dal znovu a...v podstatě mě to pořád bavilo stejně (takže žádnej velkej odvar), mixování žánrů mi nepřišlo až tak neotřelý a originální, taky musím potupně přiznat, že se západními tvářemi by mi to přišlo určitě lepší. Ale všechno tohle napodruhé, když jsem se zaměřoval více na stylistickou složku, převálcovala absolutně brilantní režie - chirurgicky přesné záběrování, pohyb po mizanscéně a skvostná hra s jejími plány. Všimněte si vedení pozornosti díky rozvržení scény, většina pozornosti je vedena ne do středu rámu, ale po jeho krajích, čehož je dosaženo umisťováním objektů do středu, který rám dělí na různé “akce”. Plus téma třídních rozdílů, který je blízký téměř komukoli. Nemohu jinak, než zařadit pětikvalt.

    • 19.2.2020  09:32
    Modelář (2020)
    ****

    Zelenka se tentokrát snaží reflektovat možná až moc věcí, které jsou sice úsměvný, ale spíše narušují diváckou pozornost (Koloběžky, Mádlova kreace aka Kato (ale Kato to není!), Hádkova sestra). V ideálním případě se dá mluvit o autorském záměru, kdy Zelenka odráží přeinformovanost dnešní doby a odvádí pozornost od toho nejdůležitějšího. Přesvědčen o tom, že tomu tak je, ale rozhodně nejsem. Působí to místy, jako obsáhlejší, prostříhaný dílo. Příběh je tentokrát mnohem přímočarejší a není vícevrstevnatý, jako v jiných Zelenkových filmech, a proto to odvádění pozornosti je ještě více patrný. Všechno to tak nějak klapne až se závěrečnými titulky, kdy je nám děj filmu shrnut novinářskou zprávou o asi třech větách a je celý narativ naprosto překroucen a fakta zamlčena. V té chvíli se to Zelenkovi zase jednou povede a jde pochopit, o co mu celou dobu šlo, je to řečeno ale poměrně kostrbatě. Konečný vyznění ale trochu podráždí žaludek, což je samozřejmě záměr. Hádek je v hlavní roli super a Mádlova kreace vtipná, ale nikdy ne vyloženě karikaturní. Jak je u Zelenky zvykem, tak se dostavil i jeho typický humor a funguje. ("Tak řekni že mám malý kozy a velkou prdel"... "Máš malý kozy a velkou prdel". "Ty jsi debil".) Je to zvláštní provokace, ale kdyby Zelenka tentokrát nechtěl sdělit tolik a obsáhnout tak moc prvků, odrážejících rozpoložení české společnosti, tak by asi zabodoval víc. Pořád ale hezká filmová hříčka a na český poměry vyloženě skvost.

    • 12.12.2019  23:12
    Irčan (2019)
    *****

    Mistrovsky zrežírovaná, ale především napsaná mafiánská freska, která jde víc ve stopách Kmotra, než starých Scorseseho gangsterek (Casino a Goodfellas). Scéna s rybou je jak vystřižená z Tarantina, dokonale absurdní, výborně napsaná a skvěle pracující s očekáváním diváka a oddalováním pointy. Celková plynulost, vyprávěčská hladkost a lehké svazování jednotlivých fragmentů během filmu dělají z Irishmana gangsterku, jaká tu nebyla pekelně dlouho a zárověň neuvěřitelně promyšlený film. Pocitově mi to přišlo jako dvouhodinovej flák. A Pacino mě bavil neuvěřitelně moc, letos bych mu sošku za vedlejší roli přál i víc, než Pittovi. Monumentální záležitost.

    • 30.11.2019  10:49
    Zlatokopky (2019)
    ***

    Ten menší hype z USA je způsoben pouze tím, že je to o silných a nezávislých ženách a jako bonus se kope do chlápků z Wall Street. Sociální drama meets Ocean's 8. Obě složky fungujou docela dobře, ty vrcholy a pády jsou načrtnutý hezky, ale že by to mělo nějakou zvláštní sílu, tak o tom se mluvit nedá. Nejlepší scény mi přišly ty, v nichž hraje hudba a sledujeme sled cool filmových obrazů - především úvodní tanec JLo u tyče, jo to se mně krev rozproudila víc, než u kdejakýho akčňáku. Herci včetně JLo jsou fajn, ale na oscarovou nominaci to teda podle mě fakt nebylo. Jinak se zase ukazuje tady v komentářích, jak jsou někteří pánové zatrpklí a často i sexističtí, přitom by dali cokoliv za to, aby s nima holka, podobná kterékoliv ze 4 hlavních hrdinek, šla i jen na blbý kafe...teda bez toho aby jí za to museli zaplatit ;).

    • 20.11.2019  13:20
    Kořist (2019)
    ****

    Docela chápu to Tarantinovo zalíbení (označil to za dosavadní film roku) a myslím, že i v zásadě rozumím té větě, kterou o Kořisti prohlásil. "It is pure cinema." Kořist totiž nemá žádné přesahy, je opravdu "jednoduchou" žánrovkou, kde sledujeme vztah otce a dcery na pozadí survival hororu. Aja to má v malíku, výborně pracuje s prostorem i rámováním, prostor sklepa k tomu skýtá skvělé filmařské možnosti. Několik scén, kdy se děj odehrává¨zároveň ve více plánech mizanscény potěší (není to nic extra kreativního, ale dívá se na to dobře), stejně tak Aja výborně pracuje s očekáváním diváka (dokáže umně střídat perspektivy diváka, který ví více, než postavy a který ví stejně jako postavy - u vedlejších postav vs u těch hlavních). Super kombinace. Akční konec bych možná osobně oželel a raději bych to komornější, ale to už je jen taková hejterská výtka, která nemá opodstatnění v logických argumentech. Jo a možná to mohlo být o něco brutálnější. Vztah otce a dcery, kterou tatínek žene k úspěchu a snaží se z ní udělat vítěze, to celý hezky rámuje.A to srovnávání s Piranhou tady v komentech je přece hovadina, vždyť ta je úplně jiným filmem, i žánrově.

    • 11.11.2019  09:44
    Primal (2019)
    **

    Hnusně to vypadá (tyhle šedý filtry už by měli nadobro zakázat), "akce" nemá absolutně žádný spád, střihač byl zřejmě permanentně sjetej a Cageovy zvířata v čele se CGI číčou jsou víceméně nepodstatný. Powell navíc ani neumí postavit herce a další objekty po mizanscéně, takže to prostě místy vypadá jako amatérský film, obrazově to fakt nemá absolutně co nabídnout. Většina herců je totálně mimo. Potud odpad!. Ale pak je tu Cage, který ten film tahá, protože kdykoliv je na scéně se svým over the top ztvárněním lovce zvířat, tak je to sranda. Ať už ožrale blábolí, vzteká se, nebo se tváří jako největší buran pod Sluncem, vždycky baví. Nicolas je prostě bůh.

    • 14.10.2019  09:29
    Blíženec (2019)
    ****

    V akci neuvěřitelně vynalézavé, hravé a...revoluční? Nádherně to vypadá, akce působí neskutečně hladce a plynule, někomu může místy lehce vadit až příliš výrazný "digitální"look. Ale i co se týče rozvržení akce do jednotlivých plánů mizanscény, pohyb aktérů po nich - to vše připomene dokonale nacvičené divadlo, dovedené téměř k absolutnímu perfekcionismu. Poměrně úsporný střih (teda aspoň pocitově, kde je Douglasovo měření, když ho člověk potřebuje?!) s velkým množstvím zoomování na detaily potěší a osvěží taky. Choreografie tělesných fightů potěší taktéž, hlavně bitka v katakombách je super - to hraní se světlem je takový příjemný zpestření. Líbilo se mi moc, jak se už tak rychlá akce v některých momentech ještě zrychlí a z ničeho nic to působí extrémně zběsile. Obraz mimochodem vypadá nádherně, neskutečně čistě, což někomu asi nemusí být po chuti. Příběh je neurážející, scénář úplně v pohodě, žádný dialogy tahající za uši, ani do očí bijící debilita se nekoná. Díky režii Anga Leeho to má spoustu nádherných obrazů a třeba všechny scény pod vodou jsou laskomina. Akce letos fakt nevypadala líp a přemýšlím, kdy naposled jsem byl z akce takhle nadšený. Ale je jasně vidět, že lidi tohle nedocení. Klidně bych věřil tomu, že za několik let se na tenhle film bude vzpomínat a hejt na něj, stejně jako propadnutí v kinech bude podobný wtf, jako třeba u Blade Runnera. Viděl jsem to ve 3D, 60 fps a fakt mě zajímá, jakou roli 3D (který jinak nenávidím) a vyšší počet oken za vteřinu, hrají v konečným zážitku z filmu.

    • 12.10.2019  23:08
    Joker (2019)
    *****

    Nejlepší černohumorná komedie ever. Ze začátku se to tváří jako vážný drama, ale postupně to přeroste ve výbornou zábavu s brilantním Phoenixem. Ve druhé polovině jsem se nemohl přestat smát, nebo aspoň usmívat. Zvrácený humor podle mého gusta.

    • 10.10.2019  11:37
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Za tohle by si měl Soukup odsedět aspoň 5 let natvrdo.

    • 30.9.2019  09:57
    Psycho (1960)
    *****

    Psycho je brilantní ukázka práce s informacemi, kdy dokonale zatajuje nebo naopak sděluje vodítka přesně pro potřeby divácké percepce. Snad v žádném jiném filmu to není tak dokonale vidět jak v Psychu, a zároveň prováděno s takovou lehkostí. A třeba samotná cesta Marion, ještě než se vůbec dostane do motelu, mě bavila snad ještě víc, než to co následuje poté. Člověk jí fandí, cítí její stres a Hitchcock pak nemilosrdně udeří a bravurně přenese pozornost z Marion na ukradené peníze. Ty jsou jediným pojítkem všech prvků napříč filmem - a paradoxní a krásné zároveň je to, že samotné motivy vražd od nich odvislé nejsou. Ostatní však předpokládají že ano, a proto jsou letmo pojeny i ony. Norman je vůbec jediný prvek, který stojí mimo rovnici, a proto je "psycho". Tohle je snímek, na který by se dala napsat i dvousetstránková podrobná analýza a pořád by nebyla repetetivní. Psycho jsem viděl poprvé asi od svých 13 let a až dnes, s nabranými filmovými znalostmi a zkušenostmi jsem to dokázal plně docenit, byť mě to bavilo už tehdy.

    • 22.9.2019  10:47
    Ad Astra (2019)
    *****

    Filmařina je to vlastně dokonalá. Výtvarná řešení interiérů, geometrická, téměř až Kubricovsky přesná řešení mizanscény a postavení kamery, nádherné záběry z vesmíru úžasně vykreslující malost člověka v něm. To vše podbarveno hypnotickou hudbou, která tomu dodává zvláštní, téměř až filozofický opar. A v centru dění psychologická zpověď astronauta, která zároveň slouží jako autorův pohled na smysl lidského života, který si Pittův protagonista postupně uvědomuje. Nejdříve mi lehce vadil fakt, že Gray neřekne nic objevného, je doslovný, a navzdory tomu "filozofickému oparu" to neukrývá žádnou nosnější myšlenku s výjimkou finálního poznání hlavního hrdiny. Jenže Ad Astra není filmem, který chce sdělovat nějaké obrovské myšlenky a zřejmě ani nechce podněcovat diváka k přemýšlení nad bytím (ačkoliv i to se mu podařit může). Je to o jedné postavě, o vyrovnávání se s jeho osobními démony, o hledání sebe samého. Monology hlavního hrdiny mi ale i tak přišly místy zbytečné. Nechci ani náznakem tvrdit, že jakýkoliv film musí sdělovat nějakou myšlenku, v Ad Astra ale je ta snaha, vyvolat v divákovi pocit, že mu něco objevného sděleno bylo, velmi očividná, a ačkoliv ona myšlenka a pointa nejsou nijak objevné, v tomto provedení na tom absolutně nezáleží. V jádru je to pořád "jen" klasický hollywoodský blockbuster ve kterém je Pitt za geroje jak z osmdesátkovýho akčňáku, do kterýho jsou nacpaný akční sekvence (ale naprosto fenomenální, ta honička na Měsíci!). Je to zvláštní směsice, ale jelikož mě to moc bavilo a nechtěl jsem, aby to vesmírné putování skončilo, tak pod 5* nepůjdu. A Pitt zahrál fantasticky. P. S. Když už to bůh ví proč hejtujete, protože to nemá "pořádný děj", tak alespoň buďte ve svých hloupých názorech konzistentní a nepětkujte Šílenýho Maxe :)

    • 12.9.2019  15:32

    POMO v komentu k Hitchcockově Psychu píše, že Psycho není film, ale nadfilm. No, pokud bych tohle poněkud ošemetné označení měl použít ve spojitosti s nějakým filmem, bylo by to tohle Kubrickovo mistrovské dílo, byť není ani mým nejoblíbenějším kouskem od mistra. Vizuálně krásná, intelektuálně podnětná filmová esej o lidstvu jako takovém.

    • 8.9.2019  10:46
    Matrix (1999)
    *****

    Díky kostýmům, hercům, výpravě, režii, akčním scénám, bullet-time(u), a mnohým dalším věcem, je Matrix nejvíc cool a sexy snímek filmové historie. Asi moje úplně první filmová láska.

    • 18.8.2019  22:16

    Tenkrát v Hollywoodu je nejryzejší pocta kinematografii. Zasazením a samotným dějem Hollywoodu 50. a 60. let, především pak tehdejšímu exploitačnímu filmu, po formální stránce pak připomíná spíš filmy evropské, téměř až artové, svojí zdánlivou bezdějovostí, dlouhými záběry bez funkce k vyprávění či celkovou epizodičností. Evokovalo mi to mnohdy hlavně francouzskou novou vlnu. A nemůžu nemilovat film, ve kterým dva ultrasympaťáci chlastají Whiskey Sour (DiCaprio) a Bloody Mary (Pitt). Často jsem se přistihnul, že jsem jediný v sále, kdo se směje, protože mi film připomenul dílo jiné či jsem pochytil nějakou narážku (a to se třeba ve westernových seriálech fakt vůbec nevyznám), ale je tam toho mnohem více. To znamená, že čím větší povědomí a vhled do kinematografie máte, tím víc si to užijete. Ale výborná zábava je to i bez toho, jen je třeba vědet kdo byl Charles Manson, a co se stalo Sharon Tate. Strukturou to nejvíce připomene Auto Zabijáka, téměř celý film je lehce nadbytećná, ale nesmírně zábavná pocta kdečemu a pak fantastické finále ( v Auto zabiják je to geniální automobilová honička). Je potřeba se tudíž nesoustředit na odkryvání děje, ale jen si náramně užívat ten vypilovaný "fikční" svět. A u scény s plamenometem jsem chytl záchvat smíchu, jako už dlouho ne. Geniální, zábavné, cinefilně dokonalé.

    • 8.8.2019  23:48

    Krásný uzavření série a hlavně Woodyho linky. Trochu zamrzí že mimo Woodyho, Bo Peep a Buzze mají ostatní staří známí hodně málo prostoru, ale všichni nováčci potěší a závěr emocionálně funguje nejen v rámci nostalgie. Srdeční záležitost.

    • 15.6.2019  23:55
    Roma (2018)
    *****

    Předně je třeba napsat, že Roma je film natolik intimní, že vyžaduje i naprosto intimní diváckou atmosféru k tomu správnému zážitku. Je to film, který bych doporučil sledovat sám, odpoutat se od všeho kolem a na dvě hodiny se do něj ponořit. Dobrý zvuk a co největší obrazovka výhodou! Jinak je to fascinující svou hravostí (prací s mizanscénou a kamerovými jízdami), svou hypnotickou plynulostí, kdy se jednotlivé scény zrcadlí a variují napříč filmem a jednotlivé motivy a filmařské volby tím nabývají smyslu (ještě nikdy nebylo tak zvláštně "strhující", a zároveň ne jen rádoby umělecké pozorovat parkování auta). A zároveň je to i nenásilně odzbrojující, nenápadný příběh. Ten film nemá sebemenší vadu na kráse, a zároveň je dělaný s láskou. Roma JE mistrovské dílo.

    • 6.6.2019  23:31
    Černobyl (TV seriál) (2019)
    ****

    Černobyl určitě není nijak přelomové, zásadní nebo snad "mistrovské" dílo, na to je málo odvážné a až příliš divácky vstřícné (to je ostatně patrné i z hystericky nadšených reakcí). Jako dramatická výpověď ale funguje nad míru dobře. Zajímavé je v tom, jak zachází s událostí výbuchu, jak kolem ní buduje uzavřený "fikční" svět a postavy chtě nechtě rozděluje na dobré a špatné, na základě jejich postoje k oné události. Je to pochopitelné, ale ten často zmiňovaný odosobněný, objektivní nebo snad až dokumentární pohled je pouze povrchní a v jádru je to staromilsky rozděleno na bad guys (samozřejmě spolu s režimem - to cením) a good guys.

    • 31.5.2019  13:42

    Tahle epizoda je mistrovské dílo, jejíž premisa by fungovala i v hraném celovečerním filmu. Funguje to na tolika rovinách a je to komplexní a stejně hravé jako ty nejlepší scénáře od Charlieho Kaufmana.

    • 20.5.2019  11:56

    Nejlepší epizoda série, což neříká mnoho, jelikož série to byla fakt bídná. Je to hlavně díky tomu, že tvůrci totálně pojebali několik dílů předtím, všechno rychle a stupidně uzavírali, a tady už se jen tak dojíždí. Na tu bídu je tahle epizoda obrovský překvapení a nabídne i super záběry (Daenerys s drakem v pozadí) a dokonce i dialogy, který netrhají uši (vzpomněl jsem si na první série, ach jak byl ten seriál super!). Nehodnotím, jak to nakonec dopadlo, protože o to mi vlastně ani nejde. Že by to ale bylo bůhvíjak důstojný zakončení se říct nedá, protože pachuť posledních dvou sérií pořád trvá.

    • 14.5.2019  11:03
    Hra o trůny - Zvony (S08E05) (epizoda) (2019)
    odpad!

    Naprosto šílená slátanina topící se ve scenáristické bezradnosti, která už ani není řemeslně na výši, ale naopak místy příšerně sestříhaná (ty diskontinualní střihy u souboje Jaimeho a Eurona tu fakt nebudou pro nějaký ozvláštňující účinek), a která už kompletně ztratila odér Martinových knih. Dlouho šlechtěné postavy se bortí pod potřebou dostat jednotlivé aktéry na určitá místa ve správný čas a naprosto se rezignuje na teasované momenty (co ta Cerseiina věštba, kterou tvůrci doteď naplňovali!?). Sedmá a předchozí díly osmé série zadupaly kouzlo GoT do země a tahle epizoda ji ze země vzala a vytřela si s ní s úsměvem prdel. Kdybych nevěděl, že je to předposlední díl, tak okamžitě končím se sledováním.

    • 27.4.2019  13:52

    Perfektní zakončení jedné éry, u které jsem od samého počátku. Tříhodinová epická jízda, která v průběhu dokonale střídá nálady a žánry, dokáže být depresivní, slzopudná, nostalgická i třeskutě zábavná a vtipná, aniž by přitom působila nekoherentním dojmem. Dlouhé doznívající finále mi nejvíc připomnělo Návrat Krále. Endgame je událost, největší film od Avatara a splněný sen všech fanoušků MCU, kteří tu budou máčet kapesníky (a to jak slzami, tak i...). Zatímco IW střídala nálady a žánry v závislosti na postavách a našem povědomí o jejich sólových filmech, Endgame pracuje s mnohem vytříbenějšími postupy a dokonale střidá vrcholy a pády, přičemž ale každý další vrchol je výš, než ten předchozí. Se střídáním vrcholů a pádu ale souvisí i mírné kolísání tempa. Avengers totiž dokáží zvolnit a více se zaměřit na postavy, což je u blockbusteru takovýho rozsahu poměrně nevídaný. A jelikož se tentokrát tolik nepracuje s rychlými a vtipnými dialogovými výměnami mezi postavami a s tím spojeným zrychlenějším střihem mezi nimi (to byla doména hlavně Whedona a teda prvních dvou Avengers, obdobný scény ale byly i v IW), tak se film může zdát místy až příliš pomalý, jenže proč za to film kritizovat, když je to pro potřeby většího soustředění na postavy. Navíc...ten závěr to všechno vynahradí. Jsem rád, že můžu říct a napsat: "Byl jsem u toho."

    • 5.4.2019  00:13
    BoJack Horseman (TV seriál) (2014)
    *****

    Už po pár dílech mohu prohlásit, že Bojack je nejlepší animovaná postava ever. Humor, který se mi naprosto trefil do noty (Bojackův sarkasmus místy připomene až House), trocha depkařiny, trochu meta, přímo brilantní dabing (myslím ten originální, anglický, samozřejmě) a máme před sebou přímo mistrovské dílo. Pokud seriál bude pokračovat v nastolené kvalitě (a podle většiny se kvalita zvýší!), tak se budu tetelit blahem. Miluju to. Bojack is my new hero.

    • 25.3.2019  01:26
    Aquaman (2018)
    ***

    Červenovlasá Amber Heard je nádherná, úžasná a dokonalá ...jen škoda že není i malinko lepší herečka. Jo a pak tam jsou taky nějaký mořský potvory, záchrana světa a spousta akce. To bylo ok. (Tolik můj analytický komentář)

    • 18.1.2019  10:21
    Skleněný (2019)

    Film, u kterého absolutně nevím, jak ho ohodnotit. Pocity absolutního nadšení střídájí pocity zmaru nad občasnou do nebe volající debilitou. Rozhodně jsem ale viděl něco výjimečnýho. Musím to vidět minimálně ještě jednou, abych mohl vynést konečný verdikt. Problémem je, že zatímco Vyvolený neměl jedinou scénu, jediný záběr navíc a vše bylo přesně na svém místě, tak tady se vyskytují scény, které jsou naprosto zbytečné (třeba ukazováni dalších osobností McAvoye - proč, když už se s něma pak vůbec nepracuje?) a (a tady jsem si vzpomněl na Batman v Superman) scény jsou především v prostřední části skládány, jakoby nahodile a bez většího ladu a skladu. A právě v porovnání Vyvoleného a Glasse to trochu bolí. Porovnání se ale vyhnout nedokážu. Zatím to musím nechat bez hodnocení a upřímně doufám, že po dalším zhlédnutí v tom najdu genialitu. Minimálně potenciál to má.

    • 6.1.2019  19:47
    Kopačky (2008)
    *****

    V rámci žánru nepřekonatelné. Segel si to dává na pána a zbytek castu ho skvěle doplňuje. Bál jsem se, že za těch několik let, od doby, co jsem viděl Kopačky naposledy se moje parametry pro hodnocení kvality filmu natolik zpřísnily, že budu zklamán, jenže s pár lety a zkušenostmi navíc je ten film ještě lepší. Směju se u toho od začátku do konce a romantika je skvěle vybalancovaná mezi naivitou a upřímností. Humor je o něco umírněnější, než v ostatních filmech z Appatowy produkce, což je možná dobře. Fakt jsem to nečekal, ale pořád strop. A hlášky Billyho Baldwina ALIAS parodie na *doplň si jakoukoliv hlavní postavu z toho kvanta sterilních kriminálek* jsou čistý zlato.

    • 6.11.2018  11:43

    Dovolím si začít svůj komentář tím, že si vypůjčím 2 věty a myšlenku z komentáře uživatele xxmartinxx. "Bohemian Rhapsody je asi tak film, jako je Frankensteinovo monstrum člověk. Sešitá z mnoha očividně nepadnoucích částí, budící nedůvěru a pochybnosti, ale nakonec přece jenom chodí, mluví... a v tomhle případě i zpívá!" Přesně tohle, jen v o něco kostrbatějším podání jsem měl v hlavě ihned po skončení filmu. Závěrečná scéna na koncertě Live Aid se snaží diváka přesvědčit, že viděl něco vyjímečného, ačkoliv jde pouze o další portrét jedné zajímavé osobnosti, která ale byla v reálu naprostej kretén (teda alespoň podle filmu). První člověk byl geniálně gradován v navázání na postavu Neila Armstronga, ve finále Chazelle zůročil divákovo nepochopení jeho hnacího motoru, a to všechno bez jakéhokoliv patosu a pocitu vykalkulovanosti. Bohemian Rhapsody je ale jenom vlezdoprdelková sračka, která hraje na nejnižší pudy diváka a ve finále předstírá silný dojem filmu, který ani nemá jasný koncept vedení příběhu. Finále v poměrně nedávném Whiplash bylo asi tak 2579088678759x působivější, než tenhle kýč, který se snaží dojmout tím, že ukazuje davy dojatých lidí a close-upy na lidi, co mají na krajíčku. Tohle je fakt extrémní fail a hudba od Queenů, kterou mám docela rád to nezachrání. Já si vlastně nevzpomínám, co by na tom filmu bylo zajímavý. Palec dolů.

    • 22.10.2018  11:54
    Halloween (2018)
    ***

    Zde jsem jako součást druhé části širšího tematického článku o Halloweenu sepsal důvody, proč je nový Halloween podobný prvnímu filmu od Johna Carpentera pouze ve velice povrchní rovině, proč podle mě ani není nijak zvlášť dobrý, i proč je u kritiků a recenzentů úspěšný. V kině jsem snad nikdy tak často nekroutil hlavou. Škoda.

    • 13.10.2018  13:50

    Nevím, jak to Ryan Gosling dělá, ale z každýho jeho pohledu vždycky dokážu vyčíst všechno potřebný. Scéna s náramkem na Měsíci mě emocionálně rozhodila tak, jako málo co. V ten moment mi začal dávat smysl celý film, a především Neil. A je mi fuk, že se to zřejmě nestalo. Chazelle je génius, nejenže udělá film technicky dokonalý (jako třeba i Nolan), ale dokáže ho i napumpovat emocemi a dodat mu srdíčko. Jeden z nejlepších filmů roku.

    • 13.10.2018  13:42

    Krásné v jednotlivostech, pokulhávající jako celek. Trochu neohrabaný způsob vyprávění, plný flashbacků v rámci jedné sekvence skrze subjektivní hlediska postav a flashbacků plných dovysvětlujících informací, a často i naprosto zbytečných pro narativní vývoj a dobrých jen pro prohloubení určité postavy(a místy možná ani to ne). Plus plno hluchých míst uprostřed filmu. ALE první půlhodina plná dokonalých dialogů a monologů, ve které naprosto exceluje John Hamm navnadí dokonale a poslední třicetiminutovka se kvalitou přiblíží úvodu, jen vymění humor za napětí a trochu toho nasílí. Škoda toho mezi tím. Škoda té kostrbatosti. Škoda hodně věcí. Taková osvěžení bych ale určitě v kině rád potkával častěji. Zatím bohužel jen za 3*.

<< předchozí 1 2 3