Ruprechtos

Ruprechtos

Robert Krčmář

okres Brno
Student

38 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 20.5.2018  22:37
    13 Reasons Why - Série 2 (série) (2018)
    ***

    Druhá série je minimálně dobrá v tom, jak reflektuje dvě velká témata, které hýbou současnými Spojenými státy, a hlavně jdou i nad rámec teen problémů. Zatímco první série po celou dobu skrytě budovala paralelu k tomu, co se stalo s Hannou, ve druhé je "vedlejší" linka se zbraněmi dávána na odiv a celou dobu k ní vše spěje. Otisk reality nácházíme i v jakési přehnané toleranci ke zbraním, coby součásti americké "kultury. Je to otevřeně velmi liberální seriál, který nebudou mít republíkáni příliš v lásce (a vtípek o republíkánských senátorech tomu zrovna nepomáhá). I styl vyprávění má něco do sebe, kdy se jede přesně podle stanovené šablony - jedna epizoda, jeden vypovídající (s vyjímkou dvou epizod se dvěmi vypovídajícími). To otevírá možnost pro nelineární vyprávění, kdy každý říká pouze věci, o kterých ví, a tudíž není možné se příliš orientovat v časových pořádcích. Narace navíc používá díky výpovědím i nespolehlivého vypravěče, tudíž není vždy jasné, co je pravda a co lež. Není s tím ale pracováno příliš chytře, jelikož je lživá informace vždy ještě během stejné epizody divákovi odhalena a je nahrazena skutečností. Tím se boří divákova pozornost, ale v časových pořádcích a souvislostech to nijak nepomáhá. Skrze postavu Claye pak je pak divák konfrontován s nejasnostmi a je vidět, že je tu snaha vytvořit i v hlavě diváka pochybnosti, stejně jako u Claye. Bohužel, znovu, na vytváření hypotéz není místo. Nepomáhá ani fakt, že Bryce, coby hlavní nebo druhý hlavní padouch je největší sympaťák, a ačkoliv to může znít hnusně, tak jste mu z pozice diváka schopni odpustit (nebo jen já). Vlastně mám pocit, že se snažili Bryce posunout do trochu jiné pozice a ukázat, že sexuální predátor může být i ten nejmilejší kluk od vedle a je jen na nás, jak se k tomu postavíme. Pro všechny tyhle důvody shledávám druhou sérii do jisté míry inspirativní i důležitou, ale až příliš teatrální a kostrbatě vyprávěnou. Navíc, kdyby tam z ničeho nic začal zabíjet Red Devil, tak je to pomalu svojí povrchností jen potemnělá verze Scream Queens, a to s takto důležitými tématy nejde příliš dohromady. Ale pokud bude třetí série, zase budu u toho.

    • 18.5.2018  14:38

    I kdyby byl zbytek filmu průměrný, tak za scénu s maskami bych tomu filmu hodil pět hvězd bez váhání. Ta promyšlená kompozice záběrů, geniální práce s mizanscénou i střídáním záběrů, to vše podpořeno naprosto úžásnou, mysteriózní hudbou, to je orgasmická nálož mistrovství. Jenže zbytek filmu je jen o chloupek míň geniální, takže se tenhle vrchol nijak extrémně nevyjímá, ale pouze zapadá do brilantního díla.Je málo režisérů, kteří dokážou z herců dostat tolik, jako právě Kubrick, takže i jinak dobří herci zde podávají výkony lepší, než obvykle. Kubrickova autorská poetika by mohla stát na pomyslném piedestalu, k němuž se ostatní filmaři snaží přiblížit. Mistr o tomhle filmu prohlásil, že je nejlepší, jaký kdy natočil a nedá se s tím úplně nesouhlasit.Navíc s tím nejlepším možným koncem. Labutí píseň nejlepšího režiséra všech dob. Objektivně. Bez pochyb.

    • 17.5.2018  23:38
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    V poslední době se roztrhl pytel s velkými blockbustery, které se snaží bořit divácká očekávání a přistupovat k žánru z podvratných pozic, ale že z těch tří velkých blockbusterů bude Deadpool 2 nejkonzervativnější, nejméně osvěžující a ve výsledku i nejméně zábavný bych nečekal ani omylem. Má to dobré fórky, u jedné scény jsem chytnul záchvat smíchu, ale na to jak si to hraje na podvratný biják je to až nečekaně sterilní. Ty fórky vycházejí zejména z metahumoru a "dick joků", ale koncepčně to vlastně nijak zvlášť odvážné, překvapivé nebo snad zábavné není. Jasně má to "tu jednu" extrémně zábavnou i "šokující" scénu, ale jinak v tomto ohledu pusto, prázdno. Ale jako komedie pro zlepšení nálady je to ideální. P. S. Ty dva další blockbustery jsou Avengers: Infinity War a především naprosto skvostné osmé Star Wars - i proto ostatně nebyly poslední Star Wars tolik úspěšné, jelikož se až příliš vychýlily z divácky komfortních pozic. Deadpool v těchto pozicích kempí, ale tváří se jako snad nejodvážnější film všech dob.

    • 15.5.2018  17:36

    I po třetím zhlédnutí (a konečně v kině!) jsem pořád stejně nadšený. 4 hodinový kolos, kterému dominují Hattie McDaniel AKA Octavia Spencer 30. let, jejíž gesta a práce s mimikou mě absolutně odrovnávají, Clark Gable coby charismatický "bad boy" se srdcem na správném místě, a především Vivien Leigh, která dodala postavě Scarlett O'Hara(y) tolik šarmu, půvabu a krásy, že dokázala i takto rozporuplnou postavu naplno prodat a od první minuty jsem si ji naprosto zamiloval. Usmíval jsem se nad každou, dnes již lehce prkennou replikou, žasl jsem nad každým úžasným záběrem (scéna s vojáky na nádraží), bylo mi těžko při každé vážnější situaci (hlavně té s dcerou) a hlavně jsem si naprosto užíval všechny konfrontace, hádky a flirtování mezi ústřední dvojicí, jejichž chemie je snad z jiného světa. A zatímco první polovina je dějově výživná, tak druhá polovina nabízí více Clarka Gable(a) a jeho společných scén se Scarlett, jejíž proměněná "silná" ženská hrdinka nemá chybu. Bojím se, že "větší" a rozmáchlejší film už nikdy neuvidím. Každý se ohání kýčem, ale to že kýč nemusí být nutně chápán negativně už nenapíše nikdo. VĚČNÝ MASTERPIECE a guilty pleasure. Vlastně ani ne guilty. Jen pleasure.

    • 9.4.2018  01:03
    Zloději kol (1948)
    *****

    Film stejně poutavý a dojemný, jako umně vypovídající o své těžké době v poválečné Itálii a fungující jako sonda do víru jejího hlavního města. Každý prvek, každá jednotlivost zapadá do dokonale zkonstruovaného odrazu reality, v jejímž popředí hlavní hrdina padá na samé dno. Obdivuhodně se podařilo na jednotlivci prezentovat sílu okolností a že mezi racionálním člověkem a naivním bláznem či mezi slušným člověkem a zlodějem je tenká hranice, kterou tyto okolnosti mažou. V analogii s vykreslenou společností to zapůsobí dvojnásob. Čirá magie, která si vystačí se strohým příběhem a realistickým pojetím. Mistrovské dílo, jehož síla nikdy nevyprchá.

    • 30.3.2018  23:36

    S odstupem času jsem vlastně dost spokojený. Spielberg úžasně zvládá akci, kterou snímá ve velkých celcích s minimem střihu, což ještě osvěžuje a zpřehledňuje perfektním zoomovaním na důležité části akce. To je případ především naprosto fantastické automobilové honičky na začátku. Tím si ale Spielberg pod sebou tak trochu podřízne větev, protože lepší akci už nevykouzlí. Zřejmě nikdo nedokáže s takovou lehkostí vyprávět klasické hollywoodské příběhy, takže ani tam není zádrhel. Výtka ale směřuje k černobílosti postav, která je i na Spielberga na hranici únosnosti a k vtipnému faktu, že hlavní ženská postava má být fyzicky deformovaná, ale i s tím bordelem na ksichtě vypadá líp, než většina koc. "Nejsem zklamaný z toho jak vypadáš." No bodejť. Docela blbé je i to, že mimo OASIS film baví znatelně míň - v realitě se odehrává velká část filmu. Jo a easter eggů jsem čekal asi ještě víc, ale to neberu jako výtku.

    • 29.3.2018  12:31
    Alexandr Něvský (1938)
    odpad!

    No ty vole, hrdinný ruský lid v akci. "Pokud bohatí nechtějí bojovat, vesničané je pobijí". A navíc to působí spíš jako parodie. Laciná. Rudá propaganda bude vždy patřit do odpadu, navíc takhle směšná.

    • 18.2.2018  03:16

    Přelomový a důležitý film, který funguje jako skvělé vyvrcholení emancipace afroamerické komunity. Vidět tohle, jako černej kluk, jsem hrdej na svoji barvu. Zároveň ale Black Panther funguje i jako superhrdinskej blockbuster, který je sice dost předvídatelný, ale stále dostatečně zábavný, navíc s neskutečně charismatickým záporákem, kterýmu lze fandit, a zároveň ho i chápat. Marvel ubral na humoru a vytvořil o něco vážnější film, který je osobnější, neskutečně cool, a zároveň k divákům i promlouvá. Marvel je v současnosti k nezastavení, a nelze nic jinýho, než smeknout.

    • 14.2.2018  02:50
    Halloween (1978)
    *****

    Do toho proč je ten film tak výborný a remake není, jsem s chutí zabrousil zde. Film, který jsem viděl pětkrát během jediného týdne (to se mi nikdy předtím nestalo) a který jsem si bezmezně zamiloval.

    • 9.2.2018  22:56
    Spojenec (2006)
    *****

    Jeden z mých nejoblíbenějších filmů, který funguje jako zábavná a satirická sociální kritika, i jako chytrá loupež, ve které se sešlo excelentní trio - hláškující Washington, nečitelný Owen a arogantní mrcha Jodie Foster. Divím se, že film není řazen mezi komedie, protože některé scény si o to svojí vtipností a absurditou vyloženě říkají. Můžu ten film vidět stokrát, a pořád mě bude bavit stejně. I díky výbornýmu soundtracku. Perfektní práce.

    • 5.1.2018  18:26
    Baby Driver (2017)
    ***

    Nebýt tam dokonalý pár v podání John Hamma a Eizy Gonzalez, tak bych se asi i nudil. Všechny jejich společné scény byly výborný - dejte mi jejich spin-off! Takhle to byl jen průměr, kde jsem ale bohužel mnohem víc na konci soucítil právě s Hammovou postavou, zatímco Elgortův Baby byl charismatem někde mezi pračlověkem a kusem gumy. Potěšilo ale, že záporáci jsou hlavně na konci dost překvapiví a vše je s nimi nakonec trochu jinak, než se na první pohled zdá, čemuž pomáhá i to, pokud ty herce znáte z předešlých rolí. Jinak ale opravdu nic mimořádného. Jen hezky nastříhat akci do rytmu popových singlů nevytvoří dobrý film. Že by tu vznikal nový subžánr akčního muzikálu? Spíš pozérsky iritující akční film s vyladěným soundtrackem, co se mnohdy muzikály inspiruje. Blbinka na jedno zhlédnutí.

    • 17.12.2017  16:14

    Výborně! Již dlouho se mi nestalo, abych byl v kině tolikrát překvapen, a zároveň téměř každým zvratem potěšen. Říkáte si, že by bylo super, kdyby to proběhlo tak či onak, ale podvědomě, na základě obecných znalostí klasického vyprávění, se přesvědčíte, že se to nestane...a ono se to stane! Je úžasné, jak se zcela vědomě rezignuje na klasické vyprávěcí vzorce, a to i obětováním celé jedné narativní linie - rozumíte, divák má nějaké omezené vědění, ale namísto linie, skrze kterou se vše vyřeší, se z ní stává ta, která z hlediska vývoje příběhu hrdinům naopak podkopne nohy. No kdy a kde jste něco podobného viděli, a to obzvlášť na poli ultra drahých blockbusterů?! K tomu kopa brilantních momentů, při nichž jsem po dlouhé době měl radost ze sledování Star Wars. Rian Johnson z vysoka kašle na objevování zapadlých koutů galaxií a zběsilé střídání exotických lokací, a tak se může věnovat postavám, a především jejich interakcím a zápolením s jejich minulostí. Celá scéna u Snokea se pak řadí mezi nejlepší SW momenty ever. Na epizodu VIII jsem šel po VII a obzvlášť Rogue one, víceméně z povinnosti, ale teď se na další epizodu dost těším. Druhá nejlepší epizoda, hned za nedostižnou epizodou V.

    • 15.12.2017  00:33
    matka! (2017)
    **

    "Matka! je bezprecedentním uměleckým výplodem člověka, který má co říci...", cituji jeden ze zdejších komentářů, a to přímo od mého drahého přítele. Jenže ona to bohužel není pravda, protože on do filmu pouze vkládá biblické motivy, které směřují k očekávatelnému konci. Místy film připomíná parodii, místy rychlokurs dějin násilí podle bible a místy všeobjímající režisérskou onanii. Podobenství hadr. Aronofsky se ve svojí předpokládané výjimečnosti topí už od Noeho. Pokouší se něco říct snad ke všemu, ale dohromady tak vytváří bizarní patvar. Je to ten typ filmu, který chce být chytrý, ale bohužel není - neznalí diváci však pokývou hlavou nad Darrenovým kumštem. Je to jako když si přečtu jednu knihu o filmové teorii a potom napíšu orgastický komentář, plný cizích výrazů, jen abych si intelektuálně pohonil - a neznalí čtenáři pokývou hlavou. Film má v řadě momentů svoje velké filmařské kvality a jeho osobitý styl plný detailů a sledovacích záběrů jsem ocenil, ale byl bych raději, kdyby se Darren vrátil zpátky na zem. A prosím, s někým sympatičtějším, než s Jennifer Lawrence, díky. Jo a ty motivy jsou spíše teologické, než filozofické...to jen aby bylo některým jasno...lampsi :D.

    • 8.12.2017  16:54

    Jeden z nejpoetičtějších, nejduchaplnějších a nejkrásnějších filmů, jaké jsem kdy v životě viděl. Ponoření do pochyb a strastí obyvatel Berlína, do jejich vnitřních hlasů, skrze jejich anděly strážné. A postupné odhalování krás života, které přeneseno do stylistické stránky filmu, toť v rovině barevnosti, potažmo černobílosti, diváka vrhá na nejunikátnější cestu za možným poznáním, kterou jsem kdy ve filmu viděl. Ona stylistická stránka ale není to jediné, ta jest pouze korelační k poznaní jednoho z andělů a možná i nás/vás, diváků. A druhý anděl raději shlíží dál, to rozhodnutí je na něm. Jsoucno zde není pouze předmětem k intelektuální debatě, ale k upřímné výpovědi, která ale není striktní. Jistě, dvouhodinový film se nemůže rovnat letům, rozjímajíc nad bytím či nebytím, nad smyslem života, ale takhle upřímnou a krásnou filmovou zkratku, která přímočaře sděluje myšlenku jednoduchou, a přesto obtížnou, jsem si ani představit nedokázal. A skvělá scéna na mostě, při které je zmíněn nejinspirativnější člověk všech dob, Albert Camus, pouze dotváří výjimečné dílo; Anděl Damiel, po vzoru Camuse, dochází k poznání, že život stojí za to žít. Pokud skutečně na začátku každého rozjímaní o bytí či nebytí mělo být uvažování o sebevraždě, na jejím konci by mělo být její zavrhnutí (Camusovo poznání v kostce). A nebo je poslání anděla strážného absurdnější, než lidský život? Představují lidé pro anděly onen Sisyfův balvan? V tomhle pojetí rozhodně ne, je to o pozitivním přístupu, o běžných radostech, kterých se těm, povznešeným nad smrtelný život, nedostává. To je právě ta myšlenka. Vnímám ji správně? Jistě ta analogie není zcela přesná, ale nabízí se, neboť pokud se někdo, povznesený nad život, rozhodne jej prožít, pak život nelze zcela zatracovat. Ovšem, nejde tu pouze o ono bytí/nebytí, vyskytují se zde i mnohem konkrétnější otázky, ale tuto vnímám, jako stěžejní. Wim Wenders navíc dokáže udržet pozornost parádním inscenováním scén, především pak v momentech, kdy se během dlouhých kamerových jízd objevují vnitřní monology cizích postav (tady vyloženě škodí fakt, že příliš dobře nerozumím německy a tyto monology zanikají, protože by se nestíhaly titulkovat...); Jo a taky je to trochu o lásce, která je tu zástupným argumentem pro život...no, je to hodně komplexní. Zajímavé je i to, že ačkoliv je to percepčně poměrně náročné, lze to sledovat jako celkem jednoduchý příběh o lásce. A Peter Falk hrající sám sebe nemá chybu, nejen proto, že se díky němu přepíná z němčiny do angličtiny.

    • 13.11.2017  16:51

    Průměrná detektivka, která rafinovanost pointy knižní předlohy nedokáže prodat a je směšně průhledná (i pro mě, jakožto neznalce). Branagh se očividně snaží o starosvětský přístup, ale v kombinaci s moderními prvky, které mají za úkol se zavděčit i normám dnešního diváka, působí místy úsměvně. To vše korunuje závěr, který završí celé to teatrální aranžmá rámující slabě vystavěnou detektivku. Jakoby Branagh skloubil povrchní podobnost filmů klasického hollywoodu s moderními postupy a proprietami a to okořenil trochou divadelního feelingu. Ne že by to bylo špatně, ale nejzajímavější a nejzábavnější je film ještě před samotnou vraždou, ke které se dostáváme skrze krásné záběry (především na Istanbul) a perfektní představení hlavního hrdiny. Možná by Branagh měl zvážit spíš remake Cesty kolem světa za 80 dní. Takhle z toho vychází jednoznačně zajímavý film, avšak nedůsledný ve své detektivní (té nejdůležitější!) rovině.

    • 20.10.2017  00:53
    Blok 99 (2017)
    *****

    ...aneb jak Blade Runner 2049 záhy přišel o pozici nejlepšího filmu roku. Veliká pecka, která dokonale balancuje na hraně pokleslého filmu s modelovými charaktery vedlejších postav a výborného sociálního dramatu s opravdovými, nepředstíranými emocemi, s navrch zajímavým a neklasickým hlavním hrdinou. Vaughn nechal role sympatických, vtipných blbečků za sebou, takhle se hraje! Chtěl jsem napsat víc, ale stačí jen: Koukněte na to!

    • 5.9.2017  01:14
    Show Jerryho Seinfelda (TV seriál) (1989)
    ****

    Revoluce mezi sitcomy a zároveň brilantní ukázka toho, jak by měl sitcom vypadat. Na IMDb 8,9/10, hodnocení tady na čsfd je k smíchu. A začlenění stand up výstupů do jednotlivých epizod, které jako tematický rámec, nejdříve děj uvede a na konci zase vtipně uzavře, je naprostá bomba. Ale pokud bych měl z devadesátek vybrat TEN JEDEN sitcom, stejně by to byli Friends...ačkoliv jim cestičku v mnohém vyšlapal právě Seinfeld.

    • 25.8.2017  16:36
    Muž hledá ženu (TV seriál) (2015)
    ****

    Humor z úplně jiné dimenze. Sled úžasných metafor, analogií a bláznivých gagů. Prostě naprostá šílenost s překvapivě perfektním Baruchelem. Rozumím těm co hodnotí odpadem, ale zároveň mi jich je líto. První dva díly absolutní zlato.

    • 6.8.2017  18:46

    David Leitch nemá zcela ujasněnou svoji autorskou poetiku a vzniká tu rozkol. Pracuje s postupy špionážních filmů, ale zcela špatně, nedokáže udržovat napětí a pozornost spravným dávkováním otázek a odpovědí. Do toho vkládá akční pasáže, které ale nejsou syntetizovány na jednotné rovině stylu, takže ačkoliv je ona cca. 10ti minutová akční scéna bez střihu fantastická, stylisticky neladí se zbytkem díla. Na ČSFD víkendu jsem viděl (podruhé) i druhého Johna Wicka a ten je neporovnatelně vyrovnanějším dílem na všech frontách, ačkoliv mě po trailerech překvapilo, jak málo jsou si oba filmy podobné. John Wick sice nemá lesbickou milostnou scénu, ale když Keanu dává jeden headshot za druhým, je to podobně potěšující. btw. Charlize Theron vypadá líp jako bruneta!

    • 21.7.2017  18:32

    Mistrovské dílo, které psychické zhroucení hlavní hrdinky převádí do stylistických prvků, kdy je drtivá většina záběrů hozena do detailů natáčených extrémně dlouhými objektivy, které přibližují jednotlivé plány obrazu k sobě a vytváří tak na pohled nepříjemné obrazy. Hezky se na film nedívá i díky samotnému dění, které drásavě ukazuje nepříjemné výjevy ze života jedné nefunkční rodiny a pouze předkládá nesestříhané epizody konfrontací manželů. Neustálý křik a hysterie pak pouze dotváří film, který není divácky vděčný, ale dokonale tvoří pocity, které vytvářet má. Nic podobného jsem snad nikdy neviděl. Neoddiskutovatelná kvalita.

    • 8.7.2017  23:50

    Článek, který jsem napsal u příležitosti Spideyho v kinech, o Raimiho trilogii, ale zároveň píšu i pár slov o Homecomingu.

    • 17.6.2017  22:15
    Song to Song (2017)
    ****

    Podmanivé, krásné a zvláštní. Pocitovka s nádhernými obrazy a poeticky laděnou studií vztahů. Sexy Natalie Portman, démonický Fassbender, roztomilá Rooney Mara a neodolatelný Ryan Gosling. Song to song nemá ani trošku soudržnou strukturu, skáče v čase bez výraznějších vodítek a působí, jako prostříhané, mnohem obsáhlejší dílo, ale obdivuhodně dokáže držet pozornost. btw. Černobílé záběry cca. v polovině filmu jsou z geniálního snímku Ménilmontant.

    • 3.6.2017  00:37
    Ida (2013)
    *****

    Vynikající film vypovídající o lidském údělu v konfrontaci vody a ohně, které reprezentuje mladá jeptiška a její komunistická teta, který zároveň opatrně nakoukává do historie a nechává ji jemně a nepříjemně bublat pod povrchem. Stylisticky jedna z nejopojnějších věcí, co jsem za dlouhou dobu viděl, dokonale vystihující podstatu filmu, působící chladně a odtažitě, ale ve výsledku pouze (především skrze postavení v rámu) prezentující postavy semleté časem, které jsou vnějšímu světu lhostejné...

    • 1.6.2017  20:25
    13. revír (1946)
    ***

    Film založený na neustálém přepisování stavu věcí, k čemuž využívá převleky a s nimi spojenou fabulaci důležitých vodítek na úrovni jednotlivých scén, což vede k několika mylným rekonstrukcím fabule - to se daří díky podobnosti a způsobu, jakým jsou natočeny úvodní minuty. Z tohoto schématu čerpá i závěrečná pointa a jakkoliv je efektní, tak bohužel nedává moc smysl. Tahle detektivka je sice možná vystavěna na několika opakujících se vzorcích, ale pouze zcela účelově, logika hapruje a tvůrci zřejmě doufali, že ji v té efektní záplavě neustálého měnění událostí,diváci postrádat nebudou. Bohužel v tomhle smyslu nijak neumlčela kritiky detektivek, jako literárního, potažmo filmovýho braku, ale namísto toho jim dala střelivo. Postavy a herci jsou ale v pohodě a ty tvůrčí trable (změna režiséra, otravování se s protekční Baarovou) na tom nejsou vůbec vidět. Marvan výbornej, o třídu lepší, než všichni ostatní.

    • 15.4.2017  15:27

    Zábávná a hlavně uvědoměle přepálená pitomost. Více zde.

    • 10.2.2017  00:57

    Za mě nejlepší film roku 2016. Nenápadný, emočně neskutečně silný drama, který ale rozhodně nepůsobí prvoplánově. Více opožděně zde.

    • 5.1.2017  11:41
    MovieZone Live! (TV pořad) (2010)
    *****

    Maximální guilty pleasure. Cival a Hlad jsou hrozný hovada.

    • 2.1.2013  22:00

    Nejlepší animák, nejlepší muzikál,Cartman střílející blesky a Kenny bez kapuce. Omg they killed Kenny...You Bastards!!!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace