Ruprechtos

Ruprechtos

Robert Krčmář

okres Brno
Student

62 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

    Film, který jsem za život viděl nejvíckrát. Film, který mě svou syžetovou výstavbou přiměl se o filmy zajímat hlouběji. Film, který je lepší s každým dalším zhlédnutím. Film, který navždy Tarantina zapsal mezi největší režiséry všech dob, a jehož jakákoliv jednotlivost je učiněným cinefilním rájem. Kdybych do konce života mohl koukat jen na jeden jediný film, tak by to byl zřejmě tenhle.

  • poster

    Halloween (1978)

    Do toho proč je ten film tak výborný a remake není, jsem s chutí zabrousil zde. Film, který jsem viděl pětkrát během jediného týdne (to se mi nikdy předtím nestalo) a který jsem si bezmezně zamiloval.

  • poster

    Spalující touha (1999)

    I kdyby byl zbytek filmu průměrný, tak za scénu s maskami bych tomu filmu hodil pět hvězd bez váhání. Ta promyšlená kompozice záběrů, geniální práce s mizanscénou i střídáním záběrů, to vše podpořeno naprosto úžásnou, mysteriózní hudbou, to je orgasmická nálož mistrovství. Jenže zbytek filmu je jen o chloupek míň geniální, takže se tenhle vrchol nijak extrémně nevyjímá, ale pouze zapadá do brilantního díla.Je málo režisérů, kteří dokážou z herců dostat tolik, jako právě Kubrick, takže i jinak dobří herci zde podávají výkony lepší, než obvykle. Kubrickova autorská poetika by mohla stát na pomyslném piedestalu, k němuž se ostatní filmaři snaží přiblížit. Mistr o tomhle filmu prohlásil, že je nejlepší, jaký kdy natočil a nedá se s tím úplně nesouhlasit.Navíc s tím nejlepším možným koncem. Labutí píseň nejlepšího režiséra všech dob. Objektivně. Bez pochyb.

  • poster

    Vertigo (1958)

    Snový, romantický film s mysteriózním nádechem, který ve správných chvílích šponuje napětí až do obludných rozměrů. A očekávání jakbysmet. A nejlepší je, jak jen díky drobným detailům, jako je práce s rámováním, dokáže být skličující. Parádní práce s barvami a tradičně skvělý James Stewart. Po Vertigu přišlo mnoho tematicky podobných a výborných! filmů, ale vyrovnat se mu dokázalo pouze málo z nich.

  • poster

    Vyvolený (2000)

    Parádní převyprávění originu superhrdiny, který neví, že je superhrdinou. Opět brilantní pointa, a dost možná nejlepší Willisův herecký výkon. Shyamalanova vynalézavost a hravost se stylem je úžasná. Největší devízou Vyvoleného ale je to, jak dokázal superhrdinský film zkomornit, co nejvíce příblížit realitě a všechny postavy mnohem hlouběji psychologicky definovat. Fenomenální.

  • poster

    Ménilmontant (1926)

    Pro mě nejlepší němý film a jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Rozklad vztahu dvou sester na pozadí divoké urbanizace, vzniku prvních velkoměst a všech temných stránek, které s tím souvisí. Bez jediného mezititulku, a přesto nebo právě proto s naprostým přehledem odvyprávěné drama, s dokonalou atmosférou, které dokáže dojímat i děsit. Dimitri Kirsanoff si zaexperimentoval a vytvořil klenot, jehož síla je dnes snad ještě větší, než tenkrát. Dost možná revoluční film. Těžko věřit, že není více známý.

  • poster

    Kmotr (1972)

    Už Puzzova kniha je výborná, ale ve filmu se všechno sešlo tak dokonale, že není možné mluvit jen o skvělém převedení knihy na plátno. Dokonalé od kostýmů, přes hudbu, kameru, až po herecké výkony, v jejichž čele stojí Brandovo ztvárnění Dona Corleona. Jeden z nejlepších hereckých výkonů, co jsem kdy viděl, a co se týče pana Coppoly, tak před ním klobouk dolů, už jen úvodní scéna na svatbě vás přesvědčí, že se díváte na něco mimořádně zrežírovaného. Kdo neocení Kmotra, nemůže být brán, co se týče názoru na filmy, vážně. Ověřeno.

  • poster

    Zloději kol (1948)

    Film stejně poutavý a dojemný, jako umně vypovídající o své těžké době v poválečné Itálii a fungující jako sonda do víru jejího hlavního města. Každý prvek, každá jednotlivost zapadá do dokonale zkonstruovaného odrazu reality, v jejímž popředí hlavní hrdina padá na samé dno. Obdivuhodně se podařilo na jednotlivci prezentovat sílu okolností a že mezi racionálním člověkem a naivním bláznem či mezi slušným člověkem a zlodějem je tenká hranice, kterou tyto okolnosti mažou. V analogii s vykreslenou společností to zapůsobí dvojnásob. Čirá magie, která si vystačí se strohým příběhem a realistickým pojetím. Mistrovské dílo, jehož síla nikdy nevyprchá.

  • poster

    Blade Runner (1982)

    Vizuálně dechberoucí, melancholický pohled na život a jeho cenu. Náročnější, pomalá podívaná, která diváka za trpělivost odmění dokonalým zážitkem i možností se zamyslet, nikdy nesklouzne k hollywoodským povrchnostem či klišé, ale vždy zůstává zakotvena v hollywoodských tradicích. Výjimečná práce.

  • poster

    Taxikář (1976)

    Brilantní, depresivní sonda do víru velkoměsta a dokonalý portrét rozkladu osobnosti, která toho má všeho po krk. Mistrovské dílo. A ústřední melodie mi bude v uších znít navždy. Nejlepší Scorsese.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace