Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (877)

plakát

Kvílení (2010) 

"I saw the best minds of my generation destroyed by madness, starving hysterical naked, dragging themselves through the negro streets at dawn looking for an angry fix, angelheaded hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night, who poverty and tatters and hollow-eyed and high sat up smoking in the supernatural darkness of cold-water flats floating across the tops of cities contemplating jazz ..."

plakát

Opravdová kuráž (2010) 

Velmi dobrý film. Bohužel... Po oscarovém hypu (a nejenom tom) jsem čekala daleko daleko víc.

plakát

96 hodin (2008) 

Stormtrooper efekt rulez! Ale jinak absolutní spokojenost. Jako režisér je Besson už asi definitivně za zenitem, ale coby producent nás má všechny na háku. A asi ještě dlouho mít bude... :-)

plakát

Kolo v Pekingu (2001) 

Zajímavý film. Jen škoda, že běžel na ČT v pozdních nočních hodinách. Možná to bylo právě tím, možná příliš dlouhou stopáží či ne úplně dramatickým spádem děje, každopádně několikrát jsem se přistihla, že zívám a pokukuji po hodinkách...

plakát

Princ z Persie: Písky času (2010) 

Guilty pleasure! Velice silné tři hvězdičky aneb letním blockbusterům lze zřídkakdy odolat :-)

plakát

Battlestar Galactica (2004) (seriál) 

Vynikající seriál, bohužel s poněkud slabším koncem. Někdy zkrátka cesta je cíl... :-)

plakát

F. L. Věk (1970) (seriál) 

Jeden z nejlepších českých seriálů vůbec, který si zcela bez pochyb zaslouží místo v pokladnici národní kinematografie.

plakát

Control (2007) 

Prokletí básníci...

plakát

Počátek (2010) 

*** POZOR! TENTO KOMENTÁŘ OBSAHUJE SPOILER! *** "Inception" je krásný film... Leč bohužel film myšlenkový. Nikoli film srdeční. Je to film plný mnoha inspirativních myšlenek. Ale také film, ve kterém nezbylo místo pro prožitek. Pro opravdovou, hlubokou a silnou emoci. Během jeho sledování se divák může vydat na tajuplný průzkum vlastního předvědomí. Může se vznášet v hlubinách svého podvědomí a snášet se ve výšinách nevědomí. Vždy ale bude jen pasivním pozorovatelem děje na plátně. "Inception" je totiž zároveň filmem chladně vykalkulovaným - filmem, který dává odpovědi namísto otázek; filmem, kde se nepochybuje; filmem, kde je vše dané, prosté a jasné. Jeho svět není relativizovaný, není v něm místo pro nejistotu a pochyby. A to dokonce do té míry, že prostředky jsou posvěceny účelem: pan Saito (Ken Watanabe) chce zabránit monopolizaci energetického průmyslu. Neváhá proto najmout "zloděje myšlenek", pana Cobba (Leonardo DiCaprio), aby odstranil z cesty jeho hlavní (a víceméně) jedinou konkurenci v podobě "zlých" Maurice Fischer Industries. Pan Saito je muž tak mocný, že si může koupit celé aerolinky. Jediným telefonátem může ze štvance udělat ctihodného občana s čistým trestním rejstříkem. Dilema, že odstraněním konkurence získává pan Saito prostor pro vlastní monopol, film vůbec neřeší. Nenechává dokonce ani místo pro vlastní fantazii: vysvětlovací scény v expozici (např. ta, ve které Cobb vysvětluje Ariadně, jak se projektuje sen) jsou celkem namístě. Nejsou ale ani v nejmenším omluvitelné v hlavní dějové gradaci (např. když se Cobb Ariadně zpovídá, proč vůči své ženě Mel pociťuje vinu). POMO (a někteří další) zmiňuje ve svém komentáři Matrix. A ano, musím souhlasit. "Inception" skutečně občas Matrix připomíná: sen je zde de facto virtuální realita projektovaná architektem. Tím nechci říci, že je "Inception" vykrádačka. Je to ale film, který se nevymanil z hollywoodských osidel. Stojí někde na pomezí mezi filmem autorským a filmem hollywoodským. Zkrátka, je to autorský hollywoodský film. A ty, jak víme, si z Kodak Theatre v L.A. odnášejí nejvíc plešounků... :-) Abych tento svůj poněkud delší komentář nějak vhodně zakončila, nemohu ještě nevzpomenout jiný tématicky mírně příbuzný film - van Dormaelův "Mr. Nobody". Tomu se totiž s několikanásobně menším rozpočtem povedlo to, o co se "Inception" pouze snaží: naplnit hlavu myšlenkami a srdce dojetím.

plakát

Klub vyvolených (2002) 

Klub vyvolených není nijak špatný film, Emile Hirsch už tady předvedl, jaký talent v něm vězí a pro roli idealistického profesora se nikdo nehodí lépe než Kevin Kline... Ale to by nesměl Peter Weir natočit o pár let dříve Společnost mrtvých básníků.