Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (878)

plakát

Chlapectví (2014) 

Musím souhlasit s MeSSiáŠem. Tento film jde vlastně obecně proti takový tý obecný klasický formě, kdy ve filmu čekáme na dramatické okamžiky, situace, čekáme zápletku, rozuzlení, vyvrcholení, závěr. Jde vlastně proti teorii, kdy film má za úkol nám ukazovat to nejdůležitější, ty milníky, které jsou podstatné pro příběh, aby fungovala gradace a snímek směřoval k nějakému jasnému závěru. A to je vlastně ten důvod, proč tenhle film mám v TOP10. Linklaterova narace a práce s filmovými prvky zde funguje jinak. Asi nevidíme to nejdůležitější ani ty nejklíčovější body v Masonově životě, ale právě scény, které by kupa jiných režisérů a scénaristů vyhodila, protože jsou pro příběh nepodstatné, zde Linklater ponechává. Chlapectví plyne naprosto poklidně, nikam se nežene, nejde tu o závod s časem, ale o rozvážné skládání scén, jednu za druhou. Chlapectví má i výbornej soundtrack a celkově herecký obsazení. I když o tom ten film vlastně není. Vnímám ho jako něco opravdu uklidňujícího se silným pozitivním nábojem mezi kopami snímku plných rychlosti, uhánění, zápletek, kdy "se musí stát něco velmi dramatického". Je to totálně pozitivní film, ačkoliv konec může vyznívat trochu melancholicky či smutně. Děkuju Linklaterovi, že je tu někdo takovej, kdo pracuje s filmem jako dynamickým, živoucím uměním, které nemá hranice a dá se posunout i mimo klasické filmové formy. 100%

plakát

Jdi, žij a někým se staň (2005) 

Velmi silný film. Hluboce lidský příběh, který spojuje více časových linií, více prostorů, učí nás lásce, respektu, pokoře. Odkrývá nám některé pohledy do judaismu a do Izraele celkově. Stopáž snímku neuškodila, ba naopak. Přes dvě hodiny jsem jenom zíral a užíval si každičký záběr a každičký herecký výkon (všichni svoji úlohu zvládli na výbornou). Samozřejmě film občas chybuje. Například mi přišlo dosti zmatečná poslední třetina filmu, kdy některé scény byly řazeny velmi zvláštně a nemuseli úplně vyvolat ten okouzlující nebo potřebný efekt. Ale to je to nejmenší, co tomu vytknu. Va, vis et deviens nese obrovské poselství. Milujte bližního svého, pomáhejte, jak jen to jde, a neohlížejte se na barvu kůže nebo náboženské či sexuální vyznání. 95%

plakát

Madoff (2016) (seriál) 

Neuvěřitelný příběh Bernieho Madoffa, který uskutečnil podvod obrovského rozměru, a tím i našel další díru na trhu. Minisérie je skvělá, řekne Vám toho víc, než dokument a ještě si k tomu užijete obdivuhodný herecký výkon Richarda Dreyfusse. Pro mě obsahově zdánlivě nezajímavé téma, ale tvůrci to vzali za správnej konec a musím říct, že jsem si to překvapivě téměř 3 hodiny užíval. Posledních 20 minut je strhujících. 80%

plakát

Noe (2014) 

Jako kdyby to byl nějakej úplně samostatnej film a nebo jsem neznal biblický příběh o Noem, tak bych si troufal říct, že to je skvělá hollywoodská podívaná. Je ale vidět, že Aronofsky si rád točí filmy po svém, vyhrává si i s nejmenšími detaily, a proto mi u něj přijde zbytečné točit filmy s jakoukoliv předlohou (alespoň podobného typu určitě). Takhle byl dost omezenej, a je to vidět. Prostě si to natočil jak chtěl, ale s původního příběhu tam je toho dost málo. Taky samotnej příběh je v Bibli dost krátkej, a proto i těžko zfilmovatelnej. Já jsem ale zastánce toho, že tyto filmy by se měli točit, co nejblížeji předloze, a tohle je proto jedno ze zklamání, které se dostavilo. Na druhou stranu ta akce, struktura filmu, herecké výkony jsou naprosto úžasné, a je prostě vidět, že to točil Aronofsky. Nad tři hvězdy jít nemůžu, ale vůbec mě to nenasralo, jak jsem původně pesimisticky čekal. 65%

plakát

Captain America: Občanská válka (2016) 

OBSAHUJE SPOILERY! Má to koule, to jako asi jo. Je to samá akce, vtip, akce, vtip, pokus o řešení vážných problémů, a pak už jen zase akce, vtip, akce, akce, akce. Co asi taky jinýho čekat od Marvelu - Avengers, Kapitána Ameriky, apod. Film bohužel nepřišel s ničím novým (v tomhle mě třeba dost potěšil Deadpool), s něčím, co by vysloveně pobouřilo, uchvátilo, vysloveně udivilo. Forma se absolutně nemění, zůstává naprosto stejná z minulýho Kapitána a předchozích Avengers. Jediné, co se mění je obsah. Obsah, který dle tvůrců má pobuřovat, vyvolat překvapení, euforii (asi v podobě vnitřního rozvratu Avengers), ale nedělá to. Je to stále stejné. Film je určitě skvělá odpočinkovka (ačkoli pro někoho časově dost dlouhá), akce je fajn, superhrdinové dostanou relativně svůj prostor (někdo samozřejmě víc a míň), ale v některých momentech je to tak hollywoodsky heroické, klišoidní, neuvěřitelné, že jsem měl chuť si namočit nachos (od týpka vedle) do tý pálivý omáčky a strčit si to do očí. Na druhou stranu těch situací nebylo tolik, jako v jiných komiksovkách (no co asi už si musim zvyknout). Kamera určitě fajn, hudba v určitých pasážích navíc, tyhlety kategorie štáb zvládl. Ještě bych asi dodal jeden zápor, který mě tam trochu štve a týká se formy o které jsem psal. Film se snaží být v mnoha momentech vysloveně temný a drsný, a pak v těch dalších momentech zase vtipný a komický. Ono obojí jde, ale moc moc těžce, musí zafungovat fakt mnoho faktorů. Tady to nevyšlo. Hrozně rychle se tyto dvě formy střídaj, ale nejsou v harmonii. Filmu to dost ubližuje. Ještě poslední věc, která mi přišla nedotáhnutá. Už jste to mohli vidět v Batmanu vs Supermanovi, ale nějak jsem nám rozmohly témata potence zničit svět a hlavně (ne)zodpovědnosti superhrdinů, jejich kontroly, zároveň ochrany civilistů, apod. Tento jev je základní pilíř obsahu třetího Kapitána Ameriky. Zde tento jev funguje na principu určitého rozdělení hlavní skupiny (hezky 6 na 6 samozřejmě), ale dál se tato problematika nerozpracovává. Myslím si, že to je velká škoda (uvidíme co další díly), jelikož to potenciál má. S tím samozřejmě souvisí i vykreslení postav, jejich hodnot, "to v co věří a za co bojují". Zde se s tím tolik nepatlají, jako např. Wanted a je to znát. Jistě mi budete namítat, že tohle je odpočinkovka, klasická hollywoodská popcornovka, u který lidi chtějí vypustit. Souhlasím, že takové filmy jsou třeba, ale tím, že vykreslí lépe a rozpracovaněji nějaký charakter postavy, neznamená, že naruší tu akční nebo zábavnou část. Nakonec bych jen řekl, že film mě celkově neuchvátil (WTF, nikdo neumřel???!!!), ale ani neurazil, moc mě potěšil např. Ant-man. Jo a ještě něco. Mějte ohled na druhé a nežerte nachos skoro dvě hodiny. Křupání a mlaskání není úplně to, co chci slyšet, když má Kapitán Amerika srdceryvný projev. 60%

plakát

Anima Mundi (1992) 

Kombinace Reggio - Glass prostě funguje. Jsem moc rád, že Reggio zpracoval i téma říše zvířat a nenechal soustředění jen a pouze na lidském konání a člověku. Trochu mě ale mrzí, že Anima Mundi nemá delší stopáž. Určitě by tento obsah snesl hodinu, ne-li stejně jako Koyaanisqatsi. Každopádně snímek je přehlídkou úžasných záběrů, střihu a především naprosto skvělé hudby, přičemž vše spolu tvoří koherentní a impozantní celek. 80%

plakát

Kmeny (2015) (seriál) 

Kmeny jsou dokumentární cyklus, kterej měl velkej potenciál představit nám jednotlivé subkultury, různé komunity a jejich fungování, ideu, styl oblíkání, poslouchání muziky až po nějaké srazy apod. Většina dílů však úplně vyhořela a představila velké nic. Občas to NIC se tvůrci snažily zabalit do rádobyumělecké podoby, ale stejně z toho zbylo NIC. Samozřejmě jsou tu pěkné díly jako například Hippies. O to víc nechápu, jak může tak zajímavému a precizně natočenému dílu předcházet naprosto otřesný Hooligans nebo rap. Kmeny patřej k zajímavýmu projektu, ale naprosto nezvládnutýmu a nevyváženýmu. Věřím, že je těžké často zachytit určitou subkulturu, ale určitě by stálo za to s těma lidma víc mluvit, studovat je dýl, než vložit do dílu amatérska videa bitek (hooligans), one man Show Oriona, nebo naprosto katastrofální trash-metalovskej díl, kterej stál na dvou kapelách, o kterých jsme se toho teda moc nedozvěděli. Rozhodl jsem se ohodnotit i jednotlivý díly, jelikož je tento dokumentární cyklus naprosto nevyvážený a chci tím dát najevo, co se mi líbilo a co ne. Celkově ale fakt podprůměr. 35%

plakát

Interstellar (2014) 

Skvělé, úžasné, velkolepé. Nolan mě zase odrovnal, ale tentokrát asi úplně nejvíc. Do filmu se mi absolutně nechtělo a jsem moc moc rád, že jsem to změnil a překonal se. Největší filmový zážitek za hodně dlouhou dobu. Téměř vše mi sedělo. Ta hudba, Hoytemova kamera, herecké výkony všech (dokonce i mnou neoblíbené Hathaway), zpracování vesmíru a jeho tajů, střídání scén země-vesmír a těch odkazů na filmy, jména, díla. Popisovat takovéto umění nemá cenu. To se musí vidět, slyšet, cítit. 100%

plakát

Vlaky do nenávratna (2012) (TV film) 

Vlak Lustig jsem navštívil až letos v Děčíně. Výstava špatná nebyla, ale přesto nenabídla toliko nového. Jedna byla zaměřena na historii vztahů židů (později Izraele) a Československa (později Česka). Druhá výstava byla čistě složena z fotek přeživších koncentrační tábory a jejich výroky. Přednáška u nás v Děčíně se týkala historie židů v Děčíně, ale zase tolik se o tom nemluvilo, jako spíše o historii židů a všeljakých dalších zajímavostech. Achab Haidler mluvil zajímavě, k věci, ale přidal i humor. A divadlo musím říct, že bylo skvělé, docela i s nečekaným koncem. Užil jsem si ho. Tento dokument je pak jakousi složeninou vyprávění potomků Arnošta Lustiga a dalších jeho příbuzných o samotném spisovateli, koncentráku. Mluví zde i herci a autoři Vlaku Lustig s prostřihy na divadelní představení. Přišlo mi, že dokument neměl přímo směr ani cíl. Za to Vlak Lustig ho má. Vlaky do nenávratna nenabídnou nic extra nového, velmi přínosného a spíše mi přijde, že mají upozornit na samotný projekt Lustig. Ten je ale fajn. 45%

plakát

Domek z karet (2013) (seriál) 

Po třetí sérii jde seriál do Topky a předvedl mi, že i tak dokonalé dílo se může pořád a pořád zlepšovat. Nikdy jsem nejevil zájem o politiku, tak jako po shlédnutí tohoto seriálu. Postavy, dialogy, autentičnost, brilantně psaný scénář. Nic zde nechybí a ještě se vše stále zdokonaluje. Pocta seriálové kinematografii a jeden z největších seriálových klenotů 21. století. 100%