Recenze (654)
Živí mrtví - Zazpívej (2016) (epizoda)
To že je Carl nebezpečnej idiot vím už nějakou tu sérii, ale že je až tak mimořádně neschopnej, to mi museli ukázat až v tomto díle. Jinak Negan je stále stejný, což už je poněkud unavující. Uměle natahované napětí prokládané množstvím vaty je zatím leitmotivem této série.
Arzenál - 50 % (2016) (epizoda)
Tak tady se toho člověk opravdu moc nedozví, a to ani od jedné názorové "strany". Informačně naprosto banální dokument, který navíc divákovi podsouvá, že jakýsi POMO tu vytvořil unikát, který otřásá filmovým světem - to nemohl autor dokumentu alespoň zmínit, že takovýchto projektů existuje ve světě větší množství a jsou mnohem masovější - za všechny např. imdb (a to již od roku 1990).
Rotterdam brána Evropy (2001) (TV film)
Obsahově velmi chudý dokument. Zaměřuje se z větší části na přístav (což nemusí být nutně na škodu), ale nejenže z něj ukážou velmi málo (bohužel převládají záběry jeřábů, kontejnerů a lodí na širém moři), ale ani neřeknou více než ty nejzákladnější fakta (libovolný turistický leták vám toho řekne víc). A ten obsah co tu je zobrazen je vyloženě zavádějící. Rotterdam i při zaměření pouze na přístav nabízí nepřeberné množství možností jak ho zpracovat, což bohužel tento dokument ani trochu nevyužil a ve svém zpracování zůstal pouze u těch nejbanálnějších záběrů a informací.
1864 - Epizoda 7 (2014) (epizoda)
Válečné scény jsou velmi kvalitní. Oproti tomu ty co jsou emočně přehnané jsou až moc rušící. Myslel jsem, že takovéto postupy už se používají jenom jako parodie a ne v pokusech o seriozní dílo.
Založení republiky (2009)
Sice je to film z roku 2009, ale styl a dialogy jako kdyby z oka vypadly normalizační či dokonce budovatelské tvorbě. Přehlídka všech (ano, prakticky všech) možných činitelů v Číně v druhé polovině 40. let 20. století, fascinující je zdařilá snaha o podobnost herců (např. Li Zongren) a také to, že se množství rolí chopili herci poměrně známí i na západě (Jackie Chen, Jet Li či John Woo) a to ani ne těch hlavních. Jinak je to propagandistická obludnost s minimem akce, zato s pořádnou porcí patetické deklamace a záběrů na hodného milého strýčka Maa, který má tolik pochopení pro své bližní. No co se dá dělat, Komunistická strana Číny si nadělila dárek ke svému šedesátilétému výročí převzetí moci. Absence sebereflexe, extrémní překrucování dějin a adorace masových vrahů by měly být varováním pro všechny ostatní (co nejsou čínskými nebo jinými komunisty). Jedna hvězdička za solidní výpravu.
Český žurnál - Rozezlení (2013) (epizoda)
To je hodně velká přehlídka bizarit, od Krytináře přes Bobošíkovou až po Jiřího "Neny" Nenutila (který tu navíc působí v roli rozhodčího). Škoda že to autor neukočíroval trochu lépe, takhle je dokument poněkud nesourodý a spousta záležitostí zůstává nedorešena a nedořečena.
Fricasse (2003)
Škoda, že tvůrci jako kapelu neangažovali The Tiger Lillies.
Nikdo neměl diabetes (2001) (TV film)
Asi nejděsivější "romantická" scéna v cukrárně (mezi R. Zachem a L. Zedníčkovou) co jsem kdy viděl.
Padající květináč (2007) (pořad)
Lehká nadsázka? Něžný humor? Tak to tam opravdu člověk nenajde. Stejně tak věta "Pořad je zacílen především na střední a starší generaci diváků." těžko odpovídá skutečnosti. Přiznám se, že si ani nedovedu představit jakoukoliv skupinu na kterou by tento pořad mohl být zacílen.
Hvězdolet I. (1983) (TV film)
Velmi technologicky naivní film, chvílema popírající i fyzikální zákony. K tomu nezáživní herci a nepřiměřená stopáž. Ten film vypadá jako by byl o deset let starší a to mu bohužel na kvalitě také nepřidalo. Film chvílemi působí nechtěně směšně, avšak ne natolik aby z toho byla nechtěná komedie. Z dnešního pohledu se sledování tohoto snímku rovná absolutní ztrátě času. Fascinovalo mne počet vzletů a přistání raketoplánu Columbia během těch pár hodin co katastrofa trvala, cca 4 vzlety během 20 hodin?