Recenze (264)
Fahrenheit 9/11 (2004)
M. Moore absolutně skvělou a "moderní" formou zpracoval téma pro svůj dokument. Velmi se mi líbil, jen jsem myslel že bude o 11. září. První polovina dokumentu je absolutně bezchybná, ale ve druhé to začíná trochu upadat. Pro mě osobně ne, protože se hodně zajímám o věci ohledně Iráku a válek na blízkém východě, ale celkově mi to prostě do toho dokumentu nesedí. Ale co se dá namítnout. Obě poloviny spojuje jedno jméno - George W. Bush.
Fast Food Nation (2006)
R. Liklater se zabývá velmi zajímavou a žádoucí tématikou a film se mi celkově líbí. Je dobře zpracován, scénář dokáže oslovit kohokoliv, ale podle mě si toho režisér nabral příliš mnoho. Klidně mohl vynechat mladé aktivisty v čele s Avril Lavigne a mohl víc roztáhnout děj kolem Grega Kinneara. Je to takové.....hodně částí příběhů a ani jeden mi nepšíjde dotažený.
Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street (2007)
Film mě hodně zklamal. Texty písní mi přišly nesmírně hloupé a jejich přednes právě tak. Jedinné co se na filmu snad hodlá vyzvednout je režisérova snaha vtisknout filmu osobitý výraz. Myslím že v tomhle směru jsou všichni burtonovi fanoušci spokojeni. Jinak byl film nic moc.
Akira (1988)
Otomo se mi zdá jako velmi pokrokový autor. Akirou se pustil odvážně do budoucnosti a jeho vize je vážně zajímavá. Neotokyo, neomoto gangy....film je poněkud....nevím jak to vyjádřit, ale dívat se na to několikrát za sebou se nedá. Každopádně souhlasím s tím, že film je pokrokový, ať už ve využití techniky, i ve zpracování látky.
Tmavomodrý svět (2001)
Přez některé nedostatky, jakými jsou například nesčetněkrát diskutované vsuvky z komunistitckého vězení, se pro mě jedná o jeden z nejlepších českých filmů všech dob. Ano, vlastně by měl mít nějakou vlastní kategorii, protože ten podíl koprodukce nejde přehlédnout že? Jinak je to ale přesně to, co se v česku nevyskytuje a co zde tak zoufale chybí. Výpravný velkofilm nezaměřen pouze na rozpočet (zase buďme realisti, jsme v ČR) ale také na vnitřní stránku. Myslím že ohromnou úlohu zde zahrál Zdeněk Svěrák, jehož scénář k pro něj celkem neobvyklému filmu je vynikající. Také bych složil poklonu třem vynikajícím hercům - O. Vetchému, K. Hádkovi a O. Kaiserovi. Když nad to vše ještě pozvednu Jana Svěráka, bude má chvála již dokončena.
Clerks 2: Muži za pultem (2006)
Kevin Smith opět nezklamal, i když tady poněkud pokulhává. Ale co se dá dělat - je to film, na který lze koukat pořád dokola.
Perfect Blue (1997)
Satoshi Kon mě již podruhé usvědčil ve svém géniu. I v traileru použitý citát "Kdyby se Disney a Hitchcok spojili, vytvořili by něco jako tohle. Možná že se dá jistá inspirace i pozorovat. V hlavním padouchovi teda určitě. Film je to napínavý, dějově bohatý. I když nevím, zda nehybná animace v pozadí je záměr (možné to je) neubírá to nic na výsledku. Jedinou hvězdu dolů dávám z toho důvodu, že se film jako celek nakonec může jevit trochu nepřehledný. Jeden z nejlepších thrillerů. A nejen animovaných.
Žít (1952)
Film je dojemným a smutným příběhem muže, který se celý svůj život utápěl ve stereotypu, oháněl se pro nevděčného syna, a který potřeboval rakovinu žaludku aby začal vnímat svět kolem sebe. Kurosawa mě zde překvapil jak mistrně dovede zacházet se zvukem. Silné kontrasty ticha a hlučné civilizace jsou velmi působivé a do pravě míry zvyšují zážitek z filmu. Jsou zde hned dvě dechberoucí scény, a to první, kde T. Shimura zpívá v baru píseň "Život je tak krátký", a druhá, kde na pohřbu vesnické ženy proberou z otupělosti a formálnosti bývalé nebožtíkovy spolupracovníky. Viděl jsem mnoho smutných filmů, ale právě tento snímek umocněný bezduchým blouděním T. Shimury mě dostal. Jeho znovuoběvování života, radování se nad maličkostmi, které dřív přehlížel.....no a krásné uvědomění, že smysl i toho zbývajícího života opět našel v práci. Jen tak po něm něco zůstane. Jeden z nejlepších filmů jaké jsem kdy viděl.
Rudovous (1965)
Příběh mladého začínajícího doktora mě zaujal již od první chvíle. Celý film je obraz neobyčejně silné osobnosti doktora zvaného Rudovous. V každém směru charakter, dobrý člověk a modrý doktor. Přerod mladého pomocníka z bohatého synka toužícího po slávě na uvědomělého lékaře, který si vybere dráhu pomáhat chudým je v té době (možná že i v dnešní) neotřelá, perfektně vyzobrazená a dojemná. Snad některé příběhy, které v halucinacích vyprávějí pacienti trochu vybočují ze směru a zbytečně prodlužují film, je to však mínus malé a rozhodně bezvýznamné.
Porco Rosso (1992)
Oproti ostatním snímkům H. Miyazakiho nastává změna v pojetí hlavní role. Zde je to muž, respektive prase mužského pohlaví. Je to velmi zdařilá, s lehkostí pojatá komedie o odvaze, přátelství, hodnotách a lásce. Zaručeným hodnocením tohoto filmu je, když řeknu: Dá se na to dívat znovu a znovu.