Recenze (1 611)
Chalupáři (1975) (seriál)
Pokud budu srovnávat s ostatními seriály z normalizace, pak je to vlastně klenot. Ne vše, ale třeba první díl nebo první třetina šestého, to mě pobaví i dnes. U chalupářů jsem už jako dítě vnímal trapnost bolševické cenzury, když po Matuškově emigraci zmizela úvodní píseň: "Když máš v chalupě orchestrion". PS cholerik Jiří Sovák v jedné chalupě s pohodářem Josefa Kemra, to jsou střety, které nezestárnou.
Výkřik bez ozvěny (2020) (seriál)
Bych ani neřekl, že mě osmidílné sociální drama tak zaujme. Skvěle napsané, zahrané (dětští představitelé úžasní, dokonce i v dabingu), zrežírované. Všichni uvěřitelní, až z toho mrazí. stejně jako z mlýnských kol úřední mašinérie ("Jak jsou na tom ti dva odebranci?"). Ovšem, není to kafkárna, jak jsem se domníval v první polovině - zde není o překvapení nouze, nic není definitivně dáno. A, Všichni To Vlastně Myslí Dobře (!).
Výkřik bez ozvěny - Epizoda 3 (2020) (epizoda)
Zatím depresivní kafkárna. "Jak jsou na tom ti dva odebranci?" ...pro rodiče čirá hrůza.
Výkřik bez ozvěny - Epizoda 2 (2020) (epizoda)
Všichni, a ty dvě děti obzvlášť, jsou tak uvěřitelní, až z toho mrazí (dabing nevyjímaje). Vzpomínám na Hon, ale tohle bude asi složitější.
Útok z hlubin 2 (2018)
Původní Deep Blue Sea bylo drahé béčko, plné nesmyslů, které se snažilo působit Áčkově. Deep Blue Sea II je za evidentně mnohem méně peněz (ten oranžový ovladač mě rozesmál) kupodivu menší kravina, která si nehraje na hipe blockbuster, ani mix Vetřelce a Čelistí. Jednu * přidávám. (Jednička si za promarněný potenciál zase zasloužila jednu odebrat, ale nešť.) PS Ti první dva rybáři byli nejvíce uvěřitelné postavy obou filmů.
MINDHUNTER: Lovci myšlenek - Série 1 (2017) (série)
Prvotní dojem: Fincher rozmělněn. Hodně umluvené. Úvodní titulky schválně velmi nepříjemné, kvůli podprahovým záběrům. Pokud jste naladěni na pomalý precizní styl práce, užíváte si dialogy, výbornou kameru, pečlivé reálie, dobovou věrnost i maximální snahu o pravdivost. .....PS A ta skvělá muzika :-@ (třeba závěrečná z druhé epizody). .... PPS dokonce se není třeba bát dabingu.
Psí odpoledne (1975)
Hvězda navíc za reálnost. Skvělý film. PS Ani dabing mu neubližuje.
Lupin - Série 2 (2021) (série)
Druhá série směřuje doslovností k výchovnému seriálu pro mládež.
Lajna - Série 2 (2019) (série)
Po docela slušné Lajně přišel přídavek nastavované kaše. Za zapamatování stojí paradoxně Stanislav Šárský, který mi přišel úplně jako neherec. Jsem si říkal, že Langmajerovi z recese angažovali vlastního otce. Nakonec ale dává pokračování alespoň nějakým "ksicht".
Třicet případů majora Zemana (1974) (seriál)
Za komoušskou propagandu umně vpletenou do krimi seriálu, točeného pro heroizaci STB "ODPAD" (90% obsahu). Pár epizod, nebo jejich částí, lze považovat za krimi bez tlačené propagandy a u prezentace skutečných případů totálního otočení černé v bílou. Dívat se dá třeba na Tatranské Pastorále nebo posledních dvacet minut slavné Studny. (autoři tak normalizačního/normalizovaného diváka lépe udrželi i na propagandistické gró) holt, Jiří Sequens uměl točit. Ale dialogy jsou drtivou většinou, alespoň podprahově" zaměřené proti Západu, Němcům, živnostníkům, nekomunistům, emigrantům a vší té verbeži reakcionářské. Chytře to soudruzi namíchali, moc chytře. PS Hudba Z. Lišky vynikající, rozrušující i po letech. PPS Studna byla, v dětství, jeden z mých nejhorších hororových zážitků v televizi (škvírou ve dveřích :) PS 2021 Teď už naopak nemohu vidět první půlku, plnou narážek na osmašedesátý rok ("kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby nepřijeli."). Zeman je vysoká škola propagandy