KafuR

KafuR

D. V.

okres Zlín

8 bodů

Moje komentáře

    • 28.2.2014  23:52

    Kdo má dost, ten chce víc. A to platí jak o nenahrabanosti autorů a producentů, tak i o počtu dílů, které se někomu očividně zdají málo. Jak jinak si totiž odůvodnit vznik tohoto PůlPottera, který někde začíná a nikde nekončí, jako celek sám o sobě nedává smysl a stává se jenom mediálně zviditelněnou nudnou kaší, která se z ničeho snaží vytřískat zlatý důl. To, co mělo posloužit jako patnáctiminutová předehra k velké finálové bitvě v POSLEDNÍM HP, se tady roztáhlo jako tričko za tři koruny na víc než dvě hodiny ve snaze vzbudit dojem, že všechno, co se tady stalo, mělo snad i nějaký smysl. A výsledek? Na začátku filmu tři postavičky někde byly, na konci byly zas někde jinde a co se stalo mezi tím vlastně ani nikoho nezajímá. BUM, PRÁSK a bylo po medajlonku - vlastně promiňte, tento film svým způsobem i obdivuju, nikdy bych nevěřil, že se kolem desetisekundové jediné důležité scénky dá natočit tolik (skelné) vaty, která řeže, kde může, celé dvě hodiny. A tak jenom na závěr: Proč jsem tomu tedy střelil tři hvězdičky? Inu, to ta moje slabost na tmavé filtry, ponurou atmosféru a Helen Bonham Carter.

    • 1.3.2014  23:29

    Po ne zrovna příjmných pocitech z první části, jsem se tady konečně dočkal vyvrcholení, které se mi v hlavě nerozplyne, jako Lord Voldemort po Naginiho chybičce, ale naopak díky gradaci a místy neskutečnému tempu naopak pěkně vyzraje. Tady možná trochu lituju, že jsem nečetl knížku a že nemůžu dělat chytrého jak je co jinak a jak je co špatně, ale i tak si myslím, že jsem tady nebyl ochuzen o moc víc než jak bylo nutné (i když mi pekelně vadilo, že si několik hlavních postav přálo zemřit jen v kruhu nejbližších přátel a že k tomu ani nepustilo kamery). Trošku laciný konec, který by mi ve většině případů vadil, jsem tady strávil více než dobře, snad možná i proto, že mi konečně došlo, že tady bude (aspoň na chvíli) opravdu konec.

    • 1.2.2014  00:17

    Knížku jsem nečetl, takže porovnávání o věře či nevěře předloze přenechám jiným, no každopádně jako filmový divák jsem byl nadmíru spokojen! Oproti pohádce pro děti se dvojka oblekla do temnějšího hávu, přibylo napětí i zajímavých scén a vůbec výborný celkový dojem kazí jenom posledních pár minut, které tam snad rejža přidal pro ty děti, co ještě nestihly od telky utéct. Celková délka filmu mi nijak nevadila, ovšem když jsem po shlédnutí kratší verze zjistil, že mi v ní nic nechybělo, uvědomil jsem si, že kratší střih by ostatním udělal radost a zbytek by si toho ani nevšiml.

    • 31.1.2014  23:45

    Vizuální stránka třetího Pottera, spousta skvělých nápadů a kameramanských vychytávek tentokrát upozaďují samotný příběh, což ale není vůbec na škodu, protože to, co dokázal Cuarón vykouzlit na filmové plátno se jen tak nevidí! K dějové lini bych určitě nějaké připomínky měl, hraní s časem je v některých směrech nedotáhnuté (to ale všude, kde mají potřebu strkat prsty do minulosti), ale jelikož jsou tyto nedostatky dokonale kompenzovány již tak opěvovanou formou, nezbývá mi, než se přidat k místní většině a přiznat, že tento Potter zůstane co do originality asi vrcholem ságy.

    • 15.6.2014  14:44
    Havran (2012)
    ****

    Vždycky jsem si Poea představoval jako uzavřeného podivína, kterého by v noci na ulici nechtěl potkat ani Jack Rozparovač na výletě v Americe a světe div se! Docela by mě zajímalo, jaký že povedený překlad Poeova díla scénáristy inspiroval k takovém ztvárnění jeho osobnosti, protože při prvním dojmu jsem byl na brandy zralý úplně stejně jako jeho herecký představitel. Nicméně jako školácký exkurz do jeho díla a rádoby doby, ve které musel trpět, je to postačující, a navíc jsem během filmu dostal chuť znovu přelouskat některé jeho povídky, protože tímto dílkem byla moje fantazie o leccos obohacena, třebas taková Jáma a kyvadlo, ta se teď bude vyjímat!

    • 23.10.2015  20:26
    Hellboy (2004)
    ***

    První Hellboy to bere pěkně od začátku, žádné "kde se vzal, tu se vzal", kromě toho ale jinak film nenabízí nic, co by bylo hodno zapamatování. Což o to, Hellboy je sympaťák a hlášky umí, ale z nějakého důvodu se ocitl v příběhu, který má řadu děr i na úrovni žánru fantasy a, hlavně, který není natolik zajímavý, aby dokázal celou tu stopáž nenudit. Pochvala patří za slušnou hudbu a dobré herecké obsazení, jinak se ale zdá, že se del Toro nebál pořádně odvázat až ve dvojce.

    • 9.10.2015  21:30

    Příběh ani zápletka svou originalitou neohromí, ale zpracování celé té látky je tak nápadité, že člověk nad některými scénami nestíhá valit očit. Del Torovi se totiž opět podařilo propojit prďáckou a vážně se tvářící akci s neustálou salvou hlášek, kterým nahrávají skvělé lidské i nelidské kreatury, které se člověku poštěstí spatřit pouze ve filmech podobně nápaditého režiséra.

    • 4.8.2014  19:43

    Dlouho jsem si myslel, že Poirotovu srdci by na Mohsově stupnici musel být vyčleněn 11. stupeň hned po diamantu a najednou.. helemese! Ono stačí, aby se mu do cesty připletla zchudlá emigrantka šveholící po matce rusky a najednou máme z obvykle těžkého morálního dilematu mezi dobrem a zlem zdánlivě jednoduchý problém, jehož jediným výsledkem je málem opravdu střelený Hastings s boulí na hlavě.

    • 22.6.2014  19:39

    Kde jinde zakončit jednu éru než na úplném začátku, na zámku, který sice svou krásou díru do světa neudělá, ale který představuje tak inspirativní materiál pro stárnoucího a poněkud zchřadlého detektiva. Ví co chce, nikam nepospíchá a kam se nevleze vozíček, tam nastrčí Hastingse, takže ke spokojenosti mu chybí jenom pořádná vražda, která sice v kontextu již vyřešených způsobů zabití nějak neohromí, o to více ale překvapí rozuzlení, po jehož zhlédnutí jsem si říkal, že být vrahem v Poirotově v blízkosti není asi nic moc, obzvlášť, pokud máte rádi horkou čokoládu před spaním.

    • 11.3.2018  19:19

    Vánice za okny, vlak ztracený v závěji a jeden mrtvý člověk uvnitř něj. Případ, ktery se postupně vymyká žánrovým šablonám a na jehož konci bude jeden zlomený detektiv. Odosobněná a ponurá verze Poirota, který je nucen pochybovat o všem, co považoval za samozřejmé a všem, co řídilo jeho dosavadní život. Úderná a mrazivá hudba a vynikající adaptace předlohy, která umí mrazit jak atmosférou, tak morálním dilematem, kterému je nucen divák přihlížet. A máloco se dokáže člověku tak vrýt do paměti jako poslední pohled Poirotovi do tváře. A pak už nic, jenom titulky.

    • 6.1.2019  20:30

    3,5 *. Být ve filmu více pasáží, jako je ta skvostná paralelní duo eskapáda s Beckym a kyblíkem a Hankem a kočárkem, hodnocení by bylo určitě vyšší. Hledá se Dory má vtipné momenty, zajímavé postavy i potenciál, ale zároveň trpí nekonzistentním příběhem a až příliš okaté sázky na jistotu v podobě převzetí formy předchozího Hledá se Nemo, přestože se tvůrci snažili tomu dát nový rozměr právě prostředím Podmořského akvária a novými postavami. Oproti jedničce se zde také více sází na náhodu a vodní kreatury si až příliš hrají na lidi (auto), což pobaví nejmenší, ale nic víc.

    • 19.12.2014  19:30

    Na konci druhého dílu nám naše trpartička v čele s Bilbem poslala překrásný ohnivý pozdrav Jezernímu městu, snad jako symbol vděčnosti za matroš a výzbroj, takže se dalo čekat, že v díle posledním se bude nejdříve hasit tento malér a až potom se může pan kameraman směle otočit k Osamělé hoře, která tentokrát jaksi nedostojí svému názvu (aspoň co se společnosti týče), protože středozemských entit tu bude víc než dost, a jakých! Nemá smysl cokoliv prozrazovat, od toho tu je Peter, určitě potěší především to, že PJ fantazie neopustila puštěním Rohanů na Hořící pláně, ale naopak se ukazuje, že elfové a trpaslíci můžou krásně spolupracovat, jenom když se jim dobře zaplatí! Celkově je určitě na co se dívat, létající Legolas pobaví v jakoukoli denní dobu a nenásilné propojení s Pánem Prstenů rozhodně neurazí, i když je jasné, že tato trilogie bude dřepět ve stínu prvního výletu do Středozemě. Neříkám, že neprávem, ale možná až zbytečně zdůrazněně.

    • 18.12.2013  23:51

    První díl Hobita mě přesvědčil o tom, že jeho natahování na tři části je v podstatě zbytečné. Což o to, ono se nějak ty dvě a půl hodiny odběhají a odskáčou, propracovaná knížka jako podklad na takové zpracování stačí, pokud ale očekáváme od tohoto filmu děj promyšlený jako u Pána prstenů, budeme nespíš zklamáni, protože se jedná v podstatě o přímočaré vyprávění popisující začátek cesty, která je jako celek klapkami roztrojena na tři samostatné části. Pokud ovšem odhlédnu od zmíněného negativa, tak můžu prohlásit, že v duchu LOTRa se aspoň zachovaly krásné exteriéry a příjemná hudba, velký rozpočet je na filmu také znát, i když se z trpaslíků stali terminátoři, kteří přežijí věci, které by stačily na srovnání města se zemí. Přesto ve mně závěr zanechává příjemné pocity, protože evokuje pocit dobré předehry pro díl následující, a zároveň mi umožnil uvědomit si, že film si i přes své nedostatky zachoval osobité kouzlo a že dokázal vrátit znovu do Středozemě, i když do trochu jiné, než jsme byli prozatím zvyklí.

    • 20.12.2013  00:19

    Druhý Hobit začíná v podstatě tam, kde skončil minule a provádí nás další částí cesty, i když poněkud jiným způsobem než doposud. Jackson využívá rozpočtu plnými doušky, což mu umožňuje chrlit na nás jednu digitální příšeru za druhou, nechat nás zavalovat nejneuvěřitelnějšími akčními scénami a zároveň vytvořit krásné exteriéry pro celou tu zábavu. Na jednu stranu musím připustit, že takové pojetí rozhodně nenudí, například pasáž na řece je jednoduše dechberoucí, na stranu druhou mám ovšem pocit, že se z celého příběhu stalo něco jiného a že až příliš odlišné pojetí klade otázky, jestli jsou digitální efekty opravdu důstojnou náhradou kvalitního scénáře.

    • 23.6.2014  20:06

    Abych byl upřímný, tak na tento film mě nalákala hlavně agitace ze strany Ennia Morriconeho, protože už mě nebavilo furt si pouštět dokola ohrané scény na jútube, ale dostal jsem chuť si ten soundtrack zasloužit poctivýma dvěma a půl hodinama před obrazovkou. Je pravda, že některé pasáže se táhnou jako Blonďákova cesta přes poušť, ale skvostné zakončení a zapnuté reproduktory všechny tyto nedostatky vynahrazují.

    • 2.1.2019  10:24

    Pohodová letní verze o Honzovi, který není až tak hloupý, jak se zdá, jen má občas smůlu. Občas vtipná, často zábavná klasika Vanočních svátků, které ani příliš nevadí absence jakéhokoli napětí, protože tady se prostě hraje na komediání notu.

    • 14.5.2014  19:28

    Po delší době konečně film, který mě potěšil a to dokonce na několika frontách. To, že se Amíci nebáli střílet do vlastních řad a bez příkras ukázali, jak to u nich vypadalo v dobách, které ještě mnozí z nás pamatují, není rozhodně věc, která by se dala v televizi sledovat každý den a v tomto syrovém podání navíc budí pocity viny, že se s tím tak dlouho nic nedělalo.

    • 23.10.2014  20:49
    Hrabě Monte Cristo (TV seriál) (1998)
    ****

    Ze začátku jsem se zhrozil, co na tom může trvat 8 dílů, když ta nejlepší pasáž z vězení se odkrouhne tak rychle, že jsem ji skoro propásl krátkou procházkou do kuchyně, nepočítám-li to, že jedna scénka této vězeňské minipasáže pak slouží jako exotické pozadí pro titulky na začátku každé epizody, snad proto, abychom nezapomněli, že tato pasáž tam opravdu také byla. Jinak je vidět, že Edmondovým krajanem je také Fantomas, role totiž střídá stejně obratně, jenom kamufláž trochu flákal, protože maskování velkého nosu za ještě větší, občas také s kolárkem a kotletama, by mohlo stačit tak akorát na slepého v tunelu. S celkovým zpracováním ale spokojenost, knížku jsem sice nečetl, přesto však doufám, že tato verze nepřinutila Dumase obracet se v hrobě jak vrtule.

    • 21.9.2014  15:38
    Hunger Games (2012)
    ***

    Tak nevím, někde je asi chyba. Dlouho jsem se tomuto veleslavném veledílu účelně vyhýbal ve snaze nepokoušet posledními léty už tak o mnohé obohacený seznam naprdfilmů, ale nakonec mně to teda nedalo. No nic, žádná katastrofa se sice nekonala, ale že bych byl vedle z velice drsné šestnácky, která se uvědomí svou lásku až poté, co jeden z nich musí zhynout a nakonec se rozhodne zahrát si na Shakespearovu Julii, to se říct nedá. Kdyby tu četbu ve škole aspoň neflákala a dočetla to až do konce!

    • 15.3.2016  22:47

    Další ze zářných příkladů snahy vytřískat co nejvíce prachů ze zbytečného dvojdílu, a to také na úkor kvality. První Reprodrozd je pomalu se rozvíjející dvouhodinová úvaha hlavní hrdinky o nadcházející revoluci, jejím smyslu a smyslu vlastní role v celém tom soukolí, orámovaná mediální kampaní, která proti sobě postavila dva kdysi nerozlučitelné přátele. Dějově dostačující na půlhodinu čistého času, nezáživné a s hromadou prázdných scén snažících se násilně najít si místo v celém tom příběhu. A jedna pěkná píseň to nezachrání.

    • 17.3.2016  18:43

    Válka nám sice probíhá na všech frontách, první linie dobývají pusté ulice Kapitolu a rejža nám k tomu naservíruje jedinou povedenou pasáž v kanále, to je smutné. Celá bitva o budoucnost Panemu pak probíhá někde za kamerami, o jejím vývoji se člověk dovídá jen velice zkratkovitě, protože celá stopáž se věnuje skupince vyvolených, kteří se tiše plíží vstříc svému poslednímu úkolu. Žádné epické bitvy, pouze patetickými proslovy ověnčená předvídatelná taškařice, která všechno hází na bedra hlavní hrdinky. Příjemně však překvapil Hutcherson, ten zde podivuhodně vyzrál a svou roli zvládl nad očekávání.

    • 24.10.2014  21:38

    To, že se celý film (mimo ty šašky v Kapitolu) oblékl to tmavšího hávu, není rozhodně na škodu, ale jinak že by to štáb s novotama přeháněl, se také říct nedá. Z kůl sedmnáctky se stala faktkůl osmnáctka, která svoji filozofii ohledně střídání chlapů podle jejich relativní blízkosti tady převádí dokonale do reality, a to až tak, že se jeden nestačí divit, co všechno dokáže zamaskovat za akutní hormonální nestabilitu. Aréna tentokráte celkem nudná, trpí nedostatkem prostoru (ve filmu) a nadbytkem spojenců, a celé to nezachraňuje ani přemíra snahy shlukovat se na místech, kde vás může zabít ta nejnepravděpodobnější věc, ať už to je ta fujfuj mlha anebo nadržené opice.

    • 3.12.2014  20:57

    Možná, že si měl Meťjů Vaughn také nejdřív počkat na nějakou tu padající hvězdu a přát si lepší rozpočet, protože z celé té velkolepé filmové výpravy je nejzajímavější ta díra ve zdi, která nutí člověka k zamyšlení, jestli by její zacelení náhodou nevyšlo levněji než doživotní renta pro neúplatného celníka. Jinak pokud pominu další závažné nedostatky útočící na mojí vratkou psychickou rovnováhu, jako je stokrát omletá a přežvýkaná óda na pravou lásku a nepatrně nedomyšlená země nezemě, stále mi naštěstí zůstane metrosexuální de Niro, sedm variací na správný bratrský vztah a hlavně Tristan Gump metající takovou rychlostí, až se mi dělaly čtverečky na monitoru, a proto určitě nemůžu říct, že jsem se celý film bavil jenom na scénáristův účet.

    • 8.11.2015  18:17
    Identita (2003)
    ****

    Od začátku film šlape jako hodinky, pomocí zdánlivých náhod rychle seznámí s postavami a uprostřed noční sloty je uvězní v motelu, který se od té doby několikrát zabarví krví. Skvěle zfilmováno, film má tempo a narůstající počet vražd společně s paralelní dějovou linií svádí k vymýšlení nejrůznějších teorií. Ta jediná správná je však nakonec tak trochu zádrhelem filmu. Což o to, pointa je fikaná (a dokonce dvojitá;), ale po hodině sledování zběsilého trhilleru divák prostě očekává stejně zběsilé zakončení a ne zvolnění tempa a náhlý psychopatologický rozměr. Je to sice chytrý tah, ale ne každý ho skousne.

    • 20.1.2014  23:22
    Iluzionista (2006)
    ****

    Tak.. dlouho jsem balancoval mezi hvězdičkama, až jsem se rozhodl snímku trochu přilepšit. Už podle úvodu je jasné, že půjde o líbívý snímek určený pro široké masy a podle tohoto schématu je také vytvořený od začátku do konce. Některé triky až moc zavánějí snahou o senzaci a údiv, možná i proto jsem některým z nich vůbec nevěřil a uvažoval, jestli aspoň pan scénarista ví, jak to vůbec myslel. I přes banální romantickou linii, která nepřináší v podstatě nic nového, však snímek boduje svým vizuálním pojetím a příjemnou hudbou, díky kterým si Iluzionista přece jen nezaslouží spadnout do vod průměrných filmů.

    • 15.3.2014  22:27

    Druhý Indy leží tak trochu ve stínu svého předchůdce i následníka. Což o to, má výborný scénář, sympatické postavy a hromadu akce, ovšem jako by tomu krásnému slušivému kabátu chybělo ještě něco navíc, něco, co ho učiní výjimečným. Což o to, film v dobrodružném žánru výjimečný je, ovšem trilogie Indiana Jones? To je přece jen ještě jiná třída.

    • 24.5.2016  20:05
    Insomnie (1997)
    ***

    Ne úplně příjemný film, u kterého nevíte, komu vlastně fandit. Již od úvodu zneklidňující hudba, stylové titulky a přílet na místo, které se pro jednoho detektiva stane (paradoxně) noční můrou. Žádný spánek, jenom otevřená severská krajina, výčitky svědomí a muž na druhé straně barikády, který ví víc, než je třeba. Naštěstí se tady na žádné svatoušky nehraje.. Konec nikoho nesoudí a vyšumí do prázdna, na druhou stranu si ovšem lze jen stěží představit trefnější tečku za příběhem, který je bezvýchodný stejně jako život v severských končinách.

    • 28.10.2015  21:44
    Interstellar (2014)
    ****

    Poctivá sci-fi, která nezapře autorův specifický styl a přístup k látce, ale která také nakonec vychází tak trochu naprázdno. Pomalé rozvíjení příběhu, seznámení s postavami, jeho problémy i problémy lidstva a pak také vizuálně krásná vesmírná pasáž, kterou sledovat na velkém plátně musí být opravdu zážitek, to vše umožňuje ději příjemně plynout, soucítit s postavami a nechat se s nimi unášet hlubinami vesmíru na cestě za novým domovem. Tato úchvátná vizuální stránka však ke konci nestačí příběhu, ten se ztratí sám v sobě a závěr tak nechá hlavní pointu několikrát přešlapovat po jevišti, zatímco jiné otázky zůstanou schované za oponou bez nároku na odpověď.

    • 14.6.2014  15:09
    Iron Man (2008)
    ****

    Pouštět se tady do rádoby vědeckých disputací, zda nám ta oblouková žárovka dokáže opravdu takto naservírované divy, radši nebudu, protože to vypadá na slušnou šanci stát se pavědeckým hnidopichem, který by v očích většiny byl pouhou obětí odletujících trosek ze Starkova hladkého přistání v afghánské poušti, takže mi nezbývá než podotknout, že scénář fádní jako první prototyp té železné krabice mi k zábavě stačil jenom proto, že Tony myslel na to, že ten železný ksicht možná stačí na zachránění celého světa (aspoň v prvním dílu), ale na tržby v kině se musí ta plechovka sundat, aby vyšlo najevo, že ne každý zbohatlík musí být nutně suchar.

    • 21.6.2014  22:54
    Iron Man 2 (2010)
    ***

    Což o to, narcis a primadona byl Tony už napoprvé, ale nesnesitelný narcis a otravná primadona? Nevím, jestli to bylo snahou patřičně inovativního scénáristy anebo tím paladiem v krvi, ale pokud by mě bavilo sledovat rádoby odvázané pařby chlápků v brnění, určitě bych neseděl večer v pokoji a nesledoval tento film, ale vypravil bych se do nejbližšího pajzlu cestou přes kovošrot. Prostě zkrátka si myslím, že změna jednoho malého svítícího kolečka mezi kozama na malý svítící trojúhelník je na dvě hodiny strašně málo. Jo vím, že tam byl i ten bubák ze Sibiře, co si hrál na bič Boží, ale ten stejně pokaždé skončil na uhel s křečovitým úsměvem a nějakýma kecama o prohře, takže vlastně jako by se nic nestalo.