Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi

Recenze (440)

plakát

Černobyl (2019) (seriál) 

Žádné vteřiny před katastrofou, ale celonárodní tragédie se vším, co k tomu patřilo. Začíná to výbuchem a končí soudem, to všechno mezitím je pohled na důsledky katastrofy v celém svém obludném rozsahu. Tisíce lidí vystavených radiaci, hromada obětí komunistických pohlavárů, kterým šlo jenom o to všechno ututlat a jedna velká otevřená díra do pekla. Běhá z toho mráz po zádech, chce se vám brečet a hlavně vám to umožní konečně pochopit, co všechno ten tak trochu profláklý Černobyl znamenal a znamená. A to nejen pro lidi na Ukrajině. Sugestivní hudba, perfektní herecké výkony a pachuť s nádechem jódu. Nic víc.

plakát

Černočerná tma (2000) 

Autorsky možná zajímavý počin, který se i přes nízký rozpočet snaží postavit na vlastní nohy, nabízí vícerozměrné postavy a nebojí se experimentovat (filtry, příšery..), přesto však se tu nedostavuje adekvátní porce napětí a atmosférické pasáže se nezřídkadky střídají s nudnými konverzačními chvílemi a béčkovým bojem o život, přičemž je jasné o koho se bát lze a o koho ne. Celkový problém s nevyvážeností a uvěřitelností scén nezlepšuje ani hlavní dějová linie, která ještě jakžtakž dává smysl ale mimoto vzbuzuje dojem banálního řešení situace. Ale scéna se zapadajícími slunci skvěle atmosférická.

plakát

Červený drak (2002) 

Další film, který doplácí na zbytečné a přehnané adorování nějakého jiného filmu, v tomto případě Mlčení jehňátek. Červený drak je scénáristicky vymakanou a atmosféricky povedenou reklamou na nějaké to klidné bydlení s velkým pozemkem, nejsilnější momenty filmu představuje křehký vztah mezi slepou kráskou a běsnící zrůdou a fenomenální Hopkins dokazuje, že role Hannibala byla napsána jen a jen pro něj. Proto je opravdu škoda, že se asi nikdy nezbaví nálepky komerčního pokračování přeceňovaných Jehňátek.

plakát

Četnické humoresky (2001) (seriál) 

Sympatický dobový seriál s příjemným hereckým obsazením a povedenou výpravou. Scénáristicky sice ne vždy nadprůměrné, některým dílům je hoďka a půl příliš dlouho a některé motivy zápletky se opakují nezávisle ve více dílech, přesto však pan Moskalyk tímto počinem přinesl svěží vítr do českých seriálových vod a dokázal skloubením vážných kriminálních příběhů a příhod s nádechem nadsázky vytvořit seriál, který neurazí ani při opakovaných zhlédnutích. A navíc skvělá úvodní znělka.

plakát

Ďábel (2010) 

Mysteriózní film s mystickým poselstvím a tomu je podřízeno úplně vše. Postavy, jejich chování, závěr, prostě vše. Hororová linie je zde omezena pouze na to, aby napětí budovala, ale zároveň aby sloužila jen a jen myšlence filmu a nestrašila víc, než je třeba. Což o to, napětí ve výtahu by se dalo krájet a tvůrci rádi několikrát zkomplikovali rozhodnutí, který z nich je ten "bubák", ale závěrečná pointa měla být víc sofistikovaná, a ne na konci filmu s jakž takž reálným dějem jít cestou nejmenšího odporu i za cenu toho, že se najednou realita pošle k šípku.

plakát

Deadpool (2016) 

Přisprostlý a drzý výkřik do tmy, který se vás půlku stopáže snaží přesvědčit o své genialitě a snaze se co nejvíce vymezit vůči již uvedeným komiksovým filmům, zatímco pod tímto sarkastickým a nekorektním kabátkem se skrývá přímočará a neoriginální cesta za pomstou a záchranou šťabajzny jakoby z oka vypadlá nespočtu filmům, právě vůči kterým se Deadpool tak okatě vymezuje. V konečném důsledku tak tento červený drzoun svým úspěchem otevírá cestu dalším filmům s R ratingem, zatímco fádní zbytek umně skrývá pod kupou hlášek a žánrových narážek.

plakát

Deepwater Horizon: Moře v plamenech (2016) 

Katastrofický film, to ano, ale až tak druhou polovinu. Ta první je pak civilní drama, které se věnuje příčinám a osvětluje pohnutky zodpovědných chlápků stojících v zájmu mocenské hry o čas a o prachy. Katastrofická pasáž je pak zrežírována zručně a dynamicky, filmu prospívá pohled na katastrofu prostřednictvím několika linií (lidí přímo na místě, loď poblíž, záchranáři a rodina na břehu), přesto se však scénář nevyvaroval klišoidních momentů. Body však navíc za to, že film dokázal náležitě těžit z nálepky "true story", kterou hlavně na závěr celý příběh vhodně orámoval.

plakát

Den nezávislosti (1996) 

Americký film pro Američany a všechny, kdo jim to žerou. Emmerich tak plní sen většiny svých soukmenovců, kteří se vidí jako záchranci celého světa, a tam, kam se nevešel patriotismus, se naháže nějaký ten kousek klišé (dokonce ani záchrana domácího mazlíčka nechyběla). Digi efekty na svou dobu slušné, tempo filmu nesvádí ke spánku, takže film jako jednorázová lehkomyslná zábava pro chmurné večery svůj účel splní.

plakát

Den nezávislosti: Nový útok (2016) 

Nový útok se stejným průběhem jako ten předchozí. Emmerich odmítá jakýkoliv posun do pro něj neznámých vod, nepřínáší žádné oživení ani nic nového, ale spoléhá pouze na ohromné vizuální efekty, jednoduchý schématický scénář a patetický patriotismus. S filmu se tak stává přímo učebnicová ukázka všemožných klišé, v některých momentech dokonce vykrádající i tak neoriginální jedničku. Ovšem na druhou stranu zde platí i to pozitivní co v jedničce. O oddychovou zábavu se určitě jedná, i když svým způsobem dost lehkomyslnou.

plakát

Devadesátky (2022) (seriál) 

Autentická a atmosférická jízdenka do doby divokých devadesátých let, kdy to u nás v mnoha ohledech vypadalo jako na divokém západě. K nesourodé skupině vyšetřovatelů jsem si chvíli hledal cestu, aby pak mě začal bavit každý po svém, jenom koncepce seriálu nebyla zpočátku úplně jasná, kdy částečně epizodické případy prvních částí seriálu nakonec ovládne ten hlavní - Orlické vraždy. A o strhující momenty a pořádný spád není nouze, přestože se tento seriál drží reálného základu více než většina ostatních.