Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi

Recenze (440)

plakát

Mission: Impossible II (2000) 

Film, který se snaží být tak cool, že se vůbec nemůže brát vážně. Dost laciný scénář sázící na hezounka Cruise a jeho nafintěnou pipku, který nenabízí charizmatické záporáky a mimo povedenou závěrečnou akční pasáž je tvořen spíš nespočtem eskapád spoléhajících na štěstí či na náhody. V kontextu špionážních filmů rozhodně dílo, jež si z nějakého skutečného světa tajných služeb nejspíš jenom utahuje.

plakát

Poslední skaut (1991) 

Dějově průměrný a režijně nadprůměrný akčňák, který měl to štěstí, že se k hlavním rolím přichomýtli Willis a Wayans. Protože jejich vzájemná chemie, jejich hlášky a jejich vystupování je to, co tento film vyzdvihuje nad hlavy podobně laděných filmů, přestože akce je také nadstandardní. Jenom ten konec je trochu laciný a vše je v něm načasováno tak, aby to všechno správně skončilo.

plakát

Saturnin (1994) 

Skvělý Vízner v hlavní roli, který si Saturnina střihl s grácií a ironickým nadhledem. Příběh občas bizarní, jindy komický s neobvyklými postavami v často absurdních situacích. Nic pro milovníky akce, přímočarých komedií ani napínavých filmů, jelikož přestože snímek spojuje jednotící linie, jedná se spíš o slepenec vzájemných interakcí postav s častými společenskými narážkami. Ne úplně obvyklý film neobvyklé knihy, který ale bude nejspíš hodně lidí míjet.

plakát

Nepřítel státu (1998) 

Nepřítel státu nabízí dynamický, zajímavý scénář dotýkající se citlivého tématu a výpravu dostatečnou to, aby se rychle zadřel pod kůži a pozornost si udržel. Jenom je pořádně vidět, jak jde ta technika rychle kupředu a tehdejší nejmodernější vymoženosti už dnes slouží pouze jako bezva archiválie. Problémem je trochu kolísavé tempo, hlavně ke konci už filmu trochu docházel dech, ale závěrečné vyvrcholení je další bezva scénaristický tah. Film, který může velmi dobře sloužit jako reference (např. s Bournem), kam se ákčové špionážní thrillery za ty léta posunuly.

plakát

Bourneův odkaz (2012) 

Cestiček, narážek a oslích můstků směrem k původní trilogii je zde více než dost, a proto je s podivem, že si Gilroy scénář více nepohlídal a nedokázal se zbavit nálepky příživníka na původní trilogii. Film ve své střední části šlape pěkně, jenomže k ní vede pomalý rozjezd, ve které je člověk nucen ke sledování více či méně uvěřitelných pohnutek vedoucích ke zkáze Outcomu, a k tomu navíc nehorázně useknutý konec, který neřeší vůbec nic a do původně ucelené trilogie vnáší jenom další otazníky. Zřejmě připravovaná půda pro další sequely.

plakát

Rogue One: Star Wars Story (2016) 

Pohled na starwarsovské universum z tak trochu jiné perspektivy. Z pohledu zdánlivě obyčejných lidí, které až okolnosti donutily stát se hybnými silami v kosmickém světě a pokusit se převážit misky vah na svou stranu. Problémem je však poměrně plochý příběh a nemožnost se nechat od začátku unést svižným dějem, který se na plné obrátky rozbíhá vlastně až při finální katarzi. Určitě se jedná o doplnění celé ságy, která v kontextu celku svůj smysl má, ovšem je pravda, že absence výraznějších postav (DV jen párkrát nakoukl a v závěru zahrozil) je tady znát.

plakát

Manituova bota (2001) 

3,5*. Kromě vypůjčené banální zápletky "o pokladu" je to poměrně nápaditá a originální taškařice, která světa vytvořeného kolem Vinnetoua dokázala patřičně využít a navíc se nebála toho hodně přidat. A kupodivu se s vtípky nechodilo ani tak příliš za hranu, jak se určitě nabízelo. Dějově a komediálně sice občas nevyvážené, povedené jsou ovšem narážky na jiné westerny a navíc, scénky kolem ranče Pudřenka a jeho svérázného obyvatele jsou takřka zvráceně vtipná bizarnost. Nápad za milion a taky to, co asi zůstane v paměti nejdéle.

plakát

Příchozí (2016) 

Už už to vypadalo, že Příchozí nenabídne pořádné finále a celý film se tak plíživě přesune k titulkům ve stylu předchozích částí filmu, a to by vzhledem k jeho divácky poutavým a vizuálně krásným pasážím byla škoda. Ale ono naštěstí ne, Villeneuve si to nechává až na konec, pomalu, hloubavě a mrazivě spojí obě příběhové linie v jeden velký celek a nechá na divákovi, ať si udělá názor. Na podané téma, na hrdinčino rozhodnutí, na celý film. Myšlenkově bohatý snímek s pozvolným tempem a minimem akce, což ale neznamená nudu.

plakát

13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016) 

3,5*. Takové klasicky americké oblíbené téma plné patosu a bezbřehé snahy pomoci celému světu a hlavně sami sobě. Filmu navíc chybí pořádné vyvrcholení, a proto hlavně ke konci ty občas až monotónní bojové sekvence působí zdlouhavě. Na druhou stranu však zajímavé exotické exteriéry jako zběžný exkurz do takové nestabilní africké země, příjemní a neokoukaní herci a akce a dynamika z toho také sálá na sto honů. Vypůjčení dějové kostry od skutečného příběhu je v současnosti velice oblíbené a i Bay je jedním z těch, co toho využili ve svůj prospěch.

plakát

Dotek Medúzy (1978) 

Mrazivé drama s temným koncem - více než dobrý důvod k tomu, aby byl tento film polozapomenut. Zpočátku zdánlivě rutinní kriminálka, odosobněná, ponurá, s charizmatickým Venturou a skvělým Burtonem, jehož démoničnost je uvěřitelná skoro jako poselství, které jeho postava nese. Občas možná předvídatelná, s pomalejším tempem, ale zase se skvělým a vygradovaným závěrem. Film, který člověka přinutí věřit ve zlo, a to zrovna vůbec nemusí mít podobu Johna Morlara.