Recenze (95)
Agent bez minulosti (2002)
James Bond patrí do starého železa. Agent pre 21. storočie vzišiel ešte v 80. rokoch z pera Roberta Ludluma - krycie meno Jason Bourne. Limanov počin neprekonal ani ešte o 2 triedy dynamickejší Greengrass.
Akta X - Série 10 (2016) (série)
Ach... bavil som sa, ale neni to ono. Neviem jak to mám zhodnotiť, najskôr čisté nadšenie - klasické intro, sarkastický Mulder, ktorý аle nanešťastie vekom "zmoodyovatel" (to neni nutne zle, ale Fox a Hank sú proste odlišné postavy), odtiahnutá Scullyová a nábeh na pokračovanie mytológie. A tu to prvýkrát začína hneď v prvej epizóde škrípať - predchádzajúcich 9 sérií seriálu je údajne jedna veľká mystifikácia. To je facka fanúšikom. Nasledovala fantastická samostatne stojaca epizóda a jeden veľký fanservis (splašený Mulder s telefónom, polostriptíz Scullyovej, a tona narážok na minulé epizódy... ). Problém je, že fanservisy sú tu dva, a pri tom druhom som si pripadal, skôr jak s kamošmi po rokoch na pive. To je niečo čo sa mi hodí, jakokoľvek to bolo vtipné, skôr k MASH, ale nie k X-Files. Zápletky typu monster-of-the-week majú atmosféru, ale sú absolútne priemerné a obstáli by v klasickej 22 dielnej sérií, ale nie na ploche 6 dielnej minisérie. Tá by pobrala skôr viac rozumne pojatých mytologických dielov, ktoré tu boli "len" dva. Záverečná jazda novým poňatím mytológie ma priklincovala pred obrazovku, ale skôr tým, že to bolo napínavo natočené, než tým, že sa mi lúbilo kam to smeruje - čo čierny olej, mimozemský lovci, Kolonisti, ... ?
Alf (1986) (seriál)
Zoberte 1 priemernú herečku, 2 podpriemerných hercov a jedného otravného fagana, doplňte drzú a sarkastickú postavu mimozemšťana plus zopár dobrých nápadov, pretrepte a podávajte.
Amazing Race: O milion kolem světa (2001) (pořad)
Keď sa povie reality show, vybavia sa mi iba dve ktoré za to stoja. Tou druhou je Survivor. Jazda naprieč všetkými kontinentami je dostatočne strhujúca a nepostráda prekvapivé momenty. A keď si nájdete obľúbený tím, stáva sa z toho miestami infarktovo napínavá záležitosť. Jednoducho 5*.
Avgust. Vosmogo (2012)
Po prvých prostoduchých scénach z Moskvy nič moc, ale akonáhle sa to dostalo do Osetie a v Cchinvali začalo všetko vybuchovať, ponoril som sa do filmu a vypľulo ma to až za hlasu Nikolaja Rastorgujeva. Nutné dojemné scénky mi nevyvolávali nutkanie zvracať takže jediné čo narúšalo celkový zážitok je až priveľmi okate digitálna krv. Čo sa ale týka produkcie tak Avgust Vosmogo schová do vačku aj Hollywoodske trháky a toľko vojenskej techniky tu už pokope dlho nebolo.
Barbaři (2020) (seriál)
Už len za tú, podľa všetkého viac než slušnú, latinčinu Rimanov.
Ben Hur (2016)
Pre fanúšikov histórie dosť vymazlených detailov v prvej polovici filmu, druhá polovica v znamení divných motívov, scén a dialógov.
Blade Runner (1982)
Zvládol som päťhodinovú Ponorku a ešte som si čvachtal. Ale niečo cez dve hodiny trvajúci Final Cut Blade Runnera ma unudil tak, že som skoro zaspal. Parádna vizuálna štylizácia a... to je všetko. Trocha štandardného bullshitu o živote a máme úžasne nadčasové dielo. Alebo aj nie.
Bojovník (2015)
Viacmenej sa ide podľa očakávanej schémy, ale jeden bonus film má - postavy sú ľudia. Žiadny dokonalý morálne čistý trenér, ktorý sa tak snaží síce pôsobiť ale každý má chyby.