Recenze (95)
Domina (2021) (seriál)
Dosť dobre nechápem miestne komentáre o historickej nepresnosti. Naopak toto mi príde veľmi dobré, povedal by som, že možno o level lepšie ako Rome. Samozrejme sú tu nejaké skratky a postavy trochu mimo, vymyslené motivácie atď., ale to je v rámci televíznej zábavy očakávané. Agrippa a jeho bromance s Oktaviánom (ten sa správne volá Gaius Julius Caesar) tu má konečne správnu váhu, Oktavián má svoje občasné nervové zrútenia, je to konečne Princeps. Zaujímavý pohľad na Tiberia a čo mohlo spôsobiť jeho osobné problémy v budúcnosti. Kostýmy a výprava sú vzhľadom na pravdepodobný rozpočet super, ako keby som bol v Pompeii. Dosť ma bavia neustálne referencie na historické miesta použité v správnom kontexte - Pompeii, Via Appia, Ostia, Baiae. ... . Baví ma zmena v štýle dialógov medzi súkromným a verejným priestorom, aj keď občas je to trochu "plytké". Čo sa týka samotnej Lívie (a vlastne celej rodiny), tak očividne berie historické udalosti a do toho dáva mix historických fám a intríg.
Romulus - Série 2 (2022) (série)
Druhá séria mi príde lepšia ako tá prvá, menej tvorivej kreativity, viac založené na historických legendách/záznamoch. Postava Tita Tatia nemá chybu, niečo ako Ra zo Stargate - čisté zlo.
Červený trpaslík - Země zaslíbená (2020) (epizoda)
V českom dabingu strašné žrádlo, pre mňa možno to naj z trpaslíka.
Barbaři (2020) (seriál)
Už len za tú, podľa všetkého viac než slušnú, latinčinu Rimanov.
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
"You see in this world there's two kinds of people, my friend. Those with loaded guns and those who dig. You dig."
Mission: Impossible - Fallout (2018)
Král špionážneho thrilleru za posledných 10 rokov je Mission Impossible. Ďalší Bond to bude mať veľmi ťažké. A tá akcia točená bez použitia zeleného plátna je úplne inde oproti ostatným akčným filmom.
Rogue One: Star Wars Story (2016)
Vizuálne orgie od záberov na Star Destroyeri až po Death Star. Zápletka uchádzajúca a tempo vražedné - občas až moc. Čo sa ale vôbec nepodarilo sú vedľajšie postavy. Donnie Yen aka paródia na mnícha. Na to ale kašle pes, Star Wars v štýle aký som chcel.
Mr. Robot (2015) (seriál)
Pre všetkých technikov, programátorov, sysadminov, geekov, black hatov, white hatov, grey hatov, hacktivistov, script kiddies a podobne povinnosť. Reálnejšie a zároveň dramatické to už asi nebude. A nezabudnúť na na rôzne patické a fóbické prvky osobnosti.
Hardcore Henry (2015)
Odkedy som videl Sicario pripadala mi väčšina filmov vizuálne nudná, toto ale má gule! Henry je augument z Deus Exu, čo sa vydal na vendettu ala Hitman, ale nevie prečo. Trošku masakra jak v Call of Duty, strieda parkour v štýle Mirror's Edge, NPCčka vystrihuté z Duke Nukem, lokácia zo STALKERa, Sniper Elite, konštantný masaker so spomalovačkami jak v Max Payne a finálny boss fight so zvyšujúcou sa náročnosťou. To by bol tak výpis :). Špeciálnu pochvalu zaslúži strih, keď aj keď mi je jasné, že sa strihalo tak to vypadá jak dlhé nikdy nekončiace konštantné zábery s kaskadérskymi kúskami a výbuchmi. Proste masaker, čo sa vďakabohu dá dneska natočiť aj za malé peniaze.