Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (719)

plakát

Na Hromnice o den více (1993) 

Filmová podoba teorie alternativních vesmírů – různé kombinace ze stejných složek jednoho. Podstata teorie solipsismu: zdání reality člověku dávají smyslové vjemy, zdání kontinuálního života dává paměť protažená za hranice aktuálních pocitů a stavu mysli. ___ Vysoké hodnocení tohoto filmu zřetelně ukazuje, že dostatečně dobře formalisticky podaný, laicky řečeno zprostředkovaný, nosný a možná hlavně lidský emoční obsah je pro diváky důležitější než sebeumělečtější forma slabého či studeného obsahu. Je ale pravda, že je čím dál více diváků, kteří vyhledávají, zkoumají a hodnotí hlavně "konstrukci", expresivitu akce a vizuální efekty filmů. Svědčí to snad o celkovém posunu k mužskému způsobu vnímání? Neboli, pokud je důležitý i obsah, i forma a jejích celkový součin, může pak zvyšování zájmu o formu svědčit o růstu racionality ve vnímání a o vyčerpání nebo přesněji přesycení diváků množstvím opakujících se témat a v důsledku toho o jejích přiklonění k relativně proměnným formám? Odpověď na tyto dvě možnosti vývoje diváckého zájmu naznačí budoucí podobu filmů. ___ Dodatek k dualismu obsah-forma: Ben Affleck odmítl nabídku na režírování filmu Muž z oceli z důvodu, že se necítil dostatečně zkušený v oblasti natáčení scén se speciálními efekty. Rozhodnutí doplnil slovy: "Lekce, kterou jsem se naučil, je, že by člověk neměl koukat na to, jaký má film rozpočet, kolik se utratí za speciální efekty nebo kde se bude natáčet. To, co je podstatné, je příběh."

plakát

Vesmírná samota (2007) 

Kdysi byl pro animátory vzorem Disney styl, dnes je to styl japonského anime. Bylo by pak logické očekávat od japonských animátorů styl kreseb antických řeckých váz?

plakát

Velký večer (2012) 

Důmyslný Don Quijote a poučený Sancho Panza alias dva pankáči Not a Dead – oba v předdůchodovém věku – bojují s větrnými mlýny, čili s obchody, prací a všeobecným civilizačním otroctvím. "Ty si myslíš, že život skončil, ale ten teprve začíná. Tímto posvátným gestem tě osvobozuji na věky věků od jařma pracujícího otroka. Jsi svobodný. ... Hlavně buď vždy v pohybu, nikdy se nezastavuj nadlouho, jinak začneš přemýšlet. Jakmile se zamyslíš, chcípneš. ... Je nutné najit jednoduchý způsob řešení složitých problémů." Ano, za to, kde dnes jsme, můžou příliš poslušní a příliš horliví lidé. ___ Pro mne je nepochopitelné, že tento film není zakoupen a nešel do distribuce, protože by se okamžitě stal kultovním přinejmenším pro jednu skupinu diváků a zdrojem hlášek a četných videocitací. Jako vyprávění sice moc nefunguje nebo spíše není to žádný velký ani moc dynamický příběh, ale většina scének je naprosto trefná až geniální a po filmu divákovi dojde, že tato situační komedie je příliš vážná nebo dokonce dramatická na to, aby se nad ní mávlo rukou nebo se jen smálo. Revoluce se nekoná, protože již asi nikdo nevěří ve skutečně revoluční změnu. Člověk je svobodný natolik, nakolik si dovolí cítit se svobodný. Svoboda je stejně těžká jako otroctví, ale aspoň je to vlastní volba. ___ Dodatek: "Le Grand Soir" (Velký večírek) je pojem, který označuje propuknutí revoluce, kdy vše je možné. Tento pojem užívají jak marxističtí komunisté, tak anarchisté. Pro Jeana-Paula Sartra je to poslední velký francouzský revolucionářský "poetický mýtus"(viz esej "Orphée Noir"). Zdroj: http://fr.wikipedia.org/wiki/Le_Grand_Soir

plakát

DonT Stop (2012) 

Moderní zaklinadlo pro zahnání nudy, šedi a lhostejnosti zní: Chci dělat něco, co mě baví, a nechci dělat to, co mě nebaví. Přitom každý zkušený psycholog a duchovní mistr na to řekne jen jedno: Kdo kdy lidem slíbil, že život je a bude jenom zábava? ___ Punk většinou začíná legrací, přemírou energie a vzdorem a někdy končí vypadnutím ze systému i ze společnosti. Některým lidem pubertální zmatenost zůstane až do smrti. Punk není o politice, globální punk je o protestu proti omezením tohoto světa. ___ Občanský průkaz je oproti tomuto filmu pouhé politizované propagandistické nic, kdežto DonT Stop je opravdu film o dospívání – v podstatě kdekoliv kdykoliv včetně (ne)zapadnutí do existujícího systému a (ne)nalezení jiné formy sebevyjádření a způsobu života.

plakát

ksichtbook/the film (2012) (amatérský film) odpad!

Proč dnes lidé trpí utkvělou představou, že mermomocí musí něco tvořit a obšťastňovat tím jiné lidi a že každý výtvor je umění? Proč natočená amatérská divadelní hra nezůstala domácím videem pro hrstku přátel? A jak lze nazvat lidi, kteří kritizují to, co sami používají (konkrétně facebook)? Řekla bych, že pokrytci. Ale jinak je tu samozřejmě svoboda sebevyjadřování a pluralita názorů, až se v tom topíme. ___ "Sociální sítě nejsou geekovskou komunitou zrovna milovány, ale jak praví klasik – to, že Facebook nemáme rádi nebo jím opovrhujeme, je asi tak jediné, co s ním můžeme dělat." (http://www.lupa.cz/clanky/jiri-hlavenka-facebookem-k-nazorove-singularite-aneb-digitalni-propast-se-rozevira/ – informace k přemýšlení, nikoliv k slepému souhlasu).

plakát

Opustit Las Vegas (1995) 

Wilderův Ztracený víkend dotažený do realistického konce.

plakát

Ztracený víkend (1945) 

Naprosté propadnutí droze se vyznačuje tím, že ani logika, ani city nejsou s to překonat vábení uměle navozeného ráje utlumení nebo nabuzení nervové činnosti. Krátce řečeno droga je špatný pán, závislý je poslušný otrok.

plakát

Indochine - College Boy (2013) (hudební videoklip) 

Bohužel šikana není tak vznešená jako tradičně vnímané ukřižování Krista a šikanovaným se pak nedostává hojení, vzkříšení, celosvětové lásky a slávy jako Ježíšovi. Takže se šikanovaný těžko může přirovnávat k svatým mučedníkům. Na druhou stranu Dolan ani v nejmenším nepřehání, co se týká vizuální spektakulárnosti šikanování, protože všeobecné rozšíření zaznamenávací techniky od mobilů až po digitální kamery svádí, ba dokonce nutí lidi k divadelnosti, dramatičnosti a organizaci událostí nad rámec obyčejného života, který v realitě vypadá zřejmě tak fádně, že je nutné ho dotáhnout do podoby filmů, klipů a reklam. Rozhodně je mi bližší spravedlivá vzpoura a pomsta na způsob Kdyby... (http://www.csfd.cz/film/14679-kdyby/), než tiché mučednictví s poděkováním podle College Boy. ___ Dolan je od přírody filmový tvůrce. Nevím, co by dělal, kdyby se narodil před vznikem kinematografie. Zřejmě by kočoval od obce k obci s potulnou skupinou herců. ___ Na YT: http://www.youtube.com/watch?v=Rp5U5mdARgY

plakát

Don Juan DeMarco (1994) 

Obecně se soudí, že romantika je vlastní hlavně ženám, ve skutečnosti ji vymysleli muži. Lze to vysvětlit jen tím, že i muži mají svou ženskou stránku, která se u různých mužů projevuje s různou intenzitou. Ovšem je omylem si myslet, že v romantice se muži vzdali svého mužského základu, protože romantika ve své podstatě je čistě utilitární způsob, jak si maximálně hrát a užívat si přírody a žen, které jsou obě ženského rodu. Svědčí o tom i umění dokonalého milence Dona Juana DeMarca, který pojímá ženské tělo jako hudební nástroj, z kterého dobrý umělec vyloudí dobrou hudbu. Nejvíce si ale zahrála sama příroda, která stvořila ženy, aby donutila muže hrát její symfonii života. ___ Film o volbě obrazu světa, ve kterém člověk chce žít.