pursulus

pursulus

ursulus Pu

Česko

17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 13.7.2019  22:20

    Prádelna s pepřem?¬         Slabé zpracování příběhu odehrávajícího se ve veřejné prádelně. Tato jednohubka je nevýrazná jako jidášovo ucho v polévce; když je jídlo bez chuti, spraví to třeba kulička pepře, která zde ovšem chyběla.

    • 13.7.2019  21:29
    Poligon (1977)
    **

    Krátkometrážní protiválečný film.¬         Krátkometrážních (tj. do 21 minut) snímků s protiválečným záměrem či náměrem viděl jsem hned několik. Hned na začátku uvedu jejich výčet, neboť je budu později porovnávati. Pořadí je od nejlepšího podle mě po nejslabší.¬                 Chromophobia; Belgie 1966.¬                 Krabi; Československo 1976.¬                 Poligon; Sovětský svaz 1977.¬                 V hlavě; Francie 2008.¬¬¬                 Srovnám-li 'Poligon', podobenství o vědci, který použije svůj vynález, aby se pomstil, s jinými uvedenými výše krátkometrážními snímky s protiválečným záměrem, které jsem viděl, vychází mi jako jeden z těch slabších. Použit je zde málo účinný způsob animace ztvárňující postavy jako živé herce, pozadí a zbraně jsou prokreslovány podle potřeby; proti Chromophobii nebo Krabům vyvedení nejméně nápadité a nejméně účinné. Dramaturgie za zmíněnými snímky pokulhává také, celkový dojem není silný.¬                 'Chromophobie' je podobenství o společnosti jako koncentračního tábora. Použitý způsob animace je zjednodušení se zachováváním nosných podrobností — pro "výchovný" záměr snad nejúčinnější způsob provedení. Symbolika šášuly je nad míru trefná, neagresivní, ve spojení s malou holčičkou dokonalá. Animace a vyvedení vojáků zrovna tak. Od zcela mimořádného počinu (a tedy hodnoceného nejvýše) odděluje Chromophobii pouze jednoduchoučkost a prvoplánovost příběhu.¬                 Příběh dílka 'Krabi', o vyvíjení zbraně hromadného ničení na ostrůvku v oceánu, je stejně silný jako Chromophobie a také je velice dobře zvýtvarněn. Použito bylo mdlejší, měně prokreslené pozadí s přesněji vyvedenými postavami včetně krabů. Dramaturgie je vskutku horrorová. Přes to se domnívám, že Chromophobie je o něco lepší použitím případnější a tím účinnější techniky zpracování námětu.¬                 Případem samým o sobě je ateistická slátaninka 'V hlavě'. Nenápaditá "klasická" animace ukazuje potíže, které má mrtvý vojáček s přijetím do nebe. Nápad opravdu hloupý a hodný frantíků, kvalita zpracování zcela průměrná, bez nápadu.¬                 Nakonec uvádím nyní funkční odkaz (některé dříve zde uvedené odkazy už nejsou platné): Poligon (Youtube, volně k přehrání).

    • 13.7.2019  21:20
    Krabi (1976)
    ****

    Krátkometrážní protiválečný film.¬         Krátkometrážních (tj. do 21 minut) snímků s protiválečným záměrem či náměrem viděl jsem hned několik. Hned na začátku uvedu jejich výčet, neboť je budu později porovnávati. Pořadí je od nejlepšího podle mě po nejslabší.¬                 Chromophobia; Belgie 1966.¬                 Krabi; Československo 1976.¬                 Poligon; Sovětský svaz 1977.¬                 V hlavě; Francie 2008.¬¬¬                 Srovnám-li 'Krabi', o vyvíjení zbraně hromadného ničení na ostrůvku v oceánu, s jinými uvedenými výše krátkometrážními snímky s protiválečným záměrem, které jsem viděl, vychází mi jako jeden z nejlepších z nich. Použito bylo mdlejší, měně prokreslené pozadí s přesněji vyvedenými postavami včetně krabů. Dramaturgie je vskutku horrorová. Pro použití případnější a tím účinnější techniky zpracování námětu se domnívám, že Chromophobie je o něco lepší.¬                 Příběh dílka 'Chromophobie', podobenství o společnosti jako koncentračního tábora, je stejně silný jako Krabi a také je velice dobře zvýtvarněn. Použitý způsob animace je zjednodušení se zachováváním nosných podrobností — pro "výchovný" záměr snad nejúčinnější způsob provedení. Symbolika šášuly je nad míru trefná, neagresivní, ve spojení s malou holčičkou dokonalá. Animace a vyvedení vojáků zrovna tak. Od zcela mimořádného počinu (a tedy hodnoceného nejvýše) odděluje Chromophobii pouze jednoduchoučkost a prvoplánovost příběhu.¬                 'Poligon' je podobenství o vědci, který použije svůj vynález, aby se pomstil. Použit je zde málo účinný způsob animace ztvárňující postavy jako živé herce, pozadí a zbraně jsou prokreslovány podle potřeby; proti Chromophobii nebo Krabům vyvedení nejméně nápadité a nejméně účinné. Dramaturgie za zmíněnými snímky pokulhává také, celkový dojem není silný.¬                 Případem samým o sobě je ateistická slátaninka 'V hlavě'. Nenápaditá "klasická" animace ukazuje potíže, které má mrtvý vojáček s přijetím do nebe. Nápad opravdu hloupý a hodný frantíků, kvalita zpracování zcela průměrná, bez nápadu.¬                 Nakonec uvádím nyní funkční odkaz (některé dříve zde uvedené odkazy už nejsou platné): Krabi (Youtube, volně k přehrání).

    • 13.7.2019  21:08
    Chromophobia (1966)
    ****

    Krátkometrážní protiválečný film.¬         Krátkometrážních (tj. do 21 minut) snímků s protiválečným záměrem či náměrem viděl jsem hned několik. Hned na začátku uvedu jejich výčet, neboť je budu později porovnávati. Pořadí je od nejlepšího podle mě po nejslabší.¬                 Chromophobia; Belgie 1966.¬                 Krabi; Československo 1976.¬                 Poligon; Sovětský svaz 1977.¬                 V hlavě; Francie 2008.¬¬¬                 Srovnám-li 'Chromophobii', podobenství o společnosti jako koncentračního tábora, s jinými uvedenými výše krátkometrážními snímky s protiválečným záměrem, které jsem viděl, vychází mi jako nejlepší z nich. Použitý způsob animace je zjednodušení se zachováváním nosných podrobností — pro "výchovný" záměr snad nejúčinnější způsob provedení. Symbolika šášuly je nad míru trefná, neagresivní, ve spojení s malou holčičkou dokonalá. Animace a vyvedení vojáků zrovna tak. Od zcela mimořádného počinu (a tedy hodnoceného nejvýše) odděluje Chromophobii pouze jednoduchoučkost a prvoplánovost příběhu.¬                 Příběh dílka 'Krabi', o vyvíjení zbraně hromadného ničení na ostrůvku v oceánu, je stejně silný jako Chromophobie a také je velice dobře zvýtvarněn. Použito bylo mdlejší, měně prokreslené pozadí s přesněji vyvedenými postavami včetně krabů. Dramaturgie je vskutku horrorová. Přes to se domnívám, že Chromophobie je o něco lepší použitím případnější a tím účinnější techniky zpracování námětu.¬                 'Poligon' je podobenství o vědci, který použije svůj vynález, aby se pomstil. Použit je zde málo účinný způsob animace ztvárňující postavy jako živé herce, pozadí a zbraně jsou prokreslovány podle potřeby; proti Chromophobii nebo Krabům vyvedení nejméně nápadité a nejméně účinné. Dramaturgie za zmíněnými snímky pokulhává také, celkový dojem není silný.¬                 Případem samým o sobě je ateistická slátaninka 'V hlavě'. Nenápaditá "klasická" animace ukazuje potíže, které má mrtvý vojáček s přijetím do nebe. Nápad opravdu hloupý a hodný frantíků, kvalita zpracování zcela průměrná, bez nápadu.¬                 Nakonec uvádím nyní funkční odkaz (dříve zde uvedené odkazy na Youtube už nejsou platné): Chromophobia (Uložto, volně k přehrání).

    • 13.7.2019  18:21

    Mé hodnocení celé řady "Fantomase" v podání režiséra L. Feuilladeho a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 13.7.2019  18:20

    Mé hodnocení celé řady "Fantomase" v podání režiséra L. Feuilladeho a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 13.7.2019  18:20

    Mé hodnocení celé řady "Fantomase" v podání režiséra L. Feuilladeho a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 13.7.2019  18:18

    Mé hodnocení celé řady "Fantomase" v podání režiséra L. Feuilladeho a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 13.7.2019  18:06

    Fantomas nekomediální.¬         Poznámka: Toto opoznámkování i mé (zprůměrované) hodnocení je za celou řadu Allainova-Feuilladeho "Fantomase". Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".¬                 Uživatelé filmmovier a Wacoslav1 ve svých opoznámkováních nešetří chválou na v jejich očích umné a napínavé filmové vyvedení Allainova Fantomase L. Feuilladem, schopným a ve své době známým režisérem. Já chválou spíše šetřím, dávám přednost rozmyslnému posouzení, při kterém za často musím chtě nechtě odsunouti své city stranou.¬                 Ne jinak tomu je u řady Feuilladova Fantomase. Dal sérii do vínku opravdu dosti "umu a napínavosti", — ale přes hranice svých tehdejších možností se nedostal, němý film a použité dramatické postupy nemohou konkurovati snímkům pozdější, ozvučené aery. Nad to, vzpomenu-li 'Upíra Nosferatu' v režii také Francouze F. Murnaua z r. 1922, neubráním se dojmu, že Murnaův převod Stokerova románu je po dramaturgické stránce vystaven poznatelně lépe, takže Feuilladův Fantomas se mezi špičkovou dobovou tvorbu filmovou řaditi nebude. Při vší úctě k výkonnému profesionálu Feuilledovi.¬                 To, co obdivuje uživ. Wacoslav1, totiž že starší podoba Fantomase je prosta komediálního pojetí Fantomase z 60. roků min. stor. francouzského režiséra A. Hunebelleho, a tudíž že lépe vystupuje bezcharakternost padouchova, je, myslím, připomínka nemístná: brak se totiž dá vyjádřiti dobře právě posunem do karikatury nebo komediálnosti; vyzdvihnouti brakovost Allainova Fantomase se jím použitými prostředky Feuilledovi nepodařilo (a ani to myslím nebylo jeho záměrem, což však je spíše na úkor jeho podání).¬                 Celou pětidílnou řadu Feuilledova "Fantomase" více méně nekolísavé kvality hodnotím za 3 * s přihlédnutím k tehdejšímu rozvinu filmového umění; bez tohoto přihlédnutí bych musel jíti o něco níže.

    • 9.7.2019  18:18

    Hotel California a Woman prison.¬         Romantické drama z prostředí ženské věznice Hongkongu, 'Taj lamu'. Slabší, nicméně ještě dobře dívatelný snímek, plný žen, absence mužů je až nápadná.¬                 Pozoru hodné, z pohledu právní úpravy většiny evropských států, je přítomnost kojence — dítěte matky coby vězeňkyně, ve věznici. Další pozoruhodností je použití známé západní písně "Hotel California" skupiny Eagles, v tomto východním, hongkongském snímku. Viděno přes internet ZDE (v původním znění s anglickými titulky).

    • 24.6.2019  23:57

    Mé hodnocení celé řady "Kostky" a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 24.6.2019  23:53
    Kostka (1997)
    **

    Není kostka jako bludiště.¬         Poznámka: Toto opoznámkování i mé (zprůměrované) hodnocení je za celou řadu "Kostky". Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".¬                 Mysteriosní horror 'Kostka' má za podklad výborný nápad, kterým je vlastně bludiště; spojení s matematikou se pak přímo nabízí a celkově tento podklad přináší snad nekonečné možnosti jak filosofické, tak i dějové. Jenomže pan Vincenzo Natali (takto tvůrce scénáře i režisér) není ani Jorge Borgesem (narážím na jeho vynikající povídku Babylonská knihovna), ani Stanley Kubrickem (na příklad, horor Osvícení). Nic ve zlém, ale je to tak a vynikající námět to tak trochu "odskákal". Na štěstí pouze "tak trochu", dílo je hodně podařené — napínavé, děsivé i skličující, dobrý vizuál nezastiňuje jiné hodnoty snímku. Kvalitou přirovnávám k tak dobrým snímkům, jako je původní horor Moucha D. Cronenberga z r. 1986 či původní horor Pila L. Whannela a J. Wana z r. 2004.¬                 Výše uvedené platí ovšem pouze pro původní Kostku V. Nataliho z r. 1997. Zbylé dvě pokračování jsou poněkud nepovedenou nápodobou původního snímku a více se o nich rozepisovati tak nepovažuji za nutné. (Mají je také "na svědomí" už jiní tvůrci.)¬                 Původní Nataliho "Kostku" hodnotím za 3 *.

    • 24.6.2019  23:19
    Magie kouzla zbavená 5 (TV film) (2002)

    (Poznámka: Moje hodnocení je ZDE (na místě prvního dílu z r. 1997) — za celý seriál o pěti dílech, který je jak zde na ČSFD, tak i na IMDB nesprávně rozdělen jako by šlo o několik samostatných snímků.)

    • 24.6.2019  23:18
    Magie kouzla zbavená 4 (TV film) (1998)

    (Poznámka: Moje hodnocení je ZDE (na místě prvního dílu z r. 1997) — za celý seriál o pěti dílech, který je jak zde na ČSFD, tak i na IMDB nesprávně rozdělen jako by šlo o několik samostatných snímků.)

    • 24.6.2019  23:18
    Magie kouzla zbavená 3 (TV film) (1998)

    (Poznámka: Moje hodnocení je ZDE (na místě prvního dílu z r. 1997) — za celý seriál o pěti dílech, který je jak zde na ČSFD, tak i na IMDB nesprávně rozdělen jako by šlo o několik samostatných snímků.)

    • 24.6.2019  23:17
    Magie kouzla zbavená 2 (TV film) (1998)

    (Poznámka: Moje hodnocení je ZDE (na místě prvního dílu z r. 1997) — za celý seriál o pěti dílech, který je jak zde na ČSFD, tak i na IMDB nesprávně rozdělen jako by šlo o několik samostatných snímků.)

    • 24.6.2019  23:11
    Magie kouzla zbavená (TV film) (1997)
    ****

    (Poznámka: Moje hodnocení je ZDE (na místě prvního dílu z r. 1997) — za celý seriál o pěti dílech, který je jak zde na ČSFD, tak i na IMDB nesprávně rozdělen jako by šlo o několik samostatných snímků.)

    • 24.6.2019  23:02

    Mé hodnocení celé řady "Plánu útěku" a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 24.6.2019  22:59

    Když se borci sejdou.¬         Poznámka: Toto opoznámkování i mé (zprůměrované) hodnocení je za celou řadu "Plánu útěku" (tedy za Plány útěku č. 1 až 3). Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".¬                 Jednoznačně dobře lze hodnotiti dobrý nápad. S jeho rozvedením si tvůrci ale žel hlavu zrovna nelámali, máme před sebou děj pokleslý, jehož provedení po prvém dílu z r. 2013 klesá na rozumově těžko přijatelnou úroveň. Akce je Bohem, a tak kromě dobrého vstupního nápadu jde celkově o brak, jemuž tleskati může snad jen mladický puberťák s nižší inteligencí.¬                 Původní Plán útěku (z r. 2013) hodnotím za 3 *.¬                 Příkladně dobré opoznámkování napsal uživ. Matty (11. 10. 2013).

    • 24.6.2019  22:32
    Výstraha (1953)
    **

    Odpadářům.¬         Nezapírám jednoduše nepopiratelnou věc, totiž že jde o snímek jednoznačně propagandistický, tudíž oné je podřízeno naprosto vše, tedy také podání dobové skutečnosti, která je krajně zjednodušená a jednostranná. To ale není a nemůže býti důvodem pro odpadové hodnocení, poněvadž propagandistické snímky, jak každý soudný člověk v klidné chvíli odsouhlasí, nejsou ze své podstaty odpadem.¬                 Někteří tady píší o mizerném provedení — střihu, scénografii, hereckých výkonech; nelze s nimi souhlasiti; není to tak špatné, nechali se prostě unésti a ovlivniti onou propagandou, kteréžto zápory naroubovali pak i na kvalitu provedení díla; to jistě není pro ně dobrým vysvědčením. Jde o průměrné nebo spíš mírně podprůměrné podání tendenčně napsaného scénáře; ostatně, Cikán nebyl Fričem, to je jisté.¬                 Chcete snad popříti, že USA záměrně poškodili těžký průmysl v Čechách cíleným a jinak nesmyslným bombardováním? Chcete popírati, že kapitál USA ještě než válka skončila připravoval politicko-obchodní tažení na Evropu, jehož cílem bylo obohacení se za jakoukoli cenu (i za cenu přípravy další války), a jehož jednou ze zbraní bylo záškodnictví? To si měla mladá poválečná republika nechat líbit? Přebírejte jak chcete, ale komunisté byli hrází, která této politice zahraničního kapitálu, sajícího z cizích zemí, učinila čáru přes rozpočet. Další věcí je, že značná část veřejnosti nebo chcete-li prostě lidí byla nadšena z konce války a její naděje vybudovati demokratický a socialistický stát byla opravdová; a nebyli to, prosím, pouze komunisté, je to viděti na výsledku potomních voleb.¬                 Chci říci všem, kteří dali tomuto snímku za "odpad", že jsou pomýlenější než celý ukazovaný děj, a nespravedlivější nad tehdejší soudruhy. Zda se nad sebou zamyslí, to už je jejich soukromou věcí.¬                 Jediný kvalitní komentář (starší než ten můj) napsal uživatel ripo; cituje z dobového tisku a v citaci jsou v několika větách správně shrnuty záměr i kvalita snímku.

    • 23.6.2019  03:12

    Mé hodnocení celé řady "Šíleného Maxe" a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 23.6.2019  03:12

    Mé hodnocení celé řady "Šíleného Maxe" a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 23.6.2019  03:11

    Mé hodnocení celé řady "Šíleného Maxe" a můj názor na ni jsou ZDE. (Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".)

    • 23.6.2019  02:45

    Šílený Max George Millera.¬         Poznámka: Toto opoznámkování i mé (zprůměrované) hodnocení je za celou řadu "Šíleného Maxe". Vysvětlení, proč hodnotím více snímků jako celek, lze nalézti na mém profilu v úvodní části "O hodnocení".¬                 Řada snímků o "šíleném Maxovi" čítajícím zatím na čtyři pokračování (páté je plánováno na příští rok) je jednou z mála "dílových" snímků mnou shlédnutých, u kterých je poslední díl lepší než první; první díl bývá totiž z pravidla výrazněji lepší než ty další, zprzněné nepůvodními tvůrci; vzpomenouti mohu třeba na (bráno podle režisérů) Hitchcokovo Psycho, Wanovu Pilu, del Torův Mimic.¬                 První díl "Maxe" jsem přijal rozpačitě, udivil mě "uříznutý" konec (ovšem s přihlédnutím k tomu, že jde o "dílový" počin, není tato moje výtka příliš důrazná); každopádně jsem nebyl nijak nadšený ze zpracování příběhu, přišlo mi jaksi nedokvašené, s důrazem na účinové honičky s V8, a tak jsem tohoto prvního Maxe z r. 1979 musil zhodnotiti coby ne docela podařeného.¬                 Při sledování druhého dílu z r. 1981 jsem si zanedlouho vybavil téměř totožný snímek, ale z vodního prostředí, Vodní svět z r. 1995, hodnocený průměrně uživateli znatelně níže snad pro menší uvěřitelnost scénáře, ale jinak udělaný zcela stejně dobře nebo špatně jako druhý Max, kterého po přirovnání k Vodnímu světu nezbývá mi hodnotiti jinak než za dobrý průměr.¬                 Třetí "Max" z r. 1985 působil na mě svojí nenavázaností na předchozí díly doslova odpudivě; s ohledem na předchozí použití a časovou osu bylo použití některých postav a časových závislostí kontraindikováno; zbyla tak pouze pastva pro oči diváka nechajícího se unésti kdejakou hranou bezmyšlenkovitou bezúčelností druhu vypíchnutí oka nebo skoku přes desetipatrový činžák. Ač nerad, musil jsem si přiznati, že třetí Max je hodně slabý až sladce blboučký, a takové tedy musilo býti i moje hodnocení.¬                 Čtvrtý "Max" z r. 2015 mne velmi překvapil. Nejprvé jsem se trochu zalekl jeho podoby, ale pak mi došlo, že není čemu se diviti, neboť jde o další vtělení onoho muže v toku postčasu. Příběh se mi jevil až skoro do konce neuvěřitelně hloupý i ve srovnání s třetím Maxem, ale — bůh suď — nedovedl jsem odlepiti oči své od obrazovky až do samého dobře vyvedeného konce. Po několikastupňové regresní analýze je mi přiznati zběsilému Maxovi značně nadprůměrné podání ukazovaného rodokapsového nebo chcete-li paperbackového příběhu způsobem tak silným ve výrazu, že onen mění samoúčelné účiny v umělecké dílo jakéhosi potrhlého filmového Dalího.¬                 Nabízí se mi srovnati čtvrtého "Maxe" se zdánlivě stejnokrevní ujetinou, Pátým elementem L. Bessona s oblíbeností nezadající si s oním. Pátý element však je pitomoučkou, neuměleckou vizuální hračkou. Proč: Jeho nadsázky jsou po americku naivně blbé, ostatně jako celý scénář; ale chápu, že tohle může pochopit jenom Evropan, a ne někdo, kdo pořád mele cosi o tom, že přece abeceda začíná na "A". Ostatně, ZDE mé opoznámkování. (Oba snímky stály při tom v dolarech z hruba stejně přepočteno na kupní sílu v rocích točení; jinými slovy nedá se říci, že by Besson měl méně peněz než Miller a naopak.)¬                 Poznámka k pátému "Maxovi": Bude-li aspoň tak dobrý jako druhý "Max" (nebo libovolně lepší), nebudu musit své průměrné hodnocení, tedy 3 ***, měniti.

    • 22.6.2019  21:45
    Hantise, La (1912)
    ***

    "Umí!"¬         Poučný příběh o z ruky věštění 'La Hantise' je myslím jedním z ne mnoha takových snímků, kterým čas neubral na dívatelnosti — nebo alespoň příliš neubral, totiž tak, že by to bylo na překážku při dívání aneb percepci díla. Nejvíce asi bude překážeti "němost", dnes už z cela neobvyklá (a samozřejmě, dramaturgie dílka není takové, aby dnešního diváka naučeného na všemožné "fajnovosti" atakující jeho vnímání nějak zvlášť nadchla).¬                 Nejplodnější režisér filmový všech dob, Louis Feuillade, dostál i v "Posedlosti" své dobré laťce, ač je jasné — už s přihlédnutím ke kvantitě jeho práce — že "jeho" snímky, co se dívatelnosti týká, směřují spíše do průměru než k těm skutečně výjimečným. "Posedlost" bych přirovnal k tvorbě v USA v padesátých rocích min. stor., kdy skutečně dobrý, kvalitně udělaný snímek byl samozřejmostí. Takový názor může býti, myslím, větší pochvalou, než óda na výjimečnost (experimentálního, novátorského) počinu, na který se často nedá dost dobře dívat.¬                 Shlédnuto na Youtube, kanál 'Wesley Nascimento'. Ze závěru se nedochovala malá část, která je nahrazena popisem (v angličtině, ve které jsou také titulky).

    • 5.6.2019  23:35

    Bílá jízda.¬         Pátý element francouzského tvůrce Luca Bessona mne zklamal velice. Můj názor na něj je podobný názoru uživatele-androida klima777, které napsalo "Film hravý, dravý, zábavný & vizuálně nenažraný"; já pak dodám ještě "bezprizorný, formalistný, samoúčelný a zbytečný". Jízda na kolotoči, za níž zaplatíš 150 korun za lístek, za svezení. O umění se hovořiti nedá, zábava to je výsostně chce se mi říci lidová, ale správnější je bulvárně hloupá. Jízdu na kolotoči jsem schopný si užíti, obzvláště, má-li cikánský scénář a tedy jistou záruku kvality; ovšem scénář pana Bessona je tak trapně "bělošský", že mi z něj bylo šoufl už po několika minutách jízdy.¬                 Ptám se sám sebe, proč jsem poměrně kladně přijmul Bessonův počin 'Brutální Nikita' a tedy v podstatě kravinu stejné ráže jako Pátý element, a zároveň si odpovídám: pro sílu neporovnatelně kvalitnějšího scénáře tohoto akčního thrilleru, který je ovšem zároveň mysteriózním.¬                 Opoznámkování, s nímž vřele souhlasím, napsal uživ. nascendi.

    • 5.6.2019  23:07

    Madisonské mosty.¬         "Dino Risi neuměl točiti špatné filmy." Tento výrok bych mohl říci asi o tolika umělcích, kolik mám prstů na jedné ruce. Prakticky nekolísavá kvalita jeho režisérské (a někdy scénáristické zároveň) tvorby od doby jeho uměleckých počátků až do konce. (Stačí, když si projdete procentuální hodnocení jím režírovaných filmů zde na ČSFD.)¬                 Výjimkou není ani svým způsobem mimořádný snímek 'Přízrak lásky'. Oko mistra italské kamery Tonino Delli Colliho sledující převážně dvojici výjimečných umělců-herců Romy Scheiderovou a Marcella Mastroianniho za vedení Itala Dini Rosiho v hudebním podbarvení jistě skvělého i úspěšného Itala Riza Ortolaniho. Možná se řada filmů může pochlubiti podobnou nebo ještě rozvinutější a hvězdnější-známější sestavou; ale z té řady jen málo jich je lepších a opravdovějších, než je Přízrak lásky, jemuž je podkladem román problematické newyorské spisovatelky Patricie Highsmithové 'This Sweet Sickness' (vyšlo i v českém překladu).¬                 Bolestný a krásný a opravdový snímek. Tři přívlastky k sobě patřící.

    • 3.6.2019  03:04

    Pod a pop National Geographicu.¬         Jeden ze současných lidových takydokumentů National Geographic, podřadného, nenápaditého zpracování.¬                 Opakující se vyplňující vložky (planeta Země z vesmíru); laciné výjevy mající napodobiti skutečnost; zpracování problematického námětu lze označiti přímo za bulvární.

    • 3.6.2019  02:46

    Mimo řádnost rozhodně ne.¬         Ve smyslu "nepokažený" pěkný dokument, jehož část věnovaná místo obrazů podmořského světa členům expedice mohla býti výrazně kratší. To je první výtka.¬                 Další výtka směřuje proti obdivovatelům tohoto dokumentu, kteří jej považují za cosi mimořádného a podle toho jej také hodnotí. Je daleko od pravdy, že se jedná o mimořádně kvalitní a vypracovaný dokument; naopak, jde o mimořádně — mám-li už užíti tohoto slova — průměrný počin, ovšem, v mimořádných pozemských podmínkách, což asi řadu diváků oklamalo.

    • 3.6.2019  02:34
    Německý vodní svět (TV film) (2014)
    ***

    Německo nade všecko.¬         Opravdu pěkný dokument o sladkovodní říši Německa, srovnatelný s lepšími dokumenty National Geographic (na jejichž vysokou laťku kvality dnes, poznamenávám, spolehnutí není pro jejich snahu "jíti s dobou" a přizpůsobovati se očekávanému průměrnému diváckému vkusu).¬                 Dokument nepřekračuje hranici dobré kvality hlavně svojí předvídavostí, je bez nečekaného přesahu a mimořádné invence, natočené obrazy přírody jsou moc hezké, leč snadno zapomenutelné. A ještě dodávám, že dokumenty mapující podle hranic států na místo podle geografických oblastí jsou z pravidla poněkud úzkého rozhledu.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace