HAL

HAL

Tomáš Mičák

okres Praha
Insane man in insane world


67 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 29 43 57
    • 8.2.2018  03:07
    Altered Carbon (TV seriál) (2018)
    *****

    Holy shit, dream come true. Dřív jsem mohl jen snít o tom že jednou snad budou vznikat seriály či filmy jako toto. Esence syrového cyberpunku která perfektně brousí na hraně mezi vážnými a emocionálně drtivými tématy, s vymazlenou brakovostí, kde akce a příběhově opodstatněná explicitnost překonávají vše, co bylo doteď v Áčkových seriálech kdy k vidění. Přitom příběh je i na poměry žánru dost originální, a jediné co se dá považovat za jeho chybu je rychlost, s jakou je odvyprávěn - něco tak komplexního a v tak bohatém světě (ala Blade Runner pohledem nihilisty) si zasloužilo ne pouhých deset dílů, ale nejméně dvacet. Podruhé si to dám hned, a k tomu jsem ještě nikdy u žádného seriálu nutkání neměl. 10/10

    • 29.1.2018  04:45

    Do finále se Maze Runner dokodrcal s víceméně stabilní kvalitou nejlepší young adult adaptace široko daleko. Což není moc velká pochvala když jde o konkurenci břeček typu Hunger Games či Divergence. Pomezí Áčkového a Bčkového filmu překračuje ve scénách které překvapují epičností záběru postapo zombie distopického světa ve válce, naopak sráží ho dolů občasná hloupost scénáře nad níž lze při hlubším zamyšlení jen kroutit hlavou. Na druhou stranu, už to že k nějakému zamýšlení nad tím co se ve filmu děje je na poměry žánru pořád hodně velký úspěch. Mixed feelings mám ze závěru, kde se očekávatelně prokáže efektivnost těch totalitních praktik proti kterým hrdinové celou trilogii tak vehementně bojují, ale zároveň film vše zahrává do autu prostoduchého "happy endu", který vlastně nic velkého nevyřeší. Nicméně jako oddechovka stejně dobré jako předchozí filmy. 8/10

    • 29.1.2018  04:35

    Důležité je že Darkest Hour není jen o tom jak Gary Oldman fakt konečně chce toho oscara, a ani o tom postavit pomník Winstonu Churchillovi. Joe Wright se komorní formou zaměřuje jen na krátkou epizodu z nástupu Churchilla do nejvyššího úřadu, organizaci evakuace z Dunkerku a ve finále ikonický proslov k parlamentu kterým zmobilizoval Británii k zápasu o osud světa - a z takto krátké epizody kutá netušené drama. Ve kterém samotného hrdinu vykresluje spíš jako slabého a nerudného starce, který se dokáže vzepnout k síle a prohnanosti zkušeného politika jen když to jeho okolí nejméně čeká. A, bohužel, i s berličkami typu překvapivě prostoduchých zkratek a lehké deus ex machiny. 8/10

    • 27.1.2018  00:38
    Lady Bird (2017)
    ***

    Nakonec vlastně docela zklamání, Lady Bird je dost nevýrazný film o dost obyčejné holce z dost obyčejné rodiny. Není to špatné, dlouhé, a tedy ani nudné, ale trochu dramatu a větší hloubky by jen prospělo. 7/10

    • 21.1.2018  00:08

    Úžasná narativní hra jednoho z nejlepších japonských režisérů, tak inherentně filmová, že ji snad ani nejde popsat pouhám textem. Využívá možností média tak do hloubky, že by se tu mohl inspirovat jak Christopher Nolan, tak David Lynch. Srdceryvné vyprávění o neutuchající lásce a o důležitosti cesty za svými sny, se tu spojuje se surealisticky dokumentárním zachycováním života herečky a japonských dějin a filmů probíhajících kolem ní, a k tomu i subtilním vyznáním lásky ke kinematografii jako takové, ne nepodobné italské klasice Cinema Paradiso. Volný proud impresí z osobního vyprávění postav protéká do obrazů z historie, a scény z dlouhého života stárnoucí paní se prolínají bezešvými střihy s událostmi o mnoho let později stejně přirozeně, jako se přechází z filmů které točila do reality kterou žila, až se to vše stává jedním, volně překračujíce hranice času i prostoru podobně jako při každém zastřeném vzpomínání a snění. Millennium Actress je jako výprava do cizí hlavy, na jejímž konci katarzně a bez dechu vyjdeme z hlavy naší vlastní. 9/10

    • 14.1.2018  21:19

    Patrick Hughes má slušně našlápnuto - po povedených třetích Expendables přihazuje do kotle s anarchisticky nevycválaným akčním buddy-movie, kde se v hláškování předhání vrchní motherfucker s Deadpoolem, a do toho si střihnou i nejlepší automobilovou (lodní, motorkovou) honičku za dlouhé roky. Je radost na to koukat, a vzbuzuje chuť hned si ji ještě párkrát přetočit znovu. Zbytek akce pak sází spíš na invenční využívání prostředí a humor, než na vymazlenou a dokonale provedenou choreografii - což je dobře, Reynolds ani už dost obstarožní Jackson nejsou zrovna Donnie Yen s Keanu Reevesem, a ty kung fu otočky a vysokokadenční odpravování záporáků na jeden záběr by jim tu nikdo nevěřil. A humor v jejich scénách funguje na výbornou, stejně jako nakousnutí jejich milostného života (Salma je po dlouhé době zase kvalitní šelma). Kde už to tolik nefunguje, jsou všechny scény zasazující jejich praštěnou road movie do širšího příběhu, který je do kontrastu se zbytkem seriózní až nepříjemně hodně. Režisér si evidentně nebyl úplně jistý v kramflecích a zabrzdil s nadsázkou právě tam, kde na ní měl přitlačit co nejvíc - Gary Oldman by se intenzivnějšího přehrávání v roli uberevil psychotického diktátora jistě zhostit dokázal výborně, kdyby mu k tomu scénář a režisér dali možnost. 8/10

    • 13.1.2018  02:23

    Udržet si to stejný drajv i v poslední třetině, přidám se s chutí k volání že je to film roku. Takhle.... tak trochu jiná Coenovka, kterou si Coeni přejí, aby sami natočili. 8/10

    • 6.1.2018  21:50

    Herzog je Fitzcarraldo. A jeho film je evidentně stejně dokumentární, jako toto Bruden of Dreams samotné - protože jak jinak natočit film o tom že s pomocí agresivních nativních indiánů uprostřed džungle přetáhnete loď přes kopec v džungli, než... tak že uděláte právě to. Neuvěřitelná ukázka umanutosti a šíleného zápalu umělce, který se nenechá zastavit ničím.

    • 29.12.2017  02:26
    Velká hra (2017)
    ****

    Klasický Sorkin, a tentokrát nevládne jen perem, ale i (režijním) mečem. A Aaron Sorkin je bůh, to si ujasněme předem. Takže dialogů je tu víc než ve většině ostatních filmů dohromady, inteligentnější je to taky víc než většina ostatních filmů dohromady, a když dojde na hluboké vztahy, tak je ten do té chvíle geniální autor najednou docela poleno. Z drtivě analytického intelektuála prostě Voltaire nebude. Nicméně nejspíš si je svých slabostí vědom, takže těch tu naštěstí moc není - a Jessica Chastain je také bohyně, takže i ty dokáže uhrát (taky je imho nejlepší herečkou současnosti). I z tak strašlivě jalového žánru jakým "true story" biografie jsou dokáže Sorkin vykřesat napínavé zlato které bez debaty patří scénářem mezi to nejlepší z tohoto roku, a režijně mezi ty nejlepší debuty vůbec (ano, on překvapivě doteď nic nenatočil - ale škola Finchera a Boylea je jasně vidět). Až teď zděšeně zjišťuji že film měl 140 minut - subjektivně během něj utekla tak hodina a půl. 9/10

    • 27.12.2017  22:03

    Jedno z mála pokračování které je citelně lepší než první díl. Parádní dobrodružná komedie, která dokáže bavit libovolnou věkovou skupinu. 8/10

    • 20.12.2017  06:46

    Velice dobrý dokument o jednom z nejzajímavějších (a nejbizarnějších) fotografů současnosti.

    • 19.12.2017  21:55

    Asi jako Svět podle Daliborka, kdyby v něm Vít Klusák Daliborkovi tu Osvětim pomáhal znovu-zprovoznit a zdárně a za občasného popíjení becherovky pak dokončovali vyhlazování židů. Naprosto bezostyšná samozřejmost násilí a zobrazování nulových emocí při sledování běžného života a práce vraha a zloděje "found footage" stylem, kde sledovaným objektem není jen vrah samotný, ale i jen o trochu méně sociopatická filmařská crew kolem něj. Pravděpodobně nejcyničtější film všech dob.

    • 18.12.2017  00:44

    A takhle to dopadá když velkého tvůrce sežere mainstreamový průmysl. Šedivé nic, kde s potenciálně nesmírně zajímavou postavou naloží tím nejnudnějším a nejobyčejnějším způsobem. Přitom obzvlášť pro Verhoevena toto mohl být brilantní ponor do psychologické zvrácenosti a zkoumání hranic perverze, ale u čeho to skončilo? Pár bradavek, jeden polochý frajírek ze kterého se hloupě stane ploché monstrum, tisíckrát omletý příběh, a snad nejotravnější romantický pár hlavních postav ve filmové historii. Kevin Bacon se snaží seč může, ale vařením z vody a sám samotinký to rostě utáhnout nemůže. 5/10

    • 13.12.2017  23:01

    Ani jsem se neodvažoval doufat že to dopadne takhle dobře - New Hope je pro mne pořád vrchol, ale do kvalit Impéria tomu chybí fakt už jenom malinký kousek (E:VII a Rogue One se nechytají, a na novou trilogii můžeme rovnou úplně zapomenout) Něco tomu chybí paradoxně i tím že děje je tu tak na dva filmy a ani ty dvě a půl hodiny nejsou dost, a zároveň i tím že je tu až moc odlehčujícího humoru, který sice skvěle baví, ale nedá pořádně procítit tu tragiku a depresivnost příběhu. A Impérium to následuje skoro stejně jako Force Awakens následovalo New Hope. Ne už čistým kopírováním příběhu (jsou to jen styčné plochy), ale rozvíjením stejných témat - relativizace zla a dobra, překvapivé odhalení, a souběžné sledování separátních příběhů postav. A taky příběhová rozháranost a neukotvenost, ono i to Impérium stálo spíš na skvělých scénách než na komplexním příběhu. 9/10

    • 10.12.2017  00:59

    Tak obyčejné, až netuším proč se na to dívat ve filmu. 6/10

    • 5.12.2017  20:12

    To nejlepší co se o JLA dá říct je, že Green Lantern a Batman vs Superman byly pravděpodobně o něco horší filmy. Ale je to fakt o milimetry. Zack Snyder se definitivně zařadil do stejné kategorie jakou definoval Joel Schumacher. 5/10

    • 5.12.2017  20:06
    7 životů (2017)
    **

    Zvláštní, obvykle ve filmech této úrovně vídám Van Dama, Seagala, nebo jiného profesionální Céčkaře. Ale holt chápu, i Noomi chtěla mít svůj ultrablbý akční flák jako bylo Aeon Flux s Charlize a Ultraviolet s Milou. Takže odškrtnuto, a teď pls honem co nejdál a zapomenout, 7 životů je totiž přiblblá hovadina s nesmyslným a zoufale průhledným scénářem, že je až útrpné se na to dívat. Režisér se snad zpočátku snaží o amatérskou verzi Potomků lidí, aby pak při vědomí vlastního neumětelství rezignoval na vše, a jen to doklepe do konce přes dějové zkratky mezi akční výplní, a občasným ultragore se snaží odvést pozornost od dějových nesmyslů. Režisérovy předchozí Dead Snow a Jeníček a Mařenka měly aspoň nadhled a humor, ty tady už schází, ale jinak se nezměnilo vůbec nic. 4/10

    • 27.10.2017  11:22

    Poněkud slabší a blbější (ano, to jde) Armageddon a 2012 v jednom. Vidět a zapomenout, ale vlastně mě to docela bavilo, za což samozřejmě může hlavně Gerard Butler a sem tam i povedené gagy. 6/10

    • 26.10.2017  20:32
    Pozůstalí (TV seriál) (2014)
    **

    Ufff, schválně jsem se začátkem sledování čekal až seriál doběhne do konce, abych se do něj mohl pustit až po ujištění od ostatních že tady se na rozdíl od Lostu opravdu vše uzavře a bude to zajímavé až do konce... a pak jsem to vydržel sledovat jen nějakých umulousaných 5 dílů. Pseudopsychologická ezo-pitomost, ve které se ne že by nic nevyřešilo - ono se rovnou nic neřeší, neb úvodní sci-fi zápletka je tu jen aby se neřeklo a zbytek seriálu je už o úplně jiných věcech. Nadmíru nezajímavých a s těžce nesympatickými a nesmyslně se chovajícími postavami. Jakékoli pokusy o psychologii to tím střílí do zátylku už od začátku, a tvrzení že je to přece o náboženství a o víře je ještě směšnější, v religionismu to zoufale klouže po povrchu a ve výsledku z toho čiší hlavně snaha nikoho neurazit a "jakoby" neomítat ani víru, ani ateismus. Nudně nezajímavé a otravné, raději si znovu pustit Lost, i přes to jak je místy bolestně domršený.. 5/10

    • 25.10.2017  22:20

    Thor a Loki jsou Tom a Jerry Marvel vesmíru. A konečně bez skrupulí si nezkouší hrát na nic víc, takže je to první Thor film kterého není utrpení vidět. Samozřejmě, pořád je to superhero hovadina bez příběhu, a s digitálním bordelem a anonymními šediváky místo pořádné akce, ale permanentně se to shazuje absurdními gagy do 80s like parodie, která ze všeho nejvíc připomíná epicky geniální kraťas Kung Fury. 7/10

    • 6.10.2017  00:51

    Blade Runner 2049 je skvělý film a důstojné pokračování příběhu z dokonalého prvního dílu - a to je gigantická pochvala, Villeneuve odvedl výbornou práci , a opět natočil dost možná nejlepší film roku. Což ale jde ruku v ruce s tím že se čím dál silněji profiluje jeho režijní styl, chlad, striktní logika a doslovnost. Pod jeho rukama tak Blade Runner už není snovým neo-noirem s neučesaně punkovou duší, plný symbolismu a silně procítěných emocí. - první Blade Runner byl nejen skvělý film, byl něčím víc, co zasahovalo niterněji než jen promyšlenou narací a nastíněním filosofických otázek - první Blade Runner byl poezií... a tou už jeho pokračování není. Nejsem tím překvapený, toto není recept který by šel tak docela zopakovat, a tak je dobře že šel Villeneuve vlastní cestou - ale v mých očích díky tomu nemůže dokonalost Scottova masterpiece dorovnat.

    • 2.10.2017  00:26
    Normal (2009)
    ***

    Vizuálně i střihově vytříbená stylistická studie na téma "Nakolik může film zůstat filmem, když postrádá jakoukoli dramatickou linku a posun v příběhu". 6/10

    • 30.9.2017  17:31
    Cesta času (2016)
    ***

    Mallickův pokus o další Koyanisqatsi utopený v hromadě ezoterického tlachání. Je vážně zvláštní zrovna Mallickovi vyčítat že málo vypráví obrazem a zbytečně je pro diváka doslovný, ale je tomu tak. Přitom obraz a poetika se u něj jako vždy blíží dokonalosti.

    • 25.9.2017  11:53
    Wind River (2017)
    ****

    Taylor Sheridan napsal famózní Siccario, a nudné Hell or High Water - a kvalitou přesně mezi nimi sedí Wind River. Možná dokonce i o kus blíž Siccariu. Příběh je nepřekonatelně simple, tak přímočarou zápletku obvykle nemají ani jednotlivé díly krimiseriálů - ale to jak s ní Sheridan pracuje a vše co buduje kolem ní, to je nádhera. Mrazivá atmosféra divokého zapadákova indiánské rezervace podpořená minimalistickou hudou Nicka Cavea, a postavy, kterým se i přes jejich úsporné vyjadřování dostane hluboko pod kůži, z toho dělají mnohem víc, než jen pouhý krimi.thriller. 8/10

    • 25.9.2017  11:22

    Lego filmy jsou horší a horší, a tímto tempem budou brzy zřejmě už úplně nejhorší. Jackie Chan na začátku potěší, ale jakákoli afinita na HK kung-fu filmy zmizí okamžitě s přechodem do kostičkového světa, a odhalí se zrůdná pravda že toto je prázdná nápodoba Transformerů, nebo snad Strážců Vesmíru. A ono pokud už tak strašlivě vyprázdněné předlohy zadaptujete jako něco ještě o dost hloupějšího, tak to bolí i lidi ve vedlejším kinosále. Bohužel bez velké snahy o "Lego parodování" jako tomu bylo u Batmana, i bez snahy o přesah jako tomu bylo u prvního filmu, tohle už je jen další tupý bumprásk animák pro nejmenší. 4/10

    • 25.9.2017  11:14

    První Matthewůf fail. Ale úplně čistý. I těch pár akčních scén přes svou řemeslnou vymazlenost působ vlastně přihlouple, strojeně, místo sympatických postav předvádí nepřirozené panáky. I když je pořád zábava se na ně koukat. Na všechno ostatní ovšem... not so much. Jinak je tu všechno špatně, buď vykradené z předchozího dílu, a nebo jednoduše pitomé a utahané, a o to víc to bolí, když vedle našlapané jedničky jde o tak dramatický kontrast. Nejlépe zapomenout že toto kdy existovalo. 5/10

    • 25.9.2017  11:08
    Arrow (TV seriál) (2012)
    **

    Už Batman je ve většině svých inkarnací pěkně přihlouplý, Arrow je pak v podstatě totožnou postavou, jen má luk, všechno v něm je ještě o pár řádu debilnější, má odpudivější hlavní postavu, a vš v něm vypadá jak telenovela. Těch pár dílů jsem viděl s českým dabingem, který topornost postav ještě znásobuje, takže reálně by to na ty dvě hvězdičky možná bylo, ale... meh, jsem zhnusen a nechci to už nikdy vidět.

    • 25.8.2017  11:48

    Příliš roztříštěné na největší klasiky žánru filmů o dobrodružném a zničujícím putování džunglí (obzvlášť geniální Herzogovo Aguirre, hněv Boží). Což je tradiční nevýhoda biografických filmů s malou uměleckou licencí. Pokud ale k filmu přistoupíme jako k paradokumentu o době kdy Britská koloniální říše byla na svém zenitu, pak jde o zajímavé připomenutí světa ve kterém slovo "gentlemanství" neznamenalo jen otevírání dveří ženám, ale životní filosofii a pozitivní nadřazenost všem lidem i nepříznivým okolnostem okolo. Fawcett je i ve své zaslepenosti fascinující a obdivuhodná osoba. A Grayův film, ten je v jejím kontextu velmi "civilní". Bez bombastičnosti, ale také bez chvilky nudy (navzdory nemalé stopáži) 8/10

    • 25.8.2017  11:36
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Jestli si některý z hollywoodských scénáristů zaslouží, aby mu byly jeho dokončené scénáře kradeny pod rukama, a přepisovány nějakým schopným řemeslníkem, tak je to Shyamalan. U něj kvalita filmu vždy závisí jen na tom, jak moc se mu jeho snad pokaždé brilantní nápad, na kterém ten který jeho film stojí, podaří zprasit neumětelským rozvedením detailů zápletky. Split má naštěstí blíž k těm jeho nejlepším než k nejhorším filmům, logika hapruje sice občas až bolestivě viditelně a zamýšlet se nad dějem hluboce je neradno, ale jsou to jen krátké extrémy po kterých se vyprávění vrátí do snesitelnější smysluplnosti - takže na rozdíl od většiny jeho filmů z poslední doby, tu zápletka i vyvrcholení pořád zůstává na rozumně uvěřitelné úrovni, a zachová si tak potřebný emocionální dopad v závěru. A ta finální tečka, ta vyloženě potěší. Že za povedenost filmu může hlavně geniálně creepy chameleon MacAvoy je ovšem zcela jednoznačné. 7/10

    • 28.7.2017  23:41
    Baby Driver (2017)
    ****

    Parádní stylovka, muzikálové pojetí je geniální, ty postavy jsou fakt super, a ten příběh je fakt prázdný. Připomíná mi to True Romance, pro pár lidí to zůstane jako těžká kultovka, ale zbytek světa se nad tím moc nepozastaví.

<< předchozí 1 2 3 4 15 29 43 57
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace