HAL

HAL

Tomáš Mičák

okres Praha
Insane man in insane world


67 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
    • 21.4.2018  15:48
    The End of the F***ing World (TV seriál) (2017)
    **

    Strašlivě nesnestelní hrdinové v rádoby existenciálním road tripu odnikud nikam. Nejsou výjimeční a ani nedělají kdoví jak nezvyklé věci. Jsou to jen otravní kokoti, a to obzvlášť ta holka, která se značně neúspěšně pokouší hrát postavu o deset let mladší. Spousta slibů, ale nakonec je celý seriál úplně stejně mediocre, jako průměrný zbytek světa kterým ty asociální postavy jakoby opovrhují a snaží se distancovat od něj. Ne, on tu holku fakt nezabije. Klidně to mohlo vyjít u Disneyho 4/10

    • 21.4.2018  15:41
    Bright (2017)
    ****

    Buddy cop movie ze světa Shadowrunu? (byť nepřiznaně). Ano, je to přesně tak dobré, jak to podle premisy zní, Ayer nezklamává a kvalitou se drží svých nejlepších filmů. 8/10

    • 21.4.2018  15:39

    Pomalý brak cestě za lidojedskými indiány. První hodinu a půl to všemi silami táhne Kurt Russel, zbytek je řezničina. A celé to klidně mohlo být o hodinu kratší. 7/10

    • 21.4.2018  15:35
    BoJack Horseman (TV seriál) (2014)
    *****

    Takto by dopadl ve svých padesáti Hank Moody z Californication, kdyby se nikdy nedokázal zamilovat. Jako padlá depkující bývalá Hollywoodská hvězda, která srší sarkasmy, ošuká a vychlastá všechno co může, a zoufale se snaží přes mraky špatných životních rozhodnutí najít aspoň ždibec štěstí. Plus, říznuté koňskou dávkou pošahaností ala Rick&Morty, ovšem jen tou měrou, aby seriál zůstával psychologicky smutně trefnou existenciální sondou do života stárnoucího chlapa, a zvířecí zpodobnění zůstaávalo v prvé řadě metaforou osobností všech postav. Místy neuvěřitelně vtipná zábava, která pravidelně svou depresivností kope diváka do koulí - spolu se South Parkem je tak BoJack Horseman tím nejlepším animovaným seriálem pro dospělé ever. 9/10

    • 20.4.2018  01:26

    Příšerné, amatérské béčko každým coulem. Které ale bohužel staví na velice dobré anime předloze - a przní ji nejen co do příběhu, ale i vším ostatním. Obzvlášť ta parta zběsile přehrávajících cosplayerů s minimem hereckých schopností v hlavních rolích je takřka k nepřežití, a emoce, tak silné v předloze, zde prakticky neexistují - i v případě že ve zmateně podaném příběhu vůbec dokážete pochopit co se vlastně děje, tak film nepodá jediný důvod proč by vás to mělo zajímat. Změn v příběhu oproti originálu je samozřejmě dost, ale to by nebyl problém sám o sobě, film je jiné médium, stříhat je při adaptaci seriálu radno spíše víc než míň, ale tady překopání děje z příběhu spolehlivě vysálo všechno, co na něm kdy bylo zajímavé. Přitom ovšem v něm zbylo množství příběhových odboček a detailů, které pochytí jen znalec seriálu, ale nevědomého diváka spolehlivě zmatou, a berou prostor pro alespoň nějaké vykreslení důležitých charakterů. Film pak také příliš nepomáhá ani jeho zjevně miniaturní rozpočet - je vidět že je to low-cost brak, kterého by si nebýt Netflixu a slavného jména předlohy nikdy nikdo nevšiml. Trikové scény ještě ujdou, renderovat snesitelné CGI dnes zvládá i kdejaký domácí počítač, ale výprava všeho jiného je tristní, kostýmy ušité na koleně, neumělé svícení, chudé lokace, vše tady vypadá velmi amatérsky. Fullmetal Alchemist by si kvalitní hraný film zasloužil, ale k tomu by se muselo přistupovat zásadně jinak, než jako k lacinému pokusu o otisk anime na plátno. Tohle nebrat. 3/10

    • 16.4.2018  23:24
    San Andreas (2015)
    **

    Blbější 2012 bez humoru, nadsázky a zábavy. Meh. (víc k filmu není co dodat) 5/10

    • 16.4.2018  23:21

    Bowie je krásný a dokonalý a bůh, ale on v tomto jen hraje, on to nemusí sledovat - a u toho by i on usnul. 7/10

    • 16.4.2018  23:19
    Zhan lang (2015)
    **

    Je to jako pustit si kvalitní akční béčko z osmdesátek (tedy "kvalitní"), kdy přes televizi hodíte rudou vlajku, pokaždé když zazní hrdý chvalozpěv na Čínu vyskočíte do pozoru, a protože budete z toho skákání už strašně unavení, tak na konci na půlhodinu usnete. Stejně se tam jen běhá po lese a nic z toho. 5/10

    • 16.4.2018  23:13

    Škoda že se Disney na ty Pixarovky nevykašle, a netočí raději jen filmy jako je tento. 8/10

    • 16.4.2018  23:12

    Chcete z bezcharakterního parchanta udělat ve filmu sympatického rošťáka? Obsaťte ho Tomem Cruisem. Ten by dokázal dobře prodat snad i Kájínka. 8/10

    • 16.4.2018  23:10

    Netradiční úhel pohledu na problém globálního oteplování, a zároveň výborný dokument stavějící dramatický oblouk kolem mezinárodní konference v Kodani. 8/10

    • 16.4.2018  22:01

    Je to bizarní, když producentská bokovka Michaela Baye o oživlých želvách a mluvícím mozku se stane mnohem lepší a smysluplnější zábavou, než jeho vlastní dlouhé roky piplané dítko. Povedenější než první díl - samozřejmě je to samý digitální bordel, ale aspoň s pohybem kamery si dali hezky záležet a ani v akci nestříhají každou pikosekundu, takže se na to dívá docela dobře. A Bebop a Rocksteady, to je prostě čirá brainless zábava. 7/10

    • 16.4.2018  18:16
    Blok 99 (2017)
    ***

    Hype všude kolem je pozoruhodný - to stačí kduž je obyčejný lacině brutální exploitation natočený trochu pomaleji a s dobrým hercem v hlavní roli, a rázem je z toho film roku? Protože nic jiného než obyčejný exploitation to není - béčkově přiblblý příběh, pár mizerně udělaných latexových masek ze kterých cáká umělá krev, nulový rozpočet, totální kašlání na logiku čehokoli, a žádné ambice. Vince Vaughn je výborný herec a i tahle netypická role mlčenlivého gangstera, co se při bitkách změní na Hulka, mu výborně sedí... ale tím výčet toho co je na tomto utahaném filmu zajímavého končí. Meh. 5/10

    • 15.4.2018  14:28

    Zbytečnost pro všechny, kdo nejsou fanoušky hry - a ani těm to nic nového neřekne. Ekvivalent bonusových dokumentů k filmům na DVD, takže příliš netuším proč to vůbec je na csfd.

    • 29.3.2018  00:47

    Love-letter všem, co jsou či někdy byli patnáctiletí žrouti popkultury. Spielberg je pán, je mu už asi sto šedesát, ale stejně ukazuje všem okolo jak se má dělat správný teen blockbuster. 9/10

    • 21.3.2018  22:04

    První Pacific Rim je pro mnohé novodobá klasika stejně jako svého času Den Nezávislosti, a na jeho dvojku se nefalšovaně těšili - del Torovi ale trvalo sakra dlouho než si ji vydupal, a pak si ještě, chuj jeden, od režie obřího mechanářezu zběhnul k oscarovým indie romancím s rybami, takže megarobící zůstali na debutujícího DeKnighta (aspoň tradice divného jména zůstala). Ten má nicméně dost zkušeností s psaním scénářů a je to na výsledku vidět - del Torova stylovost a originalita mu sice chybí, ale drajv a lehkost s jakou sviští příběhem a množstvím postav a robotů nikoliv, a Pacific Rim 2 je tak snad nejsvižnější celovečerák ever - celé mi to uběhlo subjektivně tak za hodinku. Co při tom všem stihne na diváka hodit? Jeho dvojka v duchu nejlepších a nejhorších blockbusterový tradic má všeho víc - a hlavně víc Číny, protože hlavně pro její trh sequel vzniknul. Zvykejte si. Krom toho víc Jeagerů, víc epické řežby, víc nadsázky, víc hovadin v příběhu, a mnohem víc pokácených mrakodrapů, protože přesně toto chcete vidět. Špačkujícími piloty řízené Jeagery jak při boji s megavetřelci katanami krájí velkoměsta na nudlovku a vůbec nikdo při tom neřeší že to nedává moc smysl. Co tu chybí je wow efekt, čelisti zůstaly na podlaze kina před pěti lety, chybí tu Ron Pearlman, což je spatně, a chybí tu dávání Kaijuovi přes držku lodí, protože nic tak pošahaně cool už nikdy nikdo nenatočí. Ve výsledku tedy svižný a zábavný akční blockbuster s výborným Boyegou, snesitelnou loli jako jeho kopilotkou, a hrstí dalších herců, převážně teenagerů, kterých si nikdo moc nevšimne. Tedy ideální pro stejně tak teen publikum, které rádo velkou akci ve které vybuchne všechno a ještě se u toho odlehčeně hláškuje, ale tady se zároveň nemusí bát tak urážející debility a repetivní nudy jako v nekonečném pokračování Transformerů. 7/10

    • 19.3.2018  12:08

    V podstatě méně opulentní a dynamický Revenant, jen bez DiCapria znásilňovaného medvědem. Francisco Moreno dramaticky utíká od začátku do konce před pronásledováním indiány i bandity skrze nádhernou krajinu jižní Argentiny, a získává při tom trochu jiný úhel pohledu na střet místních kultur s bílými kolonizátory, kterým jako naivní geograf nevědomky pomáhal v jejich zločinech vůči původmním obyvatelům. Pozitivní na tom ovšem je že tato liberálně humanistická linka nezabírá ve filmu moc prostoru aby to začalo být otravné, a jde spíše opravdu o jeho přežití a jímavé (a snad až příliš pomalé) putování dviokou přírodou. 7/10

    • 8.2.2018  03:07
    Altered Carbon (TV seriál) (2018)
    *****

    Holy shit, dream come true. Dřív jsem mohl jen snít o tom že jednou snad budou vznikat seriály či filmy jako toto. Esence syrového cyberpunku která perfektně brousí na hraně mezi vážnými a emocionálně drtivými tématy, s vymazlenou brakovostí, kde akce a příběhově opodstatněná explicitnost překonávají vše, co bylo doteď v Áčkových seriálech kdy k vidění. Přitom příběh je i na poměry žánru dost originální, a jediné co se dá považovat za jeho chybu je rychlost, s jakou je odvyprávěn - něco tak komplexního a v tak bohatém světě (ala Blade Runner pohledem nihilisty) si zasloužilo ne pouhých deset dílů, ale nejméně dvacet. Podruhé si to dám hned, a k tomu jsem ještě nikdy u žádného seriálu nutkání neměl. 10/10

    • 29.1.2018  04:45

    Do finále se Maze Runner dokodrcal s víceméně stabilní kvalitou nejlepší young adult adaptace široko daleko. Což není moc velká pochvala když jde o konkurenci břeček typu Hunger Games či Divergence. Pomezí Áčkového a Bčkového filmu překračuje ve scénách které překvapují epičností záběru postapo zombie distopického světa ve válce, naopak sráží ho dolů občasná hloupost scénáře nad níž lze při hlubším zamyšlení jen kroutit hlavou. Na druhou stranu, už to že k nějakému zamýšlení nad tím co se ve filmu děje je na poměry žánru pořád hodně velký úspěch. Mixed feelings mám ze závěru, kde se očekávatelně prokáže efektivnost těch totalitních praktik proti kterým hrdinové celou trilogii tak vehementně bojují, ale zároveň film vše zahrává do autu prostoduchého "happy endu", který vlastně nic velkého nevyřeší. Nicméně jako oddechovka stejně dobré jako předchozí filmy. 8/10

    • 29.1.2018  04:35

    Důležité je že Darkest Hour není jen o tom jak Gary Oldman fakt konečně chce toho oscara, a ani o tom postavit pomník Winstonu Churchillovi. Joe Wright se komorní formou zaměřuje jen na krátkou epizodu z nástupu Churchilla do nejvyššího úřadu, organizaci evakuace z Dunkerku a ve finále ikonický proslov k parlamentu kterým zmobilizoval Británii k zápasu o osud světa - a z takto krátké epizody kutá netušené drama. Ve kterém samotného hrdinu vykresluje spíš jako slabého a nerudného starce, který se dokáže vzepnout k síle a prohnanosti zkušeného politika jen když to jeho okolí nejméně čeká. A, bohužel, i s berličkami typu překvapivě prostoduchých zkratek a lehké deus ex machiny. 8/10

    • 27.1.2018  00:38
    Lady Bird (2017)
    ***

    Nakonec vlastně docela zklamání, Lady Bird je dost nevýrazný film o dost obyčejné holce z dost obyčejné rodiny. Není to špatné, dlouhé, a tedy ani nudné, ale trochu dramatu a větší hloubky by jen prospělo. 7/10

    • 21.1.2018  00:08

    Úžasná narativní hra jednoho z nejlepších japonských režisérů, tak inherentně filmová, že ji snad ani nejde popsat pouhám textem. Využívá možností média tak do hloubky, že by se tu mohl inspirovat jak Christopher Nolan, tak David Lynch. Srdceryvné vyprávění o neutuchající lásce a o důležitosti cesty za svými sny, se tu spojuje se surealisticky dokumentárním zachycováním života herečky a japonských dějin a filmů probíhajících kolem ní, a k tomu i subtilním vyznáním lásky ke kinematografii jako takové, ne nepodobné italské klasice Cinema Paradiso. Volný proud impresí z osobního vyprávění postav protéká do obrazů z historie, a scény z dlouhého života stárnoucí paní se prolínají bezešvými střihy s událostmi o mnoho let později stejně přirozeně, jako se přechází z filmů které točila do reality kterou žila, až se to vše stává jedním, volně překračujíce hranice času i prostoru podobně jako při každém zastřeném vzpomínání a snění. Millennium Actress je jako výprava do cizí hlavy, na jejímž konci katarzně a bez dechu vyjdeme z hlavy naší vlastní. 9/10

    • 14.1.2018  21:19

    Patrick Hughes má slušně našlápnuto - po povedených třetích Expendables přihazuje do kotle s anarchisticky nevycválaným akčním buddy-movie, kde se v hláškování předhání vrchní motherfucker s Deadpoolem, a do toho si střihnou i nejlepší automobilovou (lodní, motorkovou) honičku za dlouhé roky. Je radost na to koukat, a vzbuzuje chuť hned si ji ještě párkrát přetočit znovu. Zbytek akce pak sází spíš na invenční využívání prostředí a humor, než na vymazlenou a dokonale provedenou choreografii - což je dobře, Reynolds ani už dost obstarožní Jackson nejsou zrovna Donnie Yen s Keanu Reevesem, a ty kung fu otočky a vysokokadenční odpravování záporáků na jeden záběr by jim tu nikdo nevěřil. A humor v jejich scénách funguje na výbornou, stejně jako nakousnutí jejich milostného života (Salma je po dlouhé době zase kvalitní šelma). Kde už to tolik nefunguje, jsou všechny scény zasazující jejich praštěnou road movie do širšího příběhu, který je do kontrastu se zbytkem seriózní až nepříjemně hodně. Režisér si evidentně nebyl úplně jistý v kramflecích a zabrzdil s nadsázkou právě tam, kde na ní měl přitlačit co nejvíc - Gary Oldman by se intenzivnějšího přehrávání v roli uberevil psychotického diktátora jistě zhostit dokázal výborně, kdyby mu k tomu scénář a režisér dali možnost. 8/10

    • 13.1.2018  02:23

    Udržet si to stejný drajv i v poslední třetině, přidám se s chutí k volání že je to film roku. Takhle.... tak trochu jiná Coenovka, kterou si Coeni přejí, aby sami natočili. 8/10

    • 6.1.2018  21:50

    Herzog je Fitzcarraldo. A jeho film je evidentně stejně dokumentární, jako toto Bruden of Dreams samotné - protože jak jinak natočit film o tom že s pomocí agresivních nativních indiánů uprostřed džungle přetáhnete loď přes kopec v džungli, než... tak že uděláte právě to. Neuvěřitelná ukázka umanutosti a šíleného zápalu umělce, který se nenechá zastavit ničím.

    • 29.12.2017  02:26
    Velká hra (2017)
    ****

    Klasický Sorkin, a tentokrát nevládne jen perem, ale i (režijním) mečem. A Aaron Sorkin je bůh, to si ujasněme předem. Takže dialogů je tu víc než ve většině ostatních filmů dohromady, inteligentnější je to taky víc než většina ostatních filmů dohromady, a když dojde na hluboké vztahy, tak je ten do té chvíle geniální autor najednou docela poleno. Z drtivě analytického intelektuála prostě Voltaire nebude. Nicméně nejspíš si je svých slabostí vědom, takže těch tu naštěstí moc není - a Jessica Chastain je také bohyně, takže i ty dokáže uhrát (taky je imho nejlepší herečkou současnosti). I z tak strašlivě jalového žánru jakým "true story" biografie jsou dokáže Sorkin vykřesat napínavé zlato které bez debaty patří scénářem mezi to nejlepší z tohoto roku, a režijně mezi ty nejlepší debuty vůbec (ano, on překvapivě doteď nic nenatočil - ale škola Finchera a Boylea je jasně vidět). Až teď zděšeně zjišťuji že film měl 140 minut - subjektivně během něj utekla tak hodina a půl. 9/10

    • 27.12.2017  22:03

    Jedno z mála pokračování které je citelně lepší než první díl. Parádní dobrodružná komedie, která dokáže bavit libovolnou věkovou skupinu. 8/10

    • 20.12.2017  06:46

    Velice dobrý dokument o jednom z nejzajímavějších (a nejbizarnějších) fotografů současnosti.

    • 19.12.2017  21:55

    Asi jako Svět podle Daliborka, kdyby v něm Vít Klusák Daliborkovi tu Osvětim pomáhal znovu-zprovoznit a zdárně a za občasného popíjení becherovky pak dokončovali vyhlazování židů. Naprosto bezostyšná samozřejmost násilí a zobrazování nulových emocí při sledování běžného života a práce vraha a zloděje "found footage" stylem, kde sledovaným objektem není jen vrah samotný, ale i jen o trochu méně sociopatická filmařská crew kolem něj. Pravděpodobně nejcyničtější film všech dob.

    • 18.12.2017  00:44

    A takhle to dopadá když velkého tvůrce sežere mainstreamový průmysl. Šedivé nic, kde s potenciálně nesmírně zajímavou postavou naloží tím nejnudnějším a nejobyčejnějším způsobem. Přitom obzvlášť pro Verhoevena toto mohl být brilantní ponor do psychologické zvrácenosti a zkoumání hranic perverze, ale u čeho to skončilo? Pár bradavek, jeden polochý frajírek ze kterého se hloupě stane ploché monstrum, tisíckrát omletý příběh, a snad nejotravnější romantický pár hlavních postav ve filmové historii. Kevin Bacon se snaží seč může, ale vařením z vody a sám samotinký to rostě utáhnout nemůže. 5/10

<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace