Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 088)

plakát

Mimoni 2: Padouch přichází (2022) 

Jsem fanoušek Mimoňů, ale tentokrát mi to zkrátka nějak nesedlo a místy jsem se nudil. Hlavní koncept je stále hutný, zvlášť po tak dlouhé pauze a mimoňská hláška "Mini-boss" patří mezi klenoty této série, tentokrát mě však příliš nezaujali záporáci a asi to bude chtít ještě druhé zhlédnutí...a taktéž zopakování si starších dílů jestli je to ještě stále pro mě.

plakát

Predátor: Kořist (2022) 

Po nadšených ohlasech jsem čekal trošku víc, je třeba však brát na paměti, že se stále jedná o malý film za relativně málo peněz s opravdu levnými triky, hlavně co se týká zvířat. Co se týče Predátorových skutků v tomto filmu, tak jsou opravdu brutální a krví se nešetří, potud v pořádku a evidentně nejsem jediný, kdo za časů Predátora 1 a 2 přemýšlel nad hlubší historií těchto lovců na naší planetě. Dan Trachtenberg je nepochybně šikovný režisér, který by si zasloužil točit i větší filmy a něco mi říká, že po Prey mu to bude dopřáno. Zajímalo by mě, jestli kravaťáci u Disneyho po testovacích projekcích nakonec přemýšleli i o kino releasu, jelikož v případě této kvality by to na sebe podle mě vydělalo. Takhle jen domácí projekce za 7/10.

plakát

Přísaha (2001) 

Starosvětský thriller, který si neskutečně drží atmosféru a držel mě přikovaného u obrazovky po celou dobu a cením také poměrně neprvoplánový konec. Říkám to často, ale takovéhle žánrově čisté filmy se již dnes netočí. A Nicholson je tu naprosto bombový.

plakát

Bullet Train (2022) 

Oba tvůrce Johna Wicka stále považuji za nejlepší akční režiséry a Leitch to tentokrát opět potvrdil. Ze začátku na mě humor příliš nefungoval a mrzelo mě, že akci na jeho úkor upozaďuje, ovšem s dalšími minutami jsem se začal královsky bavit a musím říct, že takhle jsem se v kině nebavil už notnou dobu a přesně takhle měl fungovat přes měsícem Thor, ze kterého se stala totální šaškárna. Leitch s božím Bradem Pittem (prosím ať nekončí s herectvím, neskutečně zraje) totálně trefili ten zlatý střed pernamentní zábavy a parodie a samozřejmě i když to nesedne každému, mně perfektně. Jen snad to připodobnění k Tarantinovi bych vynechal, kamarád v kině trefně poznamenal, že se to blíží spíše k Ritchiemu, s čímž bezmezně souhlasím. Ps : překvapilo mě, kolik známých ksichtů tu má cameo a rozhodně chci vidět nějaký volný sequel s Beruškou.

plakát

Total Recall (1990) 

Po kino-návštěvě stále přemýšlím, jestli byl v tom formě víc Arnold nebo Verhoeven. Kéž by se ještě takové filmy dnes točily.

plakát

Stranger Things - Season 4 (2022) (série) 

3 roky čekání se nakonec proměnily v notně roztahanou, stopáží přestřelenou, leč stále zábavnou podívanou, které notně spadne řetěz někde v půlce a já si dával delší a delší pauzy ve sledování a ještě navíc obecně nemám rád bingewatching. Takže i když Netflix řadu roztáhl na měsíc, já si to natáhl na dva a měl jsem co dělat, abych se vyhnul alespoň těm nejzásadnějším spoilerům. Naštěstí to na konci nabralo grády a poslední 2,5 hodinový(!!!) díl byl plný emocí, napětí a příslibů do závěrečné série, na kterou už snad kvůli covidu nebudem muset čekat další tři roky, ale jen dva.

plakát

Muž z Toronta (2022) 

Klasický béčkový příběhový mustr a typická netflixárna. Woody Harrelson je za totálního borce a vy mu to věříte, nicméně pak už záleží jak moc vás ještě neomrzel ukecaný humor Kevina Harta. Dvě hodinky celkem utečou, opět by se dalo krátit a ubrat ma laciném cgi, ale čas se dá zabít i hůř. Jen škoda nepřehledné akce v kuchyni, která měla potenciál být nezapomenutelnou akční scénou roku.

plakát

The Gray Man (2022) 

Jako kdekdo jsem se na Gray Mana od oznámení těšil, ať už kvůli skvělému obsazení, tak Russoovcům. Po prvních ohlasech očekávání ochladla a už u Cherry jsem přemýšlel nad tím, jestli jejich filmové úspěchy nejsou spíše projevem náhody a producentů u kormidla. Ale za mě ne. K filmu jsem si sedl po 11, že si už dám jenom kousek a vydržel jsem do půl druhé v noci a nečekal jsem, že mě to až takhle chytne. Chris Evans mě v téhle herecké poloze hrozně bavil, leč v druhé půlce už mi tak cool nepřišel, když mu teklo do bot a Gosling si uhraje to svoje a v akční poloze je uvěřitelný. Jediná výtka tak je v akčních pasážích, kdy už režisérům nesekundovali borci kaskadéři jako u Marvelu, ale akce je zrychlená, podivně nepřehledná a Cgi dělá Netflixu levnější studio, což vzhledem k vytíženosti tohoto segmentu řešíme prakticky u všech velkých filmů, ale tady prostě u zbytečně velkolepých sekvencí kdy něco velkého vybuchne a nedejbože hoří, stojí za ho*no. Takže velkou naháněčku v Praze mi to přes všechny utracené miliony zkazilo a v bitkách jeden na jednoho jsem se vyžíval více. Leč pořád je film, na který se dobře kouká a dobře plyne a to je zvlášť u Netflixu v posledních letech výhra v loterii. To podobně laděné Red Notice má jen ten cast a ještě odpornější cgi. Velmi doufám, že bude za 2 roky dvojka.

plakát

Anonym (2011) 

Nemůžu uvěřit, že něco takového natočil Emmerich! A kéž by těchhle historických filmů bylo více, nyní z kin prakticky vymizely.

plakát

Černý telefon (2021) 

Předchozí hororová spolupráce Scotta Derricksona a Ethana Hawke, Sinister, mi velmi sedla, ovšem u Černého telefonu jsem se dost nudil a to hlavní v první půl hodině. Logicky se to pak více rozjelo, ale zápletka podle krátké knihy Joa Hilla (i přes změnu příjmení se stigmatu nevyhne a ten talent tam prostě asi není) mi nepřišla moc kvalitní a nepřineslo to do hororového žánru nic nového. Spolu s poměrně bezkrevnou režií průměr.