Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 084)

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Ač jsem byl varován, nedalo mi to a musel jsem se na 3 roky odkládaného Sandlera ve vesmíru podívat sám. Pravda je taková, že jsem se na začátku docela držel, ale i mě do hodiny stihnula kletba a strašně jsem se nudil. Nemám příliš v lásce meditační filmy a musí mě vyloženě něčím uhranout, abych se do toho dostal a to se kupodivu Kosmonautovi z Čech (v americkém názvu pouze Kosmonaut) podařilo ve druhé polovině, kde mě film pořádně chramstnul a najednou byl konec. Měl jsem silné choutky si pustit posledních 30 minut znovu a možná to někdy udělám, jelikož to prostě byla paráda. Bohužel ta první hodina za 2* to brutálně srazila dolů.

plakát

Oscar 2024 (2024) (pořad) 

Nejvtipnější byl batmanovský moment a i ten Cena potěšil. Jen ty filmy hrozná bída, tak díky bohu za toho Oppieho.

plakát

Chudáčci (2023) 

Natočí Yorgos Lanthimos ještě něco více přístupnějšího pro masy? Dle mého se tomu přiblížil, jak jen mohl, jen zkrátka svým osobitým až nechutným způsobem. Poor things jsou bizárkem, jež mi dokázaly plně znechutit Emmu Stone, která zde odhodila všechny zábrany a také naplno vyjevit groteskní stránku Marka Ruffala, jemuž jsem se několikrát hlasitě zasmál. Jemu a dalším podobným absurdním situacím, díky nimž mi vlastně spolehlivě utekl. Taková opatrná sedmička, nadšené ohlasy bych nikterak nepřeceňoval, dle mého zkrátka kritici ocení všecko, co se byť jen trošku vymyká nebo kladou nějaké otázky s politickými konotacemi. V tomto případě jen to první.

plakát

Jeden gól (2023) 

Taika Waititi má svůj obří boom za sebou a doufám, že si uvědomí, že ten jeho příliš přestřelený humor tolik lidí nebaví, určitě ne více než kvalitně a seriózně vyprávěný příběh. Bohužel i zde má své trapné cameo, podobně jako u Králíčka Jojo (o Thorovi 4 nemluvě), kde začátek jako by byl z úplně jiného filmu a potitulkovka je jen trapnost sama o sobě. Ten zbytek naštěstí funguje dle zajeté šablony (a prošlápnutí cestičky Tedem Lassem) více než obstojně a na to, jak špatné recenze Jeden gól měl, tak mě teda bavil a rád jsem zas viděl Michaela Fassbendera, který byl dle mého do této role vhodně zvolen. Stále je to jen lehký nadprůměr, který až příliš hraje na jistotu po vzoru dvacet let starých podobně laděných sportovních filmů, ovšem nic, u čehož bych litoval ztráty času.

plakát

Špióni odvedle (2016) 

Je skutečně interesantní, že v té době, kdy film vyšel, po něm nikdo moc nevzdechl, ovšem dnes, kdy je čistých komedií v kinech jak šafránu, jsem si film docela dost užil a zasmál se. Což u Netflix originals moc nehrozí, takže jsem rád za ty akvizice a hlavní čtveřice je tam super. A za mě Isla Fisher zašlapává Gal Gadot umem i krásou.

plakát

Grounded II: Making the Last of Us Part II (2024) 

Vynikající vhled do zákulisí výroby her, který více po-odkreje karty člověku, co se herní byznys obecně zajímá a dle mého i něco dá člověku, co naopak vůbec hry nehraje, ale zajímá ho buď seriál nebo zkrátka hry hrál v mládí a je zvědav, kam to hry za posledních dvacet let dotáhly. Je třeba si uvědomit, že Naughty dog je jedno z nejvýjimečtějších studií na světě a mě hrozně potěšilo, že zrovna oni už podruhé poodhalují své karty; navíc zdarma na Youtube. Kéž by se přidal i někdo další mimo Playstation studios, kéž by třeba Rockstar byl více prozákaznický.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Spása světových kin po odkladu konečně nadešla a není ideálnější věci, kterou vidět v Imaxu, než právě tento kousek. Denis Villeneuve může konečně opustit expozici tohoto opusu a plně se věnovat tomu zajímavému, co lidi nyní již přes dva roky horlivě vyhlíží. Timothée Chalamet opětovně prokázal, že umí zahrát více poloh a proměnu v bezskrupulózního vůdce mu bezmezně věříte, ačkoliv z hlediska děje a zřejmě i původního příběhu, mi přišla mírně uspěchaná, ovšem to už zkrátka u filmového vyprávění, kde se navíc scénárista musí zaměřit na poměrně velké množství postav, tak občas je a mají s tím problém i seriály. Jednoznačně teď musím stvrdit, že se audiovizuálně jedná o naprosto dechberoucí dílo, které prostě musíte vidět v kině a ku prospěchu věci je, že vám naopak neudělá díru do hlavy svou typickou hollywoodskou tupostí. Ba naopak, ocenil jsem, že se tvůrci mírně oddělují od předlohy a předkládají modernizovaný příběh, upevněný v mantinelech světa Franka Herberta. Co z hlediska filmu mě mírně zamrzelo, tak že i přes mohutnou stopáž se nemohlo nasnímat z více úhlů a po delší čas sledovat závěrečnou a totálně epickou bitvu, která by si dle mého zasloužila ukousnout nějaký čas navíc oproti třeba prostředku, který se pro mě mírně táhnul. Taktéž mi jako nejslabší článek řetězu přijde Zendaya, u níž se mé sympatie už nepřelijou v její prospěch; ovšem to jsou jen drobné připomínky na jinak velmi lahodném dortu a už teď se těším, až Dunu 2 uvidím znovu. A snad ta miliarda už padne!

plakát

Temný případ - Noční krajina (2024) (série) 

Nejslabší u mě stále zůstává třetí řada, ale musím smutně přiznat, že i já se řadím do tábora zklamaných. Od představení tohoto návratu na HBO jsem do vzduchu neskákal, tématicky mě Night Country extra neoslovovalo a ani herecky jsem se na nový koncept příliš netěšil. Jodie Foster to však táhne slušně i přes nepřístupnost své postavy a plánuju si zopakovat zase Mlčení jehňátek. Po prvním díle jsem ještě doufal, že budu pohlcen, recenze byly tehdy více než skopojené, ovšem v dalších dílech se projevilo, že diváky i přes ohromnou sledovanost seriál moc nebaví a i já měl leckdy setsakra co dělat, abych díl dokoukal. Finále mě úplně neurazilo jako mnohé, ale tak definovalo mé zklamání z celé o 2 díly kratší série. Dostal jsem však chuť si pustit po deseti letech jedničku, kterou jsem tehdy ne úplně docenil.

plakát

Saltburn (2023) 

Při sledování filmu se ve mně neustále drala myšlenka, že Saltburn je kousek, co má štýlo. Že je zkrátka natočen způsobem, který já úplně nejsem zvyklý vídat a moc mě to bavilo. Dějově jsem asi měl štěstí, že pana Ripleyho, kterého to prý hodně vykrádá, mám stále před sebou a nebyl jsem tím tedy moc rušen. Barry Keoghan a Jacob Elordi jsou bezpochyby jedni z největších herců nastupující generace a věřím, že o nich ještě hodně uslyšíme, ačkoliv hlavně první jmenovaný je podstatně starší, než si můžeme z filmu domyslet, nijak mě to však nerušilo. Za to Archie Madekwe, jehož jsem měl tu čest v posledních dvou letech vidět v 5 velkých projektech, to u mě bude mít ještě hodně těžké. Rozhodně jeden z těch filmů, kvůli kterému má smysl mít stále ultra levný Prime a díky skvělé kvalitě na této službě jsem si ho doma užil více možná než v kině.

plakát

Kód 8: Část 2 (2024) 

Nejpřekvapivější sequel, který z tehdy crowdfundingových vod vyloupl Netflix, do kterého jsem vstupoval s mírnou nevýhodou, že jsem už tak nějak pozapomněl, jak přesně dopadla jednička. Takových nás však bude víc a jsem zvědav, jestli Netflixu zafunguje part 2 v názvu a lidi si to dají jako maraton. Jednička svého času na Netflixu dost rezonovala, dvojka je však z mého pohledu a přísnějších měřítek, kdy už tvůrci nemuseli úplně šetřit každý dolar, v mnohých směrech slabší, utahanější a místy se zajímavými režisérskými nápady, ale mnohdy nedotaženými k dokonalosti tak, aby to strhlo. Rád jsem však zase po nějaké době viděl bratry Amellovy, pro které zkratka díky Arrow budu mít vždycky slabost, když si však místo tohoto nového kousku pustíte něco chválenějšího, co jste minuli v minulých letech, uděláte za mě asi lépe.