jednaveta

jednaveta


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 8.9.2006  10:38
    Vnadidlo (2000)
    ***

    Pokus o druhého Nepřítele státu: ale Foxx není Smith a Fuqua není Scott.

    • 8.9.2006  10:26

    Dodnes nepřekonaná klasika amerických jakuza filmů.

    • 7.9.2006  21:38
    The Doors (1991)
    **

    Typický Stone: neschopnost rytmizovat zahlcené vyprávění, symbolika pro základní školy a exaltované opájení se trivialitami.

    • 7.9.2006  18:46

    Buranská verze Miloše Formana kříženého s bratry Farrellyovými.

    • 6.9.2006  15:19
    Rat Pack (TV film) (1998)
    ***

    Pekelně intenzivní sestava (Liotta jako Sinatra, Petersen jako JFK, Deborah Kara Ungerová jako Ava Gardnerová) ve zběžné televizce, která dělá ze Sinatry poněkud přehnaně klíčovou postavu v kauze mafiánského nákupu volebních hlasů pro Kennedyho.

    • 6.9.2006  07:10

    Úchylná žánrová eklektika HK filmů je v tomhle historicko-romanticko-slapsticko-travičsko-kungfu opusu odstředivější než kdy jindy.

    • 1.9.2006  08:17

    Triumfální comeback jednoho z nejlepších amerických scenáristů - řemeslně nejdokonalejší scénář, který se v Hollywoodu objevil za posledních deset let.

    • 31.8.2006  21:42

    Podle knížky by se zdálo, že Tom Wolfe a Brian De Palma jsou si souzeni - až na to, že De Palma je snad poprvé ve své kariéře nepochopitelně mírnější než obvykle a dokonce jaksi krotce dobrácký, takže se žahavá zlomyslnost předlohy rozpustila v pohodovém komedii (což je bohužel žánr, který tedy rozhodně není Mistrova parketa).

    • 31.8.2006  21:36
    Neúplatní (1987)
    ****

    Nejklasičtější, nejmainstreamovější a nejméně osobní depalmovka - a tudíž u publika nejoblíbenější.

    • 31.8.2006  13:11
    Dvojník (1984)
    ****

    Dvojník je exemplární příklad toho, proč má tolik lidí s De Palmou problém: používá ty samé finty jako Hitchcock (nebo Antonioni, to je jedno), jenže ne proto, aby nás vtáhnul do děje, ale proto, aby s námi rozehrál diverzní hru plnou přiznané filmovosti, hypnotických rytmů, obludně přepálené symboliky, atrofované dějové logiky a makabrického humoru.

    • 30.8.2006  23:55
    Femme Fatale (2002)
    ****

    I když Brian De Palma něco nezvládne, je to většinou tisíckrát zajímavější než když se většině běžných režisérů něco povede.

    • 26.8.2006  16:52

    Scény mezi Eastwoodem a Woodsem jsou jediné, co má v tomhle oldskoolovém, utahaném thrilleru aspoň nějakou šťávu.

    • 22.8.2006  07:52
    Miami Vice (2006)
    ***

    Přes moderní mannovský digi styl a překvapivě pruměrné výkony v hlavnich rolich film souzní s mlčenlivě tvrďáckou atmosférou původního seriálu (a remix ikonické In The Air Tonight je pod závěrečnými titulky jako bonus).

    • 8.8.2006  20:04

    Sakra, tak Norman Mailer měl pravdu: svět je jen Rubikovou kostkou v rukou megalomanských bisexualů.

    • 29.7.2006  05:49
    Comedian (2002)
    ***

    Účelová, ale zajímavá konforntace přístupů dvou stand-upových koimků: mladého úporného dravce na vzestupu a pochybujícího veterána, který se pokouší o refresh.

    • 28.7.2006  20:42
    Mistři hrůzy (TV seriál) (2005)
    ****

    Velmistr Carpenter je opet projevuje jako nekompromisni tvrdak a pro Imprint snad neexistuje jine slovo nez "roztomily" (zpivajici sestricka, potratova kanoistika apod.)

    • 27.7.2006  23:44

    Zárodky strhujícího příběhu důkladně sterilizované ušlechtilostí supermanovského mýtu.

    • 26.7.2006  18:51
    D-Tox (2002)
    **

    Detoxikační program pro notorické stallonovce.

    • 25.7.2006  11:17

    Jediná cesta, jak rozpohybovat výrazně literární humor předlohy by bylo natlakovat ho více filmovými gagy - což by ale už nebyl Stopařův průvodce.

    • 25.7.2006  07:22

    Příběhy ze záhrobí jako proklamativně nezávislý film.

    • 25.7.2006  07:20
    21 gramů (2003)
    ****

    Rozmlácení klasické dějové struktury bezezbytku zachraňuje vycucaně slzavou historku, a to přesto, že není ani náhodou tak revoluční, jak se tváří.

    • 25.7.2006  07:19

    Eastwoodova pravačka naznačuje klasickou outsiderskou story a levačka vypaluje smrtící direkt.

    • 17.6.2006  07:08
    Bez okolků (1967)
    ****

    Boorman svou adaptaci proslulého románu Richarda Starka (Donald E. Westlake) pojednal nervním evropským stylem, což vytváří zvláštně zneklidňující kontrast ke klasické starkovské robotičnosti hlavního hrdiny.

    • 16.6.2006  04:36

    Poslední salva nejlepších seinfeldovských stand up fláků před stáhnutím se do ústraní: "Dostihy", "Supermarket", "Mléko", "Wanted" a spousta dalších.

    • 17.4.2006  09:27
    Casino (1995)
    ****

    Opulentnější a rozmáchlejší variace na Mafiány s téměř identickými vyprávěcími postupy a obsazením, ale postrádající jejich údernost a humor.

    • 29.3.2006  20:23

    Celovecerak Ala Yankovice bohuzel neni takovy narez jako jeho klipy (Fat, Smells Like Nirvana, Eat it, Gump aj.), i kdyz treba parodie na Indyho potesi.

    • 28.3.2006  19:14

    Podivný béčkový favorit Stephena Kinga s příšernými figurínami.

    • 27.3.2006  05:17

    Fiktivní dokument s dobrým nápadem, pointou a spoustou brzdící vaty.

    • 25.3.2006  10:38

    Typický anglický drastický humor vrcholící nejlepší blicí scénou všech dob (na kterou to decentní ublinknutí z Teamu America nemá ani náhodou).

    • 25.3.2006  03:41
    Ti druzí (2001)
    **

    Snaživou (i když řídkou) atmosféru naprosto shazuje od poloviny filmu jasná pointa (ještě ke všemu kradená).

<< předchozí 1 2 3 4 5 6