Recenze (160)
Vnadidlo (2000)
Pokus o druhého Nepřítele státu: ale Foxx není Smith a Fuqua není Scott.
Japonská mafie (1974)
Dodnes nepřekonaná klasika amerických jakuza filmů.
The Doors (1991)
Typický Stone: neschopnost rytmizovat zahlcené vyprávění, symbolika pro základní školy a exaltované opájení se trivialitami.
Napoleon Dynamit (2004)
Buranská verze Miloše Formana kříženého s bratry Farrellyovými.
Rat Pack (1998) (TV film)
Pekelně intenzivní sestava (Liotta jako Sinatra, Petersen jako JFK, Deborah Kara Ungerová jako Ava Gardnerová) ve zběžné televizce, která dělá ze Sinatry poněkud přehnaně klíčovou postavu v kauze mafiánského nákupu volebních hlasů pro Kennedyho.
Mečem proti lásce (1993)
Úchylná žánrová eklektika HK filmů je v tomhle historicko-romanticko-slapsticko-travičsko-kungfu opusu odstředivější než kdy jindy.
Kiss Kiss Bang Bang (2005)
Triumfální comeback jednoho z nejlepších amerických scenáristů - řemeslně nejdokonalejší scénář, který se v Hollywoodu objevil za posledních deset let.
Ohňostroj marnosti (1990)
Podle knížky by se zdálo, že Tom Wolfe a Brian De Palma jsou si souzeni - až na to, že De Palma je snad poprvé ve své kariéře nepochopitelně mírnější než obvykle a dokonce jaksi krotce dobrácký, takže se žahavá zlomyslnost předlohy rozpustila v pohodovém komedii (což je bohužel žánr, který tedy rozhodně není Mistrova parketa).
Neúplatní (1987)
Nejklasičtější, nejmainstreamovější a nejméně osobní depalmovka - a tudíž u publika nejoblíbenější.
Dvojník (1984)
Dvojník je exemplární příklad toho, proč má tolik lidí s De Palmou problém: používá ty samé finty jako Hitchcock (nebo Antonioni, to je jedno), jenže ne proto, aby nás vtáhnul do děje, ale proto, aby s námi rozehrál diverzní hru plnou přiznané filmovosti, hypnotických rytmů, obludně přepálené symboliky, atrofované dějové logiky a makabrického humoru.