Poslední recenze (882)
Napoleon (2023)
Ano, pět si to nezaslouží, své mouchy to má a občas to trochu drhne, ale to jsou marginálie a tu pátou přidávám čistě jen proto, že současných 68 je směšně nízkých. Jestli někomu vadí historické nepřesnosti, ať si pustí dokument. Film jako médium má širší pole působnosti a hlavně ve Scottově podání je film umělecké vyjádření, se kterým se jeho příjemce musí/nemusí nějak ztotožnit. Je to obrovská podívaná a já byl spokojen.
Princ Mamánek (2022)
Konečně česká pohádka, která se vymyká všem těm janákovským, zelenkovským a troškovským kravinám. Ano, není to pohádka pro malé děti, místy je docela drsná, ale v záplavě nudné šedi ji nikdy nezapomenu, a proto zcela s klidem dávám plný počet. A ten hudební doprovod - Puccini, Mozart, Vivaldi... to jsou pak dokonalé kombinace v závěru.
Tenkrát v Hollywoodu (2019)
Další Tarantinův masterpiece. Skoro tři hodiny se jen kecá a čeká se na závěrečný masakr. Přitom to tak krásně uteče, člověk zavzpomíná na slavné bijáky, poslechne suprovou muziku, podívá se, jak dostane Bruce Lee naloženo, užije si lehké špičkování a suché hlášky obou postav, občas se zplnahrdla zasměje, párkrát pořádně napne a pak to přijde... V závěru krása střídá nádheru a čím dýl jsem od zhlédnutí filmu, tím víc se mi líbí a tím víc se těším, až jej znovu uvidím.