CheGuevara

CheGuevara

Ondřej Šálek

okres Kroměříž
Documentary Guerrilla

homepage

ICQ: Chcete ho?

286 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 16.4.2017  01:10
    La La Land (2016)
    **

    La La Land je sebestředný anachronismus, který se úporně snaží udělat ze svého "být mimo realitu" přednost natolik, že i u toho jazzu se tváří, že to byla odjakživa bílá muzika. Bože za co!?

    • 19.2.2017  15:45

    Čím míň toho víte, čím míň si toho pamatujete, tím víc si to užijete. Jako by si fandové ani nechtěli připustit, že dvacet let uteklo jako večer na heráku, skéro hraje druhý housle a Edinburghu vévodí spíš korporátní vázanky a domácí cookies. Danny Boyle to vzal za správný konec, a tak si Renton žádá o evropský granty a Begbie vychovává svého syna. Tak krásný film o otcovství, zodpovědnosti a dospělosti tu prostě dlouhé roky nebyl. Co když už je vám 47 let a jediný, co můžete dělat, je vzpomínat na to, jaký jste tehdá byli bouráci. Nic naplat, čeká nás to všechny. Jo a šedesátiletý Danny Boyle se definitivně utrhl ze řetězu a T2 Trainspotting je konečně synergií všeho, co kinematografii přineslo 21. století.

    • 13.5.2016  03:04

    Stephen Frears již docela zesenilněl? Z takového příběhu udělá jen rutinní "postup práce", kdy jdeme z bodu A do bodu B a kde se už v rozjezdu vlastně ztratí veškeré napětí? A co ty školácké chyby? Za těch dvacet let tam skoro nikdo nezestárne, kompars vůbec neví, která bije a co má vlastně dělat, a film neustále omílá ty stejné informace dokola. Navíc ten film ani nemá nic a ani nikoho, kdo by se tam o něco pral. Postavit film na střetu Lance Armstronga a Davida Walshe, pasivní postavy, který v celém filmu toho moc neudělá a všechno vysvětlí v prvních dvaceti minutách? A postava Lance Armstronga? Dozvíme se z toho filmu vůbec něco o něm jako člověku? Dokážeme ho pochopit, cítíme z něj tu fascinaci stropem svého vlastního těla? A kde je ten obraz cyklistiky dnešních dnů, kdy lidské tělo už dávno narazilo na svá maxima a bez dopingu už to prostě nejde? Filmově ani tématicky ten film nemá, co nabídnout. Akorát opakuje ty stejná sportovní a mediální schémata, kdy popisuje vrcholový sport jako vzestup mafiánské rodiny, což není ani trochu podvratné natož svéží a originální. Děs běs!

    • 31.1.2016  23:50

    Nikdy jsem nečekal, že Sedm statečných docením teprve až budu starý. Až teď mi konečně došlo o čem ten film je. I kdež sedm statečných, spíše sedm existenciálních trosek, které se nakonec vydávají v náruč smrti, jenom aby ztišili své životní prázdno. Ti hrdinové, které jsem tak žral ve svém mládí, se mi dnes neskutečně zcizili. Nikdy jsem si nepovšimnul, že už zkraje jsou ti stateční vlastně trosky na okraji společnosti, kteří se na misi vydávají, jen aby unikli svému vlastnímu životnímu selhání. V polovině filmu si všichni ti stateční prodělají explicitní krizi identity, kdy jsou jejich hrdinské činy spíše mamonem neskutečného, než tím očekávaným hrdinstvím. A když si v polovině filmu všichni vylijí to své zkroušené srdéčko, tak ten chlapácký čin mladého Chica už nemůže vyznívat jinak, než s ironickým podtónem. A závěrečný dialog o tom, že všichni prohráli, až na nebohé sedláky, kterým se smějeme již od úplného začátku, jenom podtrhuje zmar a prázdno celé pistolnické generace a celého westernového žánru. Pod vším tím chlapáckým pozlátkem, epickou hudbou a hvězdy nabitým ansámblem se vlastně skrývá dokonalé existencílní drama.

    • 20.12.2015  15:22

    Nejhorším morem současného Hollywoodu je fanouškovské podbízení. Meta-pokračování legendární série je spíše fetišem a exkurzí do zábavného parku s názvem Star Wars. Všechno, co si pamatujeme a máme rádi, se tam musí vrátit, od vedlejších postav až po příběhové leitmotivy. A co hůř! Ta nostalgie tam není pouze v samotných proprietách a zákonitostech tamějšího světa, oni tu nostalgii prožívají i samotné postavy. Boha jeho! Aby si divák prošel tím slastným pocitem, jako u prvních Star Wars, tak stačí snad světelný meč a ne že se tam budeme piplat v Hanově sentimentu. Naštěstí J.J. Ambrams je nemalý režisér a v momentě, kdy buduje své vlastní postavy, tak to je ten čas, kdy jsou nové Hvězdné války tím nejpoctivější blockbusterem široko daleko. Člověk jen zírá, nadšeně fandí postavám a nechává se opojně vtáhnout do jiného světa. Divák těm postavám dokáže odpusit i to, že před rokem by asi nejspíš maturovali, neb tvůrci se nezalekli ani silných ženských hrdinek a ani národnostních menšin. Jupijájou, nové Hvězdné války splácí daň za stereotypní předešlé díly! Jen se obávám toho, že zatímco se dnes remakuje všechno možné, tak naše děti už nebudou mít co remakovat, bo jsme za těch pár dekád vlastně ani nic moc původního a kultovního nenatočili. Smutná zpráva pro budoucí generace.

    • 24.7.2015  10:35
    Slow West (2015)
    ****

    Na to, kolik tam nakonec umře lidí, je to vlastně docela milý film o dospívání.

    • 17.5.2015  14:30

    Vše, co jsem chtěl říci, již vyřknul JFL. To, že plakátům vévodí Charlize Theron, není náhoda, ona ve výsledku odřídí celý film. Co schází do intenzity dvojky, tak nabírá na komplexnosti fikčního světa. Žádná popkultura, žádné pomrkávání, žádná frančíza - konečně blockbuster, který bude mít co říct i za půldruhého století. Nadčasově boží.

    • 22.3.2015  05:08
    Kmeny - Rap (E03) (epizoda) (2015)
    **

    Při vší snaze, která se tomu nedá upřít, je Rap asi zatím největší chucpe. Natáčet o crew svýho "producenta", narvat tam jenom rapovou stáj Big Boss, za kterou solí Jagger, je prostě nepochopitelná drzost. Buď to mělo mít svý opodstatnění a to přímo v dokumentu, anebo raději dát vale a šáteček. Vladimír 518 je Babiš českého rapu a fascinuje mě, že to na všech těch poradách nikomu nepřišlo, jestli to teda není fakt blbý. Teď a ještě jednou a s Ektorem. Tam by ty Kmeny vypadaly tak trochu jinak.

    • 15.3.2015  01:11
    Kmeny - Hooligans (E02) (epizoda) (2015)
    **

    Hmmm, jako hrubáč dobrej. Teď do střihny, dát tomu trochu drajv a názor, a snad z toho bude i fajn dokument. Jinak ty vyestetizované zpomalovačky kontra reálné bitky by byly balzámem na duši. Takhle je to jen projížděčka "nejlepších" scének, které jsme si ve výsledku i mohli sami domyslet.

    • 14.3.2015  05:54
    DobroDRUH (TV pořad) (2015)
    *****

    Dyť je to úplně dokonalý! Adam Lelek jakožto David Brent České televize hravě překonává celého Rickyho Gervaise a jeho "rádoby" vtipný kancl. Kombinace britské docudrámy a českého idiota je v podání Adama Lelka neodolatelná. A teď mi ještě řeknětě, že si sám vybírá hudbu a sám si to taky stříhá, a já se rozpláču dojetím, že jsme konečně našli spasitele televizní zábavy. Dokonalý kabaret dadaismu.

    • 11.3.2015  01:39
    Virunga (2014)
    ***

    Ač je to paradox, tak na tom filmu miluju hlavně to, co ve výsledku považuju za plevel a mor jakéhokoliv dokumentu. Ale vzhledem k tomu, že tvůrci jsou ve svém konceptu natolik důslední, tak jsem jednoduše podlehl. Virunga je totiž precizně vystavěným dokumentem, který využívá všechny výrazové prostředky hraného filmu (válečný žánr hadra), jen aby nás dohnal ke katarzi, empatii a finálnímu dojetí. Slzopudný kýč nám nejprve představí ty roztomilé gorily (a že jsou!), pak hrdinské ochránce a postupně rozdává karty hlavním antagonistům v podobě britské těžební a zarputilým povstalcům. Ve své dramaturgii jde tak daleko, že ve válečných scénách stříhá tři až čtyři dějové linie, jakožto paralelní děje, přestože mezi nimi je třeba i týdenní odstup. Tvůrci tak vytváří až neuvěřitelně dechberoucí atmosféru válečné vřavy a my máme po právu pocit, že jsme přímo na místě a teď jde opravdu o všechno. Do toho symfonická hudba jak z velkofilmu, nervózní tváře vojáku, prchající novinářka a vyděšené gorily. Frontální útok na divákovy smysly a ty rozume si dej raději pohov. Ostatně není náhodou, že film měl sice jen jednoho režiséra, ale hned sedm střihačů. To, že je to ve výsledku nekritický kejč bez jakékoliv sebereflexe či víru v kritický rozum diváka, stírá právě ta filmová důslednost tvůrců. Britský Triumf vůle pro západní a sluníčkovské publikum. PS: A pochybuju, že by film měl takový ohlas být hlavními postavami pouze místní Konžané a nikoliv hrdinní běloši, co napravují to naše "Černé" svědomí Evropy. Už jsem z téhle rétoriky unavený a mrzí mě, že i takhle silné téma si bez něj nevystačí.

    • 8.3.2015  20:49
    Divočina (2014)
    **

    Panejo! U některých filmů si říkám, že existují jenom proto, aby jsme docenili jim podobné. Dva stárnoucí padesátníci vyprávějí rádoby "ženský" příběh, který jim zaštítila stárnoucí hollywoodská stár (film i sama produkovala), aby dokázala všem u hollywoodských bazénků, že ona na to má! Takže celý film je totálně podřízený jedné herecké kreaci bez žádných dalších ambicí a s jediným cílem - hlavně nikoho nenaštvat. Současně se všichni tváříme tak strašně "žensky" - šak jasně, dejte tam sex, to je přece femininí téma! a nezapomeňme na nějakého ženského avatara, třeba lišku! - až je to trapně papundeklové. Ten film nemá žádné gesto, žádnou skutečnou emoci ani skutečnou tvář. Jen jednu útrpnou herečku (a dejme tomu, že i dobrou) a sázku na jistotu v podobě uondané režie. A když jsme u těch lepších snímků, tak Pennův Útěk do divočiny má to vše, co téhle náhrašce schází. A to i ty australské Tracks byly dvakrát tak lepší. Brečím.

    • 26.2.2015  22:47

    Ono to mělo téma, katarzi a i dramaturga!? Hustý, brácha! Jen za tu hudební dramaturgií a "nemame čas na pěkný záběry" bych spíš však brečel. Ale co už, k dokonalosti chybělo tentokrát jen maličko. Jinak ten Průša měl fakt plán a vyšlo mu to náramně. Šak víš jak, brácha!

    • 6.2.2015  03:54

    Všechny ty archetypální příběhy "jak buran k výchově přišel" jsou mi už z podstaty protivné. Přijde mi až zvrácené sledovat, jak se někdo z vyšší společnosti snaží někoho převychovat k obrazu svému a aby zapadl do naší společnosti (socializace neasi). Jediné, co můžu Matthewovi Vaughnovi připsat k dobru, je ta jeho pankáčská drzost, která se mísí se snobskou uprděností. Navíc v momentě, kdy tvůrci zcela nepokrytě brnkají na rasistickou notu (xenofobie a fetišizace bělošské kultury z toho čiší na sto honů), tak v tu ránu do filmu přidají i něco z anarchistické podvratnosti a člověk si v tu ránu vzpomene na o to více antisystémový Wanted. Čert aby se v tom vyznal. Ale jinak to byla bžunda, akční scény byly akční, londýnský cocney dostatečně "sociální" a vůbec celý ten fetiš z britských symbolů byl až parodií sama sebe. Takže si všichni můžeme vrnět, jen to téma - ať už bylo jakékoliv - si může v koutu leda tak pobrečet. Holt exhibice a podívaná mají přednost. PS: Být celý film v duchu těch vybuchujích hlav, tak vrním blahem ještě celý měsíc.

    • 22.1.2015  23:40
    Birdman (2014)
    ***

    White man's problems.

    • 11.11.2014  17:08

    Všechno, co bylo na jedničce tak boži a progresivní, tak dvojka ostentativně zašlapává do země. Tohle bude delší výčet, tak se na to připravte. Dvojka zcela selhává v dramaturgické rovině a my jsme tak nuceni sledovat, jak si štáb z jedničky vydělává na nájem. Ano, dvojky mají tu potíž, že se vracíme už k známým hrdinům a do světa, ve kterém na konci prvního dílu nutně musela nastat harmonie a happy end. Jednička tak neustále tlačila příběh dopředu, soustředili jsme se na přítomnost Škyťáka a víc toho ani nebylo zapotřebí. Dvojka tak namísto toho, aby též hnala děj dopředu, prohlubovala postavy tím, co konají, tak se naopak neustále přesouváme do minulosti, otravných vysvětlovaček a navíc i do jiných světů. Drtivá většina filmu se tak odehrává mimo vikingskou vesnici a film tak musí neustále představovat nové postavy, včetně rozpustilých zástupů pestrobarevných draků, kteří však nemají jiný smysl, než zaplnit vatu a prázdnotu celého vyprávěni. Navíc tím, že přivádí na scénu matku Škyťáka (to snad ani nemůže být spoiler, ne?), tak se zásadním způsobem mění kontext celého díla. _________ Zatímco jednička fungovala na komplikovaném vztahu otec a syn, tak přichodem matky se hlavním cílem a leitmotivem filmu stává znovustanovení rodiny v tradičním slova smyslu - otec válečník, matka opatřovatelka a synek génius. Tak naopak jednička zcela jasně a srozumitelně vyprávěla příběh neúplné rodiny, jejich komplikovaných vztahů a nutnosti, tak nějak spolu vyjít. A asi se shodneme, že úmrtí v rodině je sice tragedie, ale samotná komunikace a každodenní fungovaní v rodině samotné, která je navíc neúplná, je mnohem závažnější a podstatnější problém. Jednička nás tak učila o dospívání, komunikaci, empatii, přijetí rozdílného, udržitelnosti atd. Dvojka nic takového nerozvíjí a naopak se až sentimentálně pase na smrti, katastrofickém scénáři a osudovosti postav. Jak si však pokecat se svým otcem, tak to už se nedozvíme. Aspoň můžeme snít o tom, že jednou taky objevíme svou matku kdesi v psím útulku. __________ Obdobně se to má i s politickou rovinou snímku. Jednička byla boží i mimo jiné proto, že se dala čist i jako metafora k zahraniční politice Spojených států (a třeba i Ruska, chcete-li). Stejně tak jako u Vikingů, tak i dnes jsme svědky neustálé potřeby ukázat na někoho prstem, vytvořit si společného nepřítele a semknout šiky v boji za lepší budoucnost, tu naši samozrejmě. Místo toho, abychom se snažili draky poznat, naučit se od nich to nejlepší a pochopit jejich motivace, tak jim naopak malujeme bomby místo turbanu, zakazujeme zahalováni a jediný náš kontakt se omezil na pozdravy z neviditelných dronů To všechno jednička pozorně vnímá a skrze hlavní hrdiny se učíme vlastní toleranci a touhy po poznání. Dvojka už staví na tom, že lidi i draci jsou kámoši. A tak aby se přece jen něco dělo, tak přichází na scénu další nepřítel - nebezpeční žoldnéři. Takže dvojka, stejně jako současná média ukazují okolní svět, jež nesdílí naše hodnoty, jako hrozbu, klade důraz na dualistické rozdělení světa - na my a oni. Současně neustále akcentuje pocit ohrožení a potřebu se bránit, a to všemi možnými prostředky. Přesně tak! Vybombardujme ISIS a Íran, než stihne přijít k matce všech draků - atomové zbrani. Tentokrát se tedy neženeme za poznáním a spoluprácí, ale naši snahou je pouze obrana našich hodnot, aniž bychom je jakkoliv zpochybnili. Co to jako je? Konformější to být snad ani nemohlo. Velká škoda, že dvojka se nerozhodla kráčet ve šlépějích jedničky, a naopak se komfortně usadila v zatuchlých vodách hollywoodského dramatu. Marná sláva, tady to ani ti stejní tvůrci či vymazlená animace nezachrání.

    • 28.10.2014  16:46

    Martin Dušek se sice ukryl za kameru a zvolil metodu čistě observační, ale stejně zůstal tím stejným Duškem, který se prohání po masových hrobech, humoruje o hitlerjugend a vysmívá se všemu, co není podle jeho gusta. Ano, má to téma jako hrom, je to třeskutě vtipný a má to rámy jak páni. Ale co naplat, když je to celé spíš na úkor samotného Rádi. Pojďme se zasmát sociálně slabému klukovi a jeho vytuněnému světu. Zatímco Bláhovec se ve své Show aspoń snažil o nějakou empatii, tak Dušek se o ni neotřel ani z rychlíku. Ono totiž dělat si legraci ňoumovitého Rádi je tak lákavé a snadné. Ale co takhle zesměšnit Martu Kubišovou? Nebo Olgu Havlovou? Do slabých se kope nejlépe, což?

    • 28.10.2014  16:39

    Každý kdo aspoň někdy zapnul internety (a čsfd nevnímaje), tak moc dobře ví, jak asi vypadá česká rasistická žumpa. V tomhle se film vlamuje do otevřených dveří. Svůj potenciál však má ve svém gestu a emocionálním dopadu, kdy na vás vysype celej kýbl sraček a vy se v tom utopte. Jihlavské publikum složené ze sluníčkových lidí, tak ztěží může docenit tuhle terapii šokem, ale např. svým rodičům bych to s radostí pustil. PS: A to, že je to lajdácky natočené a zpichnuté horkou jehlou, tak to už je jiná otázka.

    • 28.10.2014  16:33
    Jáma (2014)
    ****

    Nataša, silná to žena. Jiřímu Stejskalovi se podařilo zachytit samotnou podstatu občanské neposlušnosti, nezlomné vůle a urbanistického plánování. Aneb kde Tučkův Plán začíná, tam Stejskal pokračuje s lehkostí sobě vlastní. Fantastický příběh jedné rodiny, která nepodlehla tlaku developerů a uchovala si svobodnou duši. Oslava lidské nezkrotnosti.

    • 28.10.2014  16:27

    Ale kdež! Líp to pojmout snad ani nešlo. Minimalistická forma, vyprávění v ich-formě a empatický vhled do duše mladého kluka, který se musí srovnat s tím, že nikdy nebude mít rodinu, děti, lásku a ani sex. A ano, jsou to taky lidé a konečně to někdo říká bez jakékoliv bulvarizace a zjednodušování. Jediné z čeho mám strach, tak je, že nás teď čeká nový dokumentární žánr - i filové jsou taky lidi. Co takhle zoofilové? Nekrofilové? Ti svůj film mít nebudou?

    • 28.10.2014  16:21

    Marián Kuffa je pán, o tom není sporu. Jen jsem si celou dobu říkal jestli nebalancujeme na hranici sociálního kýče příliš dlouho. Přece jen obrazy Mariána na koni, po boku svého věrného psa a Tatrami před sebou, jsou až příliš silné a ve výsledku až příliš kontrastují s intimním vyprávěním Jany Ševčíkové.

    • 28.10.2014  16:16

    Wonka byl možná udavač, to klidně beru a rád to zkousnu. Ale rádoby investigativní forma, která všechny rozhovory snímá ala šmírácká kamera, je stejně tak trapná, jako podepřít svoji tezi zejména na výpovědích bývalých estébáků. Ostatně co by Wonkovi nepřisolili. Pojďme se radši bavit o tom, proč a k čemu jsou nám hrdinové a jejich vyznamenání? Máš k tomu něco, Libuše?

    • 28.10.2014  16:12
    1971 (2014)
    ***

    Hollywoodská montovna: dojemná hudba, silný příběh, mluvící hlavy s černým pozadím, historická událost, pár archivních materiálů, humanistické poselství a rodinné hodnoty na závěr. Píííp. Konec směny a jdeme na další dokument.

    • 28.10.2014  16:07
    Pirátské sítě (2014)
    odpad!

    Žíš, tohle snad ani nemohl nikdo myslet vážně. Film o tom, jak filmový štáb narazil na podovodníka, co se vydával za somálského piráta, prošustroval skoro celej rozpočet a najednou nevěděl o čem točí a proč. A tak vznikl film, který ze všeho nejvíc vypráví storku zlomeného filmařského ega aneb jak podlí černoši podvádí bělošské štáby a my tak nejsme schopni natočit nic smysluplného. Dětinské kopání okolo sebe ve snaze vyjít z toho aspoň trochu se ctí. Nepodařilo se. Dokument opravdu nemá o čem vyprávět a když se zdá, že se soustředí na nějaké téma, tak výhybka a jedeme jiným směrem. Chceme natáčet o falešných pirátech? A že jsme jich tam měli. Story o chudákovi Hasanovi? Lepší portrét by dali dohormady i v Písku. A film o skutečných pirátech? Jedno interview to nezachrání. Tohle není záměr, tohle je lajdáctví a tvůrčí selhání gigantických rozměrů. Ostatně nejsmutnější na tom filmu je, jak rychle štáb rezignoval na své původní poselství, jež je bezezbytku nosné a podstatné, a radši se věnoval tomu nejpodbízivějšímu tématu, které se vam naskytne při každé cestě do Keni - aneb jak to tam mají běloši těžký. Boha jeho, jsem myslel, že poslání dokumentaristy je myslet jinak a překonávat překážky. Ble. A pro všechny, kteří se domnívají, že Pirátské sítě zachytili ten opravdový duch Afričanů, tak je to asi stejné, jakože Praha je most a hrad a Češi jsou národem pivních pepíků. Pirátské sítě jsou tak zářným příkladem safari bedekru, který je plný těch nejpřízemnějších klišé a stereotypů. PS: Režisér to na debatě doslova zabil svým prohlášením, že bohatí nikdy nemůžou točit o chudých. Cože? Takže jenom bohatí nám budou říkat pravdu? Takže místo romských osad, kde nám stejně vypráví historky, které beztak chceme slyšet, bychom měli točit o Janouškovi a Bémovi? Ti mají svých dost, takže proč by nám lhali. Se divím, že Třeštíková vůbec někdy něco natočila. Tohle je ta nejidiotštější představu o natáčení dokumentů, kterou jsem kdy slyšel.

    • 6.10.2014  11:10
    Talisman (2012)
    *

    Dlouho jsem neviděl film, který by s takovou lehkostí bagatelizoval domácí násílí. Holt znáte to, sice mlátí svou ženu, je to pijan a citový vyděrač, jež si své frustrace vybíjí na svém synkovi, ale na konci se zachová jako správnej "chlap". Tak co jsme si, to jsme si. Přece jen měl to "srdíčko", tak navždy dobrý, ne? Takže milí, mlátí-li vás váše drahá polovička, tak se nebojte, on to dělá z lásky k vám. Vážení, jdu blejt. PS: Jo a situovat film do státu Luisiana, ve kterém je asi třetina černošských obyvatel a který je proslulý svou otrokářskou minulostí, a celej příběh postavit na problémech těch "bílých", kdy jedinej černej je týpek někde vzadu v kostele, je nehorázný chucpe.

    • 6.10.2014  10:59
    Cirkus Bukowsky (TV seriál) (2013)
    ***

    Hmm, tak jsme dokázali vyprodukovat něco lepšího než Kobra 11 a Kriminálka Anděl. Jako žánrové cvičení za jedna, ale jinak to vrže všemi deseti. Kam se na konci vytratil ten cirkus? A co ten jeho rozvod? To si dramaturg dal chrupku, že mu to neva? Anebo správní chlapi tyhle citečky neřeší? Až natočíte nějaký seriál, kde nebude chlap definován tím, že vošustí každou, co mu přijde pod ruku, a postavy nebudou jen jednoduchou šablonou, tak u mě zazvoňte, rád se podívám. Jinak jsem rád, že jsme technicky doběhli začátek prvního tisíciletí, ale filmově jsme furt kdesi v zastydlých devadesátkách.

    • 5.5.2014  23:38
    Sacro GRA (2013)
    *****

    Týjo, takhle intimní a vřelý dokument, který se snaží provrtat a poodkrýt trochu toho obnošeného "lidství", tu už dlouho nebyl (a nebo vůbec jestli kdy byl). Rosi hledá kvintesenci života, aniž by to dělal nějak opulentně či podbízivě, ale činí tak upřímně a v té nejčistší formě.

    • 27.4.2014  15:31

    Sláva banalitě! Nečekal jsem to, ale stejně jsem uvíznul v síti mých vlastních stereotypů, a od dokumentu jsem čekal sérii vyhrocených a výživných scén maloměšťáckého rasismu. Ale ten film je v podstatě o ničem, nemá konflikt a většina situací je v jádru zcela banální. Tomáš Kratochvíl vše nechává na bedrech jeho vlastního svědectví, nesnaží se do morku kostí s ostatními polemizovat a tak jak on sám plyne ghettem, plyne i téma samotného film. A je vlastně smutný, že o Romech se bavíme jen ve vyhroceném kontextu, ať už anticikánských demonstrací, extrémní chudoby či kriminality, zatímco ta všední banalita romského života je nám skryta. "A třeba na tom Cejlu je víc takových Jardů?!" A tak myslím, že ten rozvod nakonec k něčemu byl.

    • 26.4.2014  22:07

    Bulváru rozumí každý a každý si za ty léta na něj udělal nějaký názor, takže Vít Klusák je se svými dělníky už ve zřejmé nevýhodě. Navíc lovte témata v povrchním rybníčku, kde hladinu máte po kolena a ve vodě jen jednu polomrtvou čudlu. A tak stejně jako v Bláhovcově Show! jsou nejzajímavější momenty ty překvapivě intimní a komorní, kdy se řeší rodinné vztahy. Docela dobře bych si Pavla Novotného představil i jako časosběr od Třeštíkové, ale to bychom přece přišli o všechny ty Kristelové a Bartošové, a to jako vážně chceme?

    • 26.4.2014  21:24
    Argo (2012)
    **

    Ben Affleck natočil bájo zombie horror, kde se místo armády nemrtvých producírují zástupy nepříčetných Íránců s pěnou u huby a útočí na poslední přeživší v tomto případě chrabré Američany a agenty CIA. Blíže neidentifikovatelná masa Íránců překonává brány ambasády, dobívají se do kanceláří a ke konci obléhají roztomilou šestici amerických ňoumů, kterých vám prostě nemůže být líto. Affleck moc dobře ví, co dělá: pohrává si s národními stereotypy a nebojí se i těch největších leváren - rozzuřený dav je vždycky davem, žádná osobní personalizace, tedy nic s čím či kým bychom se mohli identifikovat. Do toho každý Íránec je animální zvíře s patřičným výrazem teheránského řezníka, přičemž jejich vztek je tak z velké částí jen iracionálním ventilem animálních a divošských povah. Zatímco apoštolové západních hodnot jsou buď vystrašená koťátka anebo charakterní sympaťáci (nejlépe rozvedení, ale přesto ctící ty správné rodinné hodnoty). V podstatě Žid Súss nového tisiciletí vezoucí se na vlně antiíránských nálad, akorát zabalený do atraktivního balíčku napínavého thrilleru a tentokrát konečně na té správné straně barikády. PS: Ale jako thriller je to špicovně odvyprávěné, to zas jo!

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace