movieband

movieband

Vít Maxmilián Pavlůsek

okres Zlín
Člověk, co rád píše, i když ví, že se jeho díla nikdy nevydají. Obdivovatel tvorby Františka Vláčila a Guillerma del Tora, snílek, který doufá ve své plány a valašský patriot, který miluje přírodu, hory a svou drahou polovičku.

Skype: tarantino5296

28 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Gladiátor (2000)

    „Mé jméno je Maximus Decimus Meridius. Velitel Severní armády. Generál legie Felix. Věrný služebník pravého císaře, Marca Aurelia. Zavraždili jste mi syna a zavraždili moji ženu. Ale já se pomstím teď, nebo v příštím životě.“ Russell Crowe v roli Gladiátora, co se vzepřel Impériu. Pro mě Scott natočil nadčasové dílo, které je sice historický maglajz. Ale co nesplňuje historickými reáliemi, splňuje perfektním zpracováním, výbornými hereckými výkony, nádherným koncem a vybroušenou pointou. I chlap může uronit slzu. Kinoverze - 100%, SE - 110%

  • poster

    Pán prstenů: Návrat krále (2003)

    Nejvelkolepější díl z celé trilogie. Frodo se Samem putuje do Mordoru, zatím co Aragorn se vydává vztříct svému osudu krále Středozemě. Návrat krále ve mě poprvé zanechal pocit, který ani nedokážu popsat. Byl jsem z něho úplně nadšený. Tolkienova představivost nemá hranic a Pán Prstenů kraluje všem fantasy filmům. Hudba byla úplně fantastická a herecké výkony jsou vskutku obdivuhodné. Rozšířená verze filmu je ohromující. Sice trvá asi o hodinu dél, ale to nijak neuškodí. Film uběhne stejným tempem díky tomu, jak je do toho divák vtažený. Pán Prstenů diváka pohltí a nepustí. Ve filmu je obsaženo snad vše, co život dokáže dát. Zpracování samotné je výborné, pracování s miniaturami, výroba detailních kostýmů, pracování s každou drobností, aby genius loci Tolkienovi trilogie byla zachycena v té nejdokonalejší podobě. Díky vám páni Mistři, pane Tolkiene, pane Jacksone, že jste mi umožnili se stát součástí, tak velkého, nadčasového a epického příběhu. P.S. The Lord of the Rings: The Return of the King in Concert, Praha, O2 arena (2.12.2017). Film dostal úplně nový rozměr a stal se nesmrtelným. Fenomenální zážitek.

  • poster

    Hellboy (2004)

    Srdeční záležitost, vzpomínka na dětství a videopůjčovny. Fascinace hellboyovským světem mě dotáhla až ke sbírání Mignolových komiksů a k posedlosti tímhle rohatým hrdinou z pekla. Výborná, nápaditá, originální práce.

  • poster

    Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977)

    Po dlouhé době, jsem znovu shlédl na DVD remasterovanou verzi Nové naděje a je to stejný prožitek, jako když jsem to viděl poprvé na originální VHSce původní Star Wars trilogie, která před x lety vycházela ve speciální edici a kterou stále ještě vlastním. Zážitek je to možná o to silnější, když člověk pocítí tu vlnu nostalgie, která se na něj ze snímku valí. Vidět znovu Hana Sola, Chewbaccu, Falcona (Bože, jak já tu loď miluju), princeznu Leiu a legendárního Luka Skywalkera. George Lucas dal vzniknout fenoménu známém po celém světě. S legendární hudbou, nadčasovým zpracováním, hřejivým humorem a poutavým dějem, se ze Star Wars stala legenda, která tu s námi bude do konce věků. Nová naděje pro mě není jen filmem. Nová naděje je kusem mého dětství, celá trilogie (77-80-83) mě provázela jako malého klučinu a já si přál být alespoň trochu jako Han Solo. Nebráním se faktu, že mě film v závěru skoro dojal, a během celého filmu jsem měl potutelný výraz, jak malé dítě. Na chvíli jsem se jím zase stal a prožíval jsem to úplně stejně jako poprvé. Star Wars jsou legendou a taky jsou neodlučitelnou součástí mě samotného. "Hey Luke. May the Force be with You." 110%

  • poster

    Údolí včel (1967)

    Děj je rozvrhnut na dva protipóly. Fanatickou víru na jedné straně, a touha po normálním životě, který byl odepřen, na straně druhé. Celkový surový nádech filmu dodává na autentičnosti středověku, černobílá přidává na těžké atmosféře, herecké výkony Kačera s Čepkem ohromí a myšlenka celého vyprávění dodává snímku opravdovou duši. Tragičnost celého příběhu dvou rytířů je nevyhnutelná a závěrečná katarze diváka udolá. Vláčil je režisérský Ďábel, který se divákovi vkrade do podvědomí poetickým vyprávěním, podtrženým surovým zpracováním. Je těžké přijmout svůj úkol a ještě těžší se držet jeho správného cíle. Film, který je pro mě velice zásadní a já jsem za něj panu Vláčilovi moc vděčný. 100%

  • poster

    Faunův labyrint (2006)

    „Zbyly jen nepatrné stopy. Spatří je pouze ten, kdo ví, kam se má dívat.“ Technicky dokonalé, vizuálně nepřekonané a scénáristicky geniální. K Faunovi se těžko něco dodává. Del Toro totiž stvořil filmový klenot, který se jen tak nevidí (a dovolil bych si tvrdit, že už se neuvidí, protože takovou fantazii má jen tenhle mexický pohádkář). Faun rozprostírá temnou pohádku na pozadí krvavé historie Španělska v čtyřicátém čtvrtém roce a staví dětskou nevinnost před lidskou krutost a nenávist. Pro mě zásadní snímek, v mnohém inspirativní snímek (rozvíjející mou pohádkou fantazii) a dojemný téměř pokaždé, když se na něj podívám. Viděno 2x s dabingem, 1x v původním znění s českými titulky. Díky pane Del Toro.

  • poster

    Mlčení (2016)

    Výborný film. Z opatrnosti vzrostlo překvapivé zapůsobení a dozvuky, které rezonují v tichu. Tleskám.

  • poster

    Macbeth (2015)

    „Aby nás temné síly zničily, často nás získávají drobty pravdy, v drobnostech s námi hrají pravdivě, v podstatných věcech ale zrazují.“ Hypnotický, působivý, temný a stylisticky perfektní. Vizuál filmu diváka přiková do křesla, těžká atmosféra dá divákovi roubík a po zbytek filmu je už jen schopen vnímat perfektní herecké výkony. Macbeth je zaručenou filmovou událostí roku, která by si zasloužila minimálně nominace na Oscara za výpravu, zvuk, kameru a herecký výkon Michaela Fassbendera. Pravdou Macbetha je, že se místy táhne a upadá do monotónnosti, tudíž by mu možná mnohem víc slušela kratší stopáž. Ale vzhledem k tomu, že Macbethův příběh se omýlá stále dokola, tak na to šel Kurzel z jiného konce, a ve stopáži 113 minut, servíruje divákovi příběh o zhoubě lidské duše se surovou atmosférou, krvavým (ne-přehnaným) zpracováním a hypnoticky poutavou režií. „Be bloody, bold, and resolute. Laught to scorn the power of man, for none of woman born shall harm Macbeth.“ Dialogově je nové zpracování, Shakespearova Macbetha, mnohem stravitelnější, než jeho Coriolanus, který je mnohem náročnější, a pro mainstreamového diváka téměř nestravitelný. Macbeth je otevřenější širšímu publiku, už jen díky profláklosti svého děje. Kurzel se tohoto tématu chytá s vervou, a spolu s herci, kteří do toho nejdou s o nic menším zápalem divákovi nachystají bravurní jízdu plnou kvalitních hereckých výkonů a pamětihodných scén. Využití slow-motion je ve filmu namístě a jen umocňuje už tak působivý dojem z momentálního dění. Procítěnost Macbethova chování nebo toho, co se momentálně děje (průběh bitvy). Navíc samotné záběry krajiny, mlha válející se po svazích a úpatích kopců, blátivé bitevní pole, mlhavé lesy… Nejednou jsem si vzpomněl na Refnovu Valhallu. Časté prostřihy mezi scénami (modlící se lady Macbeth, Macbeth vraždící krále, uvědomění si svého činu) spolu s výbornou hudbou (Jed Kurzel tleskám), jen umocňovaly dramatičnost už tak dost vypjatých částí. Přízraky mrtvých, které pronásledovaly Macbetha, atmosféru doháněly až do hororu a spolu s prostupujícím šílenstvím se z filmu stává psycho-thriller, která v závěru skončí zákonitou katarzí, tak typickou pro Shakespearovi díla. Závěrečných 20 minut, mě svým zpracováním dohnalo do plné palby. Kurzelův Macbeth je stoprocentním, nevídaným a kvalitním diváckým zážitkem. Škoda jen, že mi utekl na plátně. Film se mi neskutečně trefil do vkusu. Dlouho mě nic tak nezasáhlo, hudebně i dějově, jako právě Fassbendero\Kurzelovo podání téhle středověké tragédie. P.S. Pokud se do té doby nic nezmění, tak jsem na zpracování videoherního Assassina hodně zvědavý. Pokud by na to šel Kurzel stejně jako na Macbetha, bylo by to přinejmenším zajímavé a já bych se na to těšil mnohem víc, než doteď, sic nijak velký fanda hry nejsem. P.P.S. Soundtrack je mistrovské dílo a skladba Macbeth je tím nejnádhernějším z celé hudební kompozice. Plná usmíření, rozvážnosti a emocí. Masterpiece. „Hail Macbeth!“ Zajímavé komentáře: Marigold, Cervenak, Traffic, 2-Xtreme

  • poster

    Blade Runner (1982)

    Blade Runner je komorním a nadčasovým sci-fi snímkem, který divákovi rozehrává před očima děj, který se dostává k otázce smyslu žití. Rutger Hauer nastupoval na scénu vždy s démonickým nádechem a Harrison Ford byl pro něj dobrým protějškem. Měl zajímavý charakter a jeho postava se mi ve filmu hodně líbila. Děj byl napínavý, dobře napsaný a v závěru filmu se z těžké, pochmurné sci-fi atmosféry přešlo až do hororové atmosféry. Občasná roztahanost je sice vadou na kráse, ale člověk to dokáže zvládnout, protože ho nenechá v klidu těžká a poutavá atmosféra filmu. Hudbou od Vangelise hypnotizující, myšlenkou působivý a efekty nadčasový snímek. 93 % "All those moments will be lost in time, like tears in rain..."

  • poster

    Donnie Darko (2001)

    „Co ti říkala? - Řekla mi, že každá živá bytost na zemi zemře sama. - Jaký jsi z toho měl pocit? - Připomnělo mi to fenku Callie. Umřela, když mi bylo osm. Vlezla si pod verandu. - Aby umřela. - Aby byla sama. - Cítíš se teď sám? - Nevím… Rád bych věřil, že nejsem, ale… Neviděl jsem žádný důkaz, takže se o tom už nechci bavit. Mohl bych se o tom bavit celý život pořád a pořád a stále bych neměl důkaz, takže se o tom bavit nebudu. Je to absurdní. - Hledání Boha je absurdní? - Ano pokud všichni zemřeme sami. - Bojíš se toho? - Nechci být sám.“ Nemocný člověk vpravdě nemocný není. Jen se zaměřuje na detaily a věci jiným úhlem pohledu, který je běžnému materialistovi neznámý. Důvod proč mě film tak zasáhl je jednouchý. Zadrnkal na ty správné struny v otázkách života, víry a samoty. P.S. DC verze nutnost.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace