skrblik007

skrblik007

František Kopřiva

okres Praha
Pirát, (ko)laborant, student, pisálek

21 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Matrix (1999)

    Brilantní remix existujících sci-fi námětů a vlastní scénáristické a především pak režijní invence sourozenců Wachowských. The Matrix představuje konzistentní a promyšlené univerzum, načrtává nejrůznější podzápletky a staví diváka před zajímavé otázky. A nejlepší na tom je, že se člověk baví každou vteřinu i při Xtém zhlédnutí. Co se technické stránky filmu týče, tenhle film je skutečně revoluční. A nestárnoucí. Zkrátka klasika jaksepatří!

  • poster

    Obchodník se smrtí (2005)

    "Když to nebudu dělat já, bude to dělat někdo jiný." Radosti a trable člověka, který nejlíp umí prodávat zbraně. Dost dojemný a bohužel pravdivý film.

  • poster

    Vykoupení z věznice Shawshank (1994)

    Emoce, atmosféra, charaktery, dialogy, děj... vše dotaženo k naprosté dokonalosti. Tomuhle filmu se nedá prakticky nic vytknout, protože každičká scéna funguje přesně tak, jak má. Pokud bych měl naopak něco vyzdvyhnout, tak asi úžasný herecké výkony Morgana Freemana a Tima Robbinse. A samozřejmě silnou myšlenku. The Shawshank Redemption je skutečným klenotem světové kinematografie!

  • poster

    Interstellar (2014)

    Nolan opět atakuje možnosti divákovy inteligence a pohrává si s ní. Na rozdíl od předchozích Nolanovek tu nejde ani tak o zamotaný děj (i když i ten je komplikovaný díky relativitě ažaž), jako spíš o emoce a motivace jednotlivých postav, které si divák musí často domýšlet. Interstellar trpí asi nejvíce svou rozmáchlostí a svými ambicemi (v tom souhlasím s Frantou Fukou). Aby se každý záběr dal brát doslovně, musel by mít tenhle film aspoň 20 hodin. Tudíž se musí každá scéna brát jen obrazně. No a zatímco v dějové rovině tyto zkratky fungují perfektně a s mírným zapojením šedých buněk si vše "mimo záběr" domyslíme, u emocí a motivací postav už to není tak snadné. Takže plně chápu všechny, které tahle Nolanovka zklamala, protože si nestihli vytvořit náležitý vztah k postavám a pochopit jejich jednání. Na mě ale i tahle emoční rovina zafungovala, což spolu s velkým důrazem na fyzikální věrohodnost způsobilo, že mě tenhle film plně pohltil. Nic z výše zmíněného by samozřejmě nefungovalo, kdyby film nebyl v pořádku po technické stránce. On ovšem je - herci, scénář, výprava, kamera, triky, efekty, zvuk, Zimmerova úžasná hudba - vše je v dokonalé symbióze, občas svou epičností, jindy svým minimalismem. A to nemluvím o Nolanově zarputilosti, co se celuloidu týče. Interstellar je úžasný opus, který na mě dokonale zafungoval a ze kterého génius Nolan vymáčkl maximum. Tenhle film ztělesňuje důvod, proč mám tolik rád sci-fi. Při druhé projekci v IMAXu na mě film působil ve všech aspektech ještě 10x silněji (hlavně emočně, svými motivy a samozřejmě audiovizuálně) a potvrdil si své zasloužené místo v mé top 10.

  • poster

    Titanic (1997)

    Cameron nemusel stavět celý Titanic, nemusel se piplat s detaily, nemusel dělat ten prolog a epilog. Jenže on to udělal a tím stvořil jeden z nejlepších filmů všech dob. Emoční příběh zasazený do efektního potápění lodě. Bomba!

  • poster

    Forrest Gump (1994)

    Film je vážnější než knížka, ovšem humor zde rozhodně nechybí. Spíš to filmu prospívá. Forrest Gump je dokonalý snad ve všech ohledech. Výborné obsazení... když si vybavím Hankse, tak jako Gumpa. ''Ano, seržante!'' :-) Kdybych mohl třem filmům dát 6 hvězdiček, tenhle by mezi ně bezesporu patřil.

  • poster

    Million Dollar Baby (2004)

    Je úžasné sledovat, jak se výborný sportovní film během okamžiku přerodí ve strhující drama, z kterého čiší emoce a lidskost doslova každým záběrem. A to vše díky Clintu Eastwoodovi, který brilantně zpracoval už tak velice kvalitní scénář, vyhrál si s kamerou, světlem a stínem, dialogy a hudbou a korunoval to vše svým hereckým výkonem. Ovšem ani Hilary Swank s Morganem Freemanem nezaostávají a září ve svých na míru ušitých rolích. Million Dollar Baby načíná několik velice závažných témat a podává je (ještě jednou - díky Eastwoodovi) v mrazivě surové podobě tak, že nám nezbývá, než se na 132 minut nechat vtáhnout, sledovat a přemýšlet.

  • poster

    Hvězdná pěchota (1997)

    Starship Troopers je dokonalá béčková ujetina s parádním černým humorem a chytře zparodovanou fašounskou / komunistickou propagandou. Na mě funguje jak prvoplánová rovina (příběh o přátelství v armádě, lásce v armádě, kariérismu v armádě, umírání v armádě), tak ta nerdská, ve které se Paul Verhoeven pořádně vyřádil. Zkrátka co scéna, to poklad :-)

  • poster

    Jurský park (1993)

    Sympatický herecký ansámbl (pod taktovkou fenomenálního Spielberga), v čele s vtipným (a filozofujícím) Samem Neillem a filozofujícím (a vtipným) Jeffem Goldblumem, se vrhá do velkolepého dobrodružství, kde nechybí napětí, akce, humor ani scény, při kterých zamrazí (minimálně při té s brachiosaury). Úchvatné záběry, nestárnoucí efekty a do detailu propracovaný scénář dělají z tohoto filmu velmi uvěřitelné a mrazivé sci-fi. O to více pak vynikne hlavní myšlenka, která se občas vynořuje v perfektních dialozích ("Když to vědci dokáží, neznamená to ještě, že na to mají právo." / "Život si najde cestu."). Dalším velkým kladem je úžasná hudba Johna Williamse (dokonce se odvažuji tvrdit, že tohle je jeden z jeho nejlepších soundtracků vůbec). Jurassic Park je bezesporu průlomový film, který je zkrátka tak dobře natočený, že se právem řadí mezi klasiku. "We spared no expense."

  • poster

    Kontakt (1997)

    Jeden z top Zemeckisových filmů. A jedna z nejlepších sci-fi vůbec. Film na motivy povídky legendárního Carla Sagana táhnou především famózní trio Foster, McConaughey a Fichtner.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace