Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Oblíbené filmy (10)

The Matrix (1999)

Brilantní remix existujících sci-fi námětů a vlastní scénáristické a především pak režijní invence sourozenců Wachowských. The Matrix představuje konzistentní a promyšlené univerzum, načrtává nejrůznější podzápletky a staví diváka před zajímavé otázky. A nejlepší na tom je, že se člověk baví každou vteřinu i při Xtém zhlédnutí. Co se technické stránky filmu týče, tenhle film je skutečně revoluční. A nestárnoucí. Zkrátka klasika jaksepatří!

Interstellar (2014)

Nolan opět atakuje možnosti divákovy inteligence a pohrává si s ní. Na rozdíl od předchozích Nolanovek tu nejde ani tak o zamotaný děj (i když i ten je komplikovaný díky relativitě ažaž), jako spíš o emoce a motivace jednotlivých postav, které si divák musí často domýšlet. Interstellar trpí asi nejvíce svou rozmáchlostí a svými ambicemi (v tom souhlasím s Frantou Fukou). Aby se každý záběr dal brát doslovně, musel by mít tenhle film aspoň 20 hodin. Tudíž se musí každá scéna brát jen obrazně. No a zatímco v dějové rovině tyto zkratky fungují perfektně a s mírným zapojením šedých buněk si vše "mimo záběr" domyslíme, u emocí a motivací postav už to není tak snadné. Takže plně chápu všechny, které tahle Nolanovka zklamala, protože si nestihli vytvořit náležitý vztah k postavám a pochopit jejich jednání. Na mě ale i tahle emoční rovina zafungovala, což spolu s velkým důrazem na fyzikální věrohodnost způsobilo, že mě tenhle film plně pohltil. Nic z výše zmíněného by samozřejmě nefungovalo, kdyby film nebyl v pořádku po technické stránce. On ovšem je - herci, scénář, výprava, kamera, triky, efekty, zvuk, Zimmerova úžasná hudba - vše je v dokonalé symbióze, občas svou epičností, jindy svým minimalismem. A to nemluvím o Nolanově zarputilosti, co se celuloidu týče. Interstellar je úžasný opus, který na mě dokonale zafungoval a ze kterého génius Nolan vymáčkl maximum. Tenhle film ztělesňuje důvod, proč mám tolik rád sci-fi. Při druhé projekci v IMAXu na mě film působil ve všech aspektech ještě 10x silněji (hlavně emočně, svými motivy a samozřejmě audiovizuálně) a potvrdil si své zasloužené místo v mé top 10.

Hvězdná pěchota (1997)

Starship Troopers je dokonalá béčková ujetina s parádním černým humorem a chytře zparodovanou fašounskou / komunistickou propagandou. Na mě funguje jak prvoplánová rovina (příběh o přátelství v armádě, lásce v armádě, kariérismu v armádě, umírání v armádě), tak ta nerdská, ve které se Paul Verhoeven pořádně vyřádil. Zkrátka co scéna, to poklad :-)

Jurský park (1993)

Sympatický herecký ansámbl (pod taktovkou fenomenálního Spielberga), v čele s vtipným (a filozofujícím) Samem Neillem a filozofujícím (a vtipným) Jeffem Goldblumem, se vrhá do velkolepého dobrodružství, kde nechybí napětí, akce, humor ani scény, při kterých zamrazí (minimálně při té s brachiosaury). Úchvatné záběry, nestárnoucí efekty a do detailu propracovaný scénář dělají z tohoto filmu velmi uvěřitelné a mrazivé sci-fi. O to více pak vynikne hlavní myšlenka, která se občas vynořuje v perfektních dialozích ("Když to vědci dokáží, neznamená to ještě, že na to mají právo." / "Život si najde cestu."). Dalším velkým kladem je úžasná hudba Johna Williamse (dokonce se odvažuji tvrdit, že tohle je jeden z jeho nejlepších soundtracků vůbec). Jurassic Park je bezesporu průlomový film, který je zkrátka tak dobře natočený, že se právem řadí mezi klasiku. "We spared no expense."

Kontakt (1997)

Jeden z top Zemeckisových filmů. A jedna z nejlepších sci-fi vůbec. Film na motivy povídky legendárního Carla Sagana táhnou především famózní trio Foster, McConaughey a Fichtner.

Obchodník se smrtí (2005)

"Když to nebudu dělat já, bude to dělat někdo jiný." Radosti a trable člověka, který nejlíp umí prodávat zbraně. Dost dojemný a bohužel pravdivý film.

Kill Bill (2003)

Tenhle film prostě někomu nesedne a jinému zase ano. Mně sednul, a tak si ho můžu vychutnat znovu a znovu. To by ani nebyl Tarantino, kdyby banální námět nezpracoval tak úchylně. A díky tomu je Kill Bill parádní záležitostí. K přednostem patří skvělá akce, mix zvuku, kamera a dialogy.

Upíři (1998)

Devadesátá léta, nejzapadlejší zapadákov v Novém Mexiku, Jericho za opasek, natáhnout kuši, volume up, lens filters on... lov upírů začíná. Drsný upírobíjec James Woods, který v roli lovce upírů neskutečně váli, se spolu se svým kolegou-sympaťákem, pokousanou holkou z motelu a knězem pod taktovkou Mistra, za zvuků drsných kytarových rifů vydává po stopách prvního (českého!) upíra, aby mu zabránil stát se superupírem. No nezní to úžasně? Vampires mám rád už odmala a je to rozhodně jeden z nejlepších upírských filmů! Carpenter natočil skvělý, svižný, černohumorný akční film. Kdyby to byl blockbuster (s teen upíry), mohlo z toho být rozsáhlé univerzum obsahájící sequely, spin-offy, komiksy či videohry. Díkybohu je to béčková blbinka, kterou si Carpenter očividně natočil jen tak pro radost.

Reklama

Reklama