Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Oblíbené filmy (10)

Matrix

Matrix (1999)

Brilantní remix existujících sci-fi námětů a vlastní scénáristické a především pak režijní invence sourozenců Wachowských. The Matrix představuje konzistentní a promyšlené univerzum, načrtává nejrůznější podzápletky a staví diváka před zajímavé otázky. A nejlepší na tom je, že se člověk baví každou vteřinu i při Xtém zhlédnutí. Co se technické stránky filmu týče, tenhle film je skutečně revoluční. A nestárnoucí. Zkrátka klasika jaksepatří!

Interstellar

Interstellar (2014)

Nolan opět atakuje možnosti divákovy inteligence a pohrává si s ní. Na rozdíl od předchozích Nolanovek tu nejde ani tak o zamotaný děj (i když i ten je komplikovaný díky relativitě ažaž), jako spíš o emoce a motivace jednotlivých postav, které si divák musí často domýšlet. Interstellar trpí asi nejvíce svou rozmáchlostí a svými ambicemi (v tom souhlasím s Frantou Fukou). Aby se každý záběr dal brát doslovně, musel by mít tenhle film aspoň 20 hodin. Tudíž se musí každá scéna brát jen obrazně. No a zatímco v dějové rovině tyto zkratky fungují perfektně a s mírným zapojením šedých buněk si vše "mimo záběr" domyslíme, u emocí a motivací postav už to není tak snadné. Takže plně chápu všechny, které tahle Nolanovka zklamala, protože si nestihli vytvořit náležitý vztah k postavám a pochopit jejich jednání. Na mě ale i tahle emoční rovina zafungovala, což spolu s velkým důrazem na fyzikální věrohodnost způsobilo, že mě tenhle film plně pohltil. Nic z výše zmíněného by samozřejmě nefungovalo, kdyby film nebyl v pořádku po technické stránce. On ovšem je - herci, scénář, výprava, kamera, triky, efekty, zvuk, Zimmerova úžasná hudba - vše je v dokonalé symbióze, občas svou epičností, jindy svým minimalismem. A to nemluvím o Nolanově zarputilosti, co se celuloidu týče. Interstellar je úžasný opus, který na mě dokonale zafungoval a ze kterého génius Nolan vymáčkl maximum. Tenhle film ztělesňuje důvod, proč mám tolik rád sci-fi. Při druhé projekci v IMAXu na mě film působil ve všech aspektech ještě 10x silněji (hlavně emočně, svými motivy a samozřejmě audiovizuálně) a potvrdil si své zasloužené místo v mé top 10.

Hvězdná pěchota

Hvězdná pěchota (1997)

Starship Troopers je dokonalá béčková ujetina s parádním černým humorem a chytře zparodovanou fašounskou / komunistickou propagandou. Na mě funguje jak prvoplánová rovina (příběh o přátelství v armádě, lásce v armádě, kariérismu v armádě, umírání v armádě), tak ta nerdská, ve které se Paul Verhoeven pořádně vyřádil. Zkrátka co scéna, to poklad :-)

Jurský park

Jurský park (1993)

Sympatický herecký ansámbl (pod taktovkou fenomenálního Spielberga), v čele s vtipným (a filozofujícím) Samem Neillem a filozofujícím (a vtipným) Jeffem Goldblumem, se vrhá do velkolepého dobrodružství, kde nechybí napětí, akce, humor ani scény, při kterých zamrazí (minimálně při té s brachiosaury). Úchvatné záběry, nestárnoucí efekty a do detailu propracovaný scénář dělají z tohoto filmu velmi uvěřitelné a mrazivé sci-fi. O to více pak vynikne hlavní myšlenka, která se občas vynořuje v perfektních dialozích ("Když to vědci dokáží, neznamená to ještě, že na to mají právo." / "Život si najde cestu."). Dalším velkým kladem je úžasná hudba Johna Williamse (dokonce se odvažuji tvrdit, že tohle je jeden z jeho nejlepších soundtracků vůbec). Jurassic Park je bezesporu průlomový film, který je zkrátka tak dobře natočený, že se právem řadí mezi klasiku. "We spared no expense."

Predátor

Predátor (1987)

"Knock, knock!" John McTiernan vzal partu týpků do pralesa a rozehrál tam s nimi úžasný, napínavý, atmosférický akční film řízlý prvky hororu a sci-fi. Zatímco drsní chlapíci pod vedením Arnolda pronášejí drsné hlášky a nábojnice padají po tunách, atmosféra krásně graduje, aby se v závěru utkal predátor se svou kořistí tváří v tvář. Predátor patří mezi legendy filmového průmyslu a Arnie v něm zažil jedno z největších dobrodružství své kariéry. Genialitu filmu podtrhává parádní soundtrack Alana Silvestriho.

Kontakt

Kontakt (1997)

Jeden z top Zemeckisových filmů. A jedna z nejlepších sci-fi vůbec. Film na motivy povídky legendárního Carla Sagana táhnou především famózní trio Foster, McConaughey a Fichtner.

Kill Bill

Kill Bill (2003)

Tenhle film prostě někomu nesedne a jinému zase ano. Mně sednul, a tak si ho můžu vychutnat znovu a znovu. To by ani nebyl Tarantino, kdyby banální námět nezpracoval tak úchylně. A díky tomu je Kill Bill parádní záležitostí. K přednostem patří skvělá akce, mix zvuku, kamera a dialogy.

Upíři

Upíři (1998)

Devadesátá léta, nejzapadlejší zapadákov v Novém Mexiku, Jericho za opasek, natáhnout kuši, volume up, lens filters on... lov upírů začíná. Drsný upírobíjec James Woods, který v roli lovce upírů neskutečně váli, se spolu se svým kolegou-sympaťákem, pokousanou holkou z motelu a knězem pod taktovkou Mistra, za zvuků drsných kytarových rifů vydává po stopách prvního (českého!) upíra, aby mu zabránil stát se superupírem. No nezní to úžasně? Vampires mám rád už odmala a je to rozhodně jeden z nejlepších upírských filmů! Carpenter natočil skvělý, svižný, černohumorný akční film. Kdyby to byl blockbuster (s teen upíry), mohlo z toho být rozsáhlé univerzum obsahájící sequely, spin-offy, komiksy či videohry. Díkybohu je to béčková blbinka, kterou si Carpenter očividně natočil jen tak pro radost.