Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (236)

plakát

Joker (2019) 

Nerozumím tomu vyhajpovanému hodnocení nad 90 % (týden po premiéře). Dle mého mínění Joker selhává tam, kde selhával Logan - snaží se brát příliš vážně v žánru a universu, které v podstatně nelze seriózně vnímat. Zřejmě na počátku éry, kdy divácky úspěšný film musí mít něco společného s pupkukturou (komiksy), vyústila ve snahu režisérů směřujícím k vážněji laděnému snímku (tj. ideálně filmu, co posbírá umělecké ceny) doslova znásilnit tyto dva póly. Což mi velice vadí! Na jednu stranu docením inspiraci Taxikářem a pomalou temnější notu, na druhou stranu na komiksového Jokera jdu z jediného důvodu - chci se bavit a žasnout stejně, jako když z batmobilu vyskočí batman na batmotorce. A u Jokera jde bohužel zábava stranou. V prvé řadě je celý děj bez jakéhokoliv zvratu, plochý, bez emocí, každý smrt z rukou jokera působí jako: "aha, tak takhle se stal zlým...", "a ještě takhle", "jo, tomu taky ustřel palici". Prostě nuda. Dále si nemyslím, že by Joaquin zahrál nějak mistrovský part, naopak z jeho Jokera mi utkvěl jen vynucený smích a taneční kreace. Což dle mě vůbec nekoresponduje s tím, jaký by Joker měl být - tj. batmanova nemesis. Joker ve filmu je ve velké míře vykreslen jako idiot, loutka a nahodilý symbol něčeho, co ho zdaleka přesahuje, prakticky není vykreslen jako zlý, ale jako násilný blázen. Ve své podstatě je ale Joker podobný Moriartimu v Sherlockovi. Jako protipól batmana musí být, neboť netopýří muž je v zásadě geniální detektiv, vědec a trénovaný zabiják. Joker nad ním může vyhrávat jen díky obrovské sociální inteligenci a schopnosti číst lidi, manipulovat s nimi a být vždy o krok v myšlení před ostatními. Působil takto Joker ve filmu? Právě že vůbec. Popisek tady výše píše, že se Joker postupně stává ikonou zločinu. Možná v jiném filmu. Joker je film o přerodu jednoho blázna v ještě většího blázna. Nuda.

plakát

Hra o trůny - Dlouhá noc (2019) (epizoda) 

Na tohle jsme čekali? Je to tmavé, na velké televizi ve vysoké kvalitě prostě není moc co vidět, nasvětlení úplně na ***** a vidím to jen jako záměr, aby zanikla ta hrozná animace "zombies", která mi dala připomenou na Raimiho Armádu temnot. A potom ta úplně tragická logika, GoT vždy bavilo svou relativně historickou uvěřitelností, jen tam občas je nějaká rádoby magie (nebo spíš religiózní zázraky) a pár fantasy příšer (draci, oživlé mrtvoly), ale tohle s bitvou nemělo nic společného! To někoho napadlo, že ve tmě zhasínající světlušky jízdního pluku bude děsně cool efekt, a tak vytáhli ohnivou kněžku odněkud a nechali armádu provést naprosto neskutečně patetický a hloupý nájezd... A od toho okamžiku se to vše valí do s*aček, co to jako má být, že na jedné straně přes hradby prší stovky krvežíznivých mrtvoláků a jsou to doslova jatka, aby o chvíli později běhala Arya s pár mrtvolami po hradě a hrála si na schovávanou (a ano, ta stejná Arya, která scénu předtím je vraždila jak drtič na odpadky zbytky od snídaně). Dle úvodu a hlavně po scéně, kdy všichni znovu ožijí, má být hrad prolezlý mrtvolami od jímky až po střechu, ne poloprázdný, kde se hlavní postavy střetávali pět na jednoho... A to finále, no můj bože, Bran Stark vyhrává cenu za nejhorší postavu v seriálu, u které několik sérií čekáte, co sakra udělá a on udělá to, že otočí bulvy bělmem nahoru a počká, až Arya převede olympijský skok a zabije Nočního krále tak nudným způsobem, že by i Gendry přišel o svůj stoický klid... Co nějaký nápad? Třeba výměna tváře, nějaký odkaz na boha smrti a podobně... To chceme moc... Do teď s většími či menšími záseky jsem GoT považoval za něco, co přepisovalo dějiny kinematografie, neboť se ještě více setřely rozdíly mezi seriálem (televize) a filmem (kinem), ale tento díl to celé pohřbil a bojím se, co přinesou ty tři další... S momentální logickou očekávám, že na trůn usedne čerstvě narozené dítě Sansy, které velmi rychle porodí díky magickému lektvaru od Tříoké vrány a otcem bude samozřejmě Tyrion, který se toho ale nedočká, neboť umře rukou Broma zatímco se bude pelešit s Matkou draků...

plakát

Osm hrozných (2015) 

Fakt šíleně utahané plytké vyprávění pro cinefilní hipstery... Velká filmařina plná odkazů na klasický styl atd.? Možná, ale když mě celek k smrti nudí a nutí koukat na hodinky... Ve chvíli, kdy mě začne nějaká postava zajímat, prásk, je mrtvá... Zajímavá scéna (kdo otrávil kafe?), prásk, krev a sračky do všech koutů... Zajímavé možná v minulém tisíciletí. Tarantino si hraje na to, že může všechno, ale na to mu už se*u... Nepotřebuji flashback, abych v nekonečně dlouhé scéně viděl, jak skupina desperátů postřílí obyvatele chatky a nahází do studny, ne, fakt ne, většina filmu je tak unylá, že když si na půl hodiny schrupnete, de facto o nic nepřijdete, žádné emoce, ani jeden uzel zápletky, vůbec nic, co by mému oku lahodilo nebo mě srazilo do kolen... Zbytečný film.

plakát

Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) 

Pravděpodobně jediný film dnešní doby, jehož sledování kdekoliv mimo velké plátno hraničí s rouháním. Dokud nebudou mít televize čtyřmetrovou úhlopříčku a šesti kanálový zvuk se nestane standardem, je koukání na Maxe v domácích podmínkách utrpení. A jinak je to podívaná vymykající se všem momentálním měřítkům, prezentovaná akce není jen efektní, ona je hlavně živá, doslova cítíte ten benzín, praskající plechy, to vám dnes už moc filmů nedá... co na tom, že to nemá moc logiku, od první minuty to je nacpané zběsilými nápady a tahle nevysvětlující syrovost Mad Maxe vyloženě sytí, dnes divák čeká vysvětlení a okecání všeho - proč má která postava jizvy, zranění, proč se stříkají nějakou stříbrnou sračkou, co je ten kytarista za mutanta a milióny dalších věcí, které jsou servírovány s naprostou elegancí - prostě to tak je, ber to.

plakát

Lovci hlav (2011) 

Vysvětlení celé zápletky během 20 sekund není moc uspokojivé a po zhlédnutí zůstává jen pocit, že za vším je důmyslné story, které však bylo ořezáno až na dřeň... Vše doplněné o naprosto báječné scény, které balancují na hranici vážné krimy a Tarantinovského utržení ze řetězu... ale to notně... honička na traktoru, na jehož vidle je napíchnutý buldok a protagonista ho řídí od hlavy k patě pokrytý h*vny... to nevymyslíš... to se musí vidět.

plakát

Krycí jméno U.N.C.L.E. (2015) 

To ani není na 3 hvězdy, po zajímavém intru v Berlíně přichází tuctový film, který naprosto postrádá typické Ritchieho nadhled a záplavu twistů. Film naprosto netuší, čím má být a ponejvíce se mi jeví jako variace na klasické Tarantinovky, ale zdaleka nedosahuje sofistikovanosti např. Hanebných parchantů. Ke všemu naprosto otravná hudba a otravné střihy na více dějových linek v jednom záběru, zkrátka nevýrazná slabota, asi jak tortilla chipsy bez dipu... a to nechcete...

plakát

Hunger Games: Síla vzdoru 2. část (2015) 

Opět dává HG 3 hvězdy (jedině prvnímu dílu jsem dal 4), ale musím konstatovat, že Katnissin příběh má de facto kvalitativně sestupnou tendenci a nebýt fanoušek Hladovek (jak jim my, fanoušci, familiérně přezdíváme), tak to zabalím už u druhého dílu. Rozdělení poslední epizody na dvě poloviny znamená jediné - většinu stopáže se kecá o ho*ně a submisivní Kat klasicky běhá od nevím k nevím, jak okolí píská... Docela mi přijde škoda, že zajímavým postavám se v posledním dvoudíle nedostává dostatek pozornosti, ostatně přes ty nekonečné plky "měla bys natočit tohle, jít tam, nejít tam" a ležení v nemocnici, je intenzivní finále tak rychlé, že ani nestíháte vnímat, jak všichni zkapou... Totální plochost děje, k čemu je svatba Finnicka a jeho vyvolené navázaná na Finnickovu smrt, když to ve zběsilém tempu divák ani nestíhá vnímat, pár výbuchů a Kat už zase leží v nemocnici... Kde je Hurikán? Nasr*t. Rozdělit finále na dva díly bylo tedy nejen zbytečné, ale hlavně provedeno naprosto zoufale a oba díly jsou místy fakt zoufalé... naneštěstí druhá půle je hodně dobrá a nakonec převáží pocit, že se to dalo přežít... A hlavně - všechny scény v kanále jsou boží, ale jako fakt neskutečně boží, jako by do tohoto filmu ani nepatřily. Scéna s Muty je hotové žrádlo, už jen podle ní by člověk chtěl, ať Francis Lawrence natočí nového vetřelce. Tak za ni určitě hvězda k dobu :)

plakát

Terminator Genisys (2015) 

Nic v tomhle filmu nedává smysl... Kromě Daenerys, ta je super. CGI verze mladého Arnolda je děsná, stárnoucí Terminátor je taky dobrá blbost, ale dejme tomu... avšak všechny ty kecy o dvou časových linkách, to zkrátka nedává smysl, ani když to vysvětluje politicky angažovaná hora svalů (ačkoliv proti AS nic nemám), holt od Návratu do budoucnosti žádná série nikdy nezopakovala logickou návaznost příběhů v různých časových dimenzích, ne fakt ne, nepotřebuji koukat na film, který se hodinu vysvětluje, další hodinu se to snaží obhájit a stejně do závěrečných titulků nedává smysl...