Martensson35

Martensson35

okres Praha
člověk

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 19.2.2021  12:52

    Velmi dobrý thriller. Ventura na začátku "kladný" mstitel, který se vyvine v zavrženíhodného vraha. A ve výsledku tak plodí další mstu. Svým pronásledováním nebohého taxikáře vytváří skvělé napětí, a jeho kukuč krásně vyjadřuje pohnutky, které ho očích diváka přetváří na ryzího záporáka. A ty dynamické (na svou dobu) honičky v autech dávají filmu skvělý spád. Moc pěkné.

    • 18.2.2021  01:48
    Elmer Gantry (1960)
    **

    Tak si tak říkám, že kdyby Tonda Zápotocký prodal svůj námět do Hollywoodu, mohl být z Rudé záře nad Kladnem docela povedený film. Co tím chci říct? Že tohle je protivně vtíravá, plochá a jednostranná propagace představy křesťanského patentu na rozum, spravedlnost a vlastně všechno na čem stojí civilizace bla bla bla, zatímci ateismus je zatemněnost, nesnášenlivost atd. atd. Zkrátka mi to dost připomíná to bolševické dílko, jen bledě modrém. Nicméně díky hereckému úsilí hlavní dvojice jsem překonal tak 5x chuť to vypnout a vydržel do závěrečných pár minut, které pomohou trochu dostat ten náboženský odér z hlavy. Trochu mi to připomnělo masakr z Carrie, ale to je asi fakt mimo. Nicméně zde alespoň trochu to estrádní pánbíčkářství dostane dějový vývoj, bohužel pozdě. Můžu směle říct, že jsem se v životě necítil být tak hrdým neznabohem.

    • 15.2.2021  09:09

    Jo, tak tohle je střihová nostalgie s příměsí zadní projekce pro tvrdé jádro vyznavačů noir filmů. Jelikož asi tak polovinu filmů, které si snímek dobírá jsem viděl, tak musím říct, že tvůrci si na ně došlápli v podstatě dobře, byť by to šlo asi i víc. Martinovi dialogy s mrtvými kolegy jsou důstojné, občas trochu suché, nicméně vytváří dobré gagy, přičemž ústřední parodie na detektivní školu v čele s dílem Raymonda Chandlera, jehož dílo jsem kdysi také zhltnul, filmu vychází. Takže za mě dobrý.

    • 9.2.2021  23:26

    Snímek co naplnil a předčil moje očekávání. Film jsem chtěl vidět hlavně kvůli Frankovi, ale ve výsledku potěšili mě všichni. Montgomery Clift hraje celou dobu na vrcholu sil, Burt Lancaster je nejlepší v opilecké scéně, Sinatra ukázal že hrát umí, Deborra Kerr jako velitelská panička celkem taky sedla a jako třešnička na dortu malý ale významný part Ernesta Borgnina jako agresivního seržanta z vojenské basy. Kasárenské drama je můj šálek kávy a tohle je skvělý příklad staré školy 50tých let, která však jako by jednou nohou nakročila do následující dekády. Napětí, drama, spád a nakonec i trocha akce. Všechny rysy filmu, který se dá vidět znovu.

    • 9.2.2021  23:03

    Soráč, ať tomu někdo řiká klidně klasika ale pro mě je to strojený propagandistický výprd, který v závěru trochu napraví tragédie a páterův proslov. Ten je sice takovou dietní verzí toho Chaplinova z Diktátora, ale filmu to přidá aspoň nějaké poselství, protože jinak to ve mě zanechalo dojem asi jako jídlo z čínského fastfoodu. No a zbytek filmu je příklad anglického samožerství a ješitnosti v kostce, přechroupané Holllywoodem pro amerického diváka, který si měl při opouštění kina hned běžet koupit pár válečných dluhopisů. Válka je svinstvo lidi. Asi to není možné posoudit bez kontextu doby a účelu, ale stejně si řikám, že propaganda se dá dělat líp. Popravdě být Goebblesem, vystřihnu z toho pár scén a pouštěl bych to Němcům jako motivaci proti Britům. Na mě by to fungovalo. Minimálně Richarda Neye jsem měl vážně chuť zabít.

    • 15.1.2021  01:08

    Super příklad nové vlny ze začátku šedesátek. Gassman je správný bonviván a Trintignant jako úťápnutý studentík naprosto bezvadný. Zběsilá jízda Italií z města, přes periferii a venkov až k slunému moři dává úplně dýchnout prostředím, kam pasuje tak bohémský a avantgardní film jak řiť na hrnec. K tomu skvělé songy od Pepitta di Capri. Tenhle film jako by diváka opravdu odnesl 60 let zpátky v čase.

    • 6.1.2021  23:08

    Ale jo, je vidět, že žabožroutská komedie ještě zcela nezemřela. Krásná představitelka francouzské školy zralých žen kontra levná imitace Alaina Delona v tomhle mírně naivním ale naštěstí ne úplně dutém dílku (před tímhle jsem sestřelil To je ale bláznivý svět - tak ať se shodím úplně) mezi sebou v zásadě slušně "chemizují". Celkové napětí kdy a jak to praskne se příjemně stupňuje, narážky invalidního simulanta docela pasují, scéna v kostele to hezky podtrhne a filmové adieu Clauda Brasseura zahřálo u srdce. Originální a bez servítek ale přitom důstojné a ne moc trapné. A navíc mě film navedl přes jeden song na jiný super snímek.

    • 6.1.2021  22:05

    Abych byl upřímný, crazy komedie nejsou můj šálek kávy, ani ty které někteří nazývají klasikou. A tahle mne v tom utvrdila. Divím se, že to televize za socíka nepustila pod názvem "To je ale pitomý film". Co mě přivedlo k téhle ulítlé taškařici bylo jméno Spencera Tracyho. A teď mě už jen žene zvědavost zjistit proč ksakru ve svém věku vzal roli v téhle ptákovině. Film je přehlídkou z mého pohledu trapného humoru, klišé (už tehdy) a přeřvávaných dialogů, servírovaných v takové intenzitě, aby se nad tím divák nestačil moc zamyslet. Je fakt, že je v něm nemálo technicky pěkně udělané akce (bo nebyly kompjůtrové efekty p*čo), bohužel se to vždy přetahuje s momenty hloupého blábolení nebo nudné vaty. A vedle toho ten neutuchající pocit Tracyho jako omylem zabloudivšího do tohoto snímku. Korunkou mého mírného zármutku je malé "cameo" hvězdy němého filmu Bustera Keatona v roli, kdy neukáže pořádně tvář. Ani z pohledu, že film vyšlapal cestu žánru "závodních" komedií (Tajný, Milionový a nevím ještě jaký další závod), nedokážu ho brát s odstupem času za skvělý.

    • 30.12.2020  09:18
    Lovecraftova země (TV seriál) (2020)
    *

    Stylizace USA v padesátkách, memento rasové segregace a boj s ní, potud vše OK. Vytvořit to v černobílém pojetí, kde všichni černí jsou nesporní a nejvíce ukřivdění klaďasové, neproti čemu jsou běloši parta vyšinutých psychopatů (po shlédnutí 3,5 a epizody bych řekl bez vyjímky) to celé dostane odér agitace BLM. A narvat do toho plný pytel záhad, tajných řádů, kouzel, monster, duchů, to vše ve stylu spatlání dohromady seriálů Ztraceni a Twilligh zone je už moc velký anální kolík do zadku. Umocnit to bezuzdným gore násilím, které se patrně v době výhradní vlády VOD stává zlatým standartem, to už je jenom taková otravná moucha, poletující nad kopcem toho ostatního hnoje.

    • 21.12.2020  16:56

    Oproti zpívání v dešti je tohle už trochu naivní dílko (já vim, že je to muzikál ale i tak). Naštěstí jsou tam tak parádní taneční čísla a melodie, že nad tím jedák jako já přimhouří oko a občas nadzvedne koutky úst. Gene Kelly, který jako vždy popírá fyzikální zákony, vyvleče tohle jinak v zásadě nic moc dílko do výrazného nadprůměru. A choreografie na bruslích je absolutně dechberoucí.

    • 21.12.2020  16:51

    Myšlenka filmu rovná se duch vánoc - konzum, nevěřit v Santu "very bad" a kam nacpeš Toma Hankse, byť digitálního, tam to musí zabodovat. Špatný úsudek. To radši gumoxichta a jeho Vánoční koledu.

    • 21.12.2020  16:43

    Popravdě ne tak špatné jak jsem očekával. Kemr slušně zahrál charakter světského, chci říct komedianta...pardon varietního umělce. Milostná romance mladší generace tak průměr, tj. ne moc procítěná ani úplně toporná, Somr se Zedníčkem pobavili ve vedlejších rolích a nějaké záběry stěny smrti taky byly, tak na co si stěžovat. Naivitou tvůrců trochu zavání představa jak se za socialismu dalo zdrhnou z továrny ke kočovné živnosti, nebo kterak se z fabriky krade matroš aby se vlastně nekradl, ale tak budiž. Znám výrazně horší odpad který vynesl na světlo CS Film.

    • 21.11.2020  22:14
    Stopaři (1956)
    *****

    Když jsem psal předposledně, že Přepadení(Stagecoach) byl jeden z nejlepších westernů tandemu Wayne/Ford, netušil jsem, že tímto filmem se trefím na vrchol jejich spolupráce. Až bych řekl, že v porovnání s tímto byla většina ostatních jen takové byť nadprůměrné, avšak ničím vyjímečné seriové výrobky žánru. Tohle je jiná. Film propracovaný do detailu, svým způsobem syrový (byť ne explicitně), hlavní hrdina není ani 50% klaďas a především zápletka originální a mající spád. K tomu všemu jejich standart tj. že ve scénaří se nemelou blbosti a nudná klišé a je pořád na co koukat z exteriérů. No a ta závěrečná scéna, to je sakra klenot.

    • 11.11.2020  19:15
    Přepadení (1939)
    ****

    Viděl jsem westernů hromady, i těch v otěžích dua Wayne/Ford a musím říct, že tenhle je jeden z nejlepších. Jak výpravou, která položila všechny znaky jejich rukopisu - záběry Monument Valley a americké kavalerie (plus opilí Irčani), tak napínavou zápletkou, která byla tehdy rozhodně novátorská a obstála by i dnes si myslím. Výborná je zvlᚍ nesourodá partička postav, z nichž většina má šanci diváka zaujmout. U mě vítězí především charakter Johna Carradina. "Duke" není špatný, ale furt spíš než komplikovaný charakter působí jak kovboj z reklamy na mýdlo. Každopádně skvělý film a ten kaskadérský kousek s indiánem pod dostavníkem stálo za to vidět.

    • 19.10.2020  21:57

    Hodně ujetá pocta tanku T-34. Zpracování spíš odpovídá upoutávce na počítačovou hru - zpomalený průlet střel po každém výstřelu nebo věčné západy slunce na pozadí. O obvyklém ruské přikrášlování dějin ani nemluvě. Ale jako nenáročná oddechovka s občas nevyžádaným zasmáním, proč ne?

    • 17.10.2020  10:42

    Kterak z hollywoodské klasiky vyvařit ještě jeden film. Standartní nenáročná komedie s Rejčl v hlavní roli. A můžete tam nacpat dalších hvězd kolik chcete a stejně je to bída.

    • 15.10.2020  22:31

    Pár dobrých gagů ala Family Guy ale jinak by si ta úvodní znělka zasloužila lepší film.

    • 12.10.2020  16:58

    Ale no tak. Co k tomu dodávat?

    • 12.10.2020  09:14

    Dobrá plejáda stínových "sušinek". Asi jsem už zkažený moderními lacinými hororovými lekačkami, protože tohle mě drželo v napětí až do konce, zda se to zvrtne stejným směrem nebo to bude vzhledem k obsazení nějak důstojné. B je správně. Vyústění je opravdu super. Je vidět, že film pochází z dob kdy se i při psaní takových filmů používal mozek.

    • 5.10.2020  17:35
    Death Race (TV film) (1973)
    ***

    Válečný film 3. cenové. Toporně pronášené dialogy a béčkový scénář uhrály remízu s menší dávkou napětí a zajímavou, a ne zcela špatně zpracovanou myšlenkou. Vzhledem k tomu, že se jedná o komorní televizní dílko, kterému krátká stopáž (72 minut) vydrží tak akorát aby tu taškařici zbytečně neprotahovalo a ty scény s letadly jsou docela fajn, tak se u mě film s vypětím přehoupne přes laťku průměru.

    • 4.10.2020  19:44
    Divoké husy (1978)
    ****

    Za mě spokojenost. Původně jsem se bál, že to bude nevydařená akční trapárna, kde se půlka stopáže stráví filozofováním o právech černochů vs. "úděl bíleho muže" a že se tam herečtí bardi ztvárněním starých houserů budou akorát zesměšňovat. No naštěstí se nestalo, nebo toho bylo výrazně málo. Film dává znát, že tvůrci pracovali s profíky na dané téma (Mike Hoare, Ian Yule "and many others") a dokonce potlačili své umělecké úchylky, takže z toho vypadl čistokrevný a příjemně spádový akčnák, se řádně cynickými a žádnými čistě kladnými hrdiny - to mám rád. Je vidět že i dědkové si "hrábli" v akčních scénách, zvlášť vidět v detailu Burtona mlátit sebou o zem při výcviku je docela síla. Scénář je na svou dobu neotřele vulgární a bezohledný jak se film o žoldácích patří. Jediné co filmu dost škodí, je hudba, která jako by k němu prostě nepatřila a mnoha scénách působí dojmem, že si někdo ve střižně spletl film, ke kterému jí má napasovat.

    • 23.9.2020  22:25

    Pro mě osobně umělecká nicota. Čekal jsem možná něco víc dramatického, napínavého či konspiračního ve stylu románu Frederika Forsytha. Na každý pád hlubšího a s větší spádem, než tuhle línou přehlídku artu a vizuálních vjemů. V prvé řadě mne celou dobu pronásledovala nepravděpodobnost zápletky, kdy se bývalá vězenkyně (které patrně povraždili celou rodinu) zamiluje do SSmana, který ji trýznil. Možná už to samo o sobě měl být tvůrčí "úder" na smysly diváka, každopádně na měl opačný vliv a zanechalo to ve mně dojem určité dětinskosti děje. Zadruhé mi tam prostě přišla nadbytečná všechna ta nahota a nakrucování postavy Rampligové, ale pak už by asi na to nekoukal nikdo. Italskou školu filmových hambáren 70tých let mám rád, když to má nějaké opodstatnění, ale tady to nějak vyšumělo do ztracena.

    • 23.9.2020  22:04

    Tady není co vytknout. Skvostný scénář, úžasné herecké, pěvecké a hlavně taneční výkony, nádherné písně a grandiozní choreografie. Nadčasové dílo ve svém oboru a dnes troufnu si říct již nedostižné podobně jako výkon Zátopka na OH ze stejného roku. S postupem věku a získáním srovnání dávám plný počet, protože tohle je opravdu mistrovské dílo.

    • 10.9.2020  16:28
    Lon McQ (1974)
    ***

    Lehce braková "post-noir" detektivka, šířící zatuchlý odér sedmdesátek. Bohužel není tak učesaná jako Bullitův případ ani tak syrová jako Drsný Harry. John Wayne nahodil svůj herecký standart, který neurazí ani neoslní, ale díky němuž se dá snímek aspoň dokoukat. Pravda je, že už byl na úlohu akčního samotáře dost starý, i když už vidět ho v něčem jiném než ve westernu je samo o sobě svátek. Film má pár dobrých scén, závěrečná honička/přestřelka na pláži je fajn a vidět Duka mávat kolem sebe tak cool zbraní jako je Ingram namísto perkusního šestiraňáku je zvláštní pocit. Bohužel film zanechá leda dojem, že by to zrovna Sturges mohl natočit lépe.

    • 2.9.2020  18:22
    RocknRolla (2008)
    ****

    Mnoho postav a zápletek, super černý humor z prostředí zločinu, a libový soundtrack. Madonim bejvalej mi připomíná Tarantina, jen není tak těžkopádný. Byť britská škola filmové zločinu na mě působí přespříliš uhlazeně a někdy málo uvěřitelně(Dlouhý Velký pátek apod.), tak Ritchie to vždy dokáže podat takovým spádem, že to nějak neodsuzuji. A s tímhle rozhodně tak nemám problém.

    • 2.9.2020  16:17

    "Co jste chlastal?" "Pil jsem...." Neptám se vás co jste pil, ptám se co jste chlastal?". Čekal jsem depresivní sociální drama, ale Klein opět vytáhl poetický mustr Básníků, takže humorná filozofie, a to i z tak šedého prostředí jakým je léčení alkoholismu. Nevím jestli tam nestrčil i trochu kritiky vrchnosti v podobě postavy Hrušínského. Každopádně společnost charakterů pestrá jak karneval v Riu a zahraná dlouhým zástupem mistrů hereckého řemesla doby s vybroušenými dialogy na jazyku. Tohle opravdu sedlo.

    • 1.9.2020  18:06

    Zajímavé ztvárnění historického tématu období 30.leté války, na svou dobu nepochybně neotřelé, a to jak syrovostí v jednání postav, tak i tvrdě kritický přístupem k náboženství. Skvělé jsou ty malé epizodky a problematika středověkého života, které dohromady vytváří originální a zajímavý děj se svižným tempem. Dialogy nejsou nijak překomplikované, přesto působí sofistikovaně, což dává filmu filozofický rozměr, obzvláště z úst bardů jako jsou Shariff a Caine. Příjemná dějinná látka, na rozdíl od skutečnosti kterou popisuje.

    • 1.9.2020  17:55

    Skvělá záležitost válečné dokumentaristiky v rukou zkušeného hollywoodského filmaře. Pochopitelně je znát, že snímek vznikl na objednávku americké armády ergo propaganda, nicméně dramatické pojetí Wylera, které není ani příliš přikrášlené (narozdíl od hraného filmu z roku 90) a vypravěčský talent, dělá z tohoto videa k podněcování nákupu válečných dluhopisů působivé dílo, a to i po letech.

    • 17.8.2020  15:52

    Skvělá komedie v poctivém francouzském duchu. Není co vytknout.

    • 17.8.2020  15:46

    Trochu nesourodá slátanina. Film začne jako akční béčko, následně to přetne asi půlhodinou téžké emoční nudy, aby se v polovině rozjel alespoň jako slušná vykrádačka Neodvolatelné mise, respektive Dr. Divnolásky, plus snad všeho z pera Toma Clancyho. A nakonec nechybí trochu komického prvku, když si Francouzi utahují z vlastního vybavení nebo chvíli, kdy si prezident hodí krizový štáb na vytáčecí melodii.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6