AndreyCSFD

AndreyCSFD

Česko
Andrea

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 20.5.2017  09:36

    Temný fantasy nářez, po kterém se budu pavilonu slonů ještě dlouho vyhýbat. Ale od začátku - po brutus úvodu, kde si nešlo nevzpomenout na LOTRa, následoval originálně řemeslně provedený příběh Artušova dětství a dospívání, na jehož konci je chlápek se sympatickým kukučem ne nepodobný toho času Bradu Pittovi, který odmítá (překvapivě, haha) osud , k němuž byl předurčen. Příběh není vyprávěný klasicky lineárně - je plný kudrlinek v podobě flashbacků, střihů, které příběh zrychlují, což na některých místech ovšem zamrzí. Umělecký dojem tyhle věci ale plní dobře. CGI je slabší než je dnešní špička, výprava mohla být lepší - občas jsem čekala, že za umělou kulisou projde rekvizitář, humor potěšil, obsazení pobavilo (tak gendrově a rasově vyváženou fantasy jsem ještě neviděla - asiat, černoch, hispanec, žena v klíčové roli a dokonce tlouštík) - těžko říct, jestli to bylo myšleno vážně nebo se jednalo o režisérský sarkastický pomrk. Jinak překvapenim byl Charlie Hunnam, ten zahrál přechod z mladého drzého a sebejistého mafoše do krále Anglie parádně - zatímco celý film byl za ukázkového drzého frajera, na konci z něj šla sakra autorita.

    • 13.9.2014  13:08

    Ptačí úlet je prvním celovečerním dílkem malého animačního studia a je to vidět - kostrbatý scénář a animace o několik tříd horší než pixarovský průměr. Příběh má celkem zajímavý námět, dva krocani se vydávají časem zpátky do minulosti, aby zabránili tomu, že se z jejich druhu stane tradiční večeře na americký Den díkuvzdání. Pod tímto originálním nápadem je ale ukryt tolikrát provařený příběh outsidera, který je předurčen k velkým věcem a který nakonec ke štěstí dojde. Při sledování filmu se vám proto vybaví jiné snímky - např. na začátku si nelze nevzpomenou na krysáka Remmyho z Rattatouile. Zdejší hlavní hrdina ovšem kromě toho, že je looser toužící po uznání, nemá žádné další dovednosti či zajímavý osobnostní rys, a proto není nějak extra důvod mu fandit. Jeho kámoš Jake je větší sympaťák, nicméně i kouzlo této postavy brzo pomine. Scénáristicky a dramaturgicky je příběh velmi nevyvážený a zbrklý, kdy ke konci máte pocit, že autoři si asi uvařili houbový čaj. Silné momenty snímku nevytváří požadovaný efekt, neboť snaha vyvolat divákovu emoci je velmi prvoplánovitá. Relativně velkou nevýhodou filmu v našich zeměpisných šířkách je jeho teritoriální zaměření, kdy bez znalostí amerických reálií nemá člověk šanci pochytit, o co to vlastně jde. Kdo ví, jak by se Američané tvářili na film, kde proti proudu času plavou kapři Míša a Ríša. Pozitivem je ovšem skutečnost, že vedle Pixaru a Dreamworks jsou tady i ostatní animační studia, která se nebojí pustit na tenký led 3D animáků a přijít s neotřelým nápadem. Jen jej trochu lépe rozvinout.

    • 31.3.2013  21:01

    Předposlední díl potterovské ságy a příprava na velké finále byla sterilní jako operační sál před transplantací srdce. Film byl až příliš komorní - většinou byli v záběru jen Emma, Radcliffe a Grint. A tahle trojka není rozhodně tak herecky vyzrálá, aby takovou situaci utáhla. Scénář jim navíc nedává ani možnost více se rozehrát. Co se týče humoru, tak je to jako obvykle - funless. Přes rádoby vážné vyznění filmu je zde ale pramálo silných scén, resp. jsou tu scény, které mají takový potenciál, ale jsou natočeny civilně a emočně ploše filmem jen nevýrazně prošumí. Snímek navíc postrádá jakýkoli dramatický oblouk, pořád se putuje a v podstatě nic z toho. Pořádná výprava se nekoná, neboť exteréry jsou vyloženě hnusné anebo je obraz přes tmavé filtry tak ponurý, že vytváří pocit nějakého tunelu v Gotham City. Ústřední trojka je otravná - Emma neustále háže nešťastné kukuče a rozumuje jako pětatřicítka, Radcliffe je toporný a Grint dávno ztratil klukovskou jiskru a jenom se filmem povinně plouží. Jejich herecký projev nejednou připomene Stmívání a viteál na řetízku je jedna velká kopie Pána prstenů. Zodpovědnost kladená na mladého Harryho mi však chvílemi příjde až úsměvná, v každé fantasy vede kroky mlaďochů starší mentor a tady nic, mládežníci si poradí sami.

    • 31.3.2013  19:25

    Alfonsa vystřídal Mike Newell a potterovská série upadla opět do apatie. Humor, uvěřitelnost jsou opět pryč a milý Harry a spol. se opět plácají s dětským rozumem v dospěláckých resp. až osudových záležitostech. Radcliffe začal opět polenovatět a Emma s Grintem se omezili jen na naučené a osvědčené kukuče. Samotný film balancuje neuměle na hranici filmu pro děti a odrostlejsí mládežníky, což však není jen Newellova vina. Ono samotná knižní předloha se právě tady definitivně vyřadila z oddělení literatury pro děti a Rowlingová zahájila likvidaci kladných postav. Literatura pro děti může být o tom, že dětství není vždy veselé, ale nepamatuji si, že by některý autor nechal dětského kladného hrdinu odejít za světlem, a to bez nějakého vážného důvodu. Takový Neil Gaiman byl celý špatný z toho, že ve Stardust nechal uhořet jednorožce. Film je proto dost rozpačitý, Newell jako by nevěděl, pro jakou cílovou skupinu jej točí.

    • 31.3.2013  18:59

    Konečně díl, který si pustím klidně i podruhé. Alfonso je borec, Rowlingovou odstřihl v nejvyšší možné míře od scénáře a filmu to jenom prospělo. Konečně aspoň nějaký humor a nějaké emoce. Radcliffe konečně hrál a nepůsobil jako poleno, Emma zklidnila projev a stala se z ní sympatická mladá dívka. Zlepšila se i kamera, kdy detailní záběry podbarvené filtry vystřídala tradiční kamera využívající tyto filtry pouze tam, kde bylo třeba. Casting byl taky mimořádně povedený - taková Emma Thompson byla přesně podle mých představ. Alfonso zkrátka umí natočit film o dětech, které nemají příliš šťastný osud, bez zbytečného patosu či budovatelských keců a přitom tak, že přesně víte, co daná postava cítí. Perfektně to předvedl už v Malé princezně. Jen je škoda, že tohle byl jediný potterovský díl, na kterém se podílel.

    • 31.3.2013  18:33

    Další díl, tentokrát o tajemné komnatě, ve které přebývá bratranec žížaly Jůlie a není radno se s ním střetnout pohledem. Film je opět o trochu víc roztáhlejší a Columbova režie o hodně víc znuděnější. Dětští herci se od prvního dílu příliš ve svém hereckém umění nezlepšili, jen trochu povyrostli. Jejich neumětelství ale vyvážil Kenneth Branagh, který si svoji postavu narcistického Zlatoslava vyloženě užíval, někdy až příliš. Filmařsky však dvojka trpí stejnými neduhy jako jednička - absence humoru a dětského pohledu. Silně pochybuju, že by si britské děti nedělaly legraci z učitelů, neříkaly si přezdívkami a občas jim neujely nervy. Filmu chybí právě ty odlehčující momenty a vedlejší linky, díky nimž by byl uvěřitelnější.

    • 31.3.2013  18:15

    První film o Harry Potterovi natočený podle knihy, která prý opět přivedla děti ke čtení. Nebudu zastírat svůj názor, že úspěch díla paní Rowlingové je postaven na velmi velmi zdařilém PR obsahující i téměř popelkovský příběh o tom, jak chuděrka psala knihu po kavárnách na ubrousky. Ke knize jsem se shodou okolností dostala dříve než vypukl celý mumraj okolo a o její existenci nevěděl v té době asi ani pan Medek, Kniha byla relativně čtivá, ale nezapůsobila na mě příliš pozitivně - děti v ní totiž nejsou dětmi. Ve vztazích, emocích i dialozích chybí takový ten naivní dětský prvek. A takový je i film, který se drží (dle pokynů Rowlingové) až příliš křečovitě předlohy a ani ostřílený Columbus nedokázal vytvořit plnohodnotnou uvěřitelnou pohádkovou fantasy. Sáhodlouhé repliky a detailní nájezdy kamer jsou až otravné a zbytečně film roztahují. Absence humoru a uvěřitelných dialogů ve filmu pro děti také zamrzí. Obsazení hlavní trojky se také příliš nezdařilo - Radcliffe je toporný a repliky odříkává jako básničku od Hrubína a Emma je zas afektovaná. Jediný Grint má jiskru a snaží se. Z celého filmu se mi líbily tak dva záběry, ostatní byla kvalitní ale rutinérská práce.

    • 29.3.2013  20:37
    Gremlins (1984)
    ****

    Moc příjemná hororově laděná pohádka, která patří do vánočního programu hned vedle Popelky. Jen mi vždycky bylo záhadou, proč ji dávají v telce tak pozdě v noci. Nikdy mi totiž nijak strašidelná nepřišla. Spíš jsem si přála mít taky takového malého Gizma. Snímek je typická osmdesátková produkce pro mládežníky, ovšem u nás to byla společně s Critters v raných devadesátých pecka. Dnes už je na Gremlins sice patrný zub času, ale právě díky tomu mají pořád kouzlo poctivých osmdesátkových filmů zobrazujících atmosféru Émeriky přesně tak, jak jsme si ji představovali.

    • 29.3.2013  19:55

    Na Madagascaru mě baví čtyři věci - odborářské opice, tučňáci nemající slitování se seniory, hlášky, které nemají v animáku co dělat a povedený Zimmerův soundtrack. Nejnudnější na celém filmu jsou paradoxně jeho hlavní postavy a jejich dějové linky. Mnohokrát má člověk pocit, že právě příběhy Alexe a jeho bandy jsou jen indiferentním nosičem pro podařené vtípky a hlášky vedlejších postav. Nevím jak tenhle film vnímají děti, ale pochybuju, že poberou ty nejvtipnější scény a přitom ta, kde tučňáci ktadou auto má zatraceně dobrý odpich. More than feeling!

    • 22.3.2013  17:48
    Jak vycvičit draky (TV seriál) (2012)
    ****

    Neskutečně pohodový seriál, který mi zvedne náladu už od úvodních titulků. Guilty pleasure? Možná, ale tahle dračí parta mě dostala už ve filmu a navíc mám na draky zkrátka slabost. A v Dreamworks ji mají asi taky, protože ,,drakovi" věnují kvalitnější péči než kdy věnovali jiným projektům (už vánoční kraťas byl o několik tříd lepší než bratrská Shrekoleda, Panda nebo Madagascar) a tenhle seriál to jenom potvrzuje. Vyžloidní Viking s drakem za sebou s přehledem nechává debilní Tučňáky z Madagascaru i nudnou Kug-fu Pandu. Každý díl má dvacet minut , kde je každá vteřina pečlivě využitá a děj šlape příjemným tempem. Soundtrack není žádný recyklát, hudba je sice vystavěná na té filmové, ale obsahuje spoustu nových povedených nápadů. Fajn je i to, že Škyťáka namluvil opět Jay Baruchel. Animace je sice o poznání horší než ta filmová, ale v rámci produkce Cartoon Network se jedná o špičku. Musím říct, že Cowellová může být spokojená, protože její dílo dovedli v Dreamworks k dokonalosti.

    • 22.3.2013  17:01

    Podle názvu by si mohl člověk myslet, že půjde o životopisný snímek o utajovaném přátelství moderátorských bardů Edy a Leoše. Bohužel tomu tak však není, protože to by mohla být alespoň trochu sranda. Tenhle Mareš a Hrubeš jsou zoufale nevtipní a jestli má být vtipné právě ono zoufalství a loserovství, tak to se panu režisérovi taky nepovedlo. Samotný film je tak nějak o ničem. Na komedii zoufale nevtipné a na drama trapné. Stopáž je neúměrná scénáři, jenom letmo napočítáte nejméně dvanáct scén, které měly opustit střižnu v odpadkovém koši (nejvýraznější zbytečná scéna byla ta, kdy si Krajčův Mareš ošetřuje krvácející nos v koupelně). Navíc se není ani na co dívat - Budař je tradičně za sociální případ a Krajčo má výzor plesnivého knedlíku.

    • 28.2.2013  20:36

    Takové nemastné, neslané a až příliš pozvolné. Nebýt milé Reese a sympaťáka Ruffala, ani bych tenhle film nedokoukala. Nápad s poloduchem mladé doktorky a jejího živého šamstra sice není špatný, ale veškeré nápady a vtípky se docela rychle vyčerpají a potom už se film jen tak tak doplácá do povinného happyendu. Mimochodem takový byt se střešní zahradou bych taky brala.

    • 26.2.2013  21:16
    Partička (TV pořad) (2011)
    *

    Upřímně, radši budu civět na reklamu na XXXLutz než na tenhle rádobyvtipný frc a zcela upřímně nechápu ten kult, co kolem těch čtyř obstarožních páprdů vytvořil. Tahle partička je totiž v porovnání se vzorovou Whose line is it anyway? hooodně slabý odvar s věčně vyřehtaným Danglem, který má pod stolem asi zavedenou infuzi s vodkou, protože jinak si ten jeho smích opravdu nedovedu vysvětlit. Z pánů improvizátorů vyniká pouze Ondřej Sokol, Genzer a Suchánek jsou pořád stejní a pan Chmela by si měl za honorář pořídit deodorant anebo nosit košile, na kterých nejde vidět ta Pangea s Pleistoceánem.

    • 16.2.2013  20:45
    Cestománie (TV seriál) (1999)
    *****

    Unikátní projekt Febia, který divákovi dává možnost poznat cizí země formou zábavných a poučných dokumentů, které natáčí opravdoví cestovatelé a dobrodruzi a ne nějaký napomádovaný pablb s dvacetičlenným štábem za zadkem, resp. za kamerou (zde zdravíme pány Corwina, Gryllse a jim podobné). Co díl, to jedna země (popř. oblast), o které se dozvíme komplexní informace včetně mnoha zajímavostí a postřehů. Díly mají příjemné tempo, přesto se však za půl hodinky o dané zemi dozvíte víc než z hodinových dokumentů plných dlouhých záběrů na kopce s komentářem čteným monotonním hlasem. Tím jsme se dostali ke komentátorům - Miroslavu Vladykovi a Báře Štěpánové. Sice nevím, zda jejich obsazení napadlo přímo Fera Feniče, ale byl to geniální tah. Věčně mutující Vladyka a Bára s vyštěkaným hlasem se skvěle doplňují a jde vidět, že čtení komentářů je fakt baví. Cestománie znatelně utrpěla přechodem na komerční Novu, přesto však pro mě zůstává tím nejinspirativnějším cestopisem a jedním z nejlepších pořadů, co v našich končinách vznikl.

    • 16.2.2013  20:22
    Ulice (TV seriál) (2005)
    odpad!

    Seriál, který už určitě nebaví ani ty, co ho natáčí, a k cestě do práce je motivuje už jenom výplata. Přiznávám, že z Ulice znám jenom fragmenty, když na ni občas omylem přepnu jakmile jde na jiných programech reklama, ale co vidím za těch pár minut mi stačí. Herci jsou znudění, neupravení a monotonním hlasem odříkávají úplně debilní repliky. Na to se zkrátka nejde dívat ani při domácích pracech, protože jinak hrozí televizi nebezpečí úrazu dopadem žehličky nebo vysavače. Takové plýtvání filmovým materiálem a energií se zkrátka nehodí.

    • 16.2.2013  20:04
    Búrlivé víno (TV seriál) (2012)
    ***

    Doktoři a jejich pitomé příhody už netáhnou, takže bylo zapotřebí vymyslet něco z jiného soudku. Jak to ale udělat, aby to sice zase bylo o vztazích (protože to diváky přece baví), ale aby to lidi chytlo. Takže vezmeme něco z německých romantických seriálů (nuž, obsadíme mladé líbivé ksichtíky vedle bardů tv tvorby), pak si něco půjčíme z argentinských telenovel (třeba nablýskané interiéry) a taky přidáme trošku Rosamulde Pilcher (prosluněné vinice, rozmáchlé záběry podbarvené hudbou) a nakonec to všechno okořeníme starou křivdou, která bude tak trochu souviset s komunisty, protože to vždycky zabere. Hlavně tam musí být hodně lásky, nejlíp té zakázané...a doktor. Asi tak nějak se v Bratislavě zamysleli, napsali scénář, obvolali herce a začalo se točit. A výše uvedený recept funguje - líbivé slunné záběry vinic, přepychové vily vinařů, upravení herci a líbivá ústřední dvojice - na denní seriál k žehlení celkem slušné. Scénář je odpovídající žánru, herecké výkony taktéž, kamera standard, střihač místy chybuje a občas se stane, že mu scény na sebe nenavazují, jinak je to v rámci novodobé slovenské seriálové tvorby to lepší, co lze v televizi vidět.

    • 16.2.2013  18:58
    Rebelka (2012)
    ***

    Mám pocit, že tenhle film měl být prapůvodně o něčem úplně jiném. Protože jinak netuším, z jakého důvodu by se tvůrci namáhali děj filmu zasadit do Skotska a proč by tak lpěli na skutečnosti, aby byla Merida skvělá lučištnice. Ale od začátku - úvodní titulky mi kombinací hudby, slova a přeletu nad lesem ihned připomněly konkurenčního Draka, a tak jsem se těšila na film podobného ražení, čemuž přispělo i to, že za vydatného hudebního podmazu vyprávěl Meridin hlásek zapáleně o osudu a o velkém dobrodružství. Po slibném úvodu, který měl atmosféru, následoval průměrný rozjezd, kde se seznamujeme s Meridinou rodinou a jejím údělem stát se manželkou některého ze tří mladých uhrovitých oblud, které se přijely ucházet o její ruku. Merida se pochopitelně bouří, pohádá se s maminou a utíká z hradu, a právě tady mělo začít to velké dobrodružství avizované na začátku. A tak čekáme, kam tajemné bludičky Meridu zavedou. Bohužel to však nebude za dobrodružstvím, ale za psychopatickou babkou, která je šikovná stejně jako Merlin ve Shrekovi Třetím.... Rebelka totiž není dorodružný animák, ale animák o komplikovaném vztahu dospívající dcery a matky, které k sobě postupně hledají cestu. Situace je sice komplikovanější o to, že Meridina mamá není jaksi ve své kůži (což se taky nějak musí řešit), ale jinak je děj dost předvídatelný a místy evokuje disneyovku Medvědí bratři. Takový příběh bylo celkém zbytečné zasazovat do Skotska, mohl se odehrávat kdekoli jinde. Animace je ovšem pixarovsky vymakaná - jenom ty dokonalé Meridiny vlasy jsou pecka. Přešlapem bylo ovšem zbrklé tempo a zpracování filmu, kdy se Pixar přiblížil až příliš klasickým disneyovkám - groteskní babka, hopkající němá trojčata. Co ale zamrzelo nejvíc, byl ten nevyužitý potenciál - sympatická odvážná hrdinka, tajemstvím opředené Skotsko, zapomenuté časy a oni jdou moralizovat se sentimentálním rodinným příběhem. Tak snad příště.

    • 15.2.2013  20:25

    Stopařův průvodce je jedna z mých nejoblíbenějších knih. Je úžasně vtipná a inteligentní a bohužel nezfilmovatelná. Její kouzlo a vtip totiž nespočívá ani tak v příběhu, jako spíš ve způsobu jakým ten příběh Adams vypráví. Přesto i on si přál, aby byl Stopař zfilmován a docela určitě by tenhle film vypadal jinak, kdyby měl šanci podílet se na něm více. Takhle se do filmu přenesla z jeho knihy ,,jenom" ta příjemná pohodová atmosféra, i když se scénáristé snažili a ještě společně s Adamsem přinesli do filmu i několik dalších nápadů a postav. Casting se také povedl - všechny postavy jsem si víceméně tak představovala, Ford je sice oproti předloze tak trochu černoch, ale zase má ten správný ,,mám to v paži" výraz. Co však nechápu je ta místy skromná výprava, která u takového filmu zamrzí. Je sice zřejmé. která část filmu spolkla nejvíce peněz, ale přesto mám pocit, že dost se jich ztratilo někam na vzdálenou planetu, kam mizí ztracené propisky. Možná ale kdyby z téhle knížky udělali blockbuster, zmizela by ta pohodovost a atmosféra britské nízkorozpočtovky, což by bylo snad ještě horší. Kniha není pro každého a stejně je to i s filmem - je spíše pro fanoušky - trhlý, vtipný, nápaditý a hlavně good feeling. Základní otázku života, vesmíru a vůbec se z něj sice nedozvíte, ale odpověď na ni určitě ano.

    • 15.2.2013  16:56

    Na přelomu 90tých let nebyl větší borec než Tomáš Cruise, který se proháněl ve stíhačce v pomalu kultovním blockbusteru Top Gun. Tomův právě vyrovnaný chrup se bělostně lesknul z plagátů do dálky lákajíc mladé americké jinochy do armády a pan producent Bruckheimer si jenom mnul spokojeně ruce, jak se mu zadařilo. Bylo zapotřebí tu bandu trochu zchladit Žhavými výstřely. I přes švihlý název se jedná o geniální parodii bez hluchého místa, která je vtipná od úvodních nabušených titulků až po ty závěrečné, do nichž jsou tu a tam vsunuté vtípky a blbinky. Perfektní hlášky a vtípky vymyšlené do detailu (bitevník s ubervlasteneckým jménem U.S.S. Essess mě vždycky dostane) a na parodii přepychová výprava ze zamýšlené jednorázovky udělaly film, který obstojí i bez znalosti předlohy. A zatímco na Top Gun už lidi pomalu zapomínají, Žhavé výstřely jsou pořád v kurzu. Jednak je to tím, že po shlédnutí Výstřelů se už na agitní Top Gun nebudete dívat vážně a jednak Měkká Tlapička je prostě lepší než Maverick.

    • 14.2.2013  21:24
    Scrubs: Doktůrci (TV seriál) (2001)
    **

    No nevím, když jsem se na tuhle partu dívala před lety na ORF, přišla mi neskutečně vtipná a neotřelá. Současně jsem nemohla pochopit, proč takový super seriál nekoupí některá z našich televizních stanic. Nuž po deseti letech (či po kolika?) se stalo, ale už to není ono. Za ty léta se žánr sitcomu a humoru v něm posunul a najednou mi tahle parta felčarů přijde celkem nudná a přehrávající. Situace, kdy seriál vzhledem ke svému zaměření balancoval na hranici vážnosti a komedie, mi dnes přijdou absurdní a bez jakékoli emoční hloubky, jakou umí navodit např. v HIMYM. V době svého vzniku to byla špička, ale sitcom je zboží značně spotřební, právě protože reaguje na podněty, které jsou zrovna aktuální, takže je jasné, že dnes se na tuhle dramataškařici budu dívat jinak. Čest Přátelům a Step by step - ty příliš nestárnou.

    • 14.2.2013  21:05

    Snímek v podstatě vypráví o tom, že všechno, co člověk dosáhne a na čem léta pracoval, může být během zlomku sekundy pryč. Maggie je dívka, která má ve všem smůlu (je chudobná a její rodina stojí za pendrek), přesto se rozhodne bojovat a jít si svéhlavě za svým snem. Po hodinách makání přichází odměna a Maggie se začne konečně dařit, jenže zase se všechno pokazí a tentokrát definitivně. Maggie se snaží být silná, ale už sama cítí, že je v situaci, kdy pro ni existuje jenom jedno řešení. Clint si pro vyprávění vybral velmi silný příběh a na malém prostoru rozjel vyprávění o dívce, jejíž úděl byl neustále vést značně nerovný boj s těžkým osudem a přestože byla silná, neměla šanci. O tom, kdy a jak tenhle zápas skončí, ale rozhodla ona sama. Castigová výhra - Hilary Swank tady předvedla svůj životní výkon a propůjčila Maggie svůj drsný zarputilý kukuč. Pochvalu zaslouží i kamera, která chytře zachytila malý prostor tělocvičny i ringu a poradila si i se samotnými zápasy. Jeden z filmů, který si sice nebudete pouštět často, ale který si zaručeně zapamatujete.

    • 14.2.2013  20:17

    Krutý útok na nablýskané baleťáky na ledě, který po slibném rozjezdu ztrácí postupně dech. Nicméně jde o parodii na filmy o krasobruslení a na krasobruslení samo, takže nelze čekat nějaký propracovaný příběh a upřímně jde v podstatě o podobnou skicu jakou známe z Vybíjené či Zoolandera. Takže pokud vám nic neříkal Derek, sotva si oblíbíte Chazze a Jimmyho, protože v debilitě si ti všichni směle můžou konkurovat. Samotný film je přehlídkou narážek a vtípků na všechny možné krasobruslařské klišé - přecitlivělost, emoce, tvrdá dřina ukrytá za třpytkami, drezúrování dětí, konkurence mezi soutěžícími, posedlost vzhledem a čistotou, atd. Není to žádný majstrštyk, ale v rámci žánru se jedná o jeden z těch lepších snímků. Mohl to být ale velký průšvih, nebýt Jona Hedera a Willa Ferella, kteří šli do svých rolí naplno a svým postavám toho dali víc, než scénáristi vymysleli. Navíc krasobruslařská vystoupení mají švih a vtip. No a železný lotos by bylo fajn vidět na olympiádě - ideálně v podání Ženi Pljuščenka a Aljoši Jagudina.

    • 5.11.2012  19:37

    Spíše podprůměrná sandlerovka nesoucí morální poselství, že se má člověk věnovat svým blízkým a že má život prožít naplno a užívat si každou chvilku. Nejsem si ovšem jistá, jestli žánr komedie (navíc sandlerovka) je dobrým nosičem takového poselství. Film ubíhá od typicky sandlerovského humoru k vážným tématům a naopak, až člověk pomalu neví, jestli je Michael v podání Sandlera k smíchu nebo k politování. Konec je navíc dost předvídatelný - očekávaná Michaelova katarze dopadne přesně podle předpokladu a to co přijde po ní jakbysmet (filmy s Adamem Sandlerem přece musí skončit vždycky šťastně). Námět byl zajímavý, ale zpracování holt mírně selhalo.

    • 5.11.2012  19:13
    Fixlování (1997)
    ****

    Sympatická nízkorozpočtová britská komedie z dob, kdy Kate Beckinsale znala Pearl Harbor jenom z dějepisu. Tehdy byla sestříhaná na kluka a mile naivně doplňovala frajera Dana Futtermana a mírně přibržděného Stuarta Towsenda v příjemném snímku o dvou malých podvodnících a jedné širokosrdcé medičce. Georgie sice zpočátku netuší, co jsou její ,,zaměstnavatelé" zač a jejich činnost vnímá jako charitu, avšak brzy přijde na to, čím se kluci živí. Nutno ovšem dodat, že způsoby jakými Jez a Dylan oškubávají důvěřivé spoluobčany jsou originální (ano i poučné:-)) ale žádný nápad těch dvou se nevyrovná finální lsti Georgie. Film jsem viděla už hodně dávno, ale bezva obývák v plynojemu, způsob jak snížit účet za telefon či jak se zadarmo dostat do divadla nejde zapomenout. Samostatnou kapitolou je vykoupení z věznice za pomoci dědka Leslieho.

    • 1.9.2012  22:06

    Jeden z nejlepších Boylových filmů, který popisuje příběh o tom, jak indický Honza Jamal hádal až vyhádal princeznu Latiku a království v podobě 20 milionů rupií k tomu. K vyprávění příběhu je chytře využitá soutěž Chcete být milionářem, kde se v horkém křesle ocitne vyjukaný mlaďoch Jamal, a protože je jaksi moc chytrý, tak si ho podá policie, která z něho vytáhne jeho životní příběh i to, jak je možné, že zná na všechny otázky správnou odpověď. Film je sice inspirovaný knihou Vikase Swarupa, ale jen velmi velmi volně. Boyle od začátku totiž dobře věděl, co chce natočit za film a jak si chce diváky směrovat. Záměrně ukazuje putování sirotků Malikových jako velké dobrodružství a bžundu, současně se však nebojí ukázat i syrovější záběry, ve kterých se ovšem nepitvá a vzápětí je zmírňuje akčními sekvencemi. Podařený byl i nápad střídat scény ze studia se scénami ze života a na konci tyhle linie protnout. Boyle není vizuální režisér, ale tady mu není v podstatě co vytknout, natočil Indii tak, jako kdyby točil cokoli jiného - minimalizoval počet přikrášlených panoramatických záběrů či samoúčelných líbivých scén. Co se týče castingu, tak tady měl někdo mimořádně šťastnou ruku jak při výběru dětských herců, tak i při výběru dospělého představitele Jamala - Dev Patel není prvoplánovitý krasavec, ale je sympaťák a Latiku mu přejete a Freida ,,Latika" Pinto je určitě ta nejhezčí indická herečka. Soundtrack je rovněž celkem povedený - obzvlášť skladba Millionaire, která sedí dokonale na scénu. Konec filmu je předvídatelný, ale přesto závěrečná scéna překvapí s trochou toho bollywoodu. Jinak označování tohohle snímku jako ,,good feeling", je velký omyl. Film pouze působí jako ,,good feeling", ale pod načančanou výpravou a usmátými tvářemi dětí vyjede napovrch děsivý příběh o dětech, které mají jiné problémy než to, že zrovna nemají novou MP3. Film ale nemá snahu tohle nějak řešit, zkrátka jenom vypráví příběh jednoho klučiny, který věří na osud.

    • 1.9.2012  20:30

    Docela nezáživný film z prostředí hypermarketu, který je na komedii málo vtipný a na romanci zase málo romantický. Celou stopáž se tak nějak plácá v podprůměrných vodách obou žánrů až se dostane k předvídatelnému konci. Prostředí hypermarketu je tradičně plné více či méně divných týpků, zkrachovalých existencí, přistěhovalců, atd., kteří tvoří jakési vnitropodnikové kasty, které se vzájemně nesnáší a dělají si naschvály. Mezi tím vším poletuje Jessica Simpson, o kterou svedou lítý boj na pokladnách flákač Zack a snaživka Vince.

    • 1.9.2012  18:54
    Dobrá čtvrť (TV seriál) (2005)
    *

    Otravnější seriál o maturantech aby pohledal. Kam zmizel humor, hlášky, mladistvé nadšení, energie. Člověk by řekl, že autorka zřejmě psala scénář po té, co jí vyškubli zub. Zuzana v podání Anny Kulované je navíc docela nesympatická a celá její třída jakbysmet. Všichni se seriálem tak nějak plazí bez jakékoli jiskry. Tenhle seriál je tak akorát dobrý, když si chcete navodit blbou náladu.

    • 1.9.2012  18:41
    Hraběnky (TV seriál) (2007)
    *

    Proč pořád našinci točí tyhle seriály ze života pro malé české lidičky sedící ve svých obýváčcích? V seriálu se skoro vůbec nic neděje, jen se žvaní a uměle natahuje. Kdyby to byl film nebo minisérie tak budiž, ale sedmnáct dílů je na takový námět fakt moc.

    • 1.9.2012  18:22

    Černá labuť je v podstatě film, kde se toho až tak moc neděje. Žádné pořádné ukázky ze zkoušek, žádný pořádný jevištní balet a z osobního života Niny poznáme akorát její mírně depostickou mamá, Nininy nenechavé pracky a obrovský chaoz, který má ta ubohá holka v hlavě. Na začátku je Nina mladá baletka, která nic jiného neumí než tancovat, a proto tím směrem směřuje veškerou energii a naději a maká tak, že dostane hlavní roli v Labutím jezeře. Ačkoli se jí v práci daří, stejně ji život moc neuspokojuje, nedokáže z něj uniknout a ani neví kam. Když se najednou objeví jiná baletka, která by jí mohla vzít i ten tanec, začne Nině notně šibat. Zpanikaří a začne dělat excesy. Zůstává perfekcionistkou, ale zároveň nedokáže odolat ,,temné straně". Zůstane tak někde mezi dvěma světy, což může vést pouze k jedinému konci. Z filmu je vidět, že Aronofsky jej točil vyloženě za účelem sběru cen - kdo by odolal trpící křehké dívčině s očima plaché laně? Snímek je proto pečlivě vedený tak, aby vyvolával pocit, že vidíte kvalitní dílo. Aronovský se zálibou nechává postavy na plátně trpět a neštítí se ani samoúčelných scén. Film je ale přes to všechno tak nějak prázdný - Nina s ničím zas tak závažným nebojuje, jen je prostě nešťastná. Proto na mě nezapůsobil film tak silně jako třeba takový Billy Elliot. Už se ale těším, až přijde někdo, kdo o baletu natočí konečně něco pozitivního a veselého.

    • 30.8.2012  20:38
    Misfits: Zmetci (TV seriál) (2009)
    *

    Mám velmi rádá britskou produkci, líbí se mi britský humor, ale tihle Zmetci mě jaksi neberou. Nelíbí se mi hrubá civilní kamera, nelíbí se mi herci, nelíbí se mi prostředí VéPéPéček a scénář chvílemi kulhá jako Žofré. Upřímně mi vadí i ,,slušná" mluva hlavních hrdinů, protože tahle zbytečná vulgarita mi zkrátka přijde jako blbý a laciný trik k upoutání pozornosti mládežníků. Je možné, že je třeba dát téhle partičce více epizod, aby si člověk zvykl na netypické pojetí seriálu o ,,hrdinech", ale kolik, aby to nebyla ztráta času? Pokud budu chtít vidět VéPéPéčka v akci, tak mi stačí podívat se na ty reálné, co běhají po našem městě, protože ti umějí dělat občas taky pěkné kousky - zašijou se na půl dne do hospody, takže jsou neviditelní, blbě natočí radniční hodiny, takže umí manipulovat i s časem a občas jde za nimi vidět i kus práce. Jo, a nejsou tak sprostí.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace