AndreyCSFD

AndreyCSFD

Česko
Andrea

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 20.5.2017  09:36

    Temný fantasy nářez, po kterém se budu pavilonu slonů ještě dlouho vyhýbat. Ale od začátku - po brutus úvodu, kde si nešlo nevzpomenout na LOTRa, následoval originálně řemeslně provedený příběh Artušova dětství a dospívání, na jehož konci je chlápek se sympatickým kukučem ne nepodobný toho času Bradu Pittovi, který odmítá (překvapivě, haha) osud , k němuž byl předurčen. Příběh není vyprávěný klasicky lineárně - je plný kudrlinek v podobě flashbacků, střihů, které příběh zrychlují, což na některých místech ovšem zamrzí. Umělecký dojem tyhle věci ale plní dobře. CGI je slabší než je dnešní špička, výprava mohla být lepší - občas jsem čekala, že za umělou kulisou projde rekvizitář, humor potěšil, obsazení pobavilo (tak gendrově a rasově vyváženou fantasy jsem ještě neviděla - asiat, černoch, hispanec, žena v klíčové roli a dokonce tlouštík) - těžko říct, jestli to bylo myšleno vážně nebo se jednalo o režisérský sarkastický pomrk. Jinak překvapenim byl Charlie Hunnam, ten zahrál přechod z mladého drzého a sebejistého mafoše do krále Anglie parádně - zatímco celý film byl za ukázkového drzého frajera, na konci z něj šla sakra autorita.

    • 13.9.2014  13:08

    Ptačí úlet je prvním celovečerním dílkem malého animačního studia a je to vidět - kostrbatý scénář a animace o několik tříd horší než pixarovský průměr. Příběh má celkem zajímavý námět, dva krocani se vydávají časem zpátky do minulosti, aby zabránili tomu, že se z jejich druhu stane tradiční večeře na americký Den díkuvzdání. Pod tímto originálním nápadem je ale ukryt tolikrát provařený příběh outsidera, který je předurčen k velkým věcem a který nakonec ke štěstí dojde. Při sledování filmu se vám proto vybaví jiné snímky - např. na začátku si nelze nevzpomenou na krysáka Remmyho z Rattatouile. Zdejší hlavní hrdina ovšem kromě toho, že je looser toužící po uznání, nemá žádné další dovednosti či zajímavý osobnostní rys, a proto není nějak extra důvod mu fandit. Jeho kámoš Jake je větší sympaťák, nicméně i kouzlo této postavy brzo pomine. Scénáristicky a dramaturgicky je příběh velmi nevyvážený a zbrklý, kdy ke konci máte pocit, že autoři si asi uvařili houbový čaj. Silné momenty snímku nevytváří požadovaný efekt, neboť snaha vyvolat divákovu emoci je velmi prvoplánovitá. Relativně velkou nevýhodou filmu v našich zeměpisných šířkách je jeho teritoriální zaměření, kdy bez znalostí amerických reálií nemá člověk šanci pochytit, o co to vlastně jde. Kdo ví, jak by se Američané tvářili na film, kde proti proudu času plavou kapři Míša a Ríša. Pozitivem je ovšem skutečnost, že vedle Pixaru a Dreamworks jsou tady i ostatní animační studia, která se nebojí pustit na tenký led 3D animáků a přijít s neotřelým nápadem. Jen jej trochu lépe rozvinout.

    • 16.2.2013  20:04
    Búrlivé víno (TV seriál) (2012)
    ***

    Doktoři a jejich pitomé příhody už netáhnou, takže bylo zapotřebí vymyslet něco z jiného soudku. Jak to ale udělat, aby to sice zase bylo o vztazích (protože to diváky přece baví), ale aby to lidi chytlo. Takže vezmeme něco z německých romantických seriálů (nuž, obsadíme mladé líbivé ksichtíky vedle bardů tv tvorby), pak si něco půjčíme z argentinských telenovel (třeba nablýskané interiéry) a taky přidáme trošku Rosamulde Pilcher (prosluněné vinice, rozmáchlé záběry podbarvené hudbou) a nakonec to všechno okořeníme starou křivdou, která bude tak trochu souviset s komunisty, protože to vždycky zabere. Hlavně tam musí být hodně lásky, nejlíp té zakázané...a doktor. Asi tak nějak se v Bratislavě zamysleli, napsali scénář, obvolali herce a začalo se točit. A výše uvedený recept funguje - líbivé slunné záběry vinic, přepychové vily vinařů, upravení herci a líbivá ústřední dvojice - na denní seriál k žehlení celkem slušné. Scénář je odpovídající žánru, herecké výkony taktéž, kamera standard, střihač místy chybuje a občas se stane, že mu scény na sebe nenavazují, jinak je to v rámci novodobé slovenské seriálové tvorby to lepší, co lze v televizi vidět.

    • 22.3.2013  17:48
    Jak vycvičit draky (TV seriál) (2012)
    ****

    Neskutečně pohodový seriál, který mi zvedne náladu už od úvodních titulků. Guilty pleasure? Možná, ale tahle dračí parta mě dostala už ve filmu a navíc mám na draky zkrátka slabost. A v Dreamworks ji mají asi taky, protože ,,drakovi" věnují kvalitnější péči než kdy věnovali jiným projektům (už vánoční kraťas byl o několik tříd lepší než bratrská Shrekoleda, Panda nebo Madagascar) a tenhle seriál to jenom potvrzuje. Vyžloidní Viking s drakem za sebou s přehledem nechává debilní Tučňáky z Madagascaru i nudnou Kug-fu Pandu. Každý díl má dvacet minut , kde je každá vteřina pečlivě využitá a děj šlape příjemným tempem. Soundtrack není žádný recyklát, hudba je sice vystavěná na té filmové, ale obsahuje spoustu nových povedených nápadů. Fajn je i to, že Škyťáka namluvil opět Jay Baruchel. Animace je sice o poznání horší než ta filmová, ale v rámci produkce Cartoon Network se jedná o špičku. Musím říct, že Cowellová může být spokojená, protože její dílo dovedli v Dreamworks k dokonalosti.

    • 16.2.2013  18:58
    Rebelka (2012)
    ***

    Mám pocit, že tenhle film měl být prapůvodně o něčem úplně jiném. Protože jinak netuším, z jakého důvodu by se tvůrci namáhali děj filmu zasadit do Skotska a proč by tak lpěli na skutečnosti, aby byla Merida skvělá lučištnice. Ale od začátku - úvodní titulky mi kombinací hudby, slova a přeletu nad lesem ihned připomněly konkurenčního Draka, a tak jsem se těšila na film podobného ražení, čemuž přispělo i to, že za vydatného hudebního podmazu vyprávěl Meridin hlásek zapáleně o osudu a o velkém dobrodružství. Po slibném úvodu, který měl atmosféru, následoval průměrný rozjezd, kde se seznamujeme s Meridinou rodinou a jejím údělem stát se manželkou některého ze tří mladých uhrovitých oblud, které se přijely ucházet o její ruku. Merida se pochopitelně bouří, pohádá se s maminou a utíká z hradu, a právě tady mělo začít to velké dobrodružství avizované na začátku. A tak čekáme, kam tajemné bludičky Meridu zavedou. Bohužel to však nebude za dobrodružstvím, ale za psychopatickou babkou, která je šikovná stejně jako Merlin ve Shrekovi Třetím.... Rebelka totiž není dorodružný animák, ale animák o komplikovaném vztahu dospívající dcery a matky, které k sobě postupně hledají cestu. Situace je sice komplikovanější o to, že Meridina mamá není jaksi ve své kůži (což se taky nějak musí řešit), ale jinak je děj dost předvídatelný a místy evokuje disneyovku Medvědí bratři. Takový příběh bylo celkém zbytečné zasazovat do Skotska, mohl se odehrávat kdekoli jinde. Animace je ovšem pixarovsky vymakaná - jenom ty dokonalé Meridiny vlasy jsou pecka. Přešlapem bylo ovšem zbrklé tempo a zpracování filmu, kdy se Pixar přiblížil až příliš klasickým disneyovkám - groteskní babka, hopkající němá trojčata. Co ale zamrzelo nejvíc, byl ten nevyužitý potenciál - sympatická odvážná hrdinka, tajemstvím opředené Skotsko, zapomenuté časy a oni jdou moralizovat se sentimentálním rodinným příběhem. Tak snad příště.

    • 25.7.2012  20:12

    Neotřelá romantická komedie o sympatické Ally, která jednoho dne zjistí, že jaksi spadá do kategorie těch promiskuitních a rozhodne se, že tomu učiní přítrž - dvacátý chlap, se kterým se vyspí, bude její manžel. A jelikož onu dvacítku vzápětí zažije s prasáckým exšéfem, který absolutně nepadá do úvahy, musí hledat ve známých vodách. Udělá si seznam svých bývalých, začne je postupně vyhledávat a zjišťovat, který by se hodil ke společnému životu. S vyhledáváním potenciálních ženichů jí pomáhá soused Colin, který je také promiskuitní, ale narozdíl od Ally mu to žádné vrásky nedělá. Za svoji službičku chce, aby mu Ally pomáhala s ukrýváním před dívkami, které svedl. Ačkoli se jedná o klasickou romantickou komedii, která se pevně drží zažitého rámce, sem tam se podařilo vykřesat originální nápad - např. scéna svlékacího basketu je prostě dokonalá. Nicméně hlavním důvodem, proč film tak svižně odsýpá a nenudí je milá Anna Faris a frajer Chris Evans. Ve společných scénách je sice značně vidět, že Chris Evans je přece jenom herecky někde jinde než Anna, přesto se dokázal s Annou sladit a výrazně ji nepřehrává. Klišovitý scénář je značně kolísavé kvality a s přisprostlými dialogy a scénami je poplatný dnešní době, nicméně tvůrci ví, že právě díky ústřední dvojce si to můžou dovolit.

    • 25.4.2011  13:02
    Česko Slovenská SuperStar (TV pořad) (2011)
    **

    Tahle show je pro televizi nejsnazší způsob jak naplnit program a zároven vydělat nejaké penízky. Show, která vyprodukuje několik instant star, o kterých za pár let neuslyšíme. Současně je to však jeden z mála pořadů narozdíl od jiných reality show, kde soutěžící ukazují, že něco umí. A odpustíme-li si ten balast okolo soutěže, zbude nám přehlídka mladých zpěváků, z nichž někteří opravdu umí. Leoš je již tradiční moderátor, který svoji práci odvádí standardně bez větších zaškobrtnutí. Je empatický a k soutěžícím se neváhá snížit. Tina je nesmírně milá a hravě svým charismatem přepálí chladnou Adelu, jejíž svérázný humor točící se kolem jejích nedokonalostí opravdu nemusím. S Marešem tvoří sympatickou dvojku odpovídající rámci pořadu. Hodnotím zde pouze finálová kola, všechno předtím by totiž šlo nemilosrdně do odpadu.

    • 25.4.2011  12:38
    Máš minutu! (TV pořad) (2011)
    *

    Soutěž, která svým formátem brzy nudí. Takový hopsací milionář. Moderátorské duo je i po dlouhých letech spolupůsobení nesehrané a nesympatické. Oba jsou už na vtípky staří a pohled na ně není taky zrovna příjemný. Chybí jim moderátorský um, empatie a přátelskost k soutěžícím. Jediné, co mě dostalo byl fakt, že studio a hlášení úkolů je inspirováno TRONem (za to ta hvězdička).

    • 26.2.2013  21:16
    Partička (TV pořad) (2011)
    *

    Upřímně, radši budu civět na reklamu na XXXLutz než na tenhle rádobyvtipný frc a zcela upřímně nechápu ten kult, co kolem těch čtyř obstarožních páprdů vytvořil. Tahle partička je totiž v porovnání se vzorovou Whose line is it anyway? hooodně slabý odvar s věčně vyřehtaným Danglem, který má pod stolem asi zavedenou infuzi s vodkou, protože jinak si ten jeho smích opravdu nedovedu vysvětlit. Z pánů improvizátorů vyniká pouze Ondřej Sokol, Genzer a Suchánek jsou pořád stejní a pan Chmela by si měl za honorář pořídit deodorant anebo nosit košile, na kterých nejde vidět ta Pangea s Pleistoceánem.

    • 27.1.2012  23:54

    Na další pokračování Pirátů jsem se hodně těšila. Příběh vypadal zajímavě a Roba Marshalla jsem vnímala jako zpestření na režisérské židli. Nicméně už začátek čtvrtého dílu mi napověděl, že Rob příliš štastnou volbou nebyl. Prosluněný Karibik nahradil zabláceným Londýnem, po kterém nechal běhat Jacka Sparrowa tak, že jsem měla chvílemi pocit, že sleduju Sherlocka Holmese s Johnym Deppem. Situace se trochu zlepšila s příchodem Geoffreyho Rushe a v následujících minutách to byl právě on, kdo obstarával veškerou zábavu. Svoji postavu Barbossy vypiloval k dokonalosti a zatímco Deppův Jack je už na úrovni karikatury, Rush se celou dobu baví a krade si film pro sebe. Nováček Penelope Cruz má se svojí postavou ten problém, že ji chybí blockbusterová jiskra a na to, aby to uhrála na roztomilost je už stará. Co se týče kněze, tak je pro mě jeho přítomnost záhadou - pseufilosofické tlachy a nehezký ksichtík nejsou zrovna atributy do blockbusteru. Navíc jeho romantická linka s mořskou pannou byla tak násilně vykonstruovaná, jenom aby tam nějaká ta romantika byla. Samotný scénář nebyl blbý, ale tatam byla rozmáchlá výprava předchozích dílů, což vrhlo na celý film jakýsi stín nižší kvality. Jediná efektní scéna byl útok mořských panen, kde jste si vzpomněli i na to, že se jedná o 3D - jinak se, kromě pár mečíků a jednoho pařátku, jednalo o klasické 2D s color boosterem . Přes tyhle všechny nedostatky se ale pořád jedná o celkem kvalitní odpočinkový film, který neurazí, znova si jej však pustí málokdo - to radši po desáté (asi) nedostižnou Černou Perlu.

    • 27.1.2012  23:17

    Všichni jsme se těšili, že zase uvidíme RDJ a Juda hrát si na detektivy v moderním svérázném pojetí Guye Richieho a ono nic. Anebo to bylo moderní a svérázné až moc, že to zavánělo improvizací na place. Každopádně se Richie soustředil až příliš na vizualitu, blbinky mezi klukama a na takovou ,,nepodstatnou věc" jako scénář zapomněl, což při áčkové herecké skvadře a výši rozpočtu opravdu zamrzí. Takhle jenom režie hází na plátno zdánlivě nesourodé scény zabalené ve stylizovaném obalu, které ale dohromady jako celek zkrátka nefungují. Příběh je překombinovaný, nové postavy nevýrazné (Cikánka) a samotný Moriarty má charisma asi jako dědek z monopolů. Krokem vedle bylo i odstranění Irene, zmizela tak odlehčující romantická linka. Výprava snímku tentokrát nebyla tak vymazlená jako u prvního dílu, humoru ubylo a ani vyústění příběhu nedosahovalo kvalit jedničky. Tenhle film do puntíku naplnil sequelové pravidlo, že čím víc akce a peněz, tím méně kvality.

    • 27.1.2012  22:53

    Další adaptace mušketýrů dopadla asi jako MyLady po plavném skoku ze vzducholodě - nic moc. Začátek přitom nebyl tak špatný - od úvodních titulků sice bylo jasné, že o vážně míněnou adaptaci knihy nepůjde, ale taky nikdo nečekal, co za majstrštyk se z toho nakonec vyklube. Opomenu-li bullet time kreace Milly, tak onen průšvihový zlom nastal v okamžiku, kdy se děj otočil na D´Artagnana, tady se začal sypat scénář i veškerá dramaturgie a každou scénou to bylo o něco horší a trapnější. Samotní mušketýři byli navíc jako titulní postavy nevýrazné a vyloženě špatně napsané a co víc, jejich představitelé se ani nesnažili na tom něco změnit, Bloom si aspon vyloženě dělal legraci. Jediný, kdo si nemůže stěžovat, je Milla, ne že by byla tak dobrá herečka, ale scénář byl k její MyLady o poznání přívětivější než k ostatním - důležitějším postavám. Rozumím tomu, že Anderson chce dělat svojí manželce radost, ale bylo to už příliš. Výprava, která bývá u historických snímků na vysoké úrovni, tady nestála za nic a ani diskutované vzducholodě nepřinesly kýžený efekt. Akce byla zmatečná a nějaká romantika se taky nekonala Jediné, co stálo za to byl závěrečný song pod titulkami, který tuhle nechtěnou taškařici alespon trochu závěrem pozvedl.

    • 5.9.2011  18:48

    Vtipně pojaté moudro, že hodné holky se sice dostanou do nebe, ale ty špatné mají dveře otevřené všude. Scénář a režie tohoto filmu patří v rámci žánru k tomu lepšímu. Děj svižně odsýpá a i přesto, že od začátku tušíte s kým Elizabeth nakonec skončí, sledovat její profesní eskapády se vyplatí. Pro Cameron Diaz je tenhle film pomalu už labutí písní odkvétající krasavice, která si je tohoto faktu dobře vědoma, a proto jí postava Elizabeth tak sedne. Dovolí jí totiž uplatnit jak zralost při pronášení mouder, tak i stále dokonalou postavu např. při scéně v automyčce. Ve vedlejších rolích potěší přitroublý Justin Timberlake a mírně neotesaný Jason Segel.

    • 1.9.2012  18:22

    Černá labuť je v podstatě film, kde se toho až tak moc neděje. Žádné pořádné ukázky ze zkoušek, žádný pořádný jevištní balet a z osobního života Niny poznáme akorát její mírně depostickou mamá, Nininy nenechavé pracky a obrovský chaoz, který má ta ubohá holka v hlavě. Na začátku je Nina mladá baletka, která nic jiného neumí než tancovat, a proto tím směrem směřuje veškerou energii a naději a maká tak, že dostane hlavní roli v Labutím jezeře. Ačkoli se jí v práci daří, stejně ji život moc neuspokojuje, nedokáže z něj uniknout a ani neví kam. Když se najednou objeví jiná baletka, která by jí mohla vzít i ten tanec, začne Nině notně šibat. Zpanikaří a začne dělat excesy. Zůstává perfekcionistkou, ale zároveň nedokáže odolat ,,temné straně". Zůstane tak někde mezi dvěma světy, což může vést pouze k jedinému konci. Z filmu je vidět, že Aronofsky jej točil vyloženě za účelem sběru cen - kdo by odolal trpící křehké dívčině s očima plaché laně? Snímek je proto pečlivě vedený tak, aby vyvolával pocit, že vidíte kvalitní dílo. Aronovský se zálibou nechává postavy na plátně trpět a neštítí se ani samoúčelných scén. Film je ale přes to všechno tak nějak prázdný - Nina s ničím zas tak závažným nebojuje, jen je prostě nešťastná. Proto na mě nezapůsobil film tak silně jako třeba takový Billy Elliot. Už se ale těším, až přijde někdo, kdo o baletu natočí konečně něco pozitivního a veselého.

    • 31.3.2013  21:01

    Předposlední díl potterovské ságy a příprava na velké finále byla sterilní jako operační sál před transplantací srdce. Film byl až příliš komorní - většinou byli v záběru jen Emma, Radcliffe a Grint. A tahle trojka není rozhodně tak herecky vyzrálá, aby takovou situaci utáhla. Scénář jim navíc nedává ani možnost více se rozehrát. Co se týče humoru, tak je to jako obvykle - funless. Přes rádoby vážné vyznění filmu je zde ale pramálo silných scén, resp. jsou tu scény, které mají takový potenciál, ale jsou natočeny civilně a emočně ploše filmem jen nevýrazně prošumí. Snímek navíc postrádá jakýkoli dramatický oblouk, pořád se putuje a v podstatě nic z toho. Pořádná výprava se nekoná, neboť exteréry jsou vyloženě hnusné anebo je obraz přes tmavé filtry tak ponurý, že vytváří pocit nějakého tunelu v Gotham City. Ústřední trojka je otravná - Emma neustále háže nešťastné kukuče a rozumuje jako pětatřicítka, Radcliffe je toporný a Grint dávno ztratil klukovskou jiskru a jenom se filmem povinně plouží. Jejich herecký projev nejednou připomene Stmívání a viteál na řetízku je jedna velká kopie Pána prstenů. Zodpovědnost kladená na mladého Harryho mi však chvílemi příjde až úsměvná, v každé fantasy vede kroky mlaďochů starší mentor a tady nic, mládežníci si poradí sami.

    • 2.3.2011  21:39

    Po dlouhé době animák, který není nacpaný popkulturními odkazy a hláškujícími zvířátky či přehnaným moralizováním. Příjemným osvěžením je i animace, která není tak přehnaně líbivá a naleštěná jako u Pixaru. Příběh je prostý, ale díky chytře napsanému scénáři nenudí ani minutu. A navíc pasáž, kdy Škyták sveze Astrid poprvé na drakovi za doprovodu hudby Johna Powella je milionkrát dokonalejší než obdobná scéna letohrátek z Pearl Harboru, kde spolu skotačili Josh Harnett s Kate Beckinsale, a to je Bay zatraceně dobrý vizuální režisér.

    • 31.3.2011  18:08

    Film se slibným námětem, který mohl být lepší. Režisér představí Colina Farrella jako gangstera, který právě opustil basu, a tím veškerý úvod do děje končí. Farrellův Mitch má respekt jako Mitch z Baywatchu, jenom u toho Farrellova nevíme a ani nezjistíme proč. Postavy jsou zběžně načrtnuty a režisér prostě nevysvětluje - nevíme proč Mitch kamarádí se slepým bezdomovcem, co přesně ho táhne k Charlottě, kdo je Charlottin věčně zhulený kámoš a co ten tlustý fotograf, se kterým režisér jakoby něco plánoval a ono nic. A kdyby Mitche nehrál drson Colin Farrell, tak v podstatě nevíte, proč Mitchovi fandit nebo ho odsuzovat. Jako kdyby se režisér v dané stopáži neuměl vyjádřit a potřeboval ještě jeden film, nebo že by to byl záměr? Paradoxně se nejvíce dozvíme o vedlejších postavách. Slepé dějové linky např. ta s Brioni a zbytečné prostřihy dělají film nesourodým. Závěr filmu je zbytečně zbrklý, v podstatě se dá říct, že film nemá standardní začátek a konec. Dialogy mezi gangstery připomenou Richieho nebo Tarantina, chybí jim však ,,tarantinovská" filosofie nebo ,,richieho" ostrost. Mezi Keirou a Farrellem to příliš nejiskří a kdyby oba nebyli tak sympatičtí, kdo ví, jak by to dopadlo. A právě herecká garda tenhle snímek pozdvihuje o několik příček. Obzvláště Colin Farrell, pro kterého začíná být postava posmutnělého gangstera typická.

    • 10.5.2011  20:12
    Parchanti (2010)
    **

    Tradiční polomilitantní béčko s chvilkovými áčkovými ambicemi. Námět dobrý, ale zpracování už tak slavné není - scénář je nadstavovaný, v mnoha bodech předvídatelný, nelogický a plný děr (např. vysvětlení, jak se hoši v USA dostali k arzenálu by bylo docela žádoucí). Filmu by vyhovovala delší stopáž. Podstatnou slabinou je také obsazení - Zoe je sice majitelka výstavní postavy, ale to je tak asi všechno. Hlavní bad guy Jason Patric balancuje na samé hranici parodie, což je v ostrém kontrastu se zbytkem filmu. Snímek tak rapidně ztrácí na uvěřitelnosti. Členové ,,loser party" jsou Chris Evans pak dlouho nic a ostatní, kteří za ním těžce klusají, teda až na Idrise Elbu, který ani nevyběhl. A právě Chris Evans je tím, kdo film táhne, což už je v jeho případě pomalu tradice. Kromě hláškování je také aktérem jedné z nejzdařilejších scén filmu, kde vtipně zparoduje svoji postavu z Push. Výprava je zdařilá a vizuální prvky také potěší (začátek filmu a grafické řešení titulků nedá nevzpomenout na Tropic Thunder). Konec filmu je ale unikát - zatímco vedlejší dějové linky jsou dotažené (přetažené), hlavní linka zůstala trčet někde při sestupu z dramatického oblouku, že by si tak režisér chystal pokračování? Může být, ale pro příště lepšího scénáristu, rozumnějšího střihače a více Chrise Evanse.

    • 2.7.2011  18:09

    Tenhle film je fakt zážitek. Od vymazleného vizuálu, přes charismatického Jeffa Bridgese a krásnou Olivii Wilde až po promakaný soundtrack. Jedinečný vizuál není ale zdaleka jediným kladem filmu. Příběh je chytře načasovaný, kdy stárnoucího Jeffa Bridgese (Flynna) v hlavní roli nenásilně nahrazuje Garrett Hedlund (synátor Sam - po tátovi kompjůtrový expert), který je bohatý a nespokojený. Jednoho dne se stejně jako jeho otec dostane do systému, kde zjistí, že Flynnovi staršímu se jeho dílo trochu více nepatrně vymknulo z ruky. Od tohoto okamžiku se film rozjede svižným tempem - at už jde o souboje na plošinách, závody na motorkách či rychlá a zběsilá jízda Quorry, přičemž každý tento okamžik je pečlivě podbarvený abnormálně zdařilou hudbou z dílny Daft punk. Film zvolní až před nevyhnutelným závěrečným soubojem, který působí proti zbytku filmu až nečekaně skromně a i scénář byl v této scéně kostrbatější. Přesto všechno je snímek více než důstojným nástupcem původního TRONa. Režisér Kosinski měl štastnou ruku i při výběru představitelů Sama a Quorry - Garrett Hedlund přesně vystihl bohatého osamělého týpka bez smyslu života a Olivia Wilde byla zase odpovídajícím způsobem dokonalá. Ve filmu potěšili i drobné vtípky - Sam a domnělý světelný meč a slovo user vyslovované záměrně jako looser. Kdyby natočili pokračování, budu stát na lístky ve frontě jako první.

    • 25.4.2011  13:26
    Glee (TV seriál) (2009)
    **

    Glee je vlastně High School Musical pro dospělejší diváctvo. Je to stejná přehlídka umělohmotných (ne)herců, stejně ulítlé příhody, stejně chápaví lidé a stejná atmosféra. Je to takové až odporně sladoučké, že mnohdy nejde vydržet ani do konce epizody. Muzikálová čísla jsou sice super, ale to na kvalitní seriál nestačí.

    • 30.8.2012  20:38
    Misfits: Zmetci (TV seriál) (2009)
    *

    Mám velmi rádá britskou produkci, líbí se mi britský humor, ale tihle Zmetci mě jaksi neberou. Nelíbí se mi hrubá civilní kamera, nelíbí se mi herci, nelíbí se mi prostředí VéPéPéček a scénář chvílemi kulhá jako Žofré. Upřímně mi vadí i ,,slušná" mluva hlavních hrdinů, protože tahle zbytečná vulgarita mi zkrátka přijde jako blbý a laciný trik k upoutání pozornosti mládežníků. Je možné, že je třeba dát téhle partičce více epizod, aby si člověk zvykl na netypické pojetí seriálu o ,,hrdinech", ale kolik, aby to nebyla ztráta času? Pokud budu chtít vidět VéPéPéčka v akci, tak mi stačí podívat se na ty reálné, co běhají po našem městě, protože ti umějí dělat občas taky pěkné kousky - zašijou se na půl dne do hospody, takže jsou neviditelní, blbě natočí radniční hodiny, takže umí manipulovat i s časem a občas jde za nimi vidět i kus práce. Jo, a nejsou tak sprostí.

    • 1.5.2011  16:06
    Push (2009)
    **

    Film, se kterým režisér zamýšlel mnoho, ale podařilo se mu velmi málo. Film totiž působí jako béčko nebo jako pilot béčkového seriálu. Herci se snaží seč jim síly stačí, ale chvílemi dementní scénář jim podkopává nohy a některé repliky jsou opravdu hodně špatné (zejména rozhovor mezi Cassie a Nickem před stanicí metra), že i zkušená Dakota s Chrisem mají co dělat. A právě oni dva tenhle film drží na koukatelné úrovni. Zbytek ansálblu je nevýrazný a herecky nijak neoslní (obzvláště ti ječící hoši jsou tragédie). Režisér měl k dispozici skvělé lokace ale nevyužil jich naplno, takže z Hong Kongu vidíme pouze fragmenty. Kamera je chvílemi zbrklá, některé scény trvají zbytečně dlouho, jiné jsou nedotažené. Příběh je překombinovaný až se v něm po chvíli ztratíte a s orientací měl evidentně problém i sám režisér. Samotný námět není špatný, ale jeho zpracování je takové, že případné sequely si studio bude dlouho rozmýšlet. Dvě hvězdičky - za Dakotu a za Chrise.

    • 29.4.2011  21:14

    Příjemná komedie s mírně přitroublým koncem. Jde o klasickou nízkorozpočtovou britskou komedii, ze které je cítit taková ta typická britská atmosféra (jako z Fixlování a Penelope - zejména to přátelské prostředí v hospodě), kdy dva nerdi a jeden polonerd objeví časoprostorovou trhlinu tam, kde by ji nikdo nečekal. Příběh se sice odehrává víceméně v jedné lokaci, ale i tak se mu daří budovat slušnou atmosféru a pochvalu zaslouží i zdařilé kombinování jednotlivých scén. Tyhle nízkorozpočtovky z UK by měly být učebním materiálem pro naše filmaře, aby pochopili, že i za málo peněz lze udělat dobrý film, jen mít ten příběh. Protože slovy jedné z postav - příběh je to nejdůležitější. BTW asi si koupím mikinu s kapucí.

    • 29.3.2013  19:55

    Na Madagascaru mě baví čtyři věci - odborářské opice, tučňáci nemající slitování se seniory, hlášky, které nemají v animáku co dělat a povedený Zimmerův soundtrack. Nejnudnější na celém filmu jsou paradoxně jeho hlavní postavy a jejich dějové linky. Mnohokrát má člověk pocit, že právě příběhy Alexe a jeho bandy jsou jen indiferentním nosičem pro podařené vtípky a hlášky vedlejších postav. Nevím jak tenhle film vnímají děti, ale pochybuju, že poberou ty nejvtipnější scény a přitom ta, kde tučňáci ktadou auto má zatraceně dobrý odpich. More than feeling!

    • 1.9.2012  22:06

    Jeden z nejlepších Boylových filmů, který popisuje příběh o tom, jak indický Honza Jamal hádal až vyhádal princeznu Latiku a království v podobě 20 milionů rupií k tomu. K vyprávění příběhu je chytře využitá soutěž Chcete být milionářem, kde se v horkém křesle ocitne vyjukaný mlaďoch Jamal, a protože je jaksi moc chytrý, tak si ho podá policie, která z něho vytáhne jeho životní příběh i to, jak je možné, že zná na všechny otázky správnou odpověď. Film je sice inspirovaný knihou Vikase Swarupa, ale jen velmi velmi volně. Boyle od začátku totiž dobře věděl, co chce natočit za film a jak si chce diváky směrovat. Záměrně ukazuje putování sirotků Malikových jako velké dobrodružství a bžundu, současně se však nebojí ukázat i syrovější záběry, ve kterých se ovšem nepitvá a vzápětí je zmírňuje akčními sekvencemi. Podařený byl i nápad střídat scény ze studia se scénami ze života a na konci tyhle linie protnout. Boyle není vizuální režisér, ale tady mu není v podstatě co vytknout, natočil Indii tak, jako kdyby točil cokoli jiného - minimalizoval počet přikrášlených panoramatických záběrů či samoúčelných líbivých scén. Co se týče castingu, tak tady měl někdo mimořádně šťastnou ruku jak při výběru dětských herců, tak i při výběru dospělého představitele Jamala - Dev Patel není prvoplánovitý krasavec, ale je sympaťák a Latiku mu přejete a Freida ,,Latika" Pinto je určitě ta nejhezčí indická herečka. Soundtrack je rovněž celkem povedený - obzvlášť skladba Millionaire, která sedí dokonale na scénu. Konec filmu je předvídatelný, ale přesto závěrečná scéna překvapí s trochou toho bollywoodu. Jinak označování tohohle snímku jako ,,good feeling", je velký omyl. Film pouze působí jako ,,good feeling", ale pod načančanou výpravou a usmátými tvářemi dětí vyjede napovrch děsivý příběh o dětech, které mají jiné problémy než to, že zrovna nemají novou MP3. Film ale nemá snahu tohle nějak řešit, zkrátka jenom vypráví příběh jednoho klučiny, který věří na osud.

    • 25.7.2012  21:12

    Neuvěřitelné, že tenhle blaf může mít něco společného se Sommersovou Mumií. Už druhý díl Mumie byl mírným úkrokem vedle, ale tohle je gigantický skok mimo. Pryč je ona lehkost, výpravnost, vtip, kamera a chytrý scénář prvního dílu, pryč je Rachel Weisz. Pryč je zkrátka všechno, co dělalo z Mumie Mumii. Všechno nahradily rádobymonstrozní kompjůtrové efekty a roztomilou Rachel nevýrazná amazonka Maria Bello. Ten film nudí, vážné momenty jsou směšné a celé je to nějaké zmatené a blbé. Přitom námět byl vcelku solidní a i nápad, že Ricka pomaličku nahradí už dospělý synátor Alex by ušel, ale ztroskotalo všechno ostatní - obzlášt casting, který je v blockbusteru klíčový (Bay by mohl vyprávět) - Luke Ford je kopyto, které hraje hůř než ten klučina ve dvojce, Brendan Fraser chce všechny přesvědčit, že si prachy zaslouží a tak přehrává, co to dá a samostatnou kapitolou je postava Evelyn, kdy Maria Bello se scénáristy tu postavu zcela odrovnali. Evelyn byla chytrá, trochu zmatkařka a trochu bojovnice s líbezným kukučem Rachel Weisz, ted je jenom neohrožená amazonka bez špetky jiskry. Spíš než Eve připomíná Laru Croft po dvaceti letech. Navíc vždycky jiskřivý vztah Ricka a Eve je tady naprosto sterilní. Korunu veškerému obsazení ovšem nasadil obludně digitální Jet Li. Trapnosti ale vévodí i scénář, který je překombinovaný až hrůza. Výprava je sešlapána do jedniček a nul a kamera je vysloveně nudná a civilní. Zkrátka tak moc chtěli vydělat prachy až potopili celou sérii, což v případě Mumie skutečně zamrzí. Holt, dělat filmové série není nic lehkého.

    • 23.9.2011  22:58
    Panelák (TV seriál) (2008)
    **

    Slovenská varice na českou Ulici, aneb s úvodními titulky ber žehličku do ruky. Naprosto ideální materiál k jednotvárným domácím pracem. Nutno ovšem poznamenat, že Panelák nedosahuje ani pětiny stupidity zmíněného českého blafu. Velké plus také je, že slovenští herci hrají celkem přirozeně a svoji výplatu se opravdu snaží odpracovat. Sem tam vykoukne ze scénáře i nějaký drobný vtípek a podmaz moderní hudbou či hudbou ze soundtracků je také chytrý tah. Na první pohled zaujme diváka fakt, že v Paneláku vládne naprostá snídanová shoda u sledovaných rodinek - jogurty a praženica. Na ten druhý zase, že jeden díl k rozeznání panelákových chlapů rozhodně nestačí, protože ta typová podoba je až zarážející. Seriál jsem zaregistrovala až od 630. dílu a mezi pravidelné diváky se s největší pravděpodobností nezařadím, moje hodnocení tedy není vzhledem k rozsahu seriálu příliš komplexní, přesto si myslím, že bude docela odpovídající.

    • 23.4.2011  14:48

    Smutný obraz toho, jak dementní jedinci se vyskytují na téhle planetě. Úplně vidím, jak se na nich Paris baví. Chápu, že někteří se přihlásí do téhle reality show, aby na sebe upozornili a stali se pseudocelebritami, ale ta cena jakou za takovou popularitu platí je příšerná. Pokud se přihlásí někdo, kdo si skutečně myslí, že bude Parisinou nejlepší kamarádkou, tak je to chudáček. Show je navíc mizerně režírovaná a úkoly trapné. Prostě úplně zbytečně vyčerpané peníze, které mohla Paris raději investovat někam jinam.

    • 6.8.2011  22:14
    Profesionálové (TV seriál) (2008)
    ***

    Zdařilý slovenský sitcom z policejní stanice v jednom malém městě, který má jedinou ambici - pobavit, což se mu daří.

    • 3.8.2012  23:32
    Californication (TV seriál) (2007)
    *

    Heh, Duchovny se vrací ke kořenům své herecké kariéry a zase ukazuje to, co má zůstat v jeho věku už radši skryto. Zkrátka při hodnocení tohoto seriálu nelze opomenout podstatný fakt, že tenhle týpek už by v reálu nesbalil ani Máňu z Horní Dolní, a to ani kdyby do té Horní Dolní přijel v nablýskaném Ferrari. Jedná se o přitroublý seriál plný čuňačin, zbytečných sprostých slov, jakéhosi sarkazmu plynoucímu z bezmoci hlavní postavy, zpupného cynismu a neustálé sebelítosti. Hank má prostě moc času a málo práce, takže dělá blbosti. Vede nezřízený zahálčivý život a přitom neustále žvatlá o tom, jak se mu stýská po Karen, kterou vědomě svými eskapádmi ničí. Hankovi prostě nefandím a vlastně mi není ani odporný, je mi ukradený. A ono asi není dobře, když je vám hlavní postava seriálu úplně jedno.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace