AndreyCSFD

AndreyCSFD

Česko
Andrea

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 14.2.2013  21:24
    Scrubs: Doktůrci (TV seriál) (2001)
    **

    No nevím, když jsem se na tuhle partu dívala před lety na ORF, přišla mi neskutečně vtipná a neotřelá. Současně jsem nemohla pochopit, proč takový super seriál nekoupí některá z našich televizních stanic. Nuž po deseti letech (či po kolika?) se stalo, ale už to není ono. Za ty léta se žánr sitcomu a humoru v něm posunul a najednou mi tahle parta felčarů přijde celkem nudná a přehrávající. Situace, kdy seriál vzhledem ke svému zaměření balancoval na hranici vážnosti a komedie, mi dnes přijdou absurdní a bez jakékoli emoční hloubky, jakou umí navodit např. v HIMYM. V době svého vzniku to byla špička, ale sitcom je zboží značně spotřební, právě protože reaguje na podněty, které jsou zrovna aktuální, takže je jasné, že dnes se na tuhle dramataškařici budu dívat jinak. Čest Přátelům a Step by step - ty příliš nestárnou.

    • 14.2.2013  21:05

    Snímek v podstatě vypráví o tom, že všechno, co člověk dosáhne a na čem léta pracoval, může být během zlomku sekundy pryč. Maggie je dívka, která má ve všem smůlu (je chudobná a její rodina stojí za pendrek), přesto se rozhodne bojovat a jít si svéhlavě za svým snem. Po hodinách makání přichází odměna a Maggie se začne konečně dařit, jenže zase se všechno pokazí a tentokrát definitivně. Maggie se snaží být silná, ale už sama cítí, že je v situaci, kdy pro ni existuje jenom jedno řešení. Clint si pro vyprávění vybral velmi silný příběh a na malém prostoru rozjel vyprávění o dívce, jejíž úděl byl neustále vést značně nerovný boj s těžkým osudem a přestože byla silná, neměla šanci. O tom, kdy a jak tenhle zápas skončí, ale rozhodla ona sama. Castigová výhra - Hilary Swank tady předvedla svůj životní výkon a propůjčila Maggie svůj drsný zarputilý kukuč. Pochvalu zaslouží i kamera, která chytře zachytila malý prostor tělocvičny i ringu a poradila si i se samotnými zápasy. Jeden z filmů, který si sice nebudete pouštět často, ale který si zaručeně zapamatujete.

    • 14.2.2013  20:17

    Krutý útok na nablýskané baleťáky na ledě, který po slibném rozjezdu ztrácí postupně dech. Nicméně jde o parodii na filmy o krasobruslení a na krasobruslení samo, takže nelze čekat nějaký propracovaný příběh a upřímně jde v podstatě o podobnou skicu jakou známe z Vybíjené či Zoolandera. Takže pokud vám nic neříkal Derek, sotva si oblíbíte Chazze a Jimmyho, protože v debilitě si ti všichni směle můžou konkurovat. Samotný film je přehlídkou narážek a vtípků na všechny možné krasobruslařské klišé - přecitlivělost, emoce, tvrdá dřina ukrytá za třpytkami, drezúrování dětí, konkurence mezi soutěžícími, posedlost vzhledem a čistotou, atd. Není to žádný majstrštyk, ale v rámci žánru se jedná o jeden z těch lepších snímků. Mohl to být ale velký průšvih, nebýt Jona Hedera a Willa Ferella, kteří šli do svých rolí naplno a svým postavám toho dali víc, než scénáristi vymysleli. Navíc krasobruslařská vystoupení mají švih a vtip. No a železný lotos by bylo fajn vidět na olympiádě - ideálně v podání Ženi Pljuščenka a Aljoši Jagudina.

    • 5.11.2012  19:37

    Spíše podprůměrná sandlerovka nesoucí morální poselství, že se má člověk věnovat svým blízkým a že má život prožít naplno a užívat si každou chvilku. Nejsem si ovšem jistá, jestli žánr komedie (navíc sandlerovka) je dobrým nosičem takového poselství. Film ubíhá od typicky sandlerovského humoru k vážným tématům a naopak, až člověk pomalu neví, jestli je Michael v podání Sandlera k smíchu nebo k politování. Konec je navíc dost předvídatelný - očekávaná Michaelova katarze dopadne přesně podle předpokladu a to co přijde po ní jakbysmet (filmy s Adamem Sandlerem přece musí skončit vždycky šťastně). Námět byl zajímavý, ale zpracování holt mírně selhalo.

    • 5.11.2012  19:13
    Fixlování (1997)
    ****

    Sympatická nízkorozpočtová britská komedie z dob, kdy Kate Beckinsale znala Pearl Harbor jenom z dějepisu. Tehdy byla sestříhaná na kluka a mile naivně doplňovala frajera Dana Futtermana a mírně přibržděného Stuarta Towsenda v příjemném snímku o dvou malých podvodnících a jedné širokosrdcé medičce. Georgie sice zpočátku netuší, co jsou její ,,zaměstnavatelé" zač a jejich činnost vnímá jako charitu, avšak brzy přijde na to, čím se kluci živí. Nutno ovšem dodat, že způsoby jakými Jez a Dylan oškubávají důvěřivé spoluobčany jsou originální (ano i poučné:-)) ale žádný nápad těch dvou se nevyrovná finální lsti Georgie. Film jsem viděla už hodně dávno, ale bezva obývák v plynojemu, způsob jak snížit účet za telefon či jak se zadarmo dostat do divadla nejde zapomenout. Samostatnou kapitolou je vykoupení z věznice za pomoci dědka Leslieho.

    • 1.9.2012  22:06

    Jeden z nejlepších Boylových filmů, který popisuje příběh o tom, jak indický Honza Jamal hádal až vyhádal princeznu Latiku a království v podobě 20 milionů rupií k tomu. K vyprávění příběhu je chytře využitá soutěž Chcete být milionářem, kde se v horkém křesle ocitne vyjukaný mlaďoch Jamal, a protože je jaksi moc chytrý, tak si ho podá policie, která z něho vytáhne jeho životní příběh i to, jak je možné, že zná na všechny otázky správnou odpověď. Film je sice inspirovaný knihou Vikase Swarupa, ale jen velmi velmi volně. Boyle od začátku totiž dobře věděl, co chce natočit za film a jak si chce diváky směrovat. Záměrně ukazuje putování sirotků Malikových jako velké dobrodružství a bžundu, současně se však nebojí ukázat i syrovější záběry, ve kterých se ovšem nepitvá a vzápětí je zmírňuje akčními sekvencemi. Podařený byl i nápad střídat scény ze studia se scénami ze života a na konci tyhle linie protnout. Boyle není vizuální režisér, ale tady mu není v podstatě co vytknout, natočil Indii tak, jako kdyby točil cokoli jiného - minimalizoval počet přikrášlených panoramatických záběrů či samoúčelných líbivých scén. Co se týče castingu, tak tady měl někdo mimořádně šťastnou ruku jak při výběru dětských herců, tak i při výběru dospělého představitele Jamala - Dev Patel není prvoplánovitý krasavec, ale je sympaťák a Latiku mu přejete a Freida ,,Latika" Pinto je určitě ta nejhezčí indická herečka. Soundtrack je rovněž celkem povedený - obzvlášť skladba Millionaire, která sedí dokonale na scénu. Konec filmu je předvídatelný, ale přesto závěrečná scéna překvapí s trochou toho bollywoodu. Jinak označování tohohle snímku jako ,,good feeling", je velký omyl. Film pouze působí jako ,,good feeling", ale pod načančanou výpravou a usmátými tvářemi dětí vyjede napovrch děsivý příběh o dětech, které mají jiné problémy než to, že zrovna nemají novou MP3. Film ale nemá snahu tohle nějak řešit, zkrátka jenom vypráví příběh jednoho klučiny, který věří na osud.

    • 1.9.2012  20:30

    Docela nezáživný film z prostředí hypermarketu, který je na komedii málo vtipný a na romanci zase málo romantický. Celou stopáž se tak nějak plácá v podprůměrných vodách obou žánrů až se dostane k předvídatelnému konci. Prostředí hypermarketu je tradičně plné více či méně divných týpků, zkrachovalých existencí, přistěhovalců, atd., kteří tvoří jakési vnitropodnikové kasty, které se vzájemně nesnáší a dělají si naschvály. Mezi tím vším poletuje Jessica Simpson, o kterou svedou lítý boj na pokladnách flákač Zack a snaživka Vince.

    • 1.9.2012  18:54
    Dobrá čtvrť (TV seriál) (2005)
    *

    Otravnější seriál o maturantech aby pohledal. Kam zmizel humor, hlášky, mladistvé nadšení, energie. Člověk by řekl, že autorka zřejmě psala scénář po té, co jí vyškubli zub. Zuzana v podání Anny Kulované je navíc docela nesympatická a celá její třída jakbysmet. Všichni se seriálem tak nějak plazí bez jakékoli jiskry. Tenhle seriál je tak akorát dobrý, když si chcete navodit blbou náladu.

    • 1.9.2012  18:41
    Hraběnky (TV seriál) (2007)
    *

    Proč pořád našinci točí tyhle seriály ze života pro malé české lidičky sedící ve svých obýváčcích? V seriálu se skoro vůbec nic neděje, jen se žvaní a uměle natahuje. Kdyby to byl film nebo minisérie tak budiž, ale sedmnáct dílů je na takový námět fakt moc.

    • 1.9.2012  18:22

    Černá labuť je v podstatě film, kde se toho až tak moc neděje. Žádné pořádné ukázky ze zkoušek, žádný pořádný jevištní balet a z osobního života Niny poznáme akorát její mírně depostickou mamá, Nininy nenechavé pracky a obrovský chaoz, který má ta ubohá holka v hlavě. Na začátku je Nina mladá baletka, která nic jiného neumí než tancovat, a proto tím směrem směřuje veškerou energii a naději a maká tak, že dostane hlavní roli v Labutím jezeře. Ačkoli se jí v práci daří, stejně ji život moc neuspokojuje, nedokáže z něj uniknout a ani neví kam. Když se najednou objeví jiná baletka, která by jí mohla vzít i ten tanec, začne Nině notně šibat. Zpanikaří a začne dělat excesy. Zůstává perfekcionistkou, ale zároveň nedokáže odolat ,,temné straně". Zůstane tak někde mezi dvěma světy, což může vést pouze k jedinému konci. Z filmu je vidět, že Aronofsky jej točil vyloženě za účelem sběru cen - kdo by odolal trpící křehké dívčině s očima plaché laně? Snímek je proto pečlivě vedený tak, aby vyvolával pocit, že vidíte kvalitní dílo. Aronovský se zálibou nechává postavy na plátně trpět a neštítí se ani samoúčelných scén. Film je ale přes to všechno tak nějak prázdný - Nina s ničím zas tak závažným nebojuje, jen je prostě nešťastná. Proto na mě nezapůsobil film tak silně jako třeba takový Billy Elliot. Už se ale těším, až přijde někdo, kdo o baletu natočí konečně něco pozitivního a veselého.

    • 30.8.2012  20:38
    Misfits: Zmetci (TV seriál) (2009)
    *

    Mám velmi rádá britskou produkci, líbí se mi britský humor, ale tihle Zmetci mě jaksi neberou. Nelíbí se mi hrubá civilní kamera, nelíbí se mi herci, nelíbí se mi prostředí VéPéPéček a scénář chvílemi kulhá jako Žofré. Upřímně mi vadí i ,,slušná" mluva hlavních hrdinů, protože tahle zbytečná vulgarita mi zkrátka přijde jako blbý a laciný trik k upoutání pozornosti mládežníků. Je možné, že je třeba dát téhle partičce více epizod, aby si člověk zvykl na netypické pojetí seriálu o ,,hrdinech", ale kolik, aby to nebyla ztráta času? Pokud budu chtít vidět VéPéPéčka v akci, tak mi stačí podívat se na ty reálné, co běhají po našem městě, protože ti umějí dělat občas taky pěkné kousky - zašijou se na půl dne do hospody, takže jsou neviditelní, blbě natočí radniční hodiny, takže umí manipulovat i s časem a občas jde za nimi vidět i kus práce. Jo, a nejsou tak sprostí.

    • 3.8.2012  23:32
    Californication (TV seriál) (2007)
    *

    Heh, Duchovny se vrací ke kořenům své herecké kariéry a zase ukazuje to, co má zůstat v jeho věku už radši skryto. Zkrátka při hodnocení tohoto seriálu nelze opomenout podstatný fakt, že tenhle týpek už by v reálu nesbalil ani Máňu z Horní Dolní, a to ani kdyby do té Horní Dolní přijel v nablýskaném Ferrari. Jedná se o přitroublý seriál plný čuňačin, zbytečných sprostých slov, jakéhosi sarkazmu plynoucímu z bezmoci hlavní postavy, zpupného cynismu a neustálé sebelítosti. Hank má prostě moc času a málo práce, takže dělá blbosti. Vede nezřízený zahálčivý život a přitom neustále žvatlá o tom, jak se mu stýská po Karen, kterou vědomě svými eskapádmi ničí. Hankovi prostě nefandím a vlastně mi není ani odporný, je mi ukradený. A ono asi není dobře, když je vám hlavní postava seriálu úplně jedno.

    • 3.8.2012  23:09
    Dexter (TV seriál) (2006)
    **

    Já teda nevím, ale genialita tohoto seriálu mi neustále uniká jako Usain Bolt soupeřům. Po zajímavé švankmajerovské znělce totiž následuje téměř vždycky to samé - Dexter řeší koho zabije, následuje reklama, Dexter někoho zabije a okolo toho jsou nabaleny linky z policejní stanice a Dextrova osobního života. Tato konstrukce mi velmi připomíná Dr. House, či některou ze CSI. Nejprve zajímavé, neotřelé, ale brzy omrzí. Dexter je sice milý chlapík, který válí s izolepou líp než takový Michal Nesvadba, ale v té sympatičnosti je jaksi sám, protože ostatní postavy nestojí za nic - obzvlášť ženské charaktery jsou napsány naprosto tragicky - buď jako babochlapi anebo jako outlocitné ženušky, jako by scénáristům nestálo za to, aby se pečlivě věnovali i vedlejším linkám či postavám. Seriál se zkrátka veze na jakési moderní vlně, kdy televize prolamují tabuizovaná témata. Mno, mně tenhle styl zkrátka nesedí.

    • 25.7.2012  21:12

    Neuvěřitelné, že tenhle blaf může mít něco společného se Sommersovou Mumií. Už druhý díl Mumie byl mírným úkrokem vedle, ale tohle je gigantický skok mimo. Pryč je ona lehkost, výpravnost, vtip, kamera a chytrý scénář prvního dílu, pryč je Rachel Weisz. Pryč je zkrátka všechno, co dělalo z Mumie Mumii. Všechno nahradily rádobymonstrozní kompjůtrové efekty a roztomilou Rachel nevýrazná amazonka Maria Bello. Ten film nudí, vážné momenty jsou směšné a celé je to nějaké zmatené a blbé. Přitom námět byl vcelku solidní a i nápad, že Ricka pomaličku nahradí už dospělý synátor Alex by ušel, ale ztroskotalo všechno ostatní - obzlášt casting, který je v blockbusteru klíčový (Bay by mohl vyprávět) - Luke Ford je kopyto, které hraje hůř než ten klučina ve dvojce, Brendan Fraser chce všechny přesvědčit, že si prachy zaslouží a tak přehrává, co to dá a samostatnou kapitolou je postava Evelyn, kdy Maria Bello se scénáristy tu postavu zcela odrovnali. Evelyn byla chytrá, trochu zmatkařka a trochu bojovnice s líbezným kukučem Rachel Weisz, ted je jenom neohrožená amazonka bez špetky jiskry. Spíš než Eve připomíná Laru Croft po dvaceti letech. Navíc vždycky jiskřivý vztah Ricka a Eve je tady naprosto sterilní. Korunu veškerému obsazení ovšem nasadil obludně digitální Jet Li. Trapnosti ale vévodí i scénář, který je překombinovaný až hrůza. Výprava je sešlapána do jedniček a nul a kamera je vysloveně nudná a civilní. Zkrátka tak moc chtěli vydělat prachy až potopili celou sérii, což v případě Mumie skutečně zamrzí. Holt, dělat filmové série není nic lehkého.

    • 25.7.2012  20:12

    Neotřelá romantická komedie o sympatické Ally, která jednoho dne zjistí, že jaksi spadá do kategorie těch promiskuitních a rozhodne se, že tomu učiní přítrž - dvacátý chlap, se kterým se vyspí, bude její manžel. A jelikož onu dvacítku vzápětí zažije s prasáckým exšéfem, který absolutně nepadá do úvahy, musí hledat ve známých vodách. Udělá si seznam svých bývalých, začne je postupně vyhledávat a zjišťovat, který by se hodil ke společnému životu. S vyhledáváním potenciálních ženichů jí pomáhá soused Colin, který je také promiskuitní, ale narozdíl od Ally mu to žádné vrásky nedělá. Za svoji službičku chce, aby mu Ally pomáhala s ukrýváním před dívkami, které svedl. Ačkoli se jedná o klasickou romantickou komedii, která se pevně drží zažitého rámce, sem tam se podařilo vykřesat originální nápad - např. scéna svlékacího basketu je prostě dokonalá. Nicméně hlavním důvodem, proč film tak svižně odsýpá a nenudí je milá Anna Faris a frajer Chris Evans. Ve společných scénách je sice značně vidět, že Chris Evans je přece jenom herecky někde jinde než Anna, přesto se dokázal s Annou sladit a výrazně ji nepřehrává. Klišovitý scénář je značně kolísavé kvality a s přisprostlými dialogy a scénami je poplatný dnešní době, nicméně tvůrci ví, že právě díky ústřední dvojce si to můžou dovolit.

    • 25.7.2012  19:21

    Neškodná taškařice o roztleskávačkách především pro dívčí publikum, kde potěší usměvavá Kirsten Dunst.

    • 25.7.2012  19:16
    Patriot (2000)
    *

    Neuvěřitelně roztahaný vlastenecký film z dílny Rolanda Emmericha. Ano, Emmerich je vlastenec, budiž mu to ke cti, ale bezmála tři hodiny nás o tom přesvědčovat nemusel. Filmu jednoduše chyběl švih. Jednotlivé složky snímku samy o sobě fugovaly dobře - skvělá kamera, výprava, obsazení, atd. Ale dohromady to prostě neklaplo. Možná, kdyby se k filmu přizval rozumný střihač, tak by bylo všechno jinak.

    • 25.7.2012  19:06

    Působivé drama (nejen) pro náctileté o tom, jak se životní priority múžou změnit během sekundy, že dělat si kamarády na dovolené může být hodně nebezpečné a že nic není silnější než pravé dívčí přátelství. Dvě hezké a chytré dívky si chtějí trochu vyhodit z kopýtka, a tak se vypraví na dovolenou do Thajska, kde se seznámí s fešným Skipem. Na to, že celé Thajsko i seznámení se Skipem byly dvě obrovské chyby přijdou až při odletu na letišti, kde je čapnou místní úřady s taškami naditými drogami. No a vzhledem k tomu, že tamější přístup ke drogám je přísnější než pan Douda z Drop-inu, tak jsou děvčata odsouzena na 33 let v thajském vězení. A právě zde se film přelomí z rozpustilého snímku o dvou holkách do dramatu. Z nablýskané výpravy, díky níž můžeme achat nad krásami Thajska se přeneseme do nevzhledných interiérů věznice a hezké holky se změní v zašmudlané vězeňkyně. Úkolem číslo jedna je, co nejdříve se dostat na svobodu, při čemž jim pomáhá právník v podání Billa Pullmana a snaží se i ony samy. Snímek vyniká již zmíněnou výpravou (především v první polovině), zdařilým a přesným soundtrackem a především hereckým výkonem Claire Danes, která má úžasnou schopnost výrazově vyjádřit přesně co Alice cítí a tuto emoci přenést i na diváka. Film nemá ambice zobrazovat fyzické útrapy hlavních hrdinek, to ale díky chytré Kaplanově režii není vůbec potřeba, film působí i přesto dostatečně silně. Vrcholem snímku je ovšem závěr, který je obsahově v ostrém kontrastu s kompletním pojetím filmu.

    • 24.3.2012  21:58

    Tuctový snímek, který neurazí, nenadchne ani nedojme. Dvakrát se možná uchechtnete, ale většinu filmu budete kroutit hlavou nad demencí scénáře. Největší slabinou je ovšem casting, protože ke krásné Jenny vybrat slizáka Bacona a natuplého Mohra může jen slepec nebo nějaká Jenina ,,kamarádka" (kdo ví, co tehdy dělala Angelina Jolie). Mezi ústřední dvojkou (trojkou) to vůbec nejiskří, celý film se náramně vleče a ač se Jenny velmi snaží, tuhle bezduchou blbinku neutáhne, to by ale nezvládla ani Meryl Streep.

    • 24.3.2012  21:35
    Maska (1994)
    ***

    Nesnáším, když Jim Carrey hraje blba (nebo jak nazvat ty jeho kreace v Masce či Ace Venturovi). Ve vážnější poloze mu to svědčí mnohem víc a jelikož tady dostal prostor zahrát si i ,,normálního" Stanleyeho, nemám problém tenhle film dokoukat. Navíc je to introducing film pro moji oblíbenou Cameron.

    • 24.3.2012  21:19
    Sabrina, Down Under (TV film) (1999)
    *

    Odkvétající Mellisa, papundeklové kulisy, levné triky a scénář na úrovni reklamy na sprchový gel. Přesto to není na odpad - malé děti se aspon něco malinko dozvědí o oceánu a pohled na moře vždycky potěší.

    • 24.3.2012  21:11

    Celkem příjemný víkendový film, u kterého nemusíte vypínat mozek abyste se pobavili. Jedná se o takovou poctivější filmařinu, kdy se kluci Coenovic mírně inspirovali u starších romantických komedií. Samotný příběh se může zdát zprvu klišoidní - bohatý a úspěšný rozvodový advokát Miles se bezhlavě zabouchne do protistrany, kterou je fešná zlatokopka Marylin. Všichni od té chvíle tušíme, co bude následovat, avšak cesta ke společnému štěstí není přímočará a nutno přiznat, že scénáristi nechali Milese pěkně podusit. Film ovšem není žádná řachanda, Miles i Marylin jsou už vyzrálí, trochu unavení životem a Marylin sakra dobře ví, co chce, takže nelze čekat nějakou extra srandu nebo přehnanou romantiku, spíše se jedná o takový úsměvný, chvílemi až melancholicky laděný snímek s občasnou vtipnou vsuvkou na odlehčení. Navíc Billy Bob Thorton v roli ,,bodrého Texsana" a Geoffrey Rush dost potěšili.

    • 27.1.2012  23:54

    Na další pokračování Pirátů jsem se hodně těšila. Příběh vypadal zajímavě a Roba Marshalla jsem vnímala jako zpestření na režisérské židli. Nicméně už začátek čtvrtého dílu mi napověděl, že Rob příliš štastnou volbou nebyl. Prosluněný Karibik nahradil zabláceným Londýnem, po kterém nechal běhat Jacka Sparrowa tak, že jsem měla chvílemi pocit, že sleduju Sherlocka Holmese s Johnym Deppem. Situace se trochu zlepšila s příchodem Geoffreyho Rushe a v následujících minutách to byl právě on, kdo obstarával veškerou zábavu. Svoji postavu Barbossy vypiloval k dokonalosti a zatímco Deppův Jack je už na úrovni karikatury, Rush se celou dobu baví a krade si film pro sebe. Nováček Penelope Cruz má se svojí postavou ten problém, že ji chybí blockbusterová jiskra a na to, aby to uhrála na roztomilost je už stará. Co se týče kněze, tak je pro mě jeho přítomnost záhadou - pseufilosofické tlachy a nehezký ksichtík nejsou zrovna atributy do blockbusteru. Navíc jeho romantická linka s mořskou pannou byla tak násilně vykonstruovaná, jenom aby tam nějaká ta romantika byla. Samotný scénář nebyl blbý, ale tatam byla rozmáchlá výprava předchozích dílů, což vrhlo na celý film jakýsi stín nižší kvality. Jediná efektní scéna byl útok mořských panen, kde jste si vzpomněli i na to, že se jedná o 3D - jinak se, kromě pár mečíků a jednoho pařátku, jednalo o klasické 2D s color boosterem . Přes tyhle všechny nedostatky se ale pořád jedná o celkem kvalitní odpočinkový film, který neurazí, znova si jej však pustí málokdo - to radši po desáté (asi) nedostižnou Černou Perlu.

    • 27.1.2012  23:17

    Všichni jsme se těšili, že zase uvidíme RDJ a Juda hrát si na detektivy v moderním svérázném pojetí Guye Richieho a ono nic. Anebo to bylo moderní a svérázné až moc, že to zavánělo improvizací na place. Každopádně se Richie soustředil až příliš na vizualitu, blbinky mezi klukama a na takovou ,,nepodstatnou věc" jako scénář zapomněl, což při áčkové herecké skvadře a výši rozpočtu opravdu zamrzí. Takhle jenom režie hází na plátno zdánlivě nesourodé scény zabalené ve stylizovaném obalu, které ale dohromady jako celek zkrátka nefungují. Příběh je překombinovaný, nové postavy nevýrazné (Cikánka) a samotný Moriarty má charisma asi jako dědek z monopolů. Krokem vedle bylo i odstranění Irene, zmizela tak odlehčující romantická linka. Výprava snímku tentokrát nebyla tak vymazlená jako u prvního dílu, humoru ubylo a ani vyústění příběhu nedosahovalo kvalit jedničky. Tenhle film do puntíku naplnil sequelové pravidlo, že čím víc akce a peněz, tím méně kvality.

    • 27.1.2012  22:53

    Další adaptace mušketýrů dopadla asi jako MyLady po plavném skoku ze vzducholodě - nic moc. Začátek přitom nebyl tak špatný - od úvodních titulků sice bylo jasné, že o vážně míněnou adaptaci knihy nepůjde, ale taky nikdo nečekal, co za majstrštyk se z toho nakonec vyklube. Opomenu-li bullet time kreace Milly, tak onen průšvihový zlom nastal v okamžiku, kdy se děj otočil na D´Artagnana, tady se začal sypat scénář i veškerá dramaturgie a každou scénou to bylo o něco horší a trapnější. Samotní mušketýři byli navíc jako titulní postavy nevýrazné a vyloženě špatně napsané a co víc, jejich představitelé se ani nesnažili na tom něco změnit, Bloom si aspon vyloženě dělal legraci. Jediný, kdo si nemůže stěžovat, je Milla, ne že by byla tak dobrá herečka, ale scénář byl k její MyLady o poznání přívětivější než k ostatním - důležitějším postavám. Rozumím tomu, že Anderson chce dělat svojí manželce radost, ale bylo to už příliš. Výprava, která bývá u historických snímků na vysoké úrovni, tady nestála za nic a ani diskutované vzducholodě nepřinesly kýžený efekt. Akce byla zmatečná a nějaká romantika se taky nekonala Jediné, co stálo za to byl závěrečný song pod titulkami, který tuhle nechtěnou taškařici alespon trochu závěrem pozvedl.

    • 23.9.2011  22:58
    Panelák (TV seriál) (2008)
    **

    Slovenská varice na českou Ulici, aneb s úvodními titulky ber žehličku do ruky. Naprosto ideální materiál k jednotvárným domácím pracem. Nutno ovšem poznamenat, že Panelák nedosahuje ani pětiny stupidity zmíněného českého blafu. Velké plus také je, že slovenští herci hrají celkem přirozeně a svoji výplatu se opravdu snaží odpracovat. Sem tam vykoukne ze scénáře i nějaký drobný vtípek a podmaz moderní hudbou či hudbou ze soundtracků je také chytrý tah. Na první pohled zaujme diváka fakt, že v Paneláku vládne naprostá snídanová shoda u sledovaných rodinek - jogurty a praženica. Na ten druhý zase, že jeden díl k rozeznání panelákových chlapů rozhodně nestačí, protože ta typová podoba je až zarážející. Seriál jsem zaregistrovala až od 630. dílu a mezi pravidelné diváky se s největší pravděpodobností nezařadím, moje hodnocení tedy není vzhledem k rozsahu seriálu příliš komplexní, přesto si myslím, že bude docela odpovídající.

    • 14.9.2011  14:35

    Poctivá komedie ze staré školy s vynikajícím hereckým obsazením, chytrým nekonvenčním scénářem a přesně namíchaným poměrem britského a amerického humoru. Podařené vtipné scénky přesně zapadají do děje a přehnaně jej nenarušují a i po opakovaném shlédnutí filmu zaručeně pobaví. Silnému hereckému ansáblu vévodí především John Cleese, zasloužilý Monthy Python, jehož advokát Archie Leach uštědří v závěru pořádný kopanec pověstné britské upjatosti i britskému právnickému stavu. Svůj komediální talent nezapře ani jediná dívka zlodějské bandy - fešná Jamie Lee, která zase názorně předvede všem divákům-chlapům, k čemu je dobré znát cizí jazyky. Ovšem nejvíce vás dostane Kevin Kline jako ,,filosoficky zaměřený" vymazanec Otto, díky kterému si navždy zapamatujete, kdo napsal knihu Tak pravil Zarahustra, což se někdy může hodit. Samotný film se naštěstí vyhýbá prvoplánovitému klišoidnímu srovnávání USA a GB. Drobné rýpnutí do obou národů si ale neodpustí - britskou upjatost prezentuje jako rezignaci na stereotypní život a typickou americkou rozjuchanost připisuje zase povrchnímu vnímání světa, které je pro amíky pověstné. Je to ale jen malinké přátelské rýpnutí, kterého si téměř ani nevšimnete.

    • 5.9.2011  18:48

    Vtipně pojaté moudro, že hodné holky se sice dostanou do nebe, ale ty špatné mají dveře otevřené všude. Scénář a režie tohoto filmu patří v rámci žánru k tomu lepšímu. Děj svižně odsýpá a i přesto, že od začátku tušíte s kým Elizabeth nakonec skončí, sledovat její profesní eskapády se vyplatí. Pro Cameron Diaz je tenhle film pomalu už labutí písní odkvétající krasavice, která si je tohoto faktu dobře vědoma, a proto jí postava Elizabeth tak sedne. Dovolí jí totiž uplatnit jak zralost při pronášení mouder, tak i stále dokonalou postavu např. při scéně v automyčce. Ve vedlejších rolích potěší přitroublý Justin Timberlake a mírně neotesaný Jason Segel.

    • 4.9.2011  15:36
    Oko delfína (2006)
    **

    Klišovitý příběh o dospívající dívce Alysse, která se po ztrátě matky vydává navštívit svého dosud utajovaného otce - specialistu na delfíny na Bahamách. Allysin otec Hawk není z návštěvy své dcery příliš nadšený, avšak po povinných počátečních neshodách se Alyssa s otcem přece jen sblíží. Mezitím musí Hawk řešit problémy v práci a Alyssa v sobě objeví talent komunikovat s delfíny a postupně se vyrovnává se svojí ztrátou. Snímek zaměřený na mladší diváctvo je plný moralizujích pouček a otec Hawk pronáší jedno ekologické moudro za druhým. Časování snímku se také velmi nepovedlo, chvílemi se děj neskutečně vleče tak, že to nezachrání ani hopkající delfíni. Co se týče výpravy, film by si zasloužíl lepšího kameramana a čočku s širokým záběrem obrazu. Takhle zůstalo atraktivní přímořské prostředí trestuhodně nevyužito a ze scenérií se staly pouze obrázkové fragmenty, i když pěkné (moře je zkrátka moře). Pochvalu ale zaslouží filmové zachycení mořské brízy -nenápadné, ale přesto i v interiéru podtrhlo fakt, že se příběh odehrává u moře a ne v kulisích uprostřed města.

    • 30.8.2011  21:32

    Amélie je film, se kterým jsem se minula jako dva rychlíky jedoucí v protisměru na vedleších kolejích. Od prvního záběru jsem měla pocit nepříjemné manipulace, kdy režisér (za vydatného hudebního podmazu) vyloženě nutí diváka mít rád tu milou a čistou dušičku Amélii. Pod povrchem miloučké dívenky z venkova se ale skrývá pěkná potvora, které není cizí trošku lhát, podvádět, dělat lidem naschvály a jít si za svým (způsob jakým uhnala svého vyvoleného by fascinoval i starou pletichářku paní Bennettovou). Hlavní hvězda filmu Audrey Tautou ve snaze zapadnout do přestylizované výpravy koulí po celou dobu očima jako kolouch Bambi, a proto její herectví působí trochu divadelně. Celá tato výprava je ale jenom prázdně milá a líbivá bez hlubšího podtextu a navozuje pocit myšičkových předělů z Prasátka Babe. A takový je vlastně i celý film. Dvě hvězdičky - jedna za soundtrack a druhá proto, aby té první nebylo samotné smutno - tak jako Amélii:-)