Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Oblíbené filmy (8)

L. A. - Přísně tajné

L. A. - Přísně tajné (1997)

Pro mě naprostá srdcovka a jeden z nej filmových zážitků všech dob. Skvělý scénář podepřený excelentními hereckými výkony na všech frontách. K tomu fantastická dobová atmosféra a uším lahodící hudební doprovod. Každé další zhlédnutí je pro mě filmový svátek. Kdyby tu bylo šestihvězdičkové hodnocení, neváhal bych ani vteřinu. EDIT: Po přečtení Ellroyovy předlohy musím dodatečně smeknout i nad tím, jak se autoři s filmem popasovali coby s adaptací, protože kniha je (skvělý) komplexní zamotanec hadr. A jelikož je film oproti ní pojat dost "idealisticky" (čímž chci říct, že v knize má každý ve skříni tolik kostlivců, že by si z toho průměrný archeolog skočil zlatokopecký taneček), byl bych všemi deseti pro to, aby někdo vytvořil (tentokrát úspěšně) televizní minisérii věrnější oné mnohem temnější předloze. Myslím, že by to stálo za to.

Dannyho parťáci

Dannyho parťáci (2001)

Vtipné, elegantní, vkusné. Luxusní pohodová záležitost v atraktivním prostředí Las Vegas, okořeněná navíc zajímavým hudebním výběrem. Herci si role viditelně užívají a vytvářejí na plátně skvěle sehranou kontrastující partičku. Julia Roberts výjimečně neotravná, Clooney a Pitt nepřekonatelní. Navíc jeden z mála (pokud vůbec) remaků, co předčí originál.

Kmotr

Kmotr (1972)

Málo platné, ale první Kmotr je pro mě modlou všech mafiánských snímků a vrcholný filmový zážitek. Coppolovi se povedlo navodit stejnou atmosféru, jakou jsem cítil při čtení knížky. Ten film prostě "smrdí špagetama." Herecké obsazení nepotřebuje komentář - co herec, to životní výkon. O kameře a hudbě rovněž nelze hovořit jinak než v superlativech. Zkrátka epický majstrštyk a spolu s L.A. Confidential a Shawshankem moje best of the best.

Vykoupení z věznice Shawshank

Vykoupení z věznice Shawshank (1994)

Vzhledem k tomu, že jsem od Darabonta jako první film viděl Zelenou míli, měl jsem onehdy "obavy", že s koncem (či v průběhu) Shawshanku budu mít rovněž hořko v ústech a nutkání ronit slzy. Slzičku jsem nakonec ukápl, ale z naprosto jiných důvodů. Co jsem viděl mě omámilo, odrovnalo, dojalo, potěšilo... A činí tak stále, kdykoli se na tenhle film podívám...

Collateral

Collateral (2004)

Ultimátní neo-noir, v jehož hlavní roli je (krom dua Cruise-Foxx) fantasticky digitálem nasnímané noční L.A. Film, který v sobě skrývá mnohem víc než jen nadstandardní thriller, i když se to na první pohled nemusí zdát. Chybky by se samozřejmě našly (kde ne) a ač i já se klaním k názoru, že ten „hollywoodský“ závěr by v reálu neobstál, s přibývajícími zhlédnutími jsem přesvědčen, že to ze symbolického (a poetického) hlediska jinak ani skončit nemohlo.

Deux hommes dans Manhattan

Deux hommes dans Manhattan (1959)

Objektivně vzato, není to dokonalý film (asi). Ba ani Melvilleův nejlepší film (asi). Jenže když na vás snímek zapůsobí, může se jít objektivita vycpat. Tímhle kouskem se mi totiž Melville trefil do vkusu jako málokdo a natočil noir přesně podle mého gusta. Jeden ztracený diplomat, dva samotářští „noční ptáci“ s poněkud odlišným pojetím morálky a jedna noc v kulisách prozářeného vánočního Manhattanu. A k tomu ten magický jazzový doprovod od pánů Chevalliera a Solala. Prostě nádhera. Úžasně poetický snímek s atmosférou na druhou. Ta hypnotická scéna v dineru řekne vše.

S nasazením života

S nasazením života (1993)

Oldschool strikes back! Silně atmosferické, skvěle napsané, skvěle obsazené/zahrané a neméně skvěle ohudebněné. O Clintových hláškách nemluvě. Filmy s "plánem" miluju a o atentátnických to platí tuplem. Zkrátka absolutní srdcovka z magických let devadesátých...

Kam orli nelétají

Kam orli nelétají (1968)

"Majore, ve mně jste vyvolal takový zmatek jako nikdo předtím." Džjó, Clinte, tos nebyl jedinej. Když jsem tenhle kousek viděl jako junák prvně, taky jsem při scéně v zasedačce nevěděl, kdo s kým hraje. Ale v závěru už byl jen opojný pocit ze zatraceně dobře vymyšleného a provedeného plánu. Atmosféra zasněžené horské německé vesnice, promrzlý hrad, lanovka, vynikající hudba a hlavně nezničitelné duo spojeneckých commandos ztvárněných mými oblíbenci Burtonem a Eastwoodem. Suverénně nejlepší filmová "macleanovka" a především pak špionážní válečňák ze staré školy, ve kterém nejsou žádné scény "na efekt" s dramatickou hudbou (teda ta zdejší dramatická je, ale v dobrém slova smyslu), žádný patos, žádné rádoby-filozofování nad podstatou války, žádná přiblblá romance, která by narušovala plynulost děje. Jen dva sakra schopní vojáci (+ dvě šik baby), jeden zdánlivě jasný úkol a jeden sakra dobrý plán. Prostě klasika všech klasik futrál. (A my co vyrůstali na Return to Castle Wolfenstein máme tenhle film ještě radši :-))