Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (320)

plakát

Archimedes no Taisen (2019) 

Pohodová (před)válečná pohádka o tom, kterak se geniální excentrický matematik (*vzdych...) na popud pacifistických admirálů pokouší zabránit s pomocí výpočtů (zbytečné) stavbě největší bitevní lodě na světě. Což vzhledem k tomu, že se loď postavila a figuruje hned v úvodu, vzbuzuje otázku, kde pochybil (resp. pochybí). V zásadě tříhvězdičková - a historicky nevěrohodná - záležitost, které tu čtvrtou nakonec přidávám za tu úvodní pětiminutovku (jmenovitě scéna s Catalinou je významově výborná), za ty závěrečné jakože twisty (kde se nehledě na nedůvěryhodnost rejdařova motivu obrací role obou stran sporu - jmenovitě ta dosavadní glorifikace Jamamota vezme příjemně za své) a prostě a jednoduše za to, že je to chca nechca zábavné.

plakát

Othello (1952) 

Dojem v zásadě stejný jako před lety u Kurzelova Macbetha. Tedy, já sice chápu, že Shakespeare je klasik, ale to doslovné využívání jeho textů ve filmové podobě mi zkrátka a dobře furt nesedí. Dialogy se tu v zásadě nevedou, nýbrž recitují. To je pak celkem jedno, že se jedná o film a ne o záznam divadelního představení. Nicméně po filmařské (zejména vizuální) stránce je to vypiplané a nadčasové jako máloco, o tom žádná. V tomhle ohledu se může 99 % (nejen) současné produkce potupně krčit v rohu.

plakát

Na nože (2019) 

Stylová, poirotovsky laděná a od začátku do konce zábavná kriminálka s dobrým scénářem a perfektním obsazením, které si to do jednoho nebetyčně užívá. Ať už je to Craigův jižanským přízvukem dedukující detektiv (hotové hlasové dvojče Harlana Fontaina), nebo černá ovce rodiny Chris Evans, který si tu po letech marvelovské cenzury (Language!) konečně může zas pustit hubu na špacír. Mám popravdě chuť tomu dát i tu pátou, byť jen za to, jaká je to pohodovka.

plakát

Útok z hlubin (2018) 

Béčko jako prase. A béčko od začátku do konce zábavné, jak za starých časů. Škoda jen rusky nehovořících Rusů...

plakát

Suburbicon: Temné předměstí (2017) 

Coeni jsou z toho cítit nejen scénáristicky, ale i režijně. Což je vzhledem ke Clooneyho potenciálu v téhle úloze docela škoda, ne c´est pas? Každopádně to i tak k ničemu není, protože tahle černo"humorná" absurdita je tak prázdná a mdlá, že prakticky hned s náběhem závěrečných titulků vyšumí do ztracena. Pamětihodné jsou na tom tak akorát retro padesátková atmosféra a kvalitní herecké obsazení, zejména svou roli si evidentně užívající Isaac.

plakát

Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem (2007) 

Skvěle zahraná (jmenovitě od kvarteta Pitt-Affleck-Rockwell-Schneider) a nasnímaná artovina, která by udělala mnohem líp, kdyby nebyla tak zbytečně dlouhá a především se zbavila toho nebetyčně otravného a intruzivního voiceoveru (který je otravný jak sám o sobě, tak i díky Rossově hlasu). Je to pro boha živýho film, tak snad sakra nechám mluvit obraz, ne? Kor když mám za kamerou Deakinse, hergot.

plakát

13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016) 

Vida. Když se Bay zrovna nezaobírá natáčením xtého robotího digibordelu, dokáže pořád vyprodukovat kvalitní akčňák. Tenhle navíc boduje výbornou kamerou a notně sympatickým obsazením ústřední specnazácké šestky. A i ty bayovské patosovité oslavy amerického geroismu se tu drží překvapivě na minimu.

plakát

Nula nula nula (2020) (TV seriál) 

Musel jsem to sice prozatím "přetrpět" s dabingem, kde má 80 % postav stejný hlas, ale jinak jsem spokojený (a při první příležitosti musím dohnat knižní předlohu). Má to neokoukané a dobře hrající obsazení (zejména Andrea Riseborough), je to výtečně a podmanivě nasnímané jak od Carnery, tak od Lacourbase, a se skvělou hudební stránkou od Mogwai. Chtělo by to ale 2-4 epizody navíc, protože se to tu snaží odvyprávět víc, než na co to má v osmi dílech (a třech týdnech) prostor. To pak platí tuplem o mexické ´Zetas´ lince (která je mimochodem v současné době asi nejblíže tomu být jakous takous adaptací Winslowových kartelovek, aspoň teda jedinou, které se nám v dohledné době dostane), která je už tak dost košatá a hrrrr. Neudělat minimálně ještě jednu sérii by tak byla škoda, protože ve dvou posledních epizodách to konečně nabere ty patřičné dramatické grády a nechává dost prostoru, jak všechny tři linky do druhé řady dál rozvinout (a jo, říkám to i proto, že v té mexické chci vidět na scéně místní variaci Orduňových mariňáků).

plakát

Blíženec (2019) 

Líbivý vizuál, Beebeho kamera a výkony+fungující chemie dvojice Smith-Winsteadová jsou asi jedinými (pamětihodnými) klady tohohle filmu, který se očividně snaží být něčím víc, než na co mu scénář stačí. Akce je povětšinou bez nápadu (byť světlé momenty se najdou) a hřebíček tomu (vedle předvídatelnosti děje a černobílosti postav) dávají digitální efekty jak z přelomu století (někdo tady výstižně zmínil pro srovnání Bladea II).

plakát

Rambo: Poslední krev (2019) 

Je sice zábava sledovat nasranýho Ramba, jak seznamuje mexické kriminální živly s principy guerrillové války v Indočíně (aneb zdravíme Jeana Gabaina a jeho farmářskou famílii), ale krom toho zábavného gorefestu v poslední třetině to prakticky nic nenabízí a na rozdíl od starších dílů jen těžko budu pociťovat chuť se k tomu v budoucnu vracet.

Ovládací panel
13. nej uživatel Japonsko
4 body

Reklama

Reklama