Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Drama
  • Akční

Recenze (1 539)

plakát

Milo a Murphyho zákon (2016) (seriál) 

Z dílu The Phineas and Ferb Effect lze v přímé konfrontaci postav tohoto seriálu (dále v odborném textu označen jako "MaMz") s postavami ze seriálu Phineas a Ferb (dále "PaF") krásně poznat, proč je tento seriál o tolik slabší než ten dokonalý druhý. 1. MaMz je od začátku do konce souvislá řada ničení, boření, zkázy. Troška kreativity slouží pouze k tomu, aby této zkáze Milo a jeho kamarádi unikli. PaF je naopak postaven na tvoření nových věcí a troška toho ničení a zkázy je dobrá jen proto, aby Candy oba hrdiny nenapráskala rodičům. 2. V PaF jsou hlavní i vedlejší postavy až někam do třetí linie jasně vyhraněnými osobnostmi s výraznými charakterovými vlastnostmi. V MaMz je jakž takž vyhraněný Milo, Dakota a pak samozřejmě ty oživlé pistácie. Ovšem už nejbližší Milovi přátelé Melanie a Zak jsou totálně nevýrazní, rozplizlí, nudní, u nich člověk ani po polovině seriálu nedokáže určit, co mají za vlastnosti. 3. A hlavní rozdíl, PaF je mnohem vtipnější.

plakát

Milo a Murphyho zákon - The Phineas and Ferb Effect (2018) (epizoda) 

Děkuji uživatelovi "kiko1101", že se toho nebál a byť Slovák, přeložil název dílu do češtiny. Bez něho bychom tápali! A na oplátku přidávám překlad do slovenštiny, aby ani Slováci nemuseli tápat: [b]Slovenský název:[/b] Phineasov a Ferbov efekt.

plakát

Černý lišák 2: Cena za mír (1995) (TV film) 

Film je v českém znění dodělaný příšerným dabingem, ale myslím, že postava Černého lišáka by byla protivná i v originále. Dokonce byl protivnější než v prvním díle a to už je co říct. Romantický roztoužený indiánský náčelník působil silně nevěrohodně. No, i když... měl přezdívku Pes a tito tvorové, jak známo, dokážou hrát zamilovaného s chutí a přesvědčivě, když mají pocit, že jim z toho něco kápne. A v závěru bych opět viděl odkaz na Foglara, Rychlý šíp vždy zvítězí nad kulovnicí ovládanou odfláknutě skalpovaným Štětináčem.

plakát

Tři krtci pod Prahou (1974) (TV film) odpad!

Dietl opět prokázal, že je sice mistr vážných, dramatických scén, ovšem když má napsat něco vtipného, žalostně selhává. Ještěže člověk z husí kůže nemůže nastydnout, to bych ležel doteď, měl jsem jí celou půlhodinu, co jsem se vydržel koukat. Zejména Hrzána mi bylo upřímně líto, mi neříkejte, že ho k té roli nějak nedonutili. Dílo je zcela doraženo tím, že pětačtyřicetiletý Menšík hraje bratra čtyřiadvacetileté Molavcové, která se svým vzhledem zasloužilé vyžilé pětatřicítky hraje osmnáctku, do které se všichni na místě zamilují. Ježišmarjá!!! Jinak koukám, že někteří uživatelé označují Molavcovou za "krásnou", "moc hezkou", či dokonce za "kus". Pokud mají řidičák, doporučuji vrátit ho, s takovýmhle zrakem na silnici nemůžou. A pokud mají oči dobré, volám opět "ježišmarjá!!!" a rychle odcházím, v této divné společnosti se necítím dobře.

plakát

Černý lišák 1 (1995) (TV film) 

Jasný důkaz, že Foglar dorazil i do Ameriky, ten černošský hlavní hrdina se evidentně učil od Mirka Dušína a byl proto srovnatelně nesnesitelný. Zezačátku jsem si říkal, ok, nová doba, černoši se kamarádí s bílými a jsou děsní klaďáci, ale to režisér zapomněl na Indiány? A nechal rudoše klidně vypalovat, vraždit a ničit, tj. podporovat tradiční americký stereotyp o hodných osadnících a zlých Indiánech? No jo, ale potom si člověk promítne znovu děj a uvědomí si, že ti Indiáni ve filmu vlastně nikoho nezavraždili. Bělošským mužům se vyhýbali, pokud jim ochotně neposloužili jako terč a nevěnovali jim následně svůj skalp. Ženám a dětem neubližovali, odváděli je do zajetí. Pravda, ženám pak předvedli indiánský způsob předehry (jedna zleva, druhá zprava a jde se na to), ovšem to je v dnešní době padesáti a více odstínů šedi v podstatě také klad. Ba ne, teď si vzpomínám, jednoho muže Indiáni zavraždili. Ale to byl stejně rasista, takže dobře mu tak, ten se za člověka nepočítá!

plakát

Dvě tváře lásky (1996) 

Ach jo, že já se zkrátka nedokážu smířit, že dobrá "romantická komedie" neexistuje, protože spojení těch dvou slov je stejně nesmyslné jako třeba výraz "světle černá barva" či "herec Nicolas Cage". Aby to vůbec mělo nějakou zápletku, nechala režisérka hlavního hrdinu vytrvale odmítat sex a navíc o tom vytrvale žvanit. A já se slzou v oku vzpomínal na film, který jsem viděl těsně předtím, a který byl plný indiánské romantiky. Indián tam v podobných situacích rozhodně nežvanil. V rámci předehry vrazil partnerce facku na jednu tvář lásky, pak na druhou, odmítání sexu bylo rázem zapomenuto a vše šlo jak po másle. Ale zpátky k tomuto veledílu. Tak na jednu stranu se tomu hrdinovi nedivím, pouze zoofil či Moravák z Polívkova Dědictví by chtěl mít sex se samicí kahaua nosatého. Tím pádem mě fascinovala závěrečná "proměna" Streissandové. Vše na sobě vylepšila, ovšem na to hlavní zapomněla, takže objektivně zůstala stejně (ne)přitažlivá jako dříve. Mi přišla jak ty velmi tlusté ženské, co si nechávají děsně záležet na namalovaných nehtech.

plakát

Vinnetou a Old Shatterhand v údolí smrti (1968) 

Nejdřív jsem si myslel, že tento díl plynule navazuje na "Vinnetou - Poslední výstřel", že ukazuje dobrodružství oblíbeného hrdiny na onom světě. Ovšem teď nevím. Ano, Vinnetou byl v Údolí smrti jako doma, takže to by tomu odpovídalo. Ovšem na druhou stranu podal svůj tradiční, velmi živý výkon. Nebo že by nám popkultura lhala a zombíci nejsou mrtvolní, toporně se pohybující?

plakát

To nejlepší z Bennyho Hilla (1974) 

Některé scénky dobré, ba až výborné. Ovšem jen některé. Obecně mám pocit, že Hill musel mít německé předky a zdědil po nich pověstný německý (ne)smysl pro humor.

plakát

Magnetické vlny léčí (1965) (TV film) 

Obecně, vysoce převídatelné, od okamžiku, kdy se na scéně objeví Mareš, je jasné, jak příběh skončí. Ovšem zaujaly mě tři okamžiky: 1. hudební vložka se Šlitrem a Pilarovou 2. Werichovo "bidl - židl" 3. že se jedná o první film, kde je na plátně probírán důležitý aspekt našeho žití, totiž schopnost ohnout jazyk do žlábku (či korýtka). Já to třeba neumím a dlouho jsem z toho měl mindráky, než jsem si přečetl, že je to geneticky dané a je vzácnější to neumět než umět. Takže od té doby se korytářům hlasitě vysmívám!

plakát

Španělská paradentóza (1986) (TV film) 

Za zmínku stojí pouze psychohudba (no, "hudba", to je silné slovo) s kongeniálním textem "ňaňaňaňa é!". Proč není v anotaci uveden autor textu? Nemá se zač stydět!