pytlik...

pytlik...

Vatikán

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 24 36 47
    • 12.1.2019  11:47

    Napíšu komentář, jaký jsem měl názor na tenhle film před dvaceti lety, kdy moje vidění a myšlení bylo ještě ostré a nekompromisní, né jako teď, kdy už jsou mi podobné věci srdečně fuk. Takže za á) "povídky" jsou děsně vykonstruované, za b) zvláštnosti, kterými se postavy chlubí, nejsou vůbec zajímavé c) je smutné, že tyto postavy na ty svoje nezajímavosti kladou takový důraz, nechají se jimi definovat. No a teď po těch dvaceti letech jsem smířlivější. Napadá mě, že takový Kodet zsíkal českého lva za vedlejší roli zcela právem, neboť to chtělo odvahu a spoustu odříkání vzít od Navrátila do ruky zubní protézu, která byla takříkajíc ještě teplá, a rozhodně né kvůli tomu, že by jí měl v puse. Taky by mě zajímaly technické podrobnosti, jako jaký kalhoty takový knoflíkář může nosit, džíny se na to asi moc nehodí, jsou moc tvrdé a neohebné, u těch látkových zase hrozí riziko vykousnutí díry. A taky, ta fáze skousnutí je mi zcela jasná, ten pohyb hýždí si dokážu představit, ale jak jako sedacími svaly tu protézu rozevře, aha? To jí má jako přilepenou izolepou ke každý půlce? Taky si teď budu dávat pozor a už se nebudu důchodcům posmívat, neboť když protéza dokáže překousnout režnou níti, není radno si rozhněvat někoho, kdo je touto strašlivou zbraní opatřen.

    • 5.1.2019  07:28

    Psát komentáře k tomuhle filmu je zbytečné stejně, jako nosit dříví do lesa, sovy do Athén, nebo jako to, co Helena Vondráčková provedla v rozhlasovém pořadu "Tady to znám", kdy poučovala Pavla Vítka o Řitce. Přitom musí být každému jasné, že Pavel je s tímhle místem velice důvěrně obeznámen, že. Proto napíšu jen to, co se mi na téhle skvělé komedii od nikdy nelíbilo: a) Otíka mi bylo líto b) Hrušínského doktor byl nevyčerpatelnou studnicí příšerných klišé a děsivé rozšafnosti(by mě třeba fakt zajímalo, jestli zcestoval celou planetu, že může říct, že "máme ty nejkrásnější holky na světě").

    • 1.1.2019  18:18
    Do roka a do dna (TV pořad) (2011)
    *

    Nejdřív mi ty na úvod vykulené Zedníčkovy a Paulové oči připadaly přehnané, ovšem jakmile kamera přepla do sálu, vykulil jsem je taky. Uprostřed konsternovaných účinkujících a diváků tam seděla Pogodová a působila jak Pergnerová ve svém nejzasněženějším období. Ještě že jsem na to koukal na relativně velké televizi, na menší obrazovku by se ta její permanentně otevřená pusa nevešla. Zato teď vím, že má nahoře dva amalgámy a dole čtyři, a přesně taková informace mi scházela. Nedivím se, že Nagy sedící vedle ní působil poněkud vyděšeně, a zmohl se tak pouze na vtipy, které našel někde na netu. Skláním se před jeho vytrvalostí, přitom hledání musel strávit spoustu času, páč se jednalo o fóry značně fousaté a tedy bůhvíkde na internetech zasuté, tipuju tak r. 1995. Z celého osazenstva mě nejvíc pobavil jistý divák sedící za účinkujícími, na kterého Pogodová patrně dýchla nebo co, a který doprovázel vyprávěné vtipy vášnivými gestikulacemi.

    • 1.1.2019  16:38

    Škoda, že byl Zeki tak sexuálně náruživý, že mu jedno fakování nestačilo a nechával se i po druhé.

    • 30.12.2018  09:24

    Film trpí tím, že se v něm nevyskytuje žádná kladná postava, ke které by člověk mohl cítit sympatie. To je samý zloděj, podvodník, skorovrah, popř. chovatel dobytka. Jediný, kdo měl trochu náběh na kladnost, byl Nárožný, kdyby si to ovšem neskazil svým šlendriánstvím, tím chybějícím knoflíkem na úboru.

    • 28.12.2018  18:35

    Hned v názvu pohádky je chyba, za humny nebyl drak, ale jakási prapodivná animace. S drakem měla společného tak maximálně to, že byla příšerná a vzbuzovala hrůzu. Jinak pohádka trpěla vysokou nelogičností, jak je ostatně pro tento žánr typické. Pokud by v realitě nějaký drak dostal chuť na princeznu, silně pochybuju, že by sebehloupější král na něj posílal prince postupně jednoho po druhém, místo aby na něj poslal celou armádu najednou. Pár katapultů, lučištníků, hasičský sbor, který by stříkal vodu na rytíře v první řadě coby ochranu před dračím ohněm a král se mohl těšit z vkusné předložky k posteli.

    • 27.12.2018  16:24
    Piráti! (2012)
    **

    Není náhodou, že tohle byl poslední film režiséra Lorda a scénáristy Defoa. Darwinovi potomci a celá současná královská rodina je svlíkla z kůže za to znesvěcení jejich předků.

    • 11.12.2018  15:49

    I díky tomuto filmu víme, proč byl rohypnol vynalezen až v šedesátých sedmdesátých letech. Dřív nebyl potřeba, když se točila takováto veledíla. Každopádně v divadle se muselo jednat o lepší podívanou, už proto, že by mě zajímalo, jak se vešlo na jeviště tolik sou(d or st)ruhů, popř. jiných strojů, jak se tam ztvárnily ty motocyklové závody a taak. Také publikum muselo řvát nadšením, po celodenní šichtě koukat na něco takového. To jako kdybych já koukal v divadle na člověka, jak celý představení dělá tabulky v excelu. Jinak samozřejmě film dělal čest socialistickému realismu, kdy Plachta, na začátku sympaťák, neb švejkoval a plival jedovaté sliny všude okolo, odchází do důchodu a zjišťuje, jak příšerný je život bez továrny. Takže když se po čase dozví, že se teď na šichtě dělají šestnáctky, neodolá a polepšený se vrací a stává se jedním z nejlepších úderníků. To vše je okořeněno takovými dramaty, jako jsou zpronevěřené modráky předákem směny, to jsem vzrušením nedýchal, jak to dopadne. Dopadlo to dobře, modrákový parádník byl po zásluze potrestán sesazením.

    • 10.12.2018  21:32
    Žena za pultem (TV seriál) (1977)
    *

    Co se týče dramatické linky, Dietl prokazuje svoje mistrovství, i přes obyčejný námět seriál nenudí. Bohužel, na druhou stranu opětně prokazuje, že jeho silnou stránkou rozhodně nebyly scény vtipné, milostné a ty, kde se měli herci chovat "spontánně". Kterýchžto scén bylo v seriálu bohužel přehršel. Taky bych jemně zkritizoval kásting, neb Švorcová rozhodně nebyla dobrá herečka, ta by si nemohla udělat výlet do muzea madame tussaud, neb by si jí tam spletli s exponátem. Také se projednou zdržím své obligátní rady, jak vylepšit v podstatě jakýkoli film - nebát se toho a dát do něj trochu (nebo hodně) nahoty. V případě Švorcové a Haničince by to bylo to poslední, co bych chtěl v životě vidět. Mně úplně stačila ta letmá pohlazení ruky v sedmém díle, abych pak po zbytek večera přemýšlel o tom, že život je doopravdy bezútěšný.

    • 2.12.2018  17:42

    To bylo od režiséra nezodpovědný, takhle sebrat Špindírům jejich esenci. Neboť co jsou Nietzsche bez Zarathustry, bílek bez žloutku, Kant bez mravního zákona a čtyři tankisté bez Šaryka? Nic. Stejně jako Špindírovi bez nahoty.

    • 2.12.2018  17:36
    Rodinné záležitosti (TV seriál) (2013)
    *****

    Naprosté zjevení v televizní tvorbě. Guštafík má velkou smůlu (a Shakespeare velké štěstí), že se narodil ve dvacátém a né v šestnáctém století. Vzhledem k tomu, že se podle slova distributora jedná o reálne príbehy obyčajných ľudí, se divím, že si Slováci nepřejmenovali svou hymnu na "Pod Tatrou sa blýska". Taky už je mi jasné, v které zemi se prodá nejvíce ucpávek do uší, plastového nádobí, nerozbitného skla a proč by měl Hejkala a stréca Pepina hrát vždy Slovák. Vědci taky ušetří spoustu peněz, páč kvůli studiu italských domácností nemusejí jezdit do drahé Itálie, stačí se podívat na chudší Slovensko. Jinak bych pochválil výběr herců, viděl jsem zatím tři díly a všichni hráli velmi přirozeně, uvěřitelně a s velkým nadšením.

    • 2.12.2018  17:04
    Týden podle Jaromíra Soukupa (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Po zhlédnutí tohoto pořadu zcela věřím článku z idnesu, kde se Soukup chlubí, že má v mobilu speciální aplikaci, která na mapě označuje truhlářství, pily, stavitele srubů apod výstražným červeným vykřičníkem. Je to pro něj životně důležité, páč leckterý člověk od fochu by se nemusel udržet, když by viděl, že mu jde kolem takový ukázkový materiál. Já bych ho zařadil někam na úroveň dubu nebo akátu, měkčího dřeva né, páč toby musel být alespoň trochu živý a ohebný. Taky by od kamerana bylo fajn, kdyby Soukupa jemně upozornil, že žádné mistrovství světa v mrkání neexistuje, takže na něj fakt nemusí tak usilovně trénovat. A co se týče obsahu, jedná se o báječný pořad na ty nejvíc horké letní dny, páč nic člověka neochladí víc než pořádná husí kůže po celém těle.

    • 27.11.2018  21:31

    Pan scénárista má vzácnou schopnost zmršit libovolný dialog. Tu vynechá slovo, tu dvě, tu celou větu, popř. použije jinou z úplně odlišné situace. Podobně zkaňhal i nadpis, správně v něm mělo být vynecháno písmeno c a jedno é a prohozeno i s b.

    • 17.11.2018  11:08
    Dva barbaři (1994)
    *

    Ze snímku budou nadšení tak maximálně vědci, neboť na vlastní oči uvidí chybějící článek mezi opicí a lidoopem, a to v pohybu a navíc dvojmo. Jinak varuju diváky, aby odcházeli od televize, neb stačí minuta nepozornosti a už se v ději nezorientují. To se přesně stalo mě, a já tak doteď nevím, když v závěru šli ti dva sami na ty padouchy na parník, kde se tam najednou vzalo těch několik dalších dvojčat, co jim v rvačce pomáhalo. No, znova na to koukat nebudu, tak řekněme, že jim ta ústřední dvojice na cestě nějak pomohla, něco jako ten Jiřík mravencům a jiné havěti, a pak když jim bylo nejhůř, si je přivolali na oplátku. To myslím dává logiku. Na druhou stranu logiku nedává, že na straně padouchů nestáli ti minimálně dva strašáci do zelí, které tahle povedená dvojka hned na začátku evidentně obrala o oděv. No, asi kvůli tomu, že by ti strašáci museli být nahatí, a to se v americkém filmu moc nenosí.

    • 10.11.2018  21:54
    Jsem přece šofér..! (TV film) (1972)
    *

    Komedie mě nezklamala, byla zcela humoruprostá, přesně jak jsem od očekával. Neboť byla natočena na motivy povídky sovětského spisovatele, a kdo kdy viděl vtipnou sovětskou komedii, že jo. Přesto jsem se na ni vydržel dívat víc jak půlhodinu, a to kvůli Menšíkovi. Ty jeho brýle, které by parádně sedly člověku s minimálně o polovinu menším obličejem, než měl on, ale rozhodně né Menšíkovi, mě naprosto fascinovaly a nemohl jsem se od toho pohledu odtrhnout. Říká se tomu estetika hnusu.

    • 27.10.2018  12:36

    Ten konec dokáže normálního pracujícího člověka akorát tak vytočit do nepříčetnosti. Jak já bych chtěl žít v českém filmu, takovej Polívka tam už minimálně dvakrát v podstatě bezpracně přišel k velkému bohatství (v Dědictví a tady) a já furt nic. PS: Moc se mi líbí, jak se Radek99 prořekl, že čučí na staré německé pornofilmy.

    • 27.10.2018  12:09

    Pět hvězdiček dávám kvůli tomu nečekanému, doslova bleskovému závěru. Musím říct, že něco takového mohl vymyslet jen vysoce kreativní člověk, který se jen tak něčeho nelekne. To bylo tak jediné plus filmu. Ba ne, ještě další plus za perfektní tip, jak zabránit holce jít na rande, se kterým nesouhlasíme (vyzvracet se jí do výstřihu). Na druhou misku vah musím bohužel dát mnohem víc věcí, např. gerontofilii toho bezdomoveckého surfaře. Místo aby si toužil po nějaké mladé kočce, představoval si umělou obstarožní Pamelu. To by mohl být příklad do učebnic matematiky pro první stupeň: Když se z jedné pet flašky vyrobí jedna flísová bunda (aspoň podle nápisu na kontejnéru na plasty), kolik by se jich vyrobilo z Pamely? Pak taky by se měl nad sebou zamyslet režisér, když dělal konkurs na ty Švédky. Přece na holky, co choděj dobrou půlku filmu nahoře bez, nevyberu ty s nejmenšíma a evidentně nijak pevnýma ňadrama. Každá jiná žena, co se ve snímku mihla, je měla na první pohled daleko lepší. No, dost možná maj v Americe nějakej zákon, že jako nepřitažlivý prsa se nepovažujou za sprostotu a můžou bejt i ve filmu pro mládež.

    • 22.10.2018  21:48
    Slunečnice (TV film) (1985)
    *

    Nevím, proč je svatba brána jako hepyend, v životě to spíš bývá naopak. A v téhle pohádce to platí dvojnásob, páč ta cáklá linie, ze které šla hrůza, totiž děd (honicí se za něčím, co už jsem zapomněl) - otec (honící se za tetřevem) - syn (honicí se za slunečnicí) by se rozhodně neměla dál rozmnožovat.

    • 22.10.2018  21:39
    Rašín (TV film) (2018)
    **

    Vetchý marní svůj talent v malém českém rybníčku, přitom by mohl krásně prorazit v zahraničí. Podle třetí fotky v galerii by byl ideálním typem pro roli Putina, stačí, když se naučí jezdit na medvědovi a lítat jako jeřáb.

    • 20.10.2018  21:23
    Babovřesky 2 (2014)
    odpad!

    Jako člověk pochválí dítě, že se mu povede nakreslit o trošku míň křivější čáru než minule, i já chválím Trošku, že se v druhém díle vyvaroval takových ukrutně vtipných bžund, jako je kopání do rozkroku a dělání fórků na farářovo jméno. Bohužel, ani tyhle první vlaštovky nejsou schopny vynést film z absolutního dna. Naplácat by zasloužil ten, kdo Troškovi nakukal, že slovo "vole" je samo o sobě vtipné, a on je tak nacpal do každé věty každého dialogu nejméně dvakrát. Určitě není náhodou, že Marek Kališ nemá v databázi uveden rok narození, bych si tipoval, že mu v době točení tohohle filmu bylo tak maximálně pět let. Úroveň dialogů tomu odpovídá. Herecké výkony nemá smysl hodnotit, ale já teď stejně nemám co dělat, tak se do toho částečně pustím. Výkon Vondráčkové jsem už zcela přiléhavě popsal u jedničky, a nutno říct, že se v mezidobí nic nového nenaučila. Langmajer vypadá jak parodie na svého bratra, narozdíl od něj hrát neumí a se svou hlavou by mohl jít do Oxfordu, že by si ji tam naložili do lihu jako kuriozitu.

    • 1.10.2018  21:47

    Film nic moc, ale oproti knize tam naštěstí nebylo tolik "moudrých" citací, které Vívek posbíral kde se dalo, aby ukázal, jak je sečtělý, a nafrkal je do svého literárního díla v marné snaze posunout ho na vyšší, filozofickou úroveň. A divák je také ušetřen vnitřních monologů postav, což mu čtenář knihy může jen závidět. Zastavím se u Polívkový, páč do ní se taaak krásně a lacině strefuje... Bych řekl, že její (reálný) problém není ani tak to, že by byla bůhvíjak ošklivá, ale to, že je děsivě podobná svýmu tátovi. A sdílet lože s Bolkem, to už musí jeden bejt setsakramentsky jeho fanoušek. Ve filmu vadí hlavně to, že neumí hrát a že z ženského typu "jsem tlustá a nehezká, ale zato rádoby nad věcí a rádoby vtipná" dostávám osypky. A mimochodem, název "Účastníci zájezdu" mi svou neobratností a formalismem připadá jak zadání slohové práce ve škole. Fůů, už toho radši nechám, von Vívek nemá zdravý srdce a už teď po té mé nemilosrdné kritice určitě někde brečí v koutě...

    • 25.9.2018  21:08
    Neviditelní (TV seriál) (2014)
    ****

    Po slibném začátku se seriál po pár dílech neuvěřitelně rozplizne v nedějovost a vztahovost telenovely, aby ke konci opět nabral dech k velkolepému finále. Navzdory svému názvu obsahuje jen pár postav, u kterých by člověk neviditelnost a neslyšitelnost ocenil, třeba takoví Bartoška a Hádek ve svých rolích nijak zvlášť nezaujali. Naopak jsem poprvé slyšel Sobotův civilní hlas, a nikdy bych neřekl, že může existovat byť jen desetiminutové dílo, ve kterém se tenhle herec nezasměje. Tady vydržel absolutně vážný až do smrti. Nejúchvatnější výkon předvedla Barbora Poláková, jedině díky ní se dala přežít i ta nudná střední část seriálu. Co se týče dějové stránky, pravda, bylo zde pár věcí z morálního hlediska né zrovna nejčistší. Za á, adorace tunelářů. Vůbec bych se nedivil, kdyby jedním ze sponzorů díla byl Janoušek, Langmajer ho svým vzhledem celkem připomínal. Naopak bych vyloučil jako sponzora Rittiga, to by pak totiž musel hrát hlavní roli typově jinej herec, třeba Jandák. A za bé, tvůrci, herci, koneckonců i diváci mají velké štěstí, že seriál evidentně neviděl kardinál Duka. Když mu tolik vadilo jisté divadelní představení, nedokážu si představit, jak musel řádit při tomhle.

    • 25.8.2018  21:09
    Nejmladší z rodu Hamrů (TV seriál) (1975)
    ***

    Pár poznámek: 1. Že Hamrovi nikdy nevlastnili hlídacího psa, nebyla náhoda, dokud Havelková alespoň trochu vládla silami, žádného nepotřebovali. 2. Seriál alespoň zezačátku nepůsobil úplně černobíle, vyznamenávala se zejména výše zmíněná Havelková („v pohraničí je velký bohatství“, „k čemu by byla válka, kdybychom si nepolepšili“), hezky ukazoval, že Sudety byly pro Čechy to, co klondajk pro Američany. 3. Jaký je rozdíl mezi Colombem a Moučkou? Moučka má skleněný obě oči. 4. Třetí díl byl plný zázraků – nejmladší z rodu Hamrů zestárl během měsíce o dvacet třicet let, zatímco ostatní zůstali stejní, Vala přišel během chvilky ke třem dětem a kverulanta Lohniského nabila atmosféra v únorové Praze natolik, že se stal nadšeným komunistou. 5. Ve čtvrtém díle už byli všichni komunisti na přesdržku, a tak mi udělalo velkou radost, že časem přes tu držku někteří dostali (Vala pořádně od osudu, Pešek aspoň tak symbolicky, když po několika dílech šel do penze, juchů) 6. Komunisti měli pravdu, jednotná zemědělská družstva skutečně náramně zvedla úroveň života. Lidi přestali pracovat a stejně neumřeli a měli se dobře. Jenom Hamr tuhle vymoženost nepochopil a v době masopustu místo veselení nosí dobytku kbelíky s vodou, aby ostatní morálně zahanbil. 7. Anglický překlad názvu seriálu je špatně, správně by měl znít „Youngest of the Iron-mills Family“. 8. Dlouhé spory se vedou o to, kdo vlastně udal Prachaře, kdy si pro něj příslušníci veřejné bezpečnosti přišli těsně před tím, než provdal svoji dceru za Hamra. Podle mého názoru se udal sám, neboť slyšel od kovaného komunisty Bláhy, že „svatebčani pojedou na obřad všema našima traktorama!“, a té ostudy prostě nechtěl být svědkem. 9. Se divím, že Jeníka Hamra, když byl takovej odborník zejména přes semeno, nenapadlo jednoduché řešení neustálých překážek, které okolí kladlo jeho vztahu se Šulcovou. Měl jí zkrátka naprcat dítě a bylo by, rodiče už by se určitě neodvážili stát v cestě. 10. Překvapilo mě, že jednoho z družstevníků hrál i strýček Jedlička, ale ono je to logické… Družstvo nemělo peníze na skutečná hospodářská zvířata, a tak je Jedlička před kontrolou imitoval (tzv. systém Potěmkinových JZD). 11. Pořád mi není jasné, jak Hamr z lemplů vychovával pracanty. Jeden díl končí tím, že Hamr sebere otráveným členům zuboženého družstva záhumenky, začne prodávat písek z pískovny a v dalším dílu už si vozí zadek v luxusním vozu a je předsedou nejbohatšího družstva široko daleko. 12. Ten starej komouš, kterýho hraje někdo, jehož jsem viděl poprvé v životě, jehož jméno neznám a ani ho v tom místním telefonním seznamu účinkujících hledat nemíním, byl dokladem, že se socialismus v šedesátých letech alespoň v některých oblastech zcela vyrovnal západním společnostem. Páč ty jeho nápady lze vysvětlit pouze intenzivním braním LSD. Sloučí neúspěšná družstva s veleúspěšným, předsedu veleúspěšného družstva Hamra sesadí a dosadí do vedoucí funkce kádra z jednoho neúspěšného družstva. A sesazeného pošle studovat do Prahy, nešťastný divák pak dva díly musí poslouchat jeho lamentace, jak už je ve třiceti na učení děsně starý. 13. Hamr, kterej v padesátých letech zachránil družstvo prodejem písku, tvrdě a pohrdavě odmítá podobné nápady podnikavých družstevníků v r. 1968. 14. V souvislosti s bodem 13 – Zatímco pro Rychlé Šípy byla nejhorší nadávka „plantážník“, pro Hamra je to „živnostník“. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by tohle slovo pronášel s takovým odporem jako Satoranský (snad kromě ministra Mládka a jeho parazitů). 15. Dietl mě překvapil, že se padouch Prachař objeví v dílu o roce 1968 mi bylo jasné, ale rozhodně jsem nepředpokládal, že se tam objeví jako kajícník a nakonec uzná, že měl Jeník Hamrů pravdu. No, asi se vše připravovalo na červenoknihovní závěr, přece jenom uvědomělý předseda si nemůže vzít dceru nepolepšeného reakcionáře. 16. Hamr byl jasným příkladem, že i mamánek to může dotáhnout na místa nejvyšší. Do čtyřiceti padesáti u maminky a jen co mu umřela, si tam nastěhoval další babu ze sousedství (babu jako doopravdy babu, né babu jako přenesenou babu).

    • 3.8.2018  22:23
    Okres na severu (TV seriál) (1981)
    *

    Pár poznámek: 1. Seriál by byl báječnou náhražkou již neprodávaného rohypnolu, kdyby nebylo těch velice dramatických znělek, které v normálních filmech režiséři používají jen zřídka a pouze k doopravdy tragickým okamžikům, třeba když hlavní hrdina zemře. Zato Sokolovský je do děje lupá každou chvíli, třeba když se Pláteník dozví tak závažný fakt, že jeho budoucí zeť není v SSM, anebo když na schůzi dojdou k závěru, že tomu a tomu musejí pozastavit členství ve straně. 2. Seriál vyřešil jednu pradávnou záhadu, totiž co dělá Superman, když zestárne a má těsně před důchodem. Odloží své létající spodky a jde dělat do Brodu okresního tajemníka. 3. To s těma odloženými spodkama jsem kapku přehnal... on je sice pověsí na hřebíček, ale místo nich si opatří věrného řidiče Bláhu, který ho doveze, kam potřebuje. Dá se tak říct, že Bláha se stal Pláteníkovými létajícími spoďáry. Tak mě napadá jedna hádanka: jaký je rozdíl mezi Supermanovými spoďáry a těmi Pláteníkovými? Oboje vás donesou, kam chcete, ale ty Supermanovy u toho tolik nežvaní. 4. Bláha má práci snů, jednou dvakrát za den někam Moučku odveze a jinak má těžkej lehároš. fakt by mě zajímalo, co v přestávkách dělá. Nehledě na to, že Moučka by mohl řídit auto sám, stejně při jízdě nic nedělá, ani si nečte noviny, ani materiály, ani nepracuje na laptopu, jen bohapustě kouká z okna a žvaní s řidičem. 5. Pláteník auto využívá k všelijakým výletům (zajedeme si jen tak do chemičky) a k vyřizování soukromých věcí, ovšem na rozdíl od chudáka Řandy mu to prochází (viz dále bod 7) 6. Superman Pláteník vyřeší jakoukoli zapeklitou pracovní situaci a ještě navíc velice úspěšně zasahuje do všech myslitelných lidských oborů, zkrátka takovej normalizační da Vinci. Třeba na něj tlačí trenér místního hokejového družstva v podání Přeučila, aby coby okresní tajemník KSČ šel před důležitým zápasem do kabiny a přednesl hokejistům motivační projev (!). Moučka doopravdy jde a řekne hokejistům takový fantastický věci, že by to rozbrečelo i Jana Plavce, srazilo mu sebevědomí tak, že by mu ho zpátky nevrátilo ani přečtení všech svých příspěvků na fb a vyplnění motivačního notýsku. Zkrátka ty hokejky začnou sázet jeden gól za druhým. Podobně mi dlouho v mysli zůstane scéna, kdy Pláteníkovi nadšeně děkuje, třese rukou a navrhuje na Nobelovu cenu architekt místního divadla poté, co ho okresní tajemník obdaří úžasnými postřehy, že jako budova divadla musí lidi přitahovat, aby do ní rádi vstupovali. 7. Řanda byl vykreslen jako padouch, ovšem podle mě to bylo vůči němu velmi nespravedlivé. Vždyť ty jeho dýchánky se lišily od těch Pláteníkových oslav jen tím, že na nich měl mladé dívky, zatímco Pláteník si vystačil s chlastem. Zaujalo mě, jak si Moučka vzal příklad z Masaryka, padouchovi nepodává ruku. 8. Dietl v tomto seriálu prokazuje, že doopravdy neměl moc velký smysl pro humor, neboť tu nejsou vůbec žádné legrační scény (přitom by stačilo tak málo, nasadit Moučkovi červený nos, nechat ho sebou fláknout na chodbě apod.). Zároveň Dietl v tomto seriálu, na rozdíl od jiných jeho děl, neprokazuje, že umí scény dramatické. 9. Pláteník ve své vzorné kariéře pouze jednou požádal o protekci, a to pro svého ochrnutého kamaráda, kdy zavolal do jeho podniku, aby ho nechali ve funkci. Což mě fascinuje, neb ten kamarád byl lesníkem. Takže mu jeho podnik upravil terénní auto na ruční pohon a on se tak mohl dát prohánět po lesích. To by mě fakt zajímalo, jak mohl dál plnohodnotně zastávat svojí práci, to měl jako zajíce, srnky apod. tak vycvičené, že se zdržovaly zásadně okolo lesních cest a silnic? A taky musel mít v revíru jedině čestný pytláky, kteří mu prchali zásadně po silnicích. 10. Musím se přiznat, že ten závěr jsem nepochopil. Pláteník and his boys přijdou na nějakou schůzi, ostatní účastníci nadšeně plácají, Moučka se zeptá, proč tak tleskají, copak přijel ÚV? Prachař mu odpoví, však ty víš, čemu tleskají. Moučka se pousměje a začne nadšeně plácat taky. A všichni tak tleskají až do závěrečných titulků. Možná to byla drobná Dietlova radost, páč na prvním místě v titulcích byl on. Na obecné téma tleskání a jeho absurdity by se dala napsat celá úvaha, kterou mě ale momentálně nebaví smolit

    • 31.7.2018  21:54

    Stejně je zajímavý, že dva nejšpičkovější světoví choreografové se narodili zrovna v Československu. Jeden z nich vymyslel Krampolovu kreaci v legendární písni této pohádky, a druhý se podepsal pod tímto úžasným klipem.

    • 12.7.2018  21:11

    Zajímavý námět zpracovaný naprosto nezáživně. Humor by ve filmu nenašel ani gůgl. Ještě že mám neustále při ruce svojí hlavu, takže jsem se ani u tohoto filmu nenudil a přemýšlel si nad všelijakýma věcma. Vezměme si třeba hned ten název. Richard nosí na jedné noze hnědou botu a na druhé černou, přesto ho všichni označují za člověka s černou obuví, přičemž stejně dobře by ho mohli označovat za hnědobotníka. Jako kdyby měl nohy tři a poměr černých vs. hnědých bot 2:1 nebo naopak nohu jen jednu, tak bych to chápal, ale takhle mi to logiku nedává, a že jsem si nad tím lámal hlavu pěkně dlouho. Noo a pak jsem si přemejlel nad tou stoprocentně přírodní hnědookou blondýnkou, která údajně měla být to nejhezčí, co kdy Richard v životě viděl (chudák, anebo má jako umělec poněkud dekadentní vkus). Jako co to na sobě nosila za šaty, to svět neviděl, ty patrně navrhoval známý český módní návrhář Maršík. Každopádně by myslím bylo zajímavější, kdyby ten materiál chyběl vepředu a né vzadu.

    • 1.7.2018  10:27
    Trapný padesátky (TV seriál) (2017)
    odpad!

    V podstatě v každém odpadovém filmu člověk najde něco, co ho pobaví. Tenhleten seriál je výjimečný v tom, že tam člověk nenajde k zasmání ale vůbec nic. A přitom k naprosté dokonalosti by stačila jen drobnost... kdyby se totiž druhý díl přehodil s prvním, a ty pokusy o sebevraždu těch tří "holek" by se daly hned na začátek tohohle prvního dílu a navíc by ty postavy autorka udělala trochu manuálně zručnější, že jako pořádně uvázat lano a dát si smyčku na krk by pro ně nepředstavovalo takový problém. Pavla Tomicová je také zvláštní talent, přímo renesančních rozměrů, dokázala v sobě skloubit tolik různorodých věcí - velmi špatnou herečku, velmi nechutnou tlustou ženskou a velmi děsivý scénář. Také Kohoutová prokázala, že jablko doopravdy nepadá daleko od stromu, neb její zpěv je naprosto stejné úrovně jako maminčiny scénáristické schopnosti. K dovršení toho všeho bych řekl, že jí texty písní také píše maminka. Může se to zdát paradoxní, ale vždy, když se v seriálu schylovalo k jejímu zpěvu, cítil jsem ambivalentní pocity. Za prvé velký stres, že nastávají dvě tři minuty nemilosrdného mučení, na druhou stranu úlevu, že po těch dvou minutách už člověk bude mít klid. Neb její písnička každou epizodu uzavírala.

    • 28.6.2018  21:06
    Sedm žen Alfonse Karáska (TV film) (1967)
    ***

    Scénář psal nějakej náboženskej fanatik a/nebo zapšklej jedinec s neúspěchy u žen, páč každej normální člověk by Karáskovi aspoň jedno malý štrejchnutí za týden přál. O autorově osobnosti svědčí i ve filmu naznačené vcelku tragické způsoby balení ženských, si myslím, že s nějakým zpíváním člověk vládnoucí normálním (tj. nongottovským) hlasem neuspěje. To já jako známý (bývalý) orel mohu nabídnout daleko lepší způsob, použitelný zejména v prostředcích hromadné dopravy: člověk se nakloní nad vybraným objektem a dejchne na něj. Objekt se většinou na člověka otočí a nechápavě hledí. A člověk řekne: slečno (mladá/stará paní, to závisí na vkusu každého), zrovna jste v sobě měla pár mých molekul vzduchu, takže už je jedno, jestli budete mít v sobě jiné moje molekuly v jiném skupenství a jiném složení, ne? Objekt se zamyslí a pokud mu to aspoň trochu pálí, ví, že se proti tomu z logického hlediska nedá nic namítnout a nezbývá mu než souhlasit. Nutno říct, že úspěšnost této metody je cca 110%, protože se často stane, že i jiný objekt sedící vedle původního objektu, většinou postarší a ne moc atraktivní žena (ach jo), se vmísí do dialogu "ale já to vdechla taky!" No a z logického hlediska já s tím prostě nemůžu nic dělat.

    • 28.6.2018  20:49
    Anča a Pepík (TV seriál) (2017)
    ****

    Až tenhle seriál mi odhalil, že jsem dosud ve svém životě viděl pouze myši - samce. Né že by měly (všechny) motýlka, ale všechny měly fousy.

    • 27.6.2018  21:16

    Film úrovně slušné asi jako korbitschova manželka.

<< předchozí 1 2 3 4 13 24 36 47
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace