pytlik...

pytlik...

Vatikán

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 23 33 44
    • 15.10.2017  20:08

    Původně jsem si myslel, že medvěda bude hrát Vojta, páč tenhle herec se k tomu náramně hodí nejen díky svému hlasu. Nemusí se totiž líčit, stačí, když se tak dva tři dny nebude holit. Ale tak chápu, že princezna by se do něj těžko zamilovala, páč na vzhledu přece jen záleží a nikoho nezajímá nitro, které ve Vojtově případě skrývá tolik výborných anekdot. Ale zpátky k pohádce: nás freudisty potěšila králova věta na princezniččin účet: Kdo najde tvoji tajnou komůrku, dostane tě za ženu! Jinak se tedy král moc nevycajchnoval, vybírat nápadníky podle toho, kdo má lepší hledací schopnosti. To princezna dopadla nakonec ještě dobře, když ji našel ten myslivec, mohla bejt taky přinucená vdát se třeba za nějakýho psa, že jo. Zkrátka podle mě by bylo lepší, kdyby král vybíral nápadníky podle schopností, které jsou doopravdy potřeba. Třeba by mohl uspořádat soutěž o nejhezčí zlaté jablko vyrobené nápadníky, přičemž hlavním kritériem by byla váha. Anebo by se mohl zaměřit na další, velmi důležitou schopnost – plodnost. Že by jako nápadníci museli složit nějakou nápaditou báseň nebo napsat povídku. Vysoké hodnocení dávám díky použití pravého hradu, který bych si coby vášnivý papírový modelista rád slepil, a díky výskytu tajné chodby (ach, ten Freud!).

    • 15.10.2017  17:42
    Dobrá Voda (TV seriál) (1982)
    *

    Škoda, že Haničincovi a spol. někdo včas nevysvětlil, že oskar za řvaní fakt neexistuje, takže se nemusej tak snažit. Jejich mohutné hlasové projevy byly fakt k nesnesení. Jinak by mě zajímalo, jak se můžou žokejové apod. považovat za milovníky koní... Vždyť při každé velké pardubické si nějaký kůň ošklivě zraní a je utracen. No, možná to milovníci koňů jsou, ale koňů ve formě salámu.

    • 8.10.2017  13:10
    Můžu dál? (TV pořad) (2016)

    Fakt nevím, jak mohli z Barrandova vyhodit Cibulku, tahouna a tvář téhle televize. To aby teď nasadili Zemana na obrazovku každý den, aby aspoň trochu zalátali tu díru v kvalitě. Mám ale bohužel pocit, že i tak by to pan prezident sám neutáhl. A co my ostatní, kterým už teď chybí kvalitní Alešův humor? My se můžeme tak maximálně utěšovat podobně kvalitními anekdotami...

    • 8.10.2017  09:33
    Columbo (TV seriál) (1971)
    ***

    Detektivky nijak zvlášť nesleduji, hlavně proto, že obvykle nikdy neuhádnu, kdo je vrah. Což speciálně u Columba není nijak těžké, tam se většinou trefím stoprocentně už po první půlhodině. Přesto jsem viděl vcelku tak dva díly, páč na televizi nekoukám, nemám čas, když visím celej den na netu. Ale tudle jsem se od netu odtrhl, páč Columbo řešil případ, jehož tématika se mě celkem dotýká. Jednalo se o díl, kde se postarší seladón fikaně zbavuje manželky. To jsem si říkal, to se může časem hodit, načerpám nějaké znalosti, poučím se, kde ten vrah udělal chybu. Nebo dost možná můžu ten jeho postup okopírovat i s chybou, páč Columbo bohužel už navždy vyšetřuje pouze zločiny mezi anděly, které asi nebudou žádný terno, se musí dost nudit. Si představuju tak maximálně trestný čin pomluvy ("křídla se mu tak lesknou proto, že si je maže jednorožčím lejnem!") či urážky na cti ("on řekl na nebeském kúru, že zpívám jak Lucka Vondráčková!"). Ale abych se vrátil, zkrátka vzhledem k tomu, že dnes už na Zemi není podobný kabrňák jako byl Columbo, člověku můžou projít i zločiny nedokonalé. No i když... speciálně u toho dílu s vražedným seladónem se Columbo moc nevycajchnoval, mě by tedy rozhodně nechytil, mně by bylo jasné, že ten film z foťáku už dávno vyndali, takže bych se po něm nehnal! No a dále bych rád rozebral problematiku paní Columbové. Se divím, že to ještě nikoho nenapadlo, přitom je to jasné jak facka - žádná paní Columbová neexistuje, Columbo si ji vymyslel. Neznám ženu, která by nechala svého muže chodit v ošuntělém prastarém kabátu a jezdit jen o málo starším vozem. Já to musím vědět, páč mám spoustu svobodomyslných ponožek, co si myslí, že není správné dusit prsty na nohou v těsném vězení a klidně je nechávaj luftovat. A to by člověk nevěřil, jakej příval to řečí od někoho tahle sympatická vlastnost mých ponožek vyvolá. Podobně jako moje kalhoty na kolo, které jsou určené pro ty nejparnější dny, takže mají i zvláštní větrací otvory, které do nich vyhlodal zub času (klobouk dolů, čas je asi těhotnej, když má takovýhle chutě). No ale abych se vrátil, zkrátka podle mě Columbo žádnou manželku nemá. Takže buď je teplej, nebo filozof. Taky je možný, že manželku má, ale hodně náročnou, jako myslím na peníze, takže jistě nemalý komisařův příjem používá jen pro sebe a jemu nenechá nic, jen pár drobáků na čvaňháka.

    • 26.2.2017  11:11
    Jan Žižka (1955)
    ****

    V minulém týdnu jsem cítil k Žižkovi takovou úžasnou blízkost, stala se mi totiž podobná nehoda jako tady v tom videu. Proto jsem se díval na tenhle film, abych si oživil, co mě mohlo čekat a musím tedy říct, že přestávám bejt vděčnej těm drahým brýlím, co jsem měl na nose a které obětovaly svoje jedno sklíčko, aby mě uchránily od stejného osudu. Neboť co si budeme nalhávat, Žižka vděčí své výjimečnosti právě díky své jednookosti: 1. Nemohl po žádné dívce házet očkem, páč by se stal slepým. Neztrácel tedy zbůhdarma čas v nesmyslných radovánkách a věnoval se radši studiu vojevůdcovského umění. 2. Díky jeho pásce přes oko byl naprosto nepřehlédnutelný a jedinečný, každý husita hned viděl, kdo je jeho velitel, a nestalo se tak, že by omylem poslechl nějakého troubu, co by byl Žižkovi jen podoben. 3. Byl neohrožený a nepřátel se nelekal jen díky tomu, že jich vždy viděl jen polovinu.

    • 22.2.2017  19:24

    Tento film se od ostatních legračních westernů výrazně lišil. V ostatních sice pistolníci, jako je třeba Eastwood (nomen neomen, on byl ze západu a dřevo bych se ho neodvážil označit ani náhodou) nebo Bronson, provádějí neuvěřitelné kousky, nedělá jim trefit ve vzduchu chřipkovou bakterii (vím, vím, že chřipku přenáší vir, ale to by tak nevyznělo!), ale aspoň vypadaj jako praví zápaďáčtí kovbojové. O tom si můžou Newman a Redford jen nechat zdá, jsou prostě nedůvěryhodní od prvního výstupu na plátně, přes veškerou snahu mi připadaj, že zrovna vyšli navoněný a načesaný z veřejné knihovny, kde celý den pilně studovali. Charisma na nule. Zejména Redford se svým knírkem a ďábelskou patkou má pěknou ránu, a to nemyslím jen tu z pistole. Navíc, jakoby nestačil jejich sladký vzhled, režisér tlačí na pilu ještě víc a nechává Newmana coby vůdce gangu říkat neuvěřitelnou větu, že jako ještě nikdy nikoho nezastřelil. To je taak prvoplánový, zaměřený na to, aby se i poslední odolávající divačky rozplynuly blahem. Navíc ten jejich morální profil, teda né, že bych byl nějakej mravokárce, ale by mě zajímalo, u kolika diváků by přetrvaly sympatie, kdyby tahle dvojka ukradla z banky jejich celoživotní úspory. Zkrátka, páč mi byli oba dva děsivě nesympatičtí, přál jsem jejich protistraně, ať už je konečně chytí, no šlo to ztuha, trvalo jí to skoro dvě hodiny, ale povedlo se!

    • 18.2.2017  10:09

    Když jsem viděl název filmu na plakátech, zaujal mě svou nesmyslností... Páč "vysvlečenej deník", to znamená deník zbavenej igelitového obalu, popř. desek z tuhého papíru. A to myslím vzruší tak maximálně nějakého notesofila. Takže já pak filmem samotným nebyl ani překvapen, ani pohoršen, tak nějak jsem to čekal. Hloupý název nemůže skrývat chytrý obsah, že jo. Jak vidím, mnozí komentátoři neovládající češtinu se podle názvu těšili na to, že ve filmu bude pobíhat autorka deníku nahá. Ty bych jemně upozornil, že to dílo ve skutečnosti nenapsala sedmnáctiletá dívka, ale čtyřicetiletej tlustej chlap, kterýho by vysvlečenýho chtělo vidět tak maximálně pár hodně zvrhlých zvrhlíků.

    • 18.2.2017  08:52
    Velká země (1958)
    *****

    Tento film mě svou realističností oslovil daleko víc než všelijaké we-fi (perfektní termín vymyšlený jedním geniálním uživatelem). Pistolníci se tu občas i netrefili a o střeleckém umění hlavního hrdiny nemůžeme říct ani ň, páč si vystřelil jen jednou a tu zem, na které stál, sice trefil perfektně, ale to by myslím zvládl každý. A propó hlavní hrdina, ten jediný možná působil poněkud nerealisticky, páč od koho se mohl nakazit tím extrémním mirkodušínovstvím, když Foglar v té době ještě nežil, aha!? Jinak té jeho potenciální manželce se nedivím, že jím pohrdla, spíš připisuju vinu Peckovi. Vono totiž jako nedbat na imič je sice chvályhodné, ale ocaď pocaď, že jo. Pro příště bych mu doporučoval držet se proslulého haškovského hesla "Dělej si, co chceš, ale mluv o sobě jen to nejlepší!". Taky mě určitým způsobem fascinuje, že většina westernů se odehrává prakticky v poušti, ty osady stojí v místech, kde se nezelená ani lísteček, takže zemědělství nebo chov dobytka nepřipadá v úvahu, a přesto prosperují, lidé vypadají nakrmeně a napitě. A já se ptám, jak to? To jim tam jako bůh sesílá manu, kterou stačí jen sbírat, či co?

    • 15.2.2017  20:27
    Hlubina (2002)
    **

    Kdybych se orientoval v postavách a ději, tak bych dal i vyšší hodnocení. A to jsem se pěkně prosím fakt soustředil, z věcí, co při sledování filmů doma obvykle dělám současně (tj. jízda na rotopedu, u toho jídlo, poslouchání hudby a brousení po internetu), jsem prováděl akorát ten rotoped.

    • 15.2.2017  20:22

    Myslím, že snem každého kvalitního komika, jako je třeba Novotný nebo Izer, je mít publikum složené z těch dvou zlatokopů, kteří na konci filmu dokázali, že se dá z plna hrdla chechtat čemukoli, i velice smutným událostem. Ani Bogart by se v dnešní době neztratil... jeho paranoidní myšlenky a skvělé logické zdůvodnění čehokoli by ho vyneslo mezi konspirátorské hvězdy. Jinak film mě příjemně překvapil, některé dějové zvraty jsem fakt nečekal.

    • 9.2.2017  09:07

    Já si nemůžu pomoct, ale Brynnera natřít na modro a se svým neadekvátně hlubokým hlasem a účesem, který je noční můrou všech profesionálních kadeřníků, může od minuty hrát vlastního bráchu Fantomase. Pak jsem si taky vzpomněl na okřídlené Burianovo "Bruner? Já jím váš sejra, to je pěknej smraďoch" a chichotal jsem se tomu celej film. Mně občas stačí fakt hodně málo. U Steva McQueena mě zase fascinuje jeho příjmení, jak známo, Mc znamená "syn otce". To znamená, že otcem Steva byla královna? A já se ptám, kdo byl jeho matkou? Jinak tedy ta sedmička ve mně zase bezbřehé sympatie nevzbudila, protože správnej gentleman drží slovo, i když je to slovo dané padouchovi.

    • 9.2.2017  08:53

    Na podobných filmech mě fascinuje, že tvůrci stvořili nový fantazijní svět, v němž neplatí přírodní zákony, v němž se procházejí zpomalení muži bez nervů a provádějí věci, které normální člověk nepochopí. Nevím, proč se tomuhle žánru říká spaghetti western, když v něm tuhle těstovinu nikdo nekonzumuje, a dokonce ani jezení tohoto pokrmu při sledování filmu zážitek nezlepšuje, ale na druhou stranu ani nezhoršuje. Já to musím vědět, udělal jsem pokus, půlku snímku jsem do sebe cpal špagety a nic, užíval jsem si stejně jako v druhé půlce bezšpagetové. Spíš bych pro tento žánr, dle příkladu sci-fi, razil odborný termín we-fi (western fiction). Anebo to-fi (tobacco fiction, krycí jméno Sagvan). Páč jsem dodnes nepochopil, jak Clint kouřil tu svou machorku. Vždy jsem fascinovaně hleděl, jak si ležerně jazykem přesunul v puse to cigáro za zuby, zkrátka mezi zuby a vnitřní stranu tváře. Ten kouř pak nemohl tahat do plic, musel si ho hromadit v prostorách mezi zuby a tváří jak křeček zrní. Mimo záběr ho pak musel vyfukovat ven buď pusou, nebo ušima, v každém případě je věčná škoda, že to režisér nenatočil.

    • 7.2.2017  10:11

    Podle mě Zdeňku Svěrákovi spolupráce s jeho synem nesvědčí, s čestnou výjimkou Akumulátora (a možná Tmavomodrého světa a Třech bratrů, kteréžto filmy jsem neviděl, tak nemůžu soudit). Mám pocit, že Jan tlačí scénáře svého otce do určité vážnosti a hořkosti, které ovšem výslednému dílu hodně ubližují. Asi svoje brýle vyměním za dvě lupy nebo dva půllitry, páč mám evidentně špatný zrak, já ve filmu žádnou, mnohokrát zde opakovanou, "laskavost" neviděl a bohužel humor taky né. Kolářové hlavní postava mi byla silně nesympatická, ta Svěrákova taktéž, ta navíc vyprodukovala snad nejhorší, nejméně uvěřitelnou větu nejen české, ale i světové kinematografie: "Jestli v nebi není práce, tak tam nechci!". Ech bóže a ještě jednou, ech bóže!

    • 5.2.2017  19:10

    Pro mě nečekané, příjemné překvapení, v porovnání s prvním dílem padlo jablko daleko od stromu. Hlavně díky tomu, že se Vorlovi podařilo výrazně zredukovat počet silně nesympatických postav. Zatímco v "městě" byly naprosto všechny na ránu pěstí, tady se povětšinou zklidnily, asi tou lesní atmosférou. Takže nesnesitelnou zůstala pouze Hanákova manželka a ta jejich malá uječená zrzavá kopie. Která ale aspoň byla příjemného zevnějšku, takže se na ni hezky koukalo. Až se sám sobě divím za to vysoké hodnocení, zezačátku mi to přišlo tak na dvě hvězdy, a měl jsem připravenejch spoustu velice ftipných poznámek (třeba že bych Vorla velice rád viděl na "cestě do háje"), ale s postupujícím časem se film vylepšil natolik, že mu dávám čtyři. Jinak bych se ještě zastavil u Uhlíře (ale na vzdálenost větší, než je arm-length, aby mi jednu neubalil), je neuvěřitelné, kam se tenhle jedinec posunul od dob Pražské pětky, co se týče hereckého výkonu. Bohužel nemám na mysli posun výš, ale posun taak hluboko dolů...

    • 5.2.2017  18:55
    Kam slunce nechodí... (TV film) (1971)
    ****

    Vzteky jsem si tu rozkousal dvoje boty, já si taak zakládám na svý pověsti zdatnýho spoileristy, ale kam se hrabu na režiséra Nováka. Ten konec celý detektivky vyzradí hned v názvu filmu. Jinak, když už lékařská věda tak pokročila, někdo by měl vzít z Menšíkova hrobu DNA a naklonovat tak dva, tři exempláře. A rázem se vymírání národa překlopí v exponenciální růst populace.

    • 2.2.2017  10:00

    Vzhledem k tomu, že o filmu se toho moc napsat nedá, a já mám neodolatelné nutkání přesto něco do komentáře plácnout, otevřu si zde malé lingvistické okénko. "Kamarád do deště", co tohle úsloví jako znamená? Vynechejme ten jedinej logickej případ, kterej jsem už velice ftipně uvedl v komentáři k prvnímu dílu, že totiž jako kamaráda do deště si dovedu představit tak akorát "podrždeštníka" Tvrdíka. Jinak mi nepřijde, že by člověk potřeboval do deště nějakýho kamaráda, stačí obyčejnej deštník. Ledaže by to bylo myšlený tak, že jako v dešti je nejlepší nevycházet z domu, a že teda se pak hodí nějakej kamarád, kterej doma člověka rozptýlí. Třeba si s ním zahraje prší nebo rainmana na kompjůtru. Pak tu máme ale určitý asociály, kteří déšť milují a jsou tak odsouzeni k věčné samotě, páč sotva začne pršet, vyrazí do ulic, aby si v něm mohli zatancovat všelijaké břišní- a break tance, jako třeba jistý nejlepší český zpěvák.

    • 2.2.2017  09:42
    Cesta z města (2000)
    odpad!

    Dávám odpad, i když si uvědomuji, že je to vůči filmu nespravedlivé, neboť se jedná o výjimečný počin. Výjimečný v tom, že jsem doposud neviděl snímek, kde by ve mně každá, doslova každá postava vzbuzovala postupem času čím dál tím větší odpor a měnila tak těžkého flegmatika v cholerického násilníka. Přičemž ti herci za to mohou příšerným výkonem jen z poloviny, z druhé poloviny je na vině scénárista, co jim vložil do úst úděsné repliky. Mimochodem, zde tolik kritizovaný Hanák patřil ještě k těm lepším, hrál hezky, dal se poslouchat. Malé plus, které ovšem stejně utonulo v hlubinách odpadu, patří tvůrcům za perfektní Macháčkovu masku. Já bych ho v tom tlustém programátorovi s brejlema vůbec nepoznal, ale hlas ho prozradil! Jinak, ač mi učení o karmě přijde jako totální hloupost, musím uznat, že zde asi funguje. Neboť režisér byl za tento svůj počin tvrdě potrestanej - pochybuju, že Michal Vorel toho výškou nejmenšího, ale jinak jasně největšího zmrda na plátně jen hrál, na to zase tak dobrej herec nebyl. Takže si s ním tatínek ve skutečnosti doma taky užije, chichi.

    • 28.1.2017  10:09

    Jak jsi tu pročítám komentáře, Clint Eastwood je zde přirovnáván k lecčemu a leckomu, takže já se taky přidám, pro mě představuje takového Ladislava Špačka s o trochu drsnějšími metodami výchovy. Když cinknete u oběda příborem o talíř, náš strážce etikety Špaček se po vás jen vražedně podívá, ale zkuste si udělat legraci z Clintova koně a neomluvit se mu (tomu koňovi). Jinak se teda divím, že Eastwooda ty přestřelky nenudily, když viděl, že v nich nemá konkurenci. Na druhou stranu, kdyby byl každý schopný jako on, pokrok by se nikam nehnul. Vůbec by nebylo nutné vynalézat třeba takový kulomet. Holt motorem pokroku jsou lidé neschopní a neumětelové. Typickým příkladem neumětela, hlupáčka, ale zároveň i jedince s estetickým cítěním byl ten závěrečnej padouch. Co se snažil vystřílet Clintovi hezké srdíčko do jeho srdíčka, a nenapadlo ho mířit na nohy nebo na hlavu, když viděl, že střelba do hrudi nefunguje.

    • 24.1.2017  09:14

    Pro mě film znamenal samá zklamání. Za á, ten scénář se od relativní uvěřitelnosti prvního dílu posunul do fantazijních sfér, kde se vybíjí celé policejní oddělení a kde si člověk ani nemůže v klidu přečíst noviny na wc. Za bé, v souvislosti s cástingem bych ocenil, kdyby si ta Riggsova kamarádka vyměnila roli s Lornou z pozdějších dílů, páč byla daleko hezčí než ona. No a za cé, největší zklamáním bylo, když jsem se dozvěděl, že Mel je zkratka pro Melanii.

    • 24.1.2017  09:05
    Rumplcimprcampr (TV film) (1997)
    ***

    Naďa Urbánková ve své životní roli. Jinak mě u Rumplcimprcampra ani tak nefascinovalo jeho jméno, ale spíš, kdo mu ho dal? Jaký je vůbec životní koloběh pohádkových bytostí, jak se zrodily, jak se rozmnožují? Myslím, že je škoda, že to ještě někdo neprobádal. V podstatě mě napadají následující možnosti: a) pohádkové bytosti tu jsou od pradávna, vznikly společně se světem. S tím ale nekoresponduje, že třeba čerti často uvádějí věk kolem osmi set let apod. No, na druhou stranu, třeba jsou ti čerti v zásadě sklerotický a osm set let je poslední perioda, ze které si ještě něco pamatují, že jo. Anebo za b) nadpřirozené bytosti tu nejsou od pradávna, taky se rodí. Na druhou stranu jsem nikdy neslyšel vyprávět třeba takovou babu Jagu nějaký historky o svým dětství, jak třeba chodila ke svý babičce do perníkový chaloupky s košíkem s bábovkou a vínem. Na druhou stranu, dost možná se roděj způsobem né jako savci, ale jako třeba žáby, že se zkrátka vylíhnou z nějakých vajíček. Tím pádem nějaký dětský zážitky s příbuznýma mít nemůžou.

    • 22.1.2017  10:52

    Film by se měl spíš jmenovat Trapnonosná zbraň. Akční scény svou přepjatostí sklouzávaly do parodie, scény rodinné dosáhly takové úrovně, že si scénáristé jihoamerických telenovel trhali vlasy, že je něco tak úžasně dojemného nenapadlo. Mám na mysli zejména tu závěrečnou scénu v porodnici, při které jsem hodně vážně zpytoval svědomí, co jsem v životě provedl tak špatného, že mě za to bůh takhle strašlivě trestá. Jediným světlým bodem tak pro mě zůstávají vyřvávané dialogy mezi černošským cholerikem Rockem a zlodějíčkovským cholerikem Pescim. Oč méně mám podobné typy rád ve skutečném životě, o to víc se jima bavím ve filmech.

    • 21.1.2017  20:21

    Polášek svými úspěchy dokazuje, že ženám nezáleží nejen na velikosti, ale ani na vzhledu.

    • 21.1.2017  20:04

    Škoda, že se Soukupovi po tomhle filmu vítr přestěhoval z kapsy do hlavy.

    • 20.1.2017  20:06

    Snímek názorně ukázal, jak důležité pro život je mít zdravé sebevědomí. Kdyby si Will Kane trochu víc věřil, zdlouhavá úvodní pasáž hledání parťáků by odpadla, páč byla naprosto zbytečná, jak se později ukázalo. Híííí, si můžu v notýsku udělat další čárku k těm miliónům, co už tam mám, prozradil jsem konec u dalšího filmu! Jinak, jestli chtěl Kane dohlížet na dodržování zákonů, měl se v první řadě sám zavřít do vězení... Páč on na těch svých šedesát vypadal celkem věrně, ale ta jeho novomanželka na těch svých dvacet né, spíš tak na čtrnáct. Takže jasný pedofilní sklony. Jinak, dnešní diváci zmlsáni dlouhými propracovanými přestřelkami, kdy nedělá účastníkům problém trefit z levolvéru mouchu na vzdálenost stovky metrů, ten závěr asi neocení, ale řekněme, že byl daleko realističtější, takhle to možná mohlo kdysi být. Že jako pistolníci netrefí na deset metrů ani vrata od stodoly.

    • 16.1.2017  21:51

    No, spíš se ten western měl jmenovat zlý, zlý a o trochu míň zlý. Zaujaly mě převleky, do kterých režisér navlíkl chudáka dia ex machina: nejdřív dělová koule, pak koňské spřežení, a možná i něco jiného, co jsem nezachytil, páč jsem sledoval ten film v původním znění bez titulků a zase až tak dobrej v angličtině nejsem.

    • 15.1.2017  19:11

    Pro mě příjemné překvapení, příběh a akční scény byly relativně decentní a uvěřitelné. Jen bych Rigsovi poradil, když teda chce spáchat sebevraždu, ať se nestřílí do čela nebo pod bradu, jak měl v úmyslu. Ačkoli je sebevražda střelnou zbraní jedna z nejjistějších, zrovna tyhle dva způsoby provedení by ho mohly místo do říše věčné (snad) nicoty poslat do říše věčné invalidity. Jinak mi mnozí vyčítají, že moje komentáře nejsou odborně na úrovni, tak využiju téhle příležitosti a provedu tu erudovaný rozbor, porovnání tohoto filmu se Smrtonosnou pastí. Tyto dva filmy ve své jednotě a rozdílnosti dokonale odrážejí dualitu vesmíru, někdo tomu také říká mužský a ženský princip. Mají něco málo společné (slovo "Smrtonosný" v názvu), ale daleko víc rozdílného, splňují tak definici estetična ("Jednota v rozmanitosti"). Mužský princip představuje samozřejmě Smrtonosná zbraň, i přes svůj ženský rod. Za á je starší, za bé zbraň je většinou podlouhlá a střílí, zatímco past spíš láká do sebe, že. Taky Mel Gibson má daleko svalnatější postavu než paní Willisová, jejíž tělo je kypré, měkké a dokazuje, že žena se doopravdy z 30% skládá z tuků. Mimochodem, když pak vezmeme do úvahy, že lidské tělo se skládá ze 70% z vody, tak radši ani nebudu spekulovat, co z toho plyne dál, v dnešní feminizované době se toho zkrátka neodvážím. Ano, někdo by mohl namítnout, že Gibson má delší vlasy, zatímco Willis má v nejlepším případě krátkého ježka. No ale je třeba si uvědomit, že i tohle dokonale zapadá, neboť jak se říká, v každém muži je kus ženy a naopak!

    • 14.1.2017  10:56

    Stejně mě vždy fascinuje, jak jsou ti zločinci ve filmu čestní. Aby dali policajtům šanci, připevní ke každé výbušnině hodiny, co odpočítávají přesný čas do výbuchu. Když už maj takový tvořivý nutkání, tak ať tam aspoň montujou ciferník, co ukazuje ten zbývající čas blbě, že jo. To by si pak Riggs hlavu ukroutil údivem, kdyby jeho bohorovný dialog nad bombou (vždyť má ještě osm minut čas!) přerušila v čase dejme tomu t-7 minut ohlušující detonace. Jináč hvězdičku přidávám za tu báječnou milostnou scénu, kdy si Riggs s tou partnerkou snaží dokázat, kdo z nich dvou je střelenější. Na druhou stranu ubírám hvězdičku za tu děsnou milostnou scénu, páč Lorna vypadá v obličeji jak chlap a navíc né moc hezkej. I jiné scény by zasloužily ve filmu nebýt, mám na mysli všelijaké ty obrázky rodinného štěstí mezi Murtaughem a jeho synem, popř. Murtaughovo rozjímání nad životem a smrtí a vůbec obecně scény, které se tváří vážně. Taky ten konec mě fascinoval... Jak je celá rodina ráda, že Murtaugh (jéžiš, to je děsný jméno, scénárista musel bejt rasista!) nepůjde do penze. Asi ho moc rádi doma neměli, vždyť jen za poslední týden při výkonu služby jen tak tak vyvázl minimálně ze sedmi smrtelně nebezpečných situací. Patrně manželka doufá, že tak dlouho se chodí se džbánem...

    • 14.1.2017  10:20
    Němý Bobeš aneb Český Tarzan (divadelní záznam) (1997)
    *****

    Opona by měla dostat čestný odznak od klubu českých turistů, za tohle představení urazí delší vzdálenost než leckterý člověk za celý život.

    • 3.1.2017  21:45

    Nebožtíci možná přejí lásce, ale humoru rozhodně né, v celém filmu byla sranda jak na pohřbu. Obě dvě hlavní postavy byly protivné až na půdu, namistrovanej omezenej Američan a Italka myslící jen na to, jak zhubnout. Noo a vyústění jejich vzájemného vztahu mě coby vášnivého obdivovatele Rychlých Šípů velmi pohoršilo, to bylo nečestné a nesportovní! Zkrátka, já jejich lásce rozhodně nepřál, a z toho mi vyplývá, že nejsem nebožtík, takže nakonec celkem spokojenost.

    • 29.12.2016  16:39

    Mně fackování žen nijak legrační nepřipadá, takže jsem se u tohohle filmu moc nebavil. Lorenová sice není nehezká, ovšem se svými poněkud kobylími rysy to nějaká sexbomba taky není. Hereckým uměním to taky nezachraňovala, podávala značně ochotnický výkon. Mimochodem žasnu, že se coby prostitutka divila, že nemůže sehnat žádného zákazníka... to ji jako nenapadlo, že tou pravou příčinou byl ten její úúúděsný afroúčes? Na ten by chytila tak maximálně nějakýho zvrhlíka, kterej by si mohl představovat, že ojíždí Jackson Five. Anebo nějakýho ruskýho turistu, kterýmu by ten obrovský kastrol na její hlavě připomněl pravou sibiřskou beranici.

<< předchozí 1 2 3 4 12 23 33 44
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace