wylda

wylda

Vilém F. Kubáč

okres Praha
student


3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 31.5.2018  00:42

    futuramovská obdoba Speciálních čarodějnických dílů ze Simpsonových

    • 22.8.2016  10:46
    Faktótum (2005)
    ****

    vcelku povedená adaptace, akorát ten Chinaski byl moc velkej hezounek

    • 24.12.2015  17:33
    Z pekla štěstí (1999)
    odpad!

    čístá glorifikace buranství

    • 1.11.2015  15:38
    Marťan (2015)
    ****

    Robinson z Marsu. Hezká podívaná, možná až moc natažené, děj je poněkud přímočarý.

    • 25.10.2015  23:06
    Brýle (TV film) (1997)
    ****

    předvoj báby kořenářky z Cesta z města v podání Ljuby Skořepové

    • 20.8.2015  11:56

    Film i přes svůj rozsah, necelých 40 minut, dokáže dokonale popsat absurdní svět byrokratického totalitního aparátu, ve kterém bohémský volnomyšlenkářský umělec trpěl a žil.

    • 11.8.2015  14:21
    Růžena (2011)
    ***

    Snímek zachycuje poválečné události na území Mazurska. Leitmotivem je odsun a popolštění Mazurů.Film z roku 2011 je vůbec prvním filmovým dílem zabývajícím se tímto dodnes v Polsku rezonujícím tématem. Snímek je plný drsných naturalistických scén vyjadřujících těžké období výše zmíněné krajiny.

    • 31.7.2015  23:45

    Hitchcockův němý debut v kombinaci s koncertem kapely Carnem. Skvělý zážitek, který nabídla letošní LFŠ.

    • 30.7.2015  17:40
    Titanic (1997)
    *

    vrcholná kýčařina konce století (minulého)

    • 29.7.2015  14:01
    3 plus 1 s Miroslavem Donutilem (TV seriál) (2004)
    ****

    Miroslav Donutil předvádí v 62 povídkách své všestranné herecké mistrovství. Ztvární role od bezdomovce až po vysokoškolského profesora.

    • 19.7.2015  11:58
    Klauni (2013)
    *****

    Zajímavý příběh, atmosféra a práce s kamerou. Drobné chyby na kráse, jako nesedící dabing či nataženost některých scén filmu, zachrání genialita pánů Kaisera a Lábuse.

    • 11.4.2015  22:10
    TýTý 2014 (TV pořad) (2015)
    **

    Celkově nedůstojný ceremoniál. V průběhu večera byla řada přeřeků a technických chyb. Dramaturgie se dopustila dle mého názoru trapnosti, když moderátor večera byl jedním z oceněných.

    • 7.3.2015  16:10
    Český lev 2014 (TV pořad) (2015)
    ***

    To, že nedostali Tři bratři Lva za hudbu, je zločin!

    • 25.2.2015  21:03

    Osobitá inscenace Divadlo Husa na provázku převedená na filmové plátno. Můžeme vidět řadu mladých hereckých tváří dnešních filmových hvězd. Pro některé herce to byl na dlouhou dobu ojedinělý filmový výstup. Film má na dobu vzniku velmi odvážně jakousi hippie atmosféru.

    • 21.1.2015  15:37
    Náš první hospodář (TV film) (2009)
    ****

    To je jak z České sody, akorát to je realita.

    • 19.1.2015  00:50
    Fenomén Šmejdi (TV film) (2014)
    *

    Pipinka z Primy natočila celovečerní reportáž do Krimi-zpráv, které se stala diskutovanou ve veřejném prostoru a myslí si, že spasila Svět.

    • 15.1.2015  20:11

    Free-ba forever!

    • 13.1.2015  14:25
    Roming (2007)
    *****

    Kdo dal méně jak tři hvězdy je xenofób.

    • 1.1.2015  21:30

    Tenhle dokument je fakt sračka. Na velký problém nejen devadesátých let poukazuje naprosto nevhodně.Forma i rétorika velice nápadně podobná, ne-li dokonce totožná, normalizačním propagandistickým dokumentům Atentát na kulturu či Kamelot. Jsou zde pleteny subkultury dohromady. Je to výpověď o náckách a ne skinheadech!

    • 1.1.2015  16:50

    za poslední dobu jedna z nejlepších českých komedií v pravém slova smyslu

    • 27.12.2014  23:25

    absurdní zobrazení frází či slovních dvojsmyslů v trošku jiném významu ve formátu animovaného filmu. Je zde vidět, že Marty se svými Frky nebyl prvním kdo bavil lidi tímto typem humoru.

    • 28.10.2014  21:12

    za Hegerovou, Kryla a Gorbaněvskou

    • 26.10.2014  23:59
    Tajné akce StB (TV pořad) (2008)
    ****

    40 případů majora Zemana aneb Jak to bylo doopravdy

    • 11.10.2014  12:43

    Snímek je z roku 1969 a režíroval jej František Filip. Jedná se o černobílou komedii. Pavel Landovský tu má hlavní roli. Hraje Antonína Boháčka, starého mládence, který se živí jako traktorista. Sekunduje mu Stella Zázvorková. Ta je tu v roli jeho starostlivé matky. Další důležité role jsou Květa Lesecká, kterou ztvárnila Regina Rázlová a Jana Pazderková. Tu hraje Jorga Kotrbová. Obě to jsou krásné mladé ženy, které sehrají v životě Tondy Boháčka velké zvraty. Děj je vcelku prostý. Tondovi je po třicítce. Jeho život tvoří práce na poli, starání se o dům, ve kterém spolu s matkou pěstují králíky, a hraní karet s návštěvníky místní hospody. Přes obrovské přání jeho matky zatím nemá žádnou nevěstu. Maminka nechce, aby se stal pijanem, jako jeho zvěčnělý otec, a tak ho donutí napsat inzerát a dopisovat si s Janou Pazderkovou. Po jejím naléhání za ní jede na schůzku, tam nepochodí a vrací se domů. Cestou vezme stopařku a přemluví ji k tomu, aby hrála Janu, s úmyslem udělat matce radost, či spíše aby ji nerozhněval. To vede k celé řadě komických situací, obzvláště když si to skutečná Jana rozmyslí a druhý den dorazí na slibovaný nedělní oběd. V Tondovi můžeme sledovat, jak se mění, jak ze sprostého, neotesaného traktoristy začíná vyplouvat hodný a citlivý muž. Tento film je přesně prostor, kde může Landovský předvést své mistrovství. Role na první pohled neotesaného hrubiána s duší poctivého a laskavého muže mu je více než vlastní. V tomto filmu má středně dlouhé vlasy. Svou mužnost zdůrazňuje výraznými pejzy. Když se upraví, tak působí dojmem hezkého muže kolem třicítky. Většinu filmu nosí oblek, který mu evidentně nesedí. Z jeho hraní je patrné, že v něm není zvyklý chodit. Přirozeně se cítí v montérkách s čapkou a cigárem v koutku úst. Přesně tak jej vidíme na úplném začátku filmu, když je za volantem traktoru a oře pole. Landovský má výrazný mužný hlas. Ve svém přirozeném prostředí, jako doma nebo mezi kumpány z karet, je sprostý a mluví nahlas. Při rozhovorech se ženami se stydí. Mluví tišeji a koktá. Těmto nepříjemným situacím se vyhýbá vyprávěním nesouvisejících vtipných historek, při nichž svým hlasem zní zdánlivě jistě. Když už je v koncích, tak začne řvát a vztekat se. Jeho specifické hulákání je jedním z nejznámějších hercových hlasových atributů. To, jak se uvnitř cítí, zahraje také rychlostí hlasu. Když si je sebejistý nebo se snaží působit něžně tak mluví pomalu. Naopak když začne mluvit rychle, tak tím zakrývá stud či nezvládá své emoce. Má nadání na to lidi seřvat. Celkově se v jeho hlasovém projevu mísí nesmělé koktání a hulákání. Přestože podle svých slov ve filmu Boháček na mluvení příliš není, tak dokáže svým nadáváním i dobře vyslovenými hláškami vyvolat skvělou komiku. Pohybuje se velmi energicky. Když je na scéně, tak je ho plné plátno. Svou výraznost dokáže skloubit s křečovitým a nemotorným pohybem. To vytváří zajímavý a komický efekt. Touto neobratností a hromotluctvím zdůrazňuje svou nesmělost. V prostředí, které mu je vlastní ale ožije. Například v hospodě působí jistě a vyrovnaně. To vytváří vzpřímenou a jistou chůzí. Většinu filmu se ale spíše kolíbá. Krčením se zdůrazňuje svou nesmělost a vnitřní slušnost, která u lidí typu Tondy Boháčka vnitru bývá. Klopýtání a vůbec všechny pohybové stránky postavy hraje přesvědčivě. Landovský, jak je pro něj typické, užívá velké množství různých gest. Jeho ruce v průběhu filmu nezůstanou moc času klidné. Při mluvení si jimi hodně pomáhá. Vedle věčného máchání rukama dále hezky naznačuje, že rozbije půllitr či si klepe na čelo. Nejvíce mne zaujalo, jak Květě v noci vysvětloval, kde mají suchý záchod a že tam není splachovač. Když nechtěl vzbudit matku, tak jakoby tahal za neviditelné splachovadlo a horizontálním pohybem dlaní vysvětloval, že v dřevěné desce mohou být hřebíky. Jeho gesta také dotvářejí jeho zmatenost a stud. Neustále se drba na hlavě, na nose či se různě ošívá. K tomu přidává hýbání krkem a kymácení hlavou. Když v hospodě pije pivo, tak drží, stejně jako v jeho další výrazné roli sládka v Audienci, půllitr pouze malíčkem. To působí velmi komicky. Celkově jsou jeho gesta velmi výrazná. Podobně nešetří ani s mimikou. Spoustu věcí uhraje očima. Když různě zvedá obočí či obrací oči v sloup. V přítomnosti jeho slečen zase oči klopí. Dělá také různé škleby. Velmi vtipně působí jeho úšklebek, kterým odpovídá na úsečné poznámky servírky, kterou žádá o psací pomůcky. Když je v Květině pražském bytě a myslí si, že jej Květa chce, tak si je velmi sebejistý. To se během pár vteřin změní, když Květa mu sdělí, že zůstává se svým přítelem. Během pár vteřin se jeho výraz ve tváři a chování vůbec změní o 180 stupňů. Landovský se toho zmocnil skvěle. Nadáváním a omyly jednak zdůrazňuje svou neobratnost a stydlivost, ale také vytváří vtipné situace. Před chlapy z vesnice je drsný, ačkoliv uvnitř je nesmělý a slušný. Zahrání této kombinace stydlivosti a hrubiánství vypadá velmi humorně a zároveň vytváří jeden z hlavních záměrů filmu. Ten ukazuje, jak tento prostší muž skrývá svoji citlivost za pózu drsňáka. Vidíme tu vývoj postavy hranou Landovským. Na začátku příběhu je vesnickým křupanem odmítajícím ženy. V jejich přítomnosti se necítí dobře. To se ale začne měnit, když potká stopařku Květu. Začne se měnit a být pozornějším. Pavel Landovský ve své roli dokáže zastínit i takovou hereckou osobnost, jakou byla Stella Zázvorková. Ve filmu prakticky nesleze z plátna. Místy si z filmu dělá svou one man show. To, když spustí vlnu svých osobitých gest, pohybů a jedinečného řevu. Svým výkonem dělá z jednoduchého příběhu skvělou komedii. Ve své roli je přesvědčivý a přirozený. Člověk se až bojí, že hraje sám sebe. Jak je známo Lanďák neměl s nedostatkem žen kolem sebe nikdy nouzi. Herec převyšuje všechny postavy. Utrpění mladého Boháčka patří vedle sládka v Audienci či majora Terazkyho v Černých baronech k jeho životním rolím. Landovský svým osobitým hereckým stylem dokáže velmi zapůsobit a diváka si získat. Jeho fenomenálnost je dána také tím, že je jaksi nezkažen hereckými školami. To dává průchod jeho specifickému projevu, který je však omezen. V roli Tondy Boháčka slavil úspěch. Byla to na dlouhou dobu jedna z jeho posledních filmových rolí. Za svou disidentskou činnost měl v sedmdesátých letech nejprve zakázáno hrát a později byl dokonce donucen k emigraci. Vrátil se jako již starší muž po revoluci. Je to škoda. Kdo ví, co mohl Landovský českému filmu ještě říci.

    • 2.9.2014  19:43
    Tři bratři (2014)
    *****

    Film sic nepřinesl nic nového. Jedná se o tři klasické pohádky od bratří Grimmů a Boženy Němcové. Písničky ve filmu jsou z pořadu Hodina zpěvu. Hluboká hraje pohádkový zámek. Svěrák se ujal poslání vypravěče. Mohlo by se zdát, že se bude jednat o syntézu klišé. Výsledkem je však geniálně zpracovaná pohádka plná svěrákovské laskavé poetiky a humoru. Nejlepší herecké výkony nepřekvapivě předvedli Oldřich Kaiser a Jiří Lábus. Potěší i takové detaily jako Cimrmani v rolích dvořanů či scéna kdy Karkulka krmí vlka ostravskou klobásou.

    • 12.8.2014  12:05

    mírně antiestablishment song...

    • 10.8.2014  03:00
    Masožravý obraz (amatérský film) (2013)
    ***

    Příběh nic moc, zato velmi pěkná výtvarná stránka filmu.

    • 30.7.2014  13:46

    Film měl skvělý potenciál - výborní herci, dobře vykreslené postavy a prostředí. To však bohužel nezužitkoval. Děj nebyl prakticky žádný. Jediný humor ve filmu pramenil ze zesměšňování nářečí. Na film s takovým očekáváním to je celkem málo.

    • 24.7.2014  19:20
    V zámku a podzámčí (TV film) (1981)
    ***

    Skvělá adaptace. Je ale zřejmé proč v době normalizace byly časté zfilmování takovýchto knih... Dekadentní chování šlechy x charakterní bídní poddaní, "Já budu léčit zadarmo!"

    • 17.7.2014  13:19

    Skvělá satira! Přesně takhle se snažila propaganda před revolucí intelektuály představovat. V tom je paradoxní "čestná role" Vladimíra Majora Zemana Brabce.

<< předchozí 1 2