Huguette

Huguette

Lucie K

Česko

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 23.4.2018  20:38

    Myslela jsem, že když nebudu očekávat nic zásadního a hlubokomyslného, tak se jen tak mile a zlehka pobavím nenáročnou tuctovou romantickou komedií, proč ne, občas je to potřeba......ale nevyšlo to, je to moc ukecané, se zbytečně mnoho postavami a zápletkou velmi povrchní, předvídatelnou a neoriginální. Nějak zvlášť to nezachraňuje ani Glenn Close, kvůli které jsem to viděla, ani John Malkovich, který byl těmi dekadentními kecy až protivný, a ani Patrik Stewart, který připomínal vypelichaného slizkého ex-striptéra. Milé ale přece jen bylo vidět Markýzu de Merteuil a Valmonta zase pohromadě.

    • 2.4.2018  21:47

    Neuvěřitelné triky, po vizuální stránce jsem se nestačila divit a obdivovat tehdejší tvůrce. Ale kvůli vysokému hodnocení jsem asi od filmu čekala víc, než dává. Příběh mi připadal velmi osekaný a do jisté míry povrchní. Jediné, co poskytuje, je pohled na muže, kterému se zatemní mozek mocí a to ještě jen jako vedlejší účinek nějaké látky (ne z možnosti moci jako takové). Claude Rains má obrovské charisma i v projevu, což tu skvěle prodal, ani nevadilo trochu přehnaného dramatizování. Byla jsem ráda, že film není dlouhý, ale přišlo mi to na úkor sdělení. Nečetla jsem předlohu, takže jsem si vybájila fakt psychonářez, něco na dřeň. Čekala jsem více "schizofrenního strachu" lidí, kteří šílí z nejistoty, zda právě vedle nich nestojí neviditelný člověk, strach z naprosté ztráty soukromí, ztráty projevit negativní postoj pod pohrůžkou smrti, strach ze smrti jen tak pro pobavení neviditelného šílence....to se zde projeví jen v případě vlaku, ale chybí mi tam ta hrůza v lidech, co by se dala přenést na diváka. Očekávala jsem intenzivnější boj s časem při snaze neviditelného dopadnout...vymýšlení plánu bylo spíše groteskní a nějaký marný boj s přízrakem spočíval jen v burianovsky vykulených očích, když neviditelný popadne chlapíka a točí ním a pak si jen tak zdrhne (už tehdy ho mohli v klidu picnout nebo aspoň poprášit nebo tak) ......do toho ještě ječící majitelka hotelu a naprosto nudná a nezajímavá Flora - linka o lásce se mi zdála zbytečná..... vím, hodnotím 3* a při tom jen píšu o nespokojenosti. To ne, rozladěná jsem jen kvůli nenaplnění očekávání, ale když jsem upozadila svou představu, přece jen jsem se docela dobře bavila...

    • 5.2.2018  18:58

    Velmi jímavá, citlivá a výstižná epizoda, některá hodně silná místa: In memoriam na Oskarech po smrti Joan, J. Blondell (Kathy Bates - btw skvělá!) říká: That's it? Christ! 50 years in showbusiness and they give her 2 seconds....Bette na to: That's all any of us will get.....Kdyby dámy věděly, že tolik let po jejich smrti se o nich natáčí takhle zdařilý seriál....ale Hedda to Joan říká správně: "Don't worry, sweetheart. You will always be young, always be beautiful, goddess of your time, frozen in amber by Hurrell ... legends all." Díky za tento seriál, který připomíná, že lidi světem milovaní (tehdy i teď) byli vlastně strašně osamělí, často nejistí a věčně na pochybách, museli mít sakra ostré lokty, aby se do té Hurrellovy pryskyřice dostali...snad, pokud z toho filmového nebe koukají, mají nějaký pocit zadostiučinění. Těší mě, že Feud poskytuje poměrně rozumné zamyšlení se na jednáním postav a pokud trošku chcete, pochopíte jejich jednání, i když někdy dětinské, někdy nečestné, někdy zoufalé. Bála jsem se, že tento projekt půjde po obecně profláknutých, povrchních pomluvách, aby se zalíbil širokému publiku, které je s gustem šíří... které například s oblibou reaguje směrem k Joan trapnými "wire hangers" a přitom o tom ani o ní nic dalšího neví. Doufám, že díky Feud se k lidem, i českým lidem, dostane citlivější obraz o tak obrovských legendách, kterými Bette a Joan (a další z té doby) byly. A snad si někteří i poopraví zkreslené názory, ti umělci si to jistě zaslouží.

    • 28.9.2017  15:53
    La La Land (2016)
    ***

    Škoda - po celém tom humbuku, který okolo tohoto filmu byl, jsem čekala něco nadpozemského, něco hodně barevného, snového, možná hravého, emočního, výrazového, plného nakažlivých písniček a tanečků, jeden velký vizuální, hudební, emocionální kolotoč...a ono ne. Trošku se tomu, co jsem očekávala, podobalo finále, ale to je málo. Milý průměr, který mě neurazil, ale ani neoslnil.

    • 4.11.2016  01:25

    Joan Crawford mám velmi ráda, přesto by mi nedělalo problém uvěřit tomu, že ji občas "ruply nervy". podle mého názoru to byla dáma, která od mládí toužila po tom, být perfektní, ve všem, co dělá, což je samozřejmě neudržitelné. Myslím, že chtěla i perfektní děti a dost možná Christina a Christopher byli moc velcí individualisté a nebyly s Joan úplně sjednoceni, ona to mohla brát jako selhání, svoje selhání, ostudu, něco, co neudržela...Podívejte se na její rozhovory, svorně sklopené oči, úslužná mluva ( a nemyslím, že by to hrála, myslím, že to byla přirozená stránka jejího chování na veřejnosti...spousta lidí se jinak chová mezi lidmi a jinak doma, přesto ale se nikde nechce zradit, zpronevěřit se sám sobě)...vždycky jsem z ní měla pocit, že touha neudělat chybu, jakoukoliv, ji hodně svazovala. Věřím tedy, že ze svých nároků na sebe, kariéru, děti, život, svůj vlastní obraz se stala zátěž, přes kterou se neuměla přenést a likvidovalo ji to...Ale výpověď Christiny se mi tuze nelíbí, nejde o to, že si stěžuje, muselo to být hodně těžké, mít obsedantně kompulzivní matku (domnívám se, že byla, můj názor) , ale z filmu mi připadalo, že jen dětinsky žaluje, přibarvuje si, spousta scén byla nechutně černobílá: já jsem dokonalý andílek, máma je zrůda. Někdy mi připadalo, že scény byl vyloženě zmanipulované tak, aby Joan vyšla co nejhůř a Christina jako chudáček. (Např. jeden narozeninový dárek - to zní rozumně, ne? Tak se to dotáhlo do extrému, jen aby Tina byla za tu mučenou a máma za nestvůru). Neobjektivní, přehnané, hnané do extrémů...boha, proč by si pořizovala "wire hangers", když je nemá ráda, tato scéna je zpochybňovaná a mám dojem, že i Christina uznala, že to bylo vymyšlené. Joan jistě měla hodně chyb a určitě, byť v dobré víře, udělala špatné kroky i vůči dětem. Určitě to Christina neměla lehké, ale nevěřím jí, že byla tak bezchybný, uťápnutý andílek, kterého matka jenom mučila. Dost možná šlo o dvě osobnosti, které byly příliš jiné a jedna z nich to dětinsky ventilovala. Jak říká Oskar - "jedna obžalobná vzpomínka za druhou", velice zaslepené. Jako když děti v určitém věku žijí v naprostém přesvědčení, že jejich rodiče jsou ti největší blbci na světě, takový mi připadal styl filmu. mohla to být docela zajímavá studie života s úspěšnou matku, která to občas nezvládne a složí se a odnesou to nejbližší (to tak bývá i v normálních rodinách, ne?), ale Tina to podala jak ten puberťák...je to jen můj neodborný názor, bohužel pravdu znají jen tyto dvě, i když se domnívám, že tu "pravdu" vnímaly zase jen skrze sebe, tedy zkresleně, co si Joan mysela, že je výchovný krok k vytvoření perfektního člověka, Christina viděla jako tyranii...

    • 20.9.2016  20:17

    No jo, mám ráda paní Zieglerovou!

    • 8.5.2016  11:57
    Tvoje tvář má známý hlas (TV pořad) (2016)
    ***

    Ani jsem neplánovala se na toto koukat, ale jedno opakování si pustili rodiče a mně se to zalíbilo...nám všem. Není to nic hlubokého, ale připadá mi, že ti lidi tam si to užívají, mají z toho radost a baví se. A nějak se to prostě přenáší... nás to jako rodinu baví a po hodně dlouhé době nás to všechny seskupí v sobotu večer u telky a já jsem za to vděčná. Je to milá parta lidí, která se baví a nás taky. Bude se mi po nich stýskat (zatím hovořím o 1. řadě).

    • 28.2.2016  15:15

    Mrzí mě to, ale některé hloupatými písničkami prolezlé filmy pana Podskalského prostě nesnesu, kdyby aspoň herci dobře zpívali... a přitom některé hlášky jsou parádní, ale ustavičné zpívání mě doslova vzteká, škoda, moje chyba, nedovedu se povznést.

    • 30.12.2015  12:05
    Queen Bee (1955)
    ****

    Pěkné rodinné jižanské drama. Joan je ukrutně krásná a skvělá tzv. medová mrcha. Má i lepší filmy (takže slabší 4*), občas mi přijde, že situace a reakce lidí jsou trošku přitažené za vlasy, ale domnívám se, že film vyloženě nezklame. Viděno podruhé a myslím, že se k němu čas od času vrátím.

    • 13.7.2015  23:37
    Rozchod (2009)
    **

    Mám obrovský problém s přijetím celé konstrukce příběhu...jednání postav mi připadalo velice nelogické nebo hloupé, nedokázala jsem se s tím ztotožnit ani málo. Měla jsem pocit, že hlavní nápad filmu byla ta "dramatická" závěrečná scéna a zbytek se snažili uplácat, aby to tak nějak k tomuto závěru vedlo.... chápu vášeň, chápu hormony, chápu nudu a prázdnotu a snahu o její zahnání....ale to "jak"...to bylo - dle mého vnímání - hloupé. V podstatě cokoliv mi bylo na filmu nesympatické, nehodící se a iritující.

    • 2.7.2015  00:26

    Předem jsem věděla, jak film dopadne, protože známá obraz navštívila v galerii, v níž se obraz nachází. Prý byl velkolepý. Z filmu, na nějž jsem šla hlavně kvůli často vychvalované mé oblíbenkyni Helen Mirren, jsem takový pocit neměla. Líbil se mi, nenudil mě a rozšířil mi obzory. Nicméně jsem stále kdesi uvnitř cítila nějaký rozpor, takovou vnitřní diskuzi, proč se mi ta či ona scéna nebo pojetí nechce přijmout. Zdálo se mi to šponované, nafouknuté a "přiušlechťované"...ano takové pitomé slovo mě napadlo... měla jsem dojem, že se tvůrci násilně snažili převést pohled na Rakouskou vládu a na "spravedlnost" v podobě toho obrazu nepřirozeně do černo/bíla; víc, než to asi bylo... Takové "tlačení na pilu" oběma směry - prázdně přifouknout morální aspekty, vyzdvihnout a zveličit nebo upřednostnit či jen vybrat to lepší z pohnutek získat ten obraz...a naopak vybrat či poskytnout jen to nejhorší z pohnutek protistrany... nejsem právník a uznávám, že moje slovo je víc než nicotné, ale lidsky si myslím, že se spor dal vyřešit jinak - pozor SPOILER! .........stále totiž mám pocit, že Dáma ve zlatém mohla zůstat v Belvederu (pokud by jej řádně odkoupil), se změněným názvem, navrácenou identitou Adele Bloch-Bauer a novým příběhem, který by obraz jen pomyslně posunul na stranu ukřivděných Rakušanů...ale to už je komentář k situaci a ne k filmu. A zpět Helen - ano, souhlasím, byla výborná! Ale i ostatní odvedli dobrou práci. 3,5*

    • 11.4.2015  15:07

    Pamatuju si, že když jsem tento film kdysi dokoukala, měla jsem v hlavě: "Jeden z nejlepších hereckých výkonů, co jsem kdy viděla" Týkal se samozřejmě Maggie Smith. Až se na Jean Brodie podívám znovu, uvidím, jestli na tomto komentáři něco změním.

    • 11.4.2015  14:13
    Kvartet (2012)
    ****

    Jako film je to možná průměrné dílo a ani si nemyslím, že si film kladl nějaké vyšší nároky. Ale jako příběh a jeho podání, to beru jako poklonu umění, stáří a jejich spojení. Všichni, co se zde objevili, svým talentem dělali radost tisícům lidí po spoustu let, a dnes o nich skoro nikdo neví. Jsem ráda, že Kvartet tuhle skutečnost připomněl a znovu mi připomněl, proč mám umělce tolik ráda - i s tím, jak někteří dovedou být marniví, sobečtí, do sebe zahledění, ale taky jak moc pro ně umění znamená, že je to jejich svět, který každý večer otevírají pro obyčejné smrtelníky. S oblibou se říká, že umělci jsou taky lidi, jako my (obyčejní)...ale to není pravda, nemůže být a my to snad ani nechceme. Jsou jiní, jejich vnímání světa musí být jiné...a proto je my fanouškové máme tolik rádi,ne? Koukněte do očí Pauline Collins, když vejde na jeviště, nebo na gesta Gwyneth Jones na začátku jejího vystoupení..ti lidé žijí jevištěm, publikem a svým uměním. A stáří jim tu sílu a schopnost předávat talent krutě ubírá. Lidi v tomto příběhu se ale nedali, a zpěvem a hudbou žili a těšili se z ní i nadále. Jako film - dobré, ale neohromující, jako příběh - hřejivé, inspirující a milé - za to dávám 4. hvězdu.

    • 30.12.2014  22:45
    Její Veličenstvo maminka (TV film) (2012)
    *****

    Velmi sympatické a lidské!

    • 29.12.2014  22:59

    Krásný a vřelý dokument, ve kterém je nenásilně podána historie Orient Expressu v souvislosti s historií Evropy, dále se člověk dozví o provozu tohoto pozoruhodného vlaku a ještě se může pokochat pohledy na krásná Evropská města a krajinu. Vše je vyrovnaně a nenuceně promícháno, David Suchet je zde sám za sebe a působí velmi seriózně a sympaticky.

    • 29.12.2014  22:49

    Pro mě jedna z nejsilnějších epizod Poirota se zvláště skvělým představením Davida Sucheta, který na diváka dokáže přenést ten vnitřní boj, zda nechat zvítězit morálku lidského svědomí, nebo nekompromisně striktní právo. Jen je trošku škoda, že do toho tolik tahali Boha, ale to je můj problém. Skvělá epizoda, která ve mně vždy zanechá vnitřní rozervanost, ale zároveň zážitek z bezvadného výkonu p. Sucheta.

    • 19.9.2014  21:45

    Velmi hlučné a ukřičené. Oni nemluví, oni hlučí, ustavičně a protivně, překřikují se. A když tam nikdo nekvílí, tak je tam nepříjemná hudba nebo řvou husy, řve dítě nebo vše dohromady. Škoda.

    • 18.8.2014  00:35
    Lev v zimě (1968)
    ****

    Skvěle zahrané a dokonce senzačně nadabované. V rukách šikovných lidí musí být 'Lev v zimě' fascinující zážitek na divadelních prknech (na Broadwayi Eleanor hrála Stockard Channing známá z Pomády jako Rizzo). Znala jsem novější verzi s Glenn Close, obě se mi líbí, což je dáno obsahem a textem, ale tahle asi přecejen o malinko víc.

    • 31.7.2014  19:10
    Žena v černém (TV film) (1989)
    ****

    Vydařený hororový snímek, jehož atmosféra je příjemně tíživá a velmi napínavá. Souhlasím s názorem, že první minuty filmu tolik atraktivní nejsou, ale jakmile se právník dostane do městečka a do domu, film vás vtáhne. Na film jsem koukala hlavně proto, abych konečně slyšela Pauline Moran mluvit - jaký to omyl. Neřekne tu ani slovo, ale její postava je ohromě působivá. Neuvěřitelné, jak na člověka působí jen vhodné spojení pohledu (všimli jste si, že Pauline Moran má opravdu krásné oči?), kostýmu, prostředí a hudby, zcela beze slov.

    • 27.7.2014  22:20

    Po delší době se objevil film, který mě donutil přemýšlet a vnitřně se mě dotkl. Úplný závěr byl asi trochu naivnější, než bych si přála, ale nevadí. Helen Mirren, která pro mě byla lákadlem, byla skvělá (ostatně jako vždy) - jen mě napadlo, jak se z tak sexy dámy stane taková babička. V Love Ranch se tomu mladíkovi vůbec nedivím, že ho Helen přitahovala, a tady dokázala svůj sex-appeal totálně zazdít - pozoruhodné. Charakter Emerenc, který se mě tolik oslovil, si neumím zcela jasně vysvětlit a přijmout, ale nemůžu to jen tak hodit za hlavu a nutí mě to o ní přemýšet a "vykonstruovat" si v hlavě, proč ji přijmout.Taková rozbitá duše, která se sama opravila tak, že vytvořila svá pravidla a zásady, aby mohla co nejlépe existovat.

    • 26.7.2014  20:11
    Smash (TV seriál) (2012)
    ****

    Velmi svižné a zábavné. Písničky velmi pěkné a krásně voní po Broadwayi, to já rád ;-) První řada je rozhodně lepší než druhá. Ale i tak je to zdařilý seriál, který si užijete a nezačne vás nudit zbytečně nastavovanými řadami a překrucováním zápletek.

    • 21.6.2014  18:08

    Poirota mám obecně velmi ráda, ale přikláním se k ostatním, že tento díl byl výjimečný, měl zvláštní barvu a atmosféru celkem, takovou melancholickou. Příjemné překvapení!

    • 22.4.2014  20:06

    Velmi dobré. Ale čekala jsem něco trochu jiného, jinak působícího. Celý film jsem čekala na nějaký přelom, co mi vyrazí dech, zvrat, kdy polknu na prázdno, něco, co mě posadí na zadek, nebo něco, co mě zasáhně do hloubky, co by mě nenechalo v klidu, na co bych musela dlouho a urputně myslet, zvažovat, přemýšlet o tom...nic takového se ale nestalo. Uznávám, nečekala jsem, že to s Tomem dopadne tak, jak to dopadlo, ale i tak to nebyla taková darda. Nicméně, film mě v takovém očekávání udržel až do konce, což mělo taky něco do sebe. Příběh byl velmi dobře a nenásilně podáván, nenudil a vzbuzoval zájem až do poslední minuty. Gregory Peck byl skvělý, charismatický, ale nepůsobil pateticky. Nic tu nepůsobilo pateticky; žádné nabubřelé, velkolepé, nafouklé řeči, přesto ale působivé, to beru jako velké plus. A bavily mě obě děti, které byly opravdu šikovné a sympatické. BTW Taky se přidávám k názorům, že bych si soudní drama představovala trochu jinak, po 12 ANGRY MEN jsem byla na konci vyčerpaná asi jako oni tam, ale u Ptáčka ne. Přesto se domnívám, že je to dobrý film a třeba se k němu někdy vrátím s tím, že budu vědět, co čekat.

    • 12.4.2014  23:08

    Zvonilku a její příběhy prostě miluju, vždycky se mi líbilo to "kutilkovské" řešení...ale už u minulého dílu jsem si sama pro sebe musela dovysvětlovat nějaké scény, abych byla stále spokojena s tím kutilkovstvím a ne jenom naivními kouzly...a tady už mi trochu vadilo, že jsem nezaregistrovala, proč jí ten pirát rozuměl (to už mohla Zvonilce rozumět i ta malá hočička), jakto, že pak z lodi sypaly vílí prach, když ho předtím vysypali do moře při převrácení lodi...a co se stalo s tím krokodýlkem, který nevím, nevím, jak by to dával v moři.... v tomto díle bylo více rozporů. Právě proto, že vždycky všechno do sebe zapadalo, jsem měla ráda první díly Zvonilky.....tak, a teď si přijdu hloupě, takhle tu rozebírat Zvonilku, ale což, každý nemůže sledovat pořád Felliniho s Bergmanem, že? =D

    • 28.3.2014  19:44
    Simonova kočka (TV seriál) (2008)
    ****

    Mám kočku a velmi často ji poznávám i v této animované. Jednoduché, vtipné a z velké části pravda :-D

    • 28.3.2014  19:38
    The Audience (divadelní záznam) (2013)
    *****

    Představení jsem viděla přímo v Gielgud Theatre a byl to ohromný zážitek. Helen Mirren i ostatní byli fenomenální.

    • 23.3.2014  15:01
    Montana Moon (1930)
    **

    Celkem slabé a občas i otravné... a zapomenutelné. Škoda.

    • 13.3.2014  23:49
    Noc rozhodnutí (TV film) (1993)
    ****

    Silné, obzvláště konec - pocit bezradnosti se mi dostal až pod kůži. Příběh je opravdu silný, koneckonců jako vše, co se týká války - nepředstavitelné a nepochopitelné hrůzy. Otázkou pak je zpracování takového tématu a podobný styl, jako v Noci rozhodnutí, mi velmi vyhovuje, ani typické televizní zpracování mi nevadilo, vyloženě naopak. Jen dodám, že oceňuji závěrečné titulky - naprosto bez hudby a přesto jsem po celou dobu jen tupě zírala na obrazovku a v uších mi zněla poslední slova "Vytí vlků." Nenapadlo by mě, jak působivé to bude.

    • 23.2.2014  02:51

    Bette Davis je úžasná a její Rosa je úžasně zlá, sobecká a unuděná ženská. Až tak moc, že i když ji člověk chápe, tak ji nemůže litovat. Zatím vždy, když Bette hrála potvory, tak mě bavily a určitým způsobem jsem je měla ráda, ale Rosu ne. K takovému chování byla "chudinka" vlastně donucena nudným a nenaplněným životem, což mi přijde, že se film snaží sdělit a aspoň trochu přimět diváka, aby si řekl: "vždyť je vlastně chudáK", ale ta zkaženost musela být v ní, když ji frustrace, které se bez jakéhokoliv boje, či snahy o něj, poddává, dovedla až k takovému jednání. Nebyl tam jediný moment, který by ji objektivně omlouval, nic, kdy by si jeden řekl: aha - snažila se, ale nevyšlo to...ta marnost toho všeho nezdaru pramenila jenom z ní, ne z okolností. Třeba se pletu, ale měla jsem pocit, že jsem cítila snahu o vzbuzení pochopení a snad i lítosti nad ní, ale připadalo mi to zbytečné, neúčiné. A pokud to mělo být o ženě - prvpoplánově mrše, pak mi tam chyběla výraznější osoba, která by jejím chováním déle či očividně a zřetelně trpěla (narážím na film Of Human Bondage, na který jsem během sledování tohoto snímku hodně myslela, kde Bette jako Mildred byla taky sobecká a manipulativní mrcha a odnášel to - a bylo to více vidět a cítit - Leslie Howard)... Beyond the Forest ve mě zanechal jakési rozčarování, které se špatně popisuje.... Nicméně jsem si opravdu užívala poslední minuty, kdy jsem si náramně, ještě o něco víc užívala hraní Bette Davis, takový stav moc často nehrála, takže to pro mě bylo trochu jiné a "osvěžující"...Nicméně, film, jeho zpracování, byl jenom o jejím hraní, které je jako vždy fascinující, ale to je pro celek přece jen trochu málo.

    • 15.2.2014  16:09

    Milé, asi jako všechny filmy, které jsem viděla od tohoto režiséra. Na jeho filmy se příliš nevrhám, protože mi vadí jeho naivní styl (nejvíc mě vytáčel v Meet John Doe - to mohl být,myslím, podstatně zajímavější film, kdyby se ho zhostil třeba Billy Wilder nebo třeba Orson Wells...ale to je něco jiného). Nicméně tento příběh je dlé mého názorů v naprostém souznění se stylem režiséra, takže i výsledek byl příjemný a má-li člověk náladu, velmi přijatelný. Ale byl to typický Capra, že? Překvapil mě Glenn Ford, v takovéto poloze jsem ho ještě neviděla a netypovala bych ho na ni. Peter Falk byl neodolatelná plašmuška. Co mi vadilo, by délka filmu a některých scén. O půl hodinky méně a dala bych 4*, protože jsem si film upřímně užila. Takto to jsou lepší 3*.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace