agentmiky

agentmiky

Michal Srba

okres Praha

12 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Temný rytíř (2008)

    Skvost. Jinak bych tento snímek nenazval. Také můj nejoblíbenější film. Tento film jsem viděl aspoň pětkrát a řeknu vám: nikdy jsem se nenudil, neboť není prostě chvíle, kdy by vám tato šance byla vůbec nabídnuta. V roli Batmana nikdo jiný než Christian Bale a proti němu gothamský šílenec a magor, který si říká Joker. Na filmu se mi líbí i ty technické vymoženosti, které má Batman k dispozici. Dvojka je lepší než jednička a to hlavně tím, že je zde neustálá akce. Taková smůla pro filmové plátno, že Heath Ledger už není mezi námi, protože to zahrál nejenom na jednoho Oscara, ale dokonce na několik. Myslím, že by se ještě v mnoha filmech osvědčil. Ve trojce by se mi líbil více než Bane, ale co se dál dělat, život jde dál. Hodnocení: 99 % P.S. Chtěl jsem tomu dát 100%, ale myslím si, že bezchybný film ještě neexistuje a těch pár opravdu nanometrických nedostatků tam přece bylo. To nic nemění na tom, že to je ale suprový a vydařený film po všech stránkách.

  • poster

    Kmotr (1972)

    Kmotr se po mém zhlédnutí zařazuje nejspíše na první místo v kategorii mafiánských filmů. Již dlouho jsem si na něj dělal čas, neboť vyčlenit si zhruba 9 hodin na celou trilogii není jen tak. Ale teď jsem se k tomu konečně dostal v době, kdy čtu i knižní předlohu Maria Puza. Opravdu nemám sebemenší výtku na tento film. Již kniha je nadpozemská, ale film se jí dokázal vyrovnat na plné čáře, možná ji dokonce o kousek předběhl. Herecké výkony jsou zde na špičkové úrovni, všechno šlape, tak jak má. Marlon Brando si Oskara bezesporu zasloužil. Jeho vyřčená mafiánská moudra se mi vryla do paměti a hlavně z něj vyzařovalo nevyčíslitelné charisma, které by dokázalo několikrát obkroužit zemi. Al Pacino se sice v prvním díle rozehříval, ale herecké schopnosti u něj nelze popřít. Jsem rád, že Coppola dokázal tak skvělou knihu převést na filmové plátno a udělat z ní jeden z největších trháků historie. Atmosféra je zde rozpracována opravdu stylově, velmi mě bavilo sledovat gradování příběhu, které vždy vyústilo v moment, který mě coby diváka zvedal ze židle. Troufám si říct, že za svůj život jsem viděl mnoho gangsterek, a to i těch kvalitních, ale Kmotr si mě získal již na začátku a pak mě už vůbec nepustil. A to je u takových filmů to nejdůležitější. Vybroušenější diamant ve filmovém průmyslu podle mě nejde najít. Za mě dávám 96 %

  • poster

    Terminátor 2: Den zúčtování (1991)

    Daleko lepší než jednička (i než všechny ostatní díly), a to z toho pohledu, že hlavní hrdina Arnold Schwarzenegger (T-800) už byl ve dvojce klaďas, a to mu podle mě sedí daleko více než padouch. Ale toho slizkého záporáka vybrali tvůrci výborně,protože Robert Patrick (T-1000) se na tu roli náramně seděl a jeho kamenný výraz, který si držel po celý film, byl prostě k nezaplacení. A ještě jedna věc filmu dodává tu správnou šťávu a grády: a tou věcí je bezesporu hudba a hlavní znělka, kterou dnes zdá snad každý. Už i v roce 1991 měli výborné filmové efekty a to jen potvrzuje fakt, že tento film patří mezi ty nejlepší klasiky, které nikdy neomrzí. A proto dávám 95 %

  • poster

    Vetřelec (1979)

    Nejlepší sci-fi horor historie. Ridley Scott zde ukázal své největší umění v točení filmů. Už tomu uplynulo 37 let, co poprvé diváci tajili dech při sledování filmu v kinech. Musím ale uznat, že na filmu to ani není tak vidět. Výkony herců jsou zde tak skvělé, že by se ani nevešly na stupnici hodnocení od 1 do 10. Mně stejně nejvíce utkvěl v hlavě Ian Holm coby syntetický android Ash. Ten podával brilantní výkony. A samozřejmě nesmíme zapomenout na hlavní hrdinku Ripleyovou v podání S. Weaver a na uslintaného Vetřelce, který mě svou vychytralostí opravdu při prvním zhlédnutí fascinoval. Film jsem viděl už nespočetněkrát, ale vždy mě dostane svou hustou atmosférou, která by se dala krájet, a nepřekonatelnými kulisami. Dvojka byla svižnější, ale atmosférou se jedničce prostě nevyrovná. Za mě dávám 95 %

  • poster

    Království (2007)

    Po několikátém zhlédnutí tohoto filmu mu konečně přisuzuji svůj vlastní komentář. Peter Berg podle mě vytvořil jeden z nejlepších filmů odehrávajících se během nějakého vojenského konfliktu. Království patří opravdu mezi mé nejoblíbenější snímky. Ani vlastně nevím, jestli film oplývá nějakou zásadní chybou. Jestli ano,tak jsem si jich nevšiml. Všichni herci zde zahráli skvěle (nejlépe asi Jamie Foxx společně s Ashrafem Barhomem), panuje zde výborná atmosféra s brilantní hudbou přesně zasazenou mezi ty osudové chvíle. Konec byl hodně dojemný. Velkým plusem je, že postavy jsou zde představeny tak, že se s nimi postupně sžíváte a po nějaké době si je i oblíbíte. Závěrečná věta jen potvrzuje, že filmu musím dát bez žádných námitek 95 %

  • poster

    Pouta války (2004)

    Že by nejlepší válečný film všech dob ? Možná, že dokonce ano. Pota války nabízejí vše, co dobrý válečný film potřebuje jako sůl, a to samotné boje, zachycení krutosti a zbytečnosti války, smrt, lásku, epickou hudbu a zde i bratrskou soudržnost až za hrob. Nejdříve jsem film ani vidět nechtěl (kvůli pro mě neznámým hercům), ale protože válečné filmy jsou dnes velmi vzácné, tak jsem toto nutkání překonal. Rozhodnutí zhlédnout tento film bylo moudré ve všech směrech. V prvních pár minutách jsou představeni hlavní hrdinové a jejich poklidný a šťastný život před válkou. Pak to ale začíná. Do korejské války jsou odvedeni oba dva hlavní hrdinové, což jsou bratři. Musím oba dva herce pochválit za úžasný a heroický výkon, neboť co si museli podstoupit, aby vše vypadalo tak, že jsou opravdu ve válce, to se tak často nevidí. Na to, že film stál 13 milionů $, tak boje byly natočeny a zpracovány hodně realistickým způsobem, kterým se mnohdy nemohou pyšnit ani americké snímky. Vyskytne se zde i několik dojemných momentů, kdy jsem uronil nějakou tu slzu. A ještě musím zmínit jednu věc, a to tu nadpozemskou hudbu, která byla grandiozní a perfektně seděla ke scénám, u kterých hrála. Za to musím smeknout před skladatelem, který něco tak krásného vymyslel. Dalo se očekávat, jak to na konci skončí, ale to mi vůbec nedělalo žádné starosti. Kdybych měl film okomentovat jedním slovem, tak říkám masterpiece. Za mě dávám 95 %

  • poster

    Dunkerk (2017)

    Jeden z nejintenzivnějších filmových zážitků za poslední dobu. Jestli nevíte, na co jít do kina, tak si ihned vyberte Dunkerk a běžte tam. Na velké obrazovce s prostorovým zvukem je to zážitek, z kterého se budete vzpamatovávat hodně dlouho. Ano, zvuk je jedním z aspektů filmu, který je strhující. Již úvodní výstřely mě málem shodily ze sedadla, neboť se s hlasitostí Nolan doopravdy nepáral a napálil to na maximum. Stejně je tomu i ostatních scén, nejvíce asi při náletech letadel, kdy si přijdete, že vám doopravdy ten létající mechanický pták proletěl nad hlavou. Jsem za takový realistický obraz nesmírně vděčný. Když tu již povídám o zvuku, tak bych se měl zmínit i o hudbě. Zimmer se opět ukázal a po celou dobu v zásadě ani nepřestal. Čekejte, že se husí kůže po celou stopáž nezbavíte. Opět nastolená spolupráce s Hoytemou přinesla ovoce, věřte, že takto úžasnou kameru dlouho ve filmech nespatříte. Samotné tři příběhové linky se mohou pochlubit svou odlišností. Část na mole je mrazící, neboť vojáci neví, kdy může nepřítel ze vzduchu zaútočit. Část na moři je strhující, protože nemáte absolutní tušení, zda si vás nevyhlédne ponorka. A momenty ve vzduchu ovládá strach, aby vás nepřítel nesestřelil do studených vod nebo aby vám nedošlo palivo. Všechny příběhové části se postupně skládají jako mozaika, na konci dochází k perfektnímu střetu všech linek. Nolan si zasluhuje potlesk také za minimum použitých triků. Ať jsou to souboje na moři či ve vzduchu, tak si vše užijete díky té věrohodnosti a realističnosti. Dnes je vzácné potkat režiséra, který upřednostňuje praktické efekty před CGI animacemi. Je sice pravda, že jednotlivé charaktery nejsou tak propracovány a vskutku si k nim nevybudujete skoro žádný vztah, ale o to tady přece jde (jediná postava, s kterou jsem se dost sžil, je Tom Hardy coby pilot letadla Spitfire). Hlavním záměrem je vyobrazení beznaděje a strachu, které se po dobu filmu čím dál tím více prohlubují, a hlavně silných emocí, které číší z každého momentu. Všichni herci podali mistrovský výkon, a to se někdy nemuseli ukazovat tak dlouho (Branagh a jeho hra emocí blyštících z očí po připlutí civilních anglických lodí mluví za vše). Nolan je čistokrevný génius, který ví, jak na diváka zapůsobit. Byla ode mě hloupost, že jsem si nebyl před zhlédnutím jistý se spojením Nolan + válečný film. Teď vím, že je schopný natočit každý žánr, a to s notnou bravurou. Za mě dávám 95 %

  • poster

    REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)

    Na Revenanta jsem se tak dlouho těšil, až jsem se konečně dočkal. Po zhlédnutí musím konstatovat, že lepší film spojený s přírodou a syrovou atmosférou jsem doteď neviděl. Příroda,kde se film natáčel, byla opravdu nádherná. Příběh mě zaujal hned od prvních momentů. No a Leonardo DiCaprio zahrál nejlépe v životě. Obdivuji ho, čím si musel projít, aby odehrál svou roli tak prožitě a realisticky. Jestli za toto nedostane Oskara, tak už nevím, jestli mají Oskary vůbec smysl. Nesmím opomenout ani Toma Hardyho, který zahrál roli neskutečně nepředvídatelného člověka na jedničku s třemi hvězdičkami. I kamera byla skvělá. Prostě nevím, co bych mohl vytknout. Iňarritu se hodně vysoko vytáhl. Hodnocení: 95 % P.S. Scéna s medvědicí byla strhující a měla pořádné grády

  • poster

    Ready Player One: Hra začíná (2018)

    Film, na který musí jít každý do kina a vidět ho na vlastní oči (mohl jsem ho zhlédnout v rámci CSFD projekce na Černém Mostě). Po vizuální stránce jsem za posledních pár let neviděl nic tak podmanivého, co vás uhrane již v první minutě. Knihu jsem doposud ještě nečetl, mám ji pořád připravenou na stole, ale moc času zatím není. Jenže si sám sobě kladu otázku, jestli tato kniha může překonat tento film. Spielberg nám zase přichystal podívanou, jež se podle mě zapíše do historie kinematografie. Příběh se jeví dost lineárně, ale mně se zamlouval a velmi brzo jsem jím byl pohlcen. Jak jsem již zmiňoval, tak audiovizuál nemá sebemenší chybičku. Přesvědčil jsem se o tom při závodu (kombo Rex + Kong), kdy mi v kině běhal takový mráz po zádech, jaký nezažívám ani u těch nejdrsnějších hororů. Jednoduše pastva pro oči a uši (Dolby Atmos holt válí). Po stránce herecké kvalitní (Rylance coby podivínský Holliday všechny strčil hravě do kapsy), zde ale šlo zejména o jednotlivé postavy popkultury osmdesátek a devadesátek. Tolik různých slovních narážek či určitých, dnes již proslavených, hlášek odkazujících na nejznámější díla této doby, to by se člověk ani nedopočítal. Film nabídne i vtipné situace, kde jednoznačně vyzdvihuji scénu s Ovícením, dále pak Chucky se svým nožíkem, u kterého jsem fakt už nemohl. A byl jsem skoro coby fanoušek univerza Halo dojat, když na scénu vyběhla skupina spartanských supervojáků. Musím pochválit i hudbu, Alan Silvestri odvedl výtečnou práci (je vidět, že nemusí fungovat jen spojení Spielberg-Williams). Kdo se rozhoduje, na co jít do kina, by neměl váhat a hned jít. Teď zbývá se z toho úžasného zážitku vzpamatovat, vyhranit si nějaký čas a začít s knihou, protože si chci v hlavě vytvořit srovnání. Film půjde asi do mé TOP 10. Za mě dávám 95 %

  • poster

    Big Lebowski (1998)

    Nejlepší Coenovka s přehledem, která v sobě snoubí všechny kladné aspekty tvorby těchto bratrů. Big Lebowski je komedie, která se vymyká všem zažitým ideálům. Musíte být při jejím zhlédnutí na pozoru, protože prostě a jednoduše nechcete, aby vám zde unikla nějaká pointa nebo skvělá narážka. Zde se naplno projevilo, že když máte kvalitní herce, kteří vám poskytnou výkon, o jakém se vám ani v těch nejdivočejších snech nesnilo, tak máte zaručenou zábavu a hlavně záruku nesmírné kvality. Hlavní dvě postavy Walter a Dude bych zařadil mezi jedny z nejlépe napsaných postav, jejich počínání bylo zábavné, mnohokrát jsem se mohl potrhat smíchy a hlavně jsou jejich postavy sympatické a divák si je během pár vteřin prostě zamiluje. Příběh mi nejdříve přišel takový druhořadý, ale i zde se po chvíli projeví řemeslná přesnost Coenů a nabere to grády. Nutkno podotknout, že s českým dabingem Meduny (Bridges alá Dude) a Rimského (Goodman alá Walter) se film posunul o pár příček nahoru. Burwell se vytasil (zase) s jedním z nejlíbivějších soundtracků, které jsem mohl doposud ve filmech slyšet. Všechno je propracované, nic není odfláklé. Přesně takto by se mělo zacházet s každým filmem v jeho tvorbě. A Coeni jsou přesně tou dvojicí, která je toho jasným příkladem. Hned si jdu film zařadit mezi TOP 10, a myslím si, že si svoje místečko udrží na hodně dlouho. Za mě dávám 94 %

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace