luka4615

luka4615

Lukáš Krejčí

okres České Budějovice
Filmový nadšenec se slabostí pro díla režisérů Nolana a Tarantina. #Marvel Fanatic

homepage

37 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 8.12.2018  22:20

    Temnější podtón z rukou režiséra Alfonsa Cuaróna snímku rozhodně velmi prospěl. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban totiž právě s těmito "drsnějšími" konturami působí dospěleji a seriózněji než předchozí dva díly, což na Vás zapůsobí velmi dobrým dojmem. Skvělá práce! „I expect you're tired of hearing this, but you look so like your father. Except your eyes. You have...“

    • 8.12.2018  22:16

    Pokud přihlédnu ke kvalitám všech osmi filmů, druhý díl s podtitulem Chamber of Secrets z tohoto pomyslného souboje vychází jako jeden z nejhorších. Velký vliv na tento výsledek má zejména "hračičkovská" stylizace režiséra Chrise Columbuse, která je zde vážně na škodu. „It is not our abilities that show what we truly are. It is our choices.“

    • 8.12.2018  22:09

    Harry Potter and the Philosopher's Stone aneb jak vlastně začal jeden z nejpozoruhodnějších kouzelnických příběhů tohoto milénia. „It takes a great deal of bravery to stand up to your enemies, but a great deal more to stand up to your friends.“

    • 8.12.2018  00:40

    Čistokrevná esence akčního filmu. Zcela bez debat se tedy jedná o kultovní a časem prověřenou záležitost, která neztrácí nic ze svého "drajvu" ani po těch letech. Výborná práce! „Miss, can you handle this bus?“

    • 4.12.2018  18:19
    Green Day: Kulka v bibli (koncert) (2005)
    *****

    Výborná a ucelená sonda do koncertů jedné z mých nejoblíbenějších kapel - Green Day. Tato "Kulka v Bibli" pronikla hluboko do mého srdce, v němž zůstane již navždy!

    • 2.12.2018  01:43
    Riziko (2000)
    ***

    Průměrná filmová jednohubka na dlouhý večer, u níž překvapí pouze zvolené téma a množství známých tváří, které tehdy v této branži začínaly. Jo, a ještě EPiCKÝ motivační proslov postavy s mimikrami Bena Afflecka, u něhož jsem nadšeně zesiloval zvuk. Nic víc, nic míň. Škoda. „They say money can't buy happiness? Look at the fucking smile on my face. Ear to ear, baby.“

    • 30.11.2018  23:25

    Sice se budu opakovat, nicméně právě to opakování je matkou moudrosti. Takže – španělská kinematografie je nevyčerpatelnou studnicí plnou originální a vtahující tvorby! La sombra de la ley se do tohoto ranku okamžitě také řadí, jelikož je to vybroušená "noir" kriminálka zasazená do atraktivního časového úseku a s perfektně odsýpajícím příběhem. Snímek se mimo tyto atributy může rovněž pochlubit precizně lícujícím soundtrackem či skvělými hereckými výkony, z nichž radikálně vyčnívá Luis Tosar jakožto policista potírající zločin v Barceloně dvacátých let. Celý tento filmový koktejl obestírá zajímavě zvolený styl kamery a dechberoucí výprava. Ve finále tedy zamrzí poněkud delší stopáž, s níž si režisér Dani de la Torre neporadil tak jak bych očekával, pročež nabídne pár hluchých míst. Avšak až na tento detail se jedná o skvělou kriminální jednohubku, kterou byste si zejména díky té esenci zlaté doby gangsterů neměli nechat ujít. Skvělá práce! (Netflix.com)

    • 17.11.2018  22:40
    Outlaw King (2018)
    ****

    Drsná lekce dějepisu s nadstandartní výpravou a výbornými hereckými výkony (Chris Pine!). Outlaw King Vás mimo jiné zaujme i atraktivní kamerou, která bez sebemenšího zaváhání navodí patřičnou atmosféru a vtáhne do děje. Pomyslnou třešničkou na dortu tohoto historického dramatu jsou bojové scény, které s překvapivou syrovostí a brutalitou ukazují, jak se vlastně tehdy válčilo. Ve finále tedy zamrzí jen delší stopáž, která bohužel nabídne pár hluchých míst. Avšak až na tento drobný detail se jedná o velkolepý historický snímek, který byste si rozhodně neměli nechat ujít. Skvělá práce! „We need to unite Scotland!“

    • 17.11.2018  18:57
    Tenebris (amatérský film) (2018)
    odpad!

    Předně musím ocenit fakt, že autistické duo z Telče v podání Pavla Dorotky a Pavla Šebesty opět našlo nové dno, kde je jakákoliv sebereflexe či kvalitně odvedená práce sprosté slovo. Tenebris se totiž okamžitě po zhlédnutí řadí mezi ty "díla", u nichž byste si nejraději vyškrábali oči či z naprostého zoufalství začali dobrovolně sledovat “pořady” tragéda Soukupa na TV Barrandov. Ptáte se proč? Je to zejména způsobeno kamerou a celkovým nasvícením, které se pravděpodobně rozbilo, jelikož 3/4 snímku se odehrávají v naprosté tmě. Avšak toto by se “tvůrcům” dalo možná i prominout, kdyby zbytek atributů, které tvoří dobrou filmovou podívanou fungoval tak jak má. Ale co čert nechtěl, nefunguje ani to! Scénář psal pravděpodobně zaměstnanec místní čističky odpadů po kompletní lobotomii a “herci” šíleně přehrávají, přičemž z nich padají naprosto retardované a šroubované dialogy. Korunu tomuto kalichu zoufalství dává hlavní záporná postava, která podezřele připomíná Cecilku z komedie “Slunce seno erotika”, kterak se převlékla do gumové masky a začala strašit na mlýně v Hošticích. U “snímku” Tenebris se tedy budete bát jedině toho, aby Vás při sledování nikdo neviděl. A to je vzhledem k velkohubým prohlášením “tvůrců” o kvalitní podívané vážně k smíchu.

    • 17.11.2018  00:34

    Tak tohle byl správný tah na branku! A ve finále je tedy vlastně úplně jedno, že Bohemian Rhapsody "jede" na jistotu a nevybočuje z pevně daných mantinelů. Snímek totiž nabídne úžasný mix skvělých písní, odlehčenějšího vtipu, nikdy nekončícího výkřiku individuality a faktu, že se zde spíše místo soukromí a AIDS řeší hudba a kamarádství. Celý tento dechberoucí výjev dokonale lícuje s perfektními hereckými výkony všech zúčastněných, z nichž však nejvíce vyčnívá Rami Malek jako Freddie Mercury. Po celou dobu stopáže jsem neměl sebemenší pochyb o tom, že se do své role naprosto vcítil. Jeho hereckému výkonu, stejně jako pěveckému talentu Freddieho Mercuryho, je zde podřízeno téměř vše, jelikož většina scén v nichž nefiguruje najednou začne postrádat onen náboj, který s celým dějem vlastně hýbe. Jeho výkon rámuje precizní kamera, která se s každým záběrem na kapelu a její koncerty doslova mazlí. Absolutním vyvrcholením této dokonalé filmové jízdy je závěrečný epický KONCERT "Live Aid", jež Vás absolutně pohltí. Legendární písně a řev tisíců fanoušků Vás provází až na velké pódium, kde si stoupnete vedle Freddieho, potažmo celé kapely a užíváte si koncert, který už nebude mít nikdy obdoby. Za zmínku rovněž stojí fakt, že veškeré taneční kreace či pohyby zvládá Rami Malek až se strojovou přesností, takže jsem měl místy problém poznat, zda koukám na hraný snímek či na dokument. Takže co dodat na závěr? Bohemian Rhapsody se těšně po skončení titulků stává jedním z nejlepších životopisných snímků, jaký jsem kdy ve svém životě viděl. A to nejen proto, že kapela QUEEN patří k mým nejoblíbenějším, ale i proto, že takhle precizně soustružený filmový koktejl zanechal v mém srdci hlubokou a osudovou ránu, z níž se jen tak nevzpamatuji. Snad jen po dalším zhlédnutí. A pak dalším a dalším... Výborná práce! PS: Doufám, že nejsem jediný, kdo se chtěl po závěrečném koncertu zvednout a začít tleskat! PPS: Vřele Vám doporučuji projekci v sále se systémem Dolby Atmos. Celý snímek tím dostává nový a absolutně vtahující rozměr! (Viděno v kině CineStar Čryři Dvory České Budějovice) „Tell you what it is, Mr. Reid. Now we're four misfits who don't belong together, we're playing for the other misfits. They're the outcasts, right at the back of the room. We're pretty sure they don't belong either. We belong to them.“

    • 11.11.2018  19:17

    Delikátní filmová záležitost s neobvyklou, avšak právě o to originálnější animací. Pravě takto by se dal v několika slovech pospat snímek Coraline, jehož druhou doménou je vtahující příběh s jemnými hororovými rysy. Coraline Vás právě proto od samého začátku chytne a již nepustí, jelikož se jedná o tu vzácnou kombinaci dobrých nápadů a skvělého zpracování, která je v dnešní době čím dál tím vzácnější. Skvělá práce! „Oh my twitchy, witchy girl. I think you are so nice. I give you bowls of porridge. I give you bowls of ice... cream. I give you lots of kisses. I give you lots of hugs. But I never give you sandwiches with grease and worms and mung... beans.“

    • 10.11.2018  00:20

    V téměř všech ohledech se jedná o zcela průměrnou, místy až podprůměrnou podívanou, která ve svých nejlepších momentech dokáže leda tak vytrhnout z letargie, kterou navozovala po téměř celou stopáž. Jusqu'à la garde totiž téměř vůbec nefunguje, což je bolestně citelné zejména díky chabému scénáři a laxnímu vyprávění. Závěrečná "živější" část už bohužel pošramocené renomé snímku moc nenapraví. Škoda.

    • 9.11.2018  22:34
    22 July (2018)
    ***

    Snímek 22 July se sice opírá o reálné základy tragické události, nicméně režisér Paul Greengrass to pojal překvapivě velmi tuctově a průměrně. Samotný teroristický akt je totiž "odbyt" již v prvních minutách, načež je zbytek obří stopáže vyplněn záběry ze soudních síní a obětí, které se vyrovnávají se svými traumaty. Vážně mi zde chyběl nějaký "wow" prvek, který by snímek 22 July povznesl na nějakou vyšší úroveň, například nějaký hlubší náhled do motivace Breivika či jeho psychologického profilu. Bohužel, nic takto zajímavého zde není, takže ve finále dostaneme další průměrný snímek, který po čase zcela zapadne. A to je vzhledem k danému tématu podle skutečných událostí vážně velká škoda. „He tried to... he tried to kill me. I remember... seeing him... and then running away... trying to find somewhere to hide, and protecting my little brother. I remember being shot. Five times. When I was lying on the beach, I was... all alone. In a kind of pain I couldn't imagine.“

    • 7.11.2018  18:48
    Alfa (2018)
    *

    Bezduchá, nudná a šablonovitá záležitost, jež je zabalena do slušivého vizuálního hávu. Nic víc, nic míň. „Raise your head and your eyes will follow.“

    • 6.11.2018  22:18

    Čistá dokonalost. Den skyldige se totiž může pochlubit skvělým příběhem, mrazivou atmosférou a faktem, že je vše točeno pouze se záběry na policistu pracující na tísňové lince s mimikrami výborného Jakoba Cedergrena. Právě tento atribut dává mimořádný prostor pro představy diváků, jak by mohly všechny scény, které můžeme vnímat pouze sluchem, ve výsledku vypadat. Snímek rovněž zaujme broušenými dialogy a skvělým spádem, který neobsahuje žádná hluchá místa, což ve výsledku vytváří dokonalou a depresivní podívanou, při níž nebudete napětím ani dýchat. Za tohle má u mne režisér Gustav Möller velký obdiv. Výborná práce!

    • 6.11.2018  12:46
    22. míle (2018)
    **

    Scénáristicky děravá záležitost s hysterickým Markem Wahlbergem a Johnem Malkovichem s divným účesem. Takhle nějak by se dal v pár slovech popsat snímek Mile 22, kde vyjma několika slušných akčních scén nestojí za zmínku vůbec nic. Příběh je totiž k uzoufání nudný, postavy nejsou vůbec vyprofilované a celé to nemá ten patřičný "drajv", který by snímek povznesl na nějakou vyšší úroveň. Takhle je to tedy jenom další promarněná filmová příležitost, která velmi brzy upadne v zapomnění. Škoda. „He's a killer dressed up as a hero.“

    • 5.11.2018  13:49
    Equalizer 2 (2018)
    **

    Denzel Washington se opět vrací k postavě Roberta McCalla, avšak činí tak ve filmu, který mu ve většině případů neslušně podráží nohy. The Equalizer 2 je totiž jedním z těch filmů, které by raději neměli vůbec vzniknout, protože zde vyjma charismatu hlavní postavy skoro nic nefunguje. Příběh je velmi nešikovně sestavený a hlavní záporná postava k smíchu, což jde také ruku v ruce s otřesnou kamerou a šíleným střihem. Sice se zde najde pár velkorysých akčních scén, nicméně ani ty snímek The Equalizer 2 nezachrání před potupným odchodem mezi další průměrné, potažmo i podprůměrné snímky. Škoda. „There are two kinds of pain in this world. The pain that hurts, the pain that alters.“

    • 4.11.2018  09:52

    Je to již 14 let, kdy jsme naposledy mohli vidět rodinku Úžaňákových a jejich dobrodružství. Režisér Brad Bird tehdy namíchal brilantní animovaný akční koktejl, na který se mohu dívat pořád dokola. Povedlo se to samé i v tomto pokračování? Po zhlédnutí snímku Incredibles 2 musím konstatovat, že ano, byť s několika výhradami. První věc, která Vás na snímku zaujme je jeho výborná animace, což dokonale lícuje s barvitým soundtrackem, který dává vzpomenout na staré filmy Agenta 007. Co se příběhové linie týče, je sice poněkud předvídatelná, nicméně pokud se nad tento fakt dokážete povznést, snímek si adekvátně užijete. Když se totiž všechny tyto atributy spojí v jedno a navrch se ještě přidá špetka skvěle nasnímaných akčních scén společně s hravými scénami Jack-Jacka, vytvoří to dohromady výbušnou akčně/komediální animovanou záležitost, kterou šéfkuchaři Pixaru mohou servírovat bez sebemenších obav. A fakt, že první díl je lepší už pak nebude tolik podstatný. Skvělá práce! „The Screenslaver interrupts this for an important announcement...“

    • 3.11.2018  20:31
    Tvoje tvář má známý hlas (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Tak takhle nějak si představuji ideální nenáročný a zábavný pořad, ke kterému si v sobotu večer může s lahváčem laciné desítky lehnout jedinec podprůměrného intelektu volící Zemana a SPD. Pomyslnou třešničkou na dortu tohoto počinu je moderátor Ondřej Sokol trpící představou, že je neskutečně vtipný a pohotový. Tleskám!

    • 2.11.2018  22:40
    Pavel Dorotka: Historky ze života (TV seriál) (2018)
    odpad!

    Občas jsem vážně překvapen tím, jak moc často nalézám stále nové a nové dno. V případě samozvaného neumětela Pavla Dorotky a jeho autistické produkční společnosti “Šebivision” se to děje téměř pořád. Vlastně moment, děje se to pokaždé, pardon.

    • 2.11.2018  21:20

    Režijní debut Bradleyho Coopera nemohl dopadnout lépe. A Star Is Born je překvapivě vyzrálou filmovou záležitostí, která funguje ve všech myslitelných i nemyslitelných ohledech. Ať se jedná o velké koncerty se spoustou lidí, či scény, ve kterých jsou jen dva hlavní aktéři, v každém tomto filmovém políčku je znát poctivá filmařská práce a láska k řemeslu, která se dokonale snoubí s hereckými výkony. A právě ty, společně s nádhernými písněmi, jsou výkladní skříní snímku A Star Is Born. Bradley Cooper zde totiž podává jeden z nejlepších výkonů své dosavadní kariéry, v čemž mu zdatně sekunduje výborná Lady Gaga, která je mnohem krásnější a přirozenější bez tuny make-upu, na který jsme u ní zvyklí. Co se samotného příběhu týče, snímek nenabídne zrovna nic inovativního. Avšak tento fakt režisérovi ihned prominete, jelikož je tento "otřepaný" příběh o vzestupu a pádu podán a natočen s velkou mírou empatie a důrazným citem pro detail. Příběhová linie sice začne místy ztrácet dech, zejména u scén v protialkoholní léčebně, avšak hned poté se naštěstí vrátí ono úžasné tempo, které snímek obestíralo hned od začátku a vše je zase v naprostém pořádku. Takže co dodat na závěr? Bradley Cooper stvořil svůj režisérský, potažmo i herecký mezník, který aspiruje na jeden z nejlepších filmů roku 2018 a na jednoho z hlavních kandidátů v nominaci na Oscara v kategoriích "Nejlepší film", "Nejlepší herec v hlavní roli" a "Nejlepší herečka v hlavní roli". Je to totiž nádherný filmový příběh protkaný úžasnými a chytlavými písněmi, při němž jsem i já neměl daleko k slzám. Tohle se zkrátka moc povedlo. Výborná práce! (Viděno v kině CineStar Čtyři Dvory České Budějovice) „Jack talked about how music is essentially twelve notes between any octave. Twelve notes and the octave repeats. It's the same story told over and over, forever. All any artist can offer the world is how they see those twelve notes. That's it. He loved how you see them.“

    • 2.11.2018  14:35

    Spike Lee vzal ožehavé téma rasové diskriminace společně s tématikou Ku-klux-klanu a zabalil ho do vtahující a místy i komediálně laděné kriminálky, která téměř nestíhá nudit. BlacKkKlansman v sobě mimo poselství o toleranci a "no-hate" kultuře snoubí atraktivní příběh, jehož reálie jsou zasazeny do Colorada sedmdesátých let, čemuž notně napomáhá kreativní užití kamery, která z tohoto snímku dělá spíše dokumentární, tím pádem i více uvěřitelnější podívanou. Samostatnou kapitolou jsou zde herecké výkony, na nichž celý snímek stojí či padá. Zejména herci John David Washington a Adam Driver podávají vskutku nadstandartní výkony, takže se bez sebemenších problému dokážete vcítit do mentality postav jež hrají. Snad jediným nedostatkem snímku BlacKkKlansman je jeho délka, která bohužel místy nabídne pár hluchých a zbytečných scén. Avšak až na tento drobný detail se jedná o mimořádné filmové dílo, které byste si neměli nechat ujít. Je to totiž nekompromisní zrcadlo nastavené tváří v tvář naší lidskosti společně s předsudky, což jsou atributy, které se bohužel nerozvíjejí tak rychle jak by si většina z nás přála. „Ain't this a bitch. If I would have known this was a Klan meeting, I wouldn't have taken this motherfucking gig. Goddamn.“

    • 1.11.2018  11:35

    Brilantní animovaná záležitost, která ani po těch letech neztrácí nic ze své hravosti či atraktivity. The Incredibles jsou totiž krásně zpracovanou animovanou poctou superhrdinským filmům a filmům s Agentem 007, k níž navrch přidává své vlastní originální nápady. Právě tohle je jeden z těch snímků, které budu jednou pouštět svým dětem. Výborná práce! „This is a horrible suit, darling. You can't be seen in this. I won't allow it. Fifteen years ago, maybe, but now? Feh!“

    • 23.10.2018  10:56
    Venom (2018)
    *

    Od snímku Venom jsem po prvních negativních ohlasech a zklamaných recenzích neočekával vůbec nic. Do kina jsem šel tedy s tím, že se buď tyto temné prognózy potvrdí nebo že budu, stejně jako mizivá hrstka uživatelů zde na ČSFD, velmi příjemně překvapený. Bohužel, po zhlédnutí snímku musím konstatovat, že i já se přikloním k té první skupině. Venom je totiž zoufale nudný, nedotažený a tak nějak celkově úplně zbytečný origin, který se se svou stylizací a pojetím "zasekl" někde v období minulé dekády či snímku "The Incredible Hulk". V první polovině snímku se totiž neděje vůbec NIC. Postava s mimikrami Toma Hardyho se jen tak bezcílně potuluje po ulicích San Francisca, přičemž s notnou dávkou vyčpělých pubertálních vtípků konverzuje se svým symbiontem. V druhé polovině se sice začne něco dít, nicméně jsou to jen digitální noční "orgie", při nichž sotva rozeznáte kdo je kdo a co se vlastně děje. Celé je to totiž tak zoufale nudné, hloupé a velmi špatně prostříhané, že vážně vezmete zavděk závěrečnými titulky, kterých využijete pro urychlený úprk z kina. Posledním hřebíčkem do rakve této tragédie z dílny Sony je samotný Tom Hardy, který se na postavu Eddieho Brocka prostě nehodí, přičemž byl, v mém případě úplně poprvé, nesympatický až hrůza. Tohle se vážně nepovedlo a režisérovi, potažmo i celému filmovému oddělení firmy Sony by patřilo zpřerážet ruce za zprznění této zajímavé postavy. Děs a hrůza! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „Look in my eyes, Eddie. The way I see it... we can do whatever we want. Do we have a deal?“

    • 22.10.2018  22:21
    Slender Man (2018)
    *

    Většina dnešních hororových počinů je točena podle stejného vzorce, takže tyto snímky většinou ničím nepřekvapí a pouze Vás utvrdí v tom, že tento žánr je jen průměrný či zoufale podprůměrný. Sice se někdy zjeví kvalitní a originální "vlaštovka", avšak to zas tak často není. Bohužel, snímek Slender Man není ani jedno z těchto výše zmíněných, jelikož je na něm špatné úplně všechno. "Lekačky" povětšinou nefungují a jsou k smíchu, kamera je otřesná a schizofrenní, což v kombinaci s nelogickým chováním postav a kostrbatým dějem vytváří nudnou a zbytečnou podívanou, u níž budete ještě s láskou vzpomínat na ty předvídatelné, unylé ale krásně průměrné starší hororové snímky.

    • 18.10.2018  23:24
    Apostle (2018)
    ***

    Ve všech možných i nemožných ohledech se jedná o zcela průměrný film, na němž i těch pár výborných scén nezabrání tomu, aby Aposlte zcela zapadl do hluboké studnice filmové průměrnosti a zapomnění. Pomyslným posledním hřebíčkem do rakve tohoto snímku je jeho neúměrná délka, kvůli níž se mnohokrát kouknete na hodinky. Škoda, potenciál na ojedinělou a svěží hororovou jednohubku zde byl.

    • 18.10.2018  21:11
    Searching (2018)
    ****

    Od snímku Searching jsem nečekal vůbec nic. Myslel jsem, že se bude jednat jen o další podprůměrný počin, který po nějaké době vyšumí do ztracena. Avšak k mému velkému překvapení je to právě naopak. Searching je totiž hutným dramatem, které Vás ve svých nejlepších momentech zcela pohltí. Všechno od užitého stylu zobrazení na obrazovce počítače či displeji telefonu až po soundtrack a herecké výkony funguje tak jak má, takže se před Vámi na ploše čítající 101 minut rozestře originální a skvěle odsýpající podívaná s překvapivým "plot-twistem". Tohle se až na pár menších zaškobrtnutí moc povedlo. Skvělá práce! „I didn't know her. I didn't know my daughter.“

    • 15.10.2018  09:56

    Nádherný animovaný počin, který ve Vás bez nějakých větších problému probudí Vaše dětské já, takže si snímek užijete ještě intenzivněji. The Iron Giant má sice "jednodušší" premisu, nicméně tento fakt je bohatě vyvážen krásnou ruční animací a vtahujícím přesahem o přátelství. Režisér Brad Bird tedy stvořil výbornou pohádku, která ani po těch letech neztrácí nic na své hravosti a velkém poselství lidstvu. A to je moc dobře. Výborná práce! (iTunes) „It's bad to kill. Guns kill. And you don't have to be a gun. You are what you choose to be. You choose. Choose.“

    • 14.10.2018  23:43
    Nejlepší (2017)
    ****

    Wow! Už po několikáté zůstávám v němém úžasu nad tím, jakou kvalitní filmovou tvorbou se může polský národ chlubit. Najlepszy je totiž syrovou a servítky si neberoucí sondou do života muže, který byl schopný odrazit se od naprostého dna a dosáhnout svých limitů, snů a niterných tužeb. Je totiž vážně vtahující pozorovat, jak nezdolná lidská touha po zlepšení sebe sama a splnění si svých snů překlene i drogovou závislost. A právě tento atribut se dokonale zrcadlí v perfektním hereckém výkonu Jakuba Gierszała, který snímek Najlepszy povznáší na novou, téměř až lehce dokumentární rovinu. Nebýt tedy lehce přestřelené stopáže, o plném hodnocení by již nemohl být sebemenší pochyb. Avšak myslím, že i navzdory tomuto malému "nešvaru" si snímek královsky užijete. Skvělá práce!

    • 12.10.2018  21:39

    Nahlédl jsem Pánu Bohu do oken a to co jsem uzřel mne zcela uchvátilo. First Man je totiž rozmáchlou filmovou bohoslužbou režiséra Damiena Chazelleho, která ve své nejniternější podstatě snoubí to nejlepší, co je momentálně ve filmovém průmyslu k vidění. Všechno od vizuálních efektů až po výborný soundtrack pracuje na naprosté maximum, přičemž i ta nejmenší součást tohoto nádherného soukolí patří k tomu nejdůležitějšímu a zcela nepostradatelnému. Snímek rovněž oplývá nádhernými stylizovanými obrazy a perfektním využitím zvuku, takže například start rakety Apolla 11, zejména v kině s Dolby Atmos, patří k tomu nejúžasnějšímu co jsem v kině viděl od dob snímku “Interstellar” v roce 2014. Epickou odyseu Christophera Nolana nezmiňují jen tak pro nic za nic. First Man si totiž právě od něj a od snímku “The Right Stuff” vypůjčuje to nejlepší a z patřičnou důstojnosti to přetváří k obrazu svému. Samotnou kapitolou jsou herecké výkony (Ryan Gosling!), které s precizní pečlivostí dokonale lícují s celkovým vyzněním snímku. Jsem si zcela jistý, že přistání na Měsíci, ten památný moment, kdy se psala historie zlatým písmem, již nešel natočit lépe. Sešlo se u něj totiž tolik kvalitních ingrediencí a vizionářských tvůrců, že ve špatný výsledek snad doufal jenom člověk, který je touto událostí a kosmonautikou nepolíbený. Výborná práce! PS: Pokud Vám mohu radit, vyrazte na snímek do kina se zvukem v Dolby Atmos. Ten soundtrack a všechna ta bohatá škála zvuků ve mne bude rezonovat ještě hodně dlouho! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „That's one small step for man, one giant leap for mankind.“

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace