Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (2 041)

plakát

Ambulance (2022) 

Typický produkt Michaela Baye, který ale v některých momentech zřejmě trpěl krizí identity. Tak asi zhruba nějak takto lze v pár slovech popsat jeho nejnovější snímek Ambulance, který se občas bere až zbytečně moc vážně. A přitom první polovina snímku neskutečně dobře odsýpá a akce je krásně přehledná, což je navíc korunováno klasickými kamerovými veletoči Michaela Baye. Bohužel, v druhé polovině režisér z nějakého neznámého důvodu zvolí vážnější podtón, který markantně zahustí tempo snímku. To by sice ve finále až tak moc nevadilo, nicméně Bay ho prolíná s neuvěřitelně infantilními momenty (operace přes FaceTime), což nepůsobí zrovna dvakrát dobrým dojmem. Přičtěte si k tomuto i přestřelenou stopáž a dostanete velmi rozpolcený film, který chce být vším, ale v hořkém finále je jen další generickou podívanou, na níž se za pár měsíců zcela zapomene. Škoda. „You are all gonna have the greatest story to tell at dinner tonight!“

plakát

Moonfall (2022) 

Ano, je to přitroublé až hrůza, nicméně snímky Rolanda Emmericha žádnými hlubokomyslnými díly opravdu nejsou. Právě u jeho počinů můžete totiž díky absenci jakéhokoliv smysluplného děje jaksepatří vypnout a doslova si užívat všechny ty šílenosti, které se svým tvůrčím týmem navařil. Z této "definice" rovněž vychází jeho nejnovější zářez jménem Moonfall, jehož název evokuje přesně to, co lze od tohoto snímku očekávat. Vizuální a akční stránka filmu je zároveň i jeho výkladní skříní, jelikož na každém opulentním záběru, kde se něco likviduje ve velkém či kde trosky Měsíce dopadají na zemský povrch je něco děsivě krásného, pročež Vám í díky tomu olbřímí stopáž čítající 131 minut nebude až tak moc vadit. Zbytek ingrediencí jako jsou kupříkladu herecké výkony snad ani nemá cenu zmiňovat, protože každý z nich je zde jen jakousi zvrácenou kulisou pro naprostou destrukci snad všeho myslitelného. Pokud Vám tento aspekt nevadí a máte Emmerichovu tvorbu rádi, mohu Vám Moonfall jen a jen doporučit. Jako vizuálně opojná jednohubka na volné odpoledne totiž v rámci svých možností postačí více než dobře. „You underestimated us.“

plakát

Rozhovory s vrahem: Výpověď Johna Waynea Gacyho (2022) (seriál) 

Ano, je už dlouho známým faktem, že Netflix má tento typ dokumentárních sérií či minisérií zkrátka "v paži". Conversations with a Killer: The John Wayne Gacy Tapes je totiž opět velmi vydařenou záležitostí, v níž společně s vyšetřovateli rozplétáme hrůzné vraždy mladých mužů, za nimiž stojí jedna lidská zrůda. (Netflix)

plakát

Úniková hra: Turnaj šampiónů (2021) 

Nezajímavá “hororová” záležitost, jež zaujme pouze slušně zpracovanými místnostmi. Zbytek ingrediencí opravdu za nic nestojí. Nebrat. (HBO Max)

plakát

Metaloví lordi (2022) 

Metalová muzika je nedílnou součástí mé DNA, tudíž si tuto filmovou jednohubku více než rád (lehce) nadhodnotím. Snímek Metal Lords režiséra Petera Solletta se sice nemůže chlubit inovativním scénářem či perfektními hereckými výkony, nicméně v tváří v tvář epickému soundtracku a všudypřítomné lásce k této tvrdé hudbě to tvůrcům rádi odpustíte. Jako oddychová hudebně komediální jednohubka totiž funguje více než dobře, což mi tentokrát ke spokojenosti vážně stačí. Skvělá práce! PS: Nečekaná camea členů některých mých oblíbených kapel opravdu velmi potěšila! (Netflix) „Metal is the key to everything.”

plakát

Dannyho parťáci 3 (2007) 

Tvůrci se (díkybohu) poučili z chyb druhého dílu a nepouštějí se do žádných větších scenáristických změn, tudíž opět dostaneme svižnou a lineární podívanou, která zaujme zejména pestrým hereckým obsazením a kreativní loupeží. Jsem velmi rád, že se kvalitativní laťka opět posunula směrem nahoru, byť je první díl stále v nedohlednu. Dobrá práce! (HBO Max) „You know, you're half smart, Ocean.”

plakát

Dannyho parťáci 2 (2004) 

Oproti skvělému prvnímu dílu se bohužel jedná o velký skok vzad. Příběh ztratil svou zábavnost a sympatickou přímočarost, přičemž tyto atributy nahradilo zmatené překombinované a hlavně nudné cosi. Celý tento kalich zoufalství doplňuje nezajímavý “heist” a herci, kteří zde očividně nemají vůbec co hrát (Vincent Cassel). Tohle se vážně moc nepovedlo. Škoda. (HBO Max) „Nothing costs nothing.”

plakát

Dannyho parťáci (2001) 

Skvěle odsýpající “heist movie” se svižným scénářem a našlapaným obsazením. Steven Soderbergh zkrátka stvořil atraktivní zábavnou podívanou, u níž si její jednoduchou přímočarost a následnou velkou loupež budete užívat plnými doušky. Skvělá práce! (HBO Max) „Run and hide!”

plakát

Constantine (2005) 

Opojná filmová záležitost s výrazným komiksovým podhoubím, jejíž koncept pekla se velmi podobá tomu jak jsem si ho vždycky představoval. Snímek Constantine režiséra Francise Lawrence vyjma výtečné vizuální stránky rovněž zaujme i hlavním hrdinou s tváří Keanu Reevese. Jeho John Constantine je charismatický týpek, jež při posílání démonů zpět do pekla trousí suché hlášky a kouří jednu cigaretu za druhou. Není zde zkrátka žádný prostor na to, abyste si tohoto “samorosta” neoblíbili. V kombinaci s precizní akční stránkou a (překvapivě sympatickým) Satanem se tedy jedná o skvělý filmový zářez, který byste určitě neměli minout. Tohle se vážně moc povedlo. Skvělá práce! (HBO Max) „Welcome to my life.”

plakát

Mistrovská úroveň (2020) 

Snímek Boss Level sice nadchne epickým rozjezdem kde se pořád něco děje, čímž nás provází trefné prupovídky Franka Grilla, nicméně postupem času začne být čím dál tím více zjevná scenáristická bezradnost, která vyústí v podivné monology Mela Gibsona a přitroublé rozuzlení. Ve finále tedy dostaneme zábavnou akční jednohubku s osobitou videoherní stylizací, které ale ke konci začne trestuhodně docházet dech. A to je vzhledem k našlapanému začátku vážně velká škoda. (Netflix) „They have an army. All I have is time.”