Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Horor

Recenze (2 041)

plakát

Eternals (2021) 

S přehledem ta nejhorší marvelovka vůbec. Eternals režisérky Chloe Zhao již od prvního pohledu nepůsobí jako něco, co by do estetiky a dynamiky Marvel snímků lehce zapadlo. Většina scén je nudně statická, dialogy působí šroubovaně a mnohdy i zbytečně, akce je opravdu pomálu a herecké “výkony” snad ani nestojí za řeč. Přičtěte si k tomuto všemu i neuvěřitelně dlouhou stopáž a dostanete něco, u čeho se jen málokdo s mohutným zívnutím znuděně nekoukne na hodinky. Snímku by bezesporu slušel nějaký dramatičtější střih, který by výslednou stopáž dostal na nějakou alespoň přijatelnou úroveň, avšak mám neutuchající dojem, že ani to by Eternals k lepšímu výsledku nepomohlo. Když je pro tvůrce přednější inkluze před propracovaným dějovým obloukem a vtahující akční stránkou, tak je něco opravdu hodně špatně. „When you love something, you protect it.”

plakát

Encanto (2021) 

Podmanivý příběh s neočekávaně temnými zákrutami, jež je zabalen do nádherné animace a rozjuchaných rytmických písní. Tak asi nějak takto lze popsat nejnovější Disneyho zářez jménem Encanto, jež nám předává rodinné hodnoty a pospolitost s grácií sobě vlastní. Celý snímek díky svižnému scénáři pěkně odsýpá, takže Vám i poněkud delší stopáž poměrně rychle uteče. Za zmínku zde rovněž stojí i choreografie u některých písní, na kterou je zkrátka vážně radost pohledět. Tohle se vážně moc povedlo, pročež byste si příběh rodiny Madrigal a jejich čarovného domu určitě měli pustit. Skvělá práce! „Maybe your gift is being in denial?“

plakát

Barák (2022) 

Fantastická práce s atmosférou, neotřelou animací a loutkami, kterou ale podkopávají poněkud slabší příběhové linie, které občas vypadají až zbytečně moc artově. Je to vážně veliká škoda, jelikož potenciál na vydařený temný snímek zde skutečně byl. (Netflix) „Time to get you a home.”

plakát

Bod varu (2021) 

Jsem vážně moc rád, že jsem si o tomto snímku předem nic nezjišťoval, potažmo ani nekoukal na žádné trailery. Možná právě taky proto jsem nakonec dostal delikátní a oku lahodící filmovou záležitost, jejíž největší síla tkví v pedantské míře autenticity, plynulém a organickém scénáři, civilních hereckých výkonech (Stephen Graham!) a zejména v úžasné kameře, která mi tak moc sedla. Právě kamera je podstatným elementem a vlastně i výkladní skříní snímku Boiling Point, jelikož celý snímek je točen na jeden dlouhý a ničím nepřerušovaný záběr. Zejména díky ní si neuvěřitelně hektický předvánoční večer v luxusní restauraci jaksepatří užijete. Tohle se zkrátka moc povedlo, pročež byste si tento filmový klenot neměli nechat ujít. Výborná práce!

plakát

Archive 81 (2022) (seriál) 

Vydařená “binge watch” hororová záležitost spoléhající na pomalé budování atmosféry a propracované charaktery. Archive 81 se mi velmi líbil v počátku, kdy spolu s hlavním hrdinou pomalu rozkrýváme tajemství starých videopásek, pročež právě zde je celková atmosféra vystavěná vážně hodně kvalitně. Bohužel, zhruba v polovině začne převládat více fantasy, potažmo sci-fi prvků, což mi k vyznění prvních čtyř dílů upřímně moc nesedlo. Avšak i přes tento detail se stále jedná o povedený hororový zářez kombinující mystično, okultní spolky a jiné dimenze. Archive 81 byste tedy určitě neměli minout, jelikož vážně stojí za Váš čas. Skvělá práce! (Netflix)

plakát

Hotel Transylvánie: Transformánie (2022) 

Zcela zbytečné pokračování, které vyjma několika vydařených gagů a povedené animace prostě nemá čím zaujmout. Tohle je zkrátka jeden z těch případů, kdy nezkrotná touha po větším zisku zcela zastínila potřebu nějakých kvalitnějších filmových ingrediencí. Škoda. „We are expanding the hotel!”

plakát

Krotitelé duchů: Odkaz (2021) 

Rozpolcený. Tak přesně toto slovo tak nějak vystihuje tento snímek, jelikož se urputně snaží zavděčit jak novým divákům, tak zároveň i těm odkojeným prvním snímkem z  roku 1984, nicméně skvěle nefunguje ani jedno. Ghostbusters: Afterlife má sice na režisérské sesli syna režiséra původního snímku, avšak ve finále jsem měl neutuchající dojem, že ani on nevěděl co chce vlastně natočit. První polovina snímku je tedy víceméně vydařený restart s novými postavami a jejich příběhy, avšak polovina druhá je jedno zdlouhavé pomrkávaní na fanoušky původních “Ghostbusters”, což v kombinaci s nepřehledným digitálním bordelem působí vážně velmi roztěkaným a zvláštním dojmem. A i když jsem, stejně jako většina hodnotících, byl zcela nadšen scénou s původním týmem, tak ani to vlastně celý tento počin v mých očích nějak zvlášť nepozvedlo. Občas zkrátka jenom vzpomínání na staré dobré časy nestačí, občas je zkrátka tou nejlepší volbou přijít s něčím novým, něčím, co už (konečně) důstojně naváže na filmovou ikonu osmdesátých let. Snad se tedy jednoho dne vážně dočkám. PS: Netřeba dodávat, že i přes sporné kvality tohoto filmu se stále jedná o daleko, daleko lepší snímek, než bylo to divné a zbytečné cosi z roku 2016! „I don't remember this job being so painful."

plakát

Na místě činu: Zabiják z Times Square (2021) (seriál) 

Vtahující kriminální minisérie zabývající se sériovým vrahem Richardem Cottinghamem, která nám rovněž přiblíží poněkud temnou historii proslulé Times Square. (Netflix)

plakát

Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic (2022) (TV film) 

Dojemné a nostalgické okénko do jednoho z největších literárních a filmových fenoménů současné doby. Celý snímek je až po okraj napěchován rozhovory a dosud neviděnými archivními záběry z natáčení, což výsledný dojem a s tím spojenou nostalgii ještě více umocňuje. Pokud jste tedy, stejně jako já, vyrostli na knihách a snímcích o chlapci, který přežil, tak počin Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts vážně musíte povinně zhlédnout. Tohle se totiž moc povedlo. Skvělá práce! (HBO GO)

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

První polovinu snímku si to neskutečně divným způsobem utahuje se sequelů a rebootů, aby se ve finále stal jen dalším nepovedeným a zbytečným sequelem v nikdy nekončící řadě. Na snímku The Matrix-Resurrections je vážně špatně snad všechno. Scénář je podivná směsice nesourodých žánrů, který přihlouple popírá většinu toho, co vybudovala původní trilogie, akce má blíže spíše k laciným televizním adaptacím a herecké výkony (chudák Keanu Reeves) jsou na úrovni vyplivnuté žvýkačky. Za zmínku zde tedy opravdu stojí jen vydařená vizuální stránka a ikonický soundtrack, na jehož křídlech nostalgie jsem se rád znovu vznášel. Bohužel, pak přišla režisérka Lana Wachowski, aby mé fandovství, stejně jako svoje nejslavnější dítko, zadupala do hrobu a ve finále si na něm ještě zatancovala čardáš. Některé kultovní filmové značky je někdy vážně opravdu lepší nechat spát… „The most important choice in Neo's life isn't his to make.”