elizabeth_ba

elizabeth_ba

Hana Skřeková

okres Prostějov
Homo sum, humani nil a me alienum puto.

homepage

31 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 16.10.2017  11:19

    Zatím na mě celá série působí, že kdyby byly epizody bez zvuku (aspoň tedy některé jejich části), bylo by to mnohem lepší. Dívat se na to dá a někteří při tom chvályhodném výzoru (Vyorálkem a Polívkou počínaje, Majerem konče) i dobře hrají, ale jako celek to zatím příliš nefunguje. No, uvidíme později. Ženské hrdinky buď nijaké (Klára, Eliška) nebo nesympatické (Irenka, byť její představitelka je opravdu krásná), Batěk mě ani jako záporak ani jako mstitel nezaujal, a tak nejzajímavější jsou auta a von Lippi, který má ale moc málo prostoru. Stejně bych asi na místě Magdaleny stála o něj než o Vladimíra, uvidíme, co z toho všeho vyleze, zrovna Lippi se má nějak v dalších dvou dílech objevovat vice, snad ještě přijde nějaký zvrat, zatím je dějová linka ještě slabší než v předchozí sérii. No prostě nebýt těch aut, kostýmů a těch chlapů už jsem dávno sledovala něco rozumnějšího.

    • 13.9.2017  11:18

    Zajímavá epizoda o tom, jak někdy dokáže člověka ovlivnit a potrápit dřívější špatně učiněné rozhodnutí. A jak Kůstka v autě plakala, tak celá ta situace trhala srdce i mně.

    • 11.9.2017  10:22

    Jarred: Tváříš se jako když jsem domů prines' štěně a ty jsi mi řekl, že je to krysa.- Booth: Asi tak nějak.

    • 10.9.2017  20:25

    Ty tři krásky z Jeffersonova institutu umí být taky pěkný harpyje a dokážou pěknejm a sympatickejm chlapům lámat srdce takřka na potkání.

    • 8.9.2017  11:36

    Opět stačí jen výstižná hláška bez komentáře: "Max Keenan: Mohu se vás na něco zeptat? Spíte s mojí dcerou? Both: Ne. Max Keenan: Proč? Jste gay?" :-))

    • 5.9.2017  23:00

    "Kdyby Ed žil jako člověk, neumřel by jako kůň." Opět jedna z famózních Boothových hlášek.

    • 5.9.2017  22:54

    "Když někdo vypadá jako ty, nechápe to. - Co tím myslíš, Boothe? - Máš dokonalou strukturu obličeje." Taky bych si přála, aby mi někdo vyznal lásku takto neotřele... ;-)

    • 31.8.2017  10:16

    Booth riskující kariéru pro Kůstku a naše první setkání s paní žalobkyní Caroline Julianovou.

    • 30.8.2017  21:16

    Podle mě se jedná o jeden z nejhezčích romantických seriálů, jaké jsem kdy viděla. Aspoň některé díly. A takové zmrazené prase v drtiči na dřevo je rozhodně zajímavější kulisa (i když to teda bylo v epizodě předchozí), než bývá v seriálech k tomu primárně určených.

    • 30.8.2017  20:57

    Poté co jsem zhlédla poslední epizodu, jsem se vrátila k té úplně první. Změna hlavních představitelů byla snad ještě větší než v Poirotovi. Přesto jsem začala se zájmem všechny epizody sledovat znovu. Mezi Kůstkou a Boothem to jiskří rozhodně líp než během manželství... ;-)

    • 30.5.2017  20:49
    Paní z Monsoreau (TV seriál) (1971)
    ****

    První díl byl naštěstí viděn v češtině, a tak jsem si mohla vychutnat dialogy mezi (mým oblíbeným) Jindříškem (III. z Valois) a Chicotem a Jindříška se svými mignons… Bohužel zrovna druhý díl, kdy pro mě (opět) poněkud nezáživně Diana líčí Bussymu své trampoty s vévodou z Anjou a s nejvyšším lovčím, jsem viděla v ruštině, a tak se neubránila srovnání s dříve viděnou ruskou verzí. A ta je i přes (ale možná, že právě pro) podrobnost a přesnost dle předlohy a především pak výběrem hlavních představitelů – zejména těch mužských (až na Chicota, který je ve francouzské verzi vskutku skvostný) alespoň pro mě mnohem a mnohem lepší (ono totiž na Saint Luca a de Bussyho, ale na i Quéluse, Schomberga a bez pochyby i na mého Jindřicha je vskutku radost pohledět) . A kolegu uživatele kindermana bych moc ráda poznala, pokud je tedy skutečně podobný Chicotovi z tohoto (francouzského) zpracování... ;-)

    • 11.5.2017  22:16
    Koroleva Margo (TV seriál) (1996)
    ****

    Rovněž překrásná adaptace, úplně stejně jako převedení navazujícího románu o paní z Monsoreau. I toto je natočeno velmi podrobně a věrně předloze - dokonce ty drobné změny považuji za snahu propojit obě série a celé to oproti Dumasově předloze "zrealističtit" a přijímám je vcelku kladně, motiv lásky a žárlivosti a de Bussy atd. vůbec nebyli na škodu. Lze obdivovat krásnou hudbu, kostýmy a lokality. Jenže převeliké nadšení pociťované z Grafinjy už se tady nekonalo… I román o Margot se mi líbí méně než o Dianě (která ve skutečnosti nosila zcela jiné jméno – byla Francois tedy Františka…) a s adaptací se to má podobně. A jak málo k tomu stačilo – především naprosto úžasný casting Grafinjy de Monsoreau (mnou tam dostatečně vychválený). Tady naopak mě casting docela zklamal – titulní hrdinka Margot, stejně jako její přítelkyně Jindřiška (nebo Henrietta) jsou vybrány dobře, přežít se dá i Anibal de Coconat (nebo Coconas) a už jsem si zvykla i na Kateřinu (byť ve zpracování paní z Monsoreau mně konkrétně ona vůbec neseděla). Co je ale podle mě moc špatně, jsou mužští hrdinové, před nimiž se údajně všem dámám podlamovala kolena – tj. de Guise, či La Mole. U zdejších by se to určitě žádné nestalo. No a, pokud vzhledově nejlépe z celého hereckého ansámblu vypadá budoucí Jindřich IV., co měl nos delší než království, tak je něco moc špatně… Pokud je František d’Alencon (mladší bratr francouzského krále, jehož Alžběta Tudorovna nazývala žábá(č)kem) vyšší než samotný král Karel IX., je taky něco blbě. V Grafynje vypadal (už jako d’Anjou, tj. nejstarší bratr vládnoucího krále) mnohem blíže skutečnosti. Zatím co u Grafynjy de Monsoreau jsem už po cca třetině věděla, že to bude zaslouženě pět hvězdiček a po díle posledním to dosáhlo i na zařazení do Oblíbených, zde to jsou "jen" čtyři – stejně jako u knihy. Vincent Perez s Isabelle Adjani ve francouzském filmovém zpracování mě totiž oslovili více a celý film působil syrověji a vzhledem k době, v níž se děj odehrává, proto autentičtěji, tady to na ty potoky prolité krve a spousty sexuálních hrátek bylo až příliš krásné a upravené.

    • 26.4.2017  19:57
    Modrý kód (TV seriál) (2017)
    *

    Kdyby v tom nehráli Marek Němec a Roman Zach, tak se to nedalo vydržet ani do první reklamy. Možná i zajímavý případy, ale příběh a jejich spojení zcela zničilo natočení a vztahy mezi postavami (jsou jako z telenovely). Jen ten Zach je tam jako ruskej doktor (jj. věrozvěst ze Soluně zahraje zcela všechno) docela uvěřitelnej. Marka Němce jsem předtím viděla ve Vraždách v kruhu (a i když i těm se dalo teda leccos vytknout), v nich mu to teda sedlo o dost líp. Co se týče zbytku tak škoda slov...

    • 26.4.2017  19:34
    Grafinja de Monsoro (TV seriál) (1998)
    *****

    Naprosto geniální seriál pro ty, kteří se raději dívají na obrázky než čtou. Obrazem totiž zprostředkuje celý děj knihy, aniž by si ji člověk musel jedinkrát otevřít. To ovšem není můj případ, já už ji párkrát přečetla a navíc jsem ji musela otevřít i během sledování, protože moje ruština stojí za psí štěk a já jsem se nechtěla v ději ztratit. Už když jsem viděla Saint-Luca a Jeanne na jejich svatebním plese, tak jsem věděla, že to půjde. No a, když na něj (ten bál) dorazil i de Clérmont Bussy-d'Amboise, tak bylo jasný, že kdybych nešla dalšího dne do práce, tak jsem snad ani nešla spát… Nádherné stavby a povedené kostýmy a téměř bezchybný casting (až na záporné role, především Monsoreau se mi více líbil ve verzi francouzské). Proti knize bych měla výhrad spoustu, proti této její adaptaci (snad až na přílišnou podrobnost) žádnou. Její obšírnější popis naleznete v mém milém Deníčku, jako příspěvek č. 31. Příběh o paní z Monsoreau se mi vždy líbil, ačkoli byl méně akční a dramatický než Královna Margot a méně romantický a zamilovaný než Krásná Gabriella, dnes už se ale spíše zamýšlím nad tím, kolik zbytečně zmarněných životů nám nabídl (a to by si člověk řekl, že po bartolomějské noci dostanou lidi rozum). Zajímaly by mě i ostatní lokality, kde se natáčelo, třeba ta část, co se měla odehrávat v Lyonu, kde se Chicotovi povedlo zamezit tomu, aby se Guisové (jak jinak než podvodem) dostali na francouzský trůn. Ačkoli Diana de Meridor postrádá i v tomto zpracování jiskru, pro mě je to nepodstatné, mně stačí, že to moc sluší oběma zamilovaným mladíkům, kteří zde vypadají lépe než v obou francouzských zpracováních (filmovém i seriálovém) a že oheň v sobě má za obě ženské představitelky Jeanne. No a vždycky, když se na obrazovce objeví Jindřich s Chicotem, tak lituji, že moje ruština není lepší, leč domnívám se, že scénáristka postupovala natolik dle předlohy, že otevřu-li si ji, přijdu tak maximálně o vizuální zážitek, když se objeví Saint-Luc či Bussy nebo nějaká stavba a já ještě stále koukám do knihy, chtějíc znát přesný průběh rozhovorů, zatím co na obrazovce už dávno jinde jsme, je to jiná vesnice... Těším se na adaptaci románu Královna Margot, jež zdejším událostem předchází o svatbě Jindřicha Navarrského a Markéty z Valois, po níž následovala Bartolomějská noc. Jen doufám, že to bude natočeno zcela jinak. protože příběhu lásky Diany a Bussyho rozhodně jakási cudnost svědčí (stejně jako odbojné lásce Saint-Luca a Jeanne), tak vášnivá láska Markéty a La Mola by stejně natočená vypadala asi docela směšně.

    • 26.4.2017  19:31
    Labyrint - Série 2 (série) (2017)
    ***

    Vzpomínám si na jednu takovou latinskou větičku „Quis Hectorem cognovisset, si Troia feliciorem fuisset“, tedy „Kdo by znal Hektora, kdyby Troja byla šťastnější“, a při sledování už druhé série od režiséra Jiřího Stracha mě napadla její parafráze „Kdo by znal Václava III., kdyby nebyl v Olomouci roku 1306 zavražděn?“. Odpověď je nasnadě, zřejmě nikdo, zapadl by jako jeho předchůdce Václav II., byť ten byl velmi úspěšným panovníkem, zvláště s přihlédnutím k tomu, v jakých s prominutím sračkách přebíral tuto zemi. Tak máme o klukovi, který se nedožil ani svých 17 let, spousty knih, polemik, odborných studií, diskusních fór a v neposlední řadě teorií o jeho smrti s mnoha možnými ale nikdy bezpečně prokazatelnými pachateli. Jednou bych byla moc ráda, kdybych se dožila toho, aby se stejné popularity dočkal i jiný stejně starý (vlastně mladý kluk), který byl také posledním svého rodu a taky neměl na růžích ustláno… Spekulace o tom, že měl Václav III. (manželské) děti se objevuje taky nezřídka, mnohem více se mi však líbila fabulace paní Ludmily Vaňkové na toto téma v knižní sérii Od trůnu dál, když spojila osudy potomků Václava II. a Záviše z Falkenštejna, kteří nám buď mizí z pramenů a nám známých událostí (Závišův syn s Alžbětou Uherskou) nebo nemáme doklad o jejich narození vůbec (potomci Václava III. a Violy Těšínské). V tomto seriálu jsem se těšila na propojení s Hroznatovci potažmo bl. Hroznatou, které v seriálu rovněž zaznělo a které není tak profláknuté jako je téma Václav III. Schválně jsem nehodnotila jednotlivé epizody (nač taky, smysl to má dávat jako celek a ne jako u seriálů jejichž epizody bývají dokončené, tady to dělení na ně podle mého názoru úplně postrádalo smysl), přesto se mi to celé zdálo horší než první série. Vzhledem k tomu, že výhrady, které mám i já už padly v komentářích přede mnou (o nadbytečných osobách, nelogických jednáních postav, nevyváženém prostoru pro jednotlivé osoby atd.), zmíním pouze to, že jsem doufala v nějaké propojení řádu a čachrů lobisty Kříže. Zklamalo mě to a může to být tím, že po první sérii, kde až do doby, než se tam objevila ta „kam čert nemůže,…“, to šlapalo jako hodinky, a já měla příliš velká očekávání… Tak připojím své obvyklé snad tedy v příští sérii (a snad s lepším scénáristou, scénář se mi jako slabina zdál už i u série předchozí).

    • 23.3.2017  21:00

    No jo, všechny holky a ženský na Sicílii jsou krásný, vysoký (vyšší než Montalbano) a mají snoubence někde daleko, nejlépe někde na moři. Lépe si ten příběh vedl, než jsem zhlédla všechny další, takhle ho řadím jen jako jeden z mnoha se stejným scénářem, i když jsem si moc oblíbila postavy, miluji sicilské památky a krimi zápletka není hloupá, to stálé opakování s okouzlením Montalbana nějakou dívkou (ještě, že tahle aspoň nebyla blondýna), mě už trochu nudí.

    • 21.2.2017  22:53

    Tak tenhle díl byl opravdu příšernost. Buď už jsem jich (těch dílů) viděla skutečně mnoho, nebo mně iritovala nesympatická Lišková, za uši tahající dabing Simony Stašové či skutečnost, že do toho jsou zase nějak namočeni Kuffarovi. Reputaci tomu nemohou napravit ani překrásné sicilské památky a výhled na moře z komisařova domu. Opravdu nepovedené.

    • 14.2.2017  22:50

    Salvo Montalbano se svou přitažlivou dočasnou zástupkyní (a zbytkem týmu) řeší dva zdánlivě spolu nesouvisející případy (přepadání starších paní na cestě do kostela či z něj a zmizení jistého gynekologa), které nás i sicilskou policii zavádějí do různých zákoutí ostrova i lidských myslí. V pravou chvíli se ta souvislost samozřejmě najde, ačkoli se všichni z komisariátu věnují především krásné Barbaře a nebo možná právě proto, protože právě ona ji odkryje. Seriál těží ze sympatických postav a především z krásných památek, jinak je to takový lepší průměr mezi detektivními příběhy.

    • 13.2.2017  23:18

    Tenhle díl se mi zdál slabší. Jediné plus bylo, že jsme se konečně (po devíti dílech) dozvěděli skutečné jméno Mimiho Augely (sice se už tak představoval té svojí „Bebe dobré ráno“ ve Výlet do Tindari, ale nějak jsem to tam nestačila zaregistrovat a pouštět si to znovu se mi nechtělo) a samozřejmě úchvatné sicilské památky.

    • 6.2.2017  19:30

    Tak především, není to dokument, jedná se o prolínání fikce a reality. To se v některých dílech povedlo lépe (v prvním a třetím), v dalších už méně (v druhém a tomto, čtvrtém). K nim oběma mám podobné výhrady, i když tento přece jen považuji za o trochu lepší. Vidím pouze jednotlivé obrazy událostí, které ale dohromady nic nespojuje, toliko doba, v níž se odehrávají. V tomto a předchozím díle si mě získal Rašilov, myslím, že hraje podobně dobře jako pan Dlouhý pana Štěpánka a v předchozím díle se dotahoval i na pana Javorského (představujícího pana Buriana), i když Oldřich Nový teda pořád není. Fiktivní postavy měly asi být tmelícím prvkem, mě však při sledování spíše ruší, především pak postava Lilly Krall, u níž občas nějak nechápu, proč tam vůbec je, snad mi to dva další díly ozřejmí. Zatím bych v seriálu raději viděla Natašu Gollovou, s níž má asi nejvíc společných prvků, nebo Zitu Kabátovou, již jsem měla moc ráda (ty maličké roličky, které oběma byly přisouzeny, v žádném případě neberu jako dostačující). A s jakýmikoli soudy ohledně jednotlivých postav (např. pana Söhnela) bych byla velice opatrná, přikláním se spíše k názoru kolegy Enšpígla než kolegy laepuse. Ono, nesmíme příliš důvěřovat interpretaci mezi lety 1948-89. Na druhou stranu jsem ráda, že to u českého filmu ještě před válkou z různých důvodů zabalili oba „pretty face“ českého filmu (tj. Novotný i Wanka), jelikož jejich ztvárnění bych asi nepřekousla… Trošku v rozpacích jsem z pana Marvana, nejen tedy z jeho představitele, ale i z role, kterou mu v seriálu přisoudili a o níž mi nebylo dosud nic známo.

    • 29.1.2017  15:36
    Tut (TV seriál) (2015)
    **

    No, kdyby to nemělo být o faraonovi Tutanchamonovi, tak by to možná nebyla až taková hrůza, jelikož je to pěkné, líbivé a barevné... (tak proč, k čertu, musí být barevný ještě Haremheb??? Už se k tomu sice vyjádřili kolegové misterz a beckett51, ale pro mě osobně je tohle zcela a absolutně neodpustitelné udělat z posledního faraona XVIII. dynastie v nejlepším případě Nubijce). Celé mi to připomíná pokus Italů a Francouzů s Odysseem, s tím rozdílem, že princ Télemachos byl mnohem hezčí, ale na projekt vynaloženo mnohem méně peněz. Když si totiž odmyslíme výpravu a barvičky, dostaneme děsnou (s prominutím, ale fakt se to nedá jinak nazvat) sračku, a asi jsem už dost velká, abych si příště, až uvidím, že se tvůrci z po za Atlantiku rozhodli natočit něco z počátků evropských dějin (Egypt sice leží v Africe, ale rozhodně je kolébkou evropské civilizace), uvědomila, že pro mě prostě platí zákaz zhlédnutí. Tohle je sice lepší než Pompeje a kolega misterz má pravdu, že je to fiktivní příběh zasazený do historie, jenže (bohužel) rozhodně ne starověkého Egypta, s ním to má společné max. jména.

    • 24.1.2017  22:52
    Vojna a mír (TV seriál) (2016)
    ****

    Tak nakonec jsem všechna průběžná hodnocení (tj. po jednotlivých zhlédnutých dílech) vhodila do kýblu, tj. odsunula do svého Deníčku, jelikož je nakonec všechno jinak... Každé další zhlédnutí filmového zpracování románu L. N. Tolstoje je pro mě takovým testem, jestli už jsem dospěla nebo jestli pořád ještě ne. Bohužel ještě zatím ne, ale už se to jistě blíží. Moc pěkné zpracování, i když začátek byl trochu slabší (měla jsem pocit, že sleduji spíše Pýchu a předsudek než Vojnu a mír) a některé postavy mohly být pro filmové (i tv) zpracování raději vypuštěny, tak zhruba od třetího dílu to nabralo na obrátkách, a od dílu číslo čtyři až po téměř konec celé řady je to z mé strany už bez výhrad. Snad jen ztvárnění zdejšího svůdce, Anatolije Kuragina, jsem nějak "neskousla", ale to nakonec byla jediná větší chyba na kráse a možná jsem jen neměla porovnávat s Vasilijem Lanovojem (jelikož ten je zkrátka nesrovnatelný).

    • 23.1.2017  21:07

    Škoda, že jsem se na tuhle pohádkovou fantasy nepodívala už o Vánocích, byla totiž mnohem, mnohem lepší než všechno, co nám v tu dobu předložila Česká televize (a navíc jsem se na ní nemusela finančně podílet). Tohle jsou přesně ty okamžiky, kdy zapomenu, že jsou Rusové národ, který si za posledních cca sto let zcela sám a dobrovolně (tj. sua sponte) úplně zničil celou svou elitu, a naopak si vzpomenu, jak stateční kdysi byli ti, již se (ve 13. století) snažili postavit a vybudovat hráz mongolskému vpádu. No a jelikož si jako prince (ať už Konradina nebo toho dračího, i když byl to tady vůbec princ? ;-)) představím jako něco mezi Areem Ludovisi a Apolónem Belvedérským, tak toto se tady tvůrcům skoro povedlo (byť takový Télemachos v Odysseovi vypadal ještě o malinko lépe a přiznávám se k tomu zcela dobrovolně, i když nejsem přesně ta cílová skupina, o níž píše kolega flanker.27). Začátek mi připomněl staré slovanské legendy a ve mně se, někde hluboko v mé mysli ozvalo cosi, co si nepamatovalo, jak dlouho mám srdce na západ či severozápad od našich hranic a kvůli čemuž jsem si příliš nelámala hlavu ani nad logikou příběhu (např., že ta dlouhá doba k byla v české verzi pouhé dvě generace; a kolegyňko Jezinko.Jezinko, víš ty jaká musela být úmrtnost kojenců bez maminek!? ;-)), natož abych přemýšlela nad reálným základem příběhu (to jsem začala až teď), zda to celé mohlo mít původ u Vikingů a co za Igora knížete na Rusi to vůbec mohlo být…(jestli např. tento předek královny Kunhuty), protože tady to není o historii (i když jak plyne z mého komentáře, já ji nakonec dostanu fakt všude), tady to bylo především o vizuální stránce a ta byla po všech stránkách moc povedená. A co na tom, že najdeme kus Krásky a zvířete, kus Modré laguny a něco z Jestřábí ženy i malinko z ruských bylin, co na tom, že v tom nelze shledat nic původního... Mně se to celé líbilo a moc. PS: A celé mě to utvrdilo v tom, že SPOILER tv prima opravdu neumí psát obsahy k filmům (Mira by musela být úplná trubka, je jí to celé jasné o dost dříve) a vyzradit její lásku k dračímu princi před tím, než se setká s Igorem, je taky úplně pitomý, neboť teprve během návratu Miry je jasný, jak se věci mají... KONEC SPOILERU

    • 18.1.2017  21:11

    Ale jo, až na to, že tam furt telefonují z různých modelů (vytáčet číslo jsem již dlouho neviděla, většinou jen vyťukávat ;-)). Jinak krásné exteriéry - sicilské památky se mi líbí stejně nebo i více než jinde v Itálii a má to sympatické postavy (ty, s nimiž se znovu setkáváme). Pijí tam kafe a jí mořské potvory, za to všechno hodnotím kladně a zápletka je ucházející (ač nikterak převratná).

    • 17.1.2017  00:35

    I když mě ani čtvrtá série ani její poslední díl nezklamaly (ba naopak), pořád se mi nejvíce líbí epizoda s "Tou ženou". Tady, kdybych hledala důvod k odebrání hvězdičky, tak ho asi najdu, ale mě to celé tak pohltilo do děje, že když jim tam zazvonil (teda zavibroval) mobil, tak jsem já zvedala ten svůj, že nemám zájem jejich plný počet snižovat. A ač vzpomínku na Rudovouse jsme už zaznamenali a rozuzlení se dalo čekat, tak rozhodně ne od dílu, kdy jsme se o něm dozvěděli.

    • 16.1.2017  23:49

    Poněkud trapná zápletka se synem zemského soudce Cmíralem (kromě naznačené se už dalo usuzovat jen na to, že se zamiloval do dívky z chudé rodiny a rodiče byli proti, ale protože tam s ním žádná nepřijela, tuto tezi jsem rychle opustila), tak jen doufám, že ji auctoři (původci) rychle změní. Jinak celkem ucházející, zejména tedy interiéry luhačovického hotelu natáčené v prostějovské radnici a prostějovském secesním hotelu Národní dům...

    • 16.1.2017  23:40

    Mně se první díl líbil, a vyprávění o prvorepublikových hvězdách na počátku dob pohnutých považuji za docela realistické, i když jeho závěr v roce 1953 bude (aspoň pro mne) asi dost smutný. Herecké projevy hlavních protagonistů, zejména Javorského a Dlouhého (Buriana a Štěpánka) jsou výborné. Judit Bárdos (fiktivní postava herečky Krallové) sice moc nemusím, ale vyloženě mi tam nevadí (možná i proto, že nepředstavuje třeba Natašu Gollovou nebo moji oblíbenou Zitu). Ztvárnit Oldřicha Nového už se Rašilovovi nepovedlo tolik jako v případě Buriana a Štěpánka (ale dávám mu šanci) a ani Vančura mě nenadchnul, ale byl tam tak krátce, že jsem si ho vybavila až při přečtení komentářů zde na csfd. Dobrý scénář, docela zajímavé (a mně ne vždy známé) sondy do životů hlavních protagonistů (např. o takovém Binovcovi jsem dosud nic nevěděla; a to, co se dozvěděla, moc kladný nebylo). Příběhy nemuseli (už zase) "rámovat" rokem 68, mě tam ta komparace spíše ruší, než aby sérii nějak buď dramatizovala nebo naopak propojovala... Možná bych se za to měla spíše stydět, než to tady psát, ale pro mě byl Mnichov v jednom zprostředkovaném projevu (nebyl to ten Benešův, co ho ve filmu četl Štěpánek) podán tak racionálně, že by asi úplně lehce přesvědčili i mě - na naši společnou historii s Němci bych asi velice slyšela (s přihlédnutím k tomu, co následovalo, musím konstatovat, že zatraceně bohužel), takže vůbec nevím, zda bych byla nějak statečná nebo jen prostě neodporovala zlu násilím (jako Tolstoj nebo Chelčický), kdybych v té době žila. Parádní výprava, kostýmy (Adinin kožich by se mi moc a moc líbil), sice mám strach, že to celé zase časem nevydržím (jako České století, kde jsem se od Mnichova nebyla schopná dívat), ale zatím jsem zvědavá na pokračování načrtnutých osudů a u sledování vytrvám. Asi díl zhlédnu i znova (zatím trošku lítám v postavách, netuším, kdo z tehdejších filmařů byl komunista, mluvili o tom, podobně i o Rudém právu a Vlajce, ale uniklo mi to, etc).

    • 8.1.2017  11:48

    Pokud to nebudu brát jako adaptaci románu Karla Maye nebo dokonce remake původního filmu (což jsem od začátku nebrala) ale jako něco, co se v té době mohlo i odehrát (byť i tak to bylo místy naivní), tak se mi to líbilo a beru to na milost ;-). Sympaticky na mě působil i představitel Old Shatterhanda (jak zmiňuje, že boxoval v saském spolku, tak jsem se i zasmála, což mám i v tomto typu filmů ráda), vypadá podstatně více německy než Lex Barker (jehož kvalit jinak samozřejmě nedosahuje), takže v tomto ohledu jsem (na rozdíl od mnoha dalších spolukomentujících) problém neměla. A ani s ostatními představiteli, tady se spolukomentátory souhlasím, že Pierre Brice moc jako Indián nevypadal (mnohem lépe to dopadlo ve filmu Dákové, stejně jako Robertu Taylorovi mu člověk věří spíše ty Římany). Náčelníka Dobré slunce nám sice obětovali o něco dříve než v knize i původním filmu, ale vzhledem k tomu, co jsem napsala v úvodu, proč ne. Mělo to být především o Vinnetouovi, jenže to zase celé bylo spíše o Old Shatterhandovi (a taky vlastně proč ne, Vinnetou teprve totiž přebíral zodpovědnost a hned první zkouška se příliš nepovedla). Každopádně mě to navnadilo na zhlédnutí dalších dvou dílů.

    • 7.1.2017  14:36

    Jako historickou detektivku si sice představuji něco jiného a člověk se chtě nechtě neubrání srovnání s Četnickými humoreskami, ale rozhodně se to dalo vidět a rozhodně zhlédnu i další díly. Sympaticky napsaná postava starého rakouského četníka (docela slušně zahraná Zedníčkem, i když by mi tam asi více sedli jiní herci), nový československý vedoucí (sympatie získává pokud hovoří o svém bratru, co dělal hajného i Lichtenštejnů), dva mladí četníci, správně aktivní i sečtělí, ale na rozdíl od svého vedoucího jsou ve službě teprve týden; zbylé (nečetné) osazenstvo četnické stanice, pár místních (včetně šantánu) no a pak skupina padouchů... Inu, "to by se za císaře pána stát nemohlo. Zlatý Rakousko."

    • 4.1.2017  22:04

    Mně to zas až tak nezklamalo, i když předchozí epizody byly lepší. Na závěrečné hodnocení (a opravy tohoto komentáře) počkám po zhlédnutí celé série.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace