charlosina

charlosina

ta neaktivní

Dánsko
ta, co sleduje ty nekoukatelné artové sračky a blinká emoce do komentářů

233 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 5.11.2018  00:21
    Climax (2018)
    ****

    Velmi nepříjemný film. Prostě nepříjemný. Někdo mluví o provokaci, někdo o brutálnosti, někdo o předvídatelnosti, někdo o prvoplánu... Pro mě to byl "jednoduše" nepříjemný film. Se vším všudy. Aka nezapomenutelný zážitek. // Překousnu hodně, jak ty mačistické kecy, tak ty vypatlané hlášky ze stran "něžného pohlaví" (téměř archaismus, což?), ale křik dítěte mě bude strašit dlouho. // Kamera a podmanivá hudba (rozuměj: jsi tam a tohle všechno se ti fakt děje) je na výbornou, jen to rozpoložení časové linky se mi zdálo neúměrné.

    • 1.8.2018  21:52
    Příběh služebnice (TV seriál) (2017)
    ****

    První série parádní. Druhá je už tak nějak navíc a poněkud se rozpadá.

    • 18.7.2018  21:24
    Milada (2017)
    **

    Nic jsem od toho nečekala a stejně mě to zklamalo. // Stručně řečeno dost nepovedený film, až budu mít povídavou, vypíšu všechno, co mě ve filmu zabolelo, teď si jen pofoukám bolístky.

    • 25.3.2018  22:30
    Čtverec (2017)
    *****

    Film roku! // Víc než kousavá ironie do uměleckého světa/byznysu je Čtverec ostrou kritikou (zejména švédské) “korektní” společnosti. A to na výbornou. Co situace, to libůstka. Navíc hlavní představitel je nepokrytý pokrytec, o to víc je film sympatický. // Viděno dvakrát, přičemž druhá verze byla výrazně prostříhána (cca o 30 min. kratší). Tu nebrat. //

    • 28.2.2018  13:28
    Wind River (2017)
    ***

    Původně jsem chtěla dát 2*, ale ta krajina mě strašně bavila. Jinak to ale bylo dost klišé, otřepané charaktery a velkohubé dialogy. //

    • 4.2.2018  01:20
    The End of the F***ing World (TV seriál) (2017)
    **

    Konečně vím, co to znamená “hipsterský” film/seriál. // Netflix se snaží oslovit široké spektrum publika, v tomhle případě se rozhodli zacílit na teenagery znuděné svým blahobytem. Nechci moralizovat, to vůbec, ale to, že je něco “jinaké” (rozuměj: jsi strašně cool outsider, jakkoli bizarně to zní, který se už ze zásady musí vymykat), ještě neznamená, že je to dobré (rozuměj: v Buffalo bylo víc zábavy, viď, Vincente). // Nechcete si raději zahrát Funny Games, když už se rak nudíte, hajzlíci?

    • 14.1.2018  22:32

    Byla to láska na první pohled.

    • 14.1.2018  01:05
    Brooklyn (2015)
    **

    Neskutečně dlouhý film s nevyužitým potenciálem. A i když ho vidíte poprvé, působí okoukaným dojmem.

    • 4.11.2017  01:20
    matka! (2017)
    ****

    Když já ráda ty špatné filmy... // Aronofsky a jeho pojetí ženy je prostě ojedinělé, i když nešikovně, ale s typickým rukopisem.

    • 5.7.2017  23:19

    Takový zbytečný, ale úplně zbytečný film.

    • 30.6.2017  22:51
    Interstellar (2014)
    **

    Budu zlá, Interstellar jakožto film je řemeslně dobře odvedenou prácičkou, Matthew McConaughey je boží, narace plyne do nebeských výšin, to jo, ale... ta pointa to prostě zabila. // Prý opus magnum, já tomu říkám faux pass.

    • 24.11.2016  01:28
    Pod kůží (2013)
    **

    Tak nebudu se tvářit, že to za něco stálo, když to byla šílená nuda (a to ty nekoukatelné artovky umím ocenit, he). // SPOILER // Scarlett si asi řekla, že jako každá herečka, která chce být uznávaná, by si měla alespoň jednou za svou kariéru střihnout roli v nějakém těžce uměleckém filmu, a tak na to kývla. Protože ale scénář, poskládaný víceméně z jízdy autem a pár dialogů, kterým stejně nebylo rozumět (skotský akcent rullez!), byl očividně nudný, rozhodla se svlíknout, aby se na to vůbec někdo podíval. (Mimochodem tyhle scény stály tenhle nízkorozpočtový filmek zřejmě šílený prachy a tak nezbylo na další herce a proto se tam objevují převážně samé obludy, z nichž nejsympatičtější byl právě onen Sloní muž.) No a nic víc se tam v podstatě neděje, potká pár nadržených týpků, které pošle někam pod hladinu, kde se z nich stane forma nápadně podobná použitému kondomu (a není ten režisér náhodou feminista?) a pak zjistí, že by "to" přece jen mohla prubnout, přičemž se jí zhroutí svět. A tak už to vlastně nechce (nebo snad ani nemůže). The end. // Za hudbu a nejdelší záběr pojídání jednoho sousta dezertu na světě (skoro půl minuty!) 2*.

    • 5.11.2016  13:47

    Z nostalgie k tomu baru *

    • 14.3.2016  01:12

    Natočit dokumentární film založený na rozhovorech bez použití jediného souvislého dialogu, tomu říkám umčo. // I když se odpoutám od toho, že paní novinářka Renata Kalenská je značně nesympatickou osobou (ba co víc, působila na mě vyloženě jako trubka, byť trubka oceněná Cenou Ferdinanda Peroutky), její podsouvání toho, co má Brabenec říkat, nerespektování jeho projevů, že o tom se bavit nechce nebo že k tomu nemá co říct (což bylo natolik zjevné, že i totální neznalec řeči lidského těla by věděl, kdy má držet hubu, pokud si dotazovaného alespoň trochu váží), to už jí odpustit nemůžu. // Vyvrcholením celého filmu, kdy ho i přes jeho protesty (ani její kozy na něj nezabraly) přece jen dostala na onen pomyslný vrchol, který měl posloužit jako symbolicé pódium s výhledem na věznici ve Valdicích, byla "otevřená zpověď" paní novinářky, kterou onen dokument o to víc zdegradovala (o koho tam vlastně šlo?), snad proto se celé dění pojmenovalo jako Evangelium, ona snad čekala rozhřešení či co... Na což ovšem Brabenec zareagoval tak, jak se na underground "pronásledovaný" filmaři s poněkud bulvárním přístupem sluší a patří: Brabenec drtí plechovku piva a říká "Líbí se mi ten zvuk." Prostě k věci. // Zpočátku jsem měla dojem, že se přede mnou otevírá jeden z nejintimnějších dokumentů, který je možné v současné produkci najít, ale záhy se tahle idea rozplynula v čemsi, co víc než dokument připomínalo reality show. Nikdy víc.

    • 29.2.2016  22:51

    Revenant Zmrtvýchvstání aneb Jak si Leonardo DiCaprio pro Oscara přes mrtvoly šel (a to doslova). Ale vůbec mi to nevadí. Film jsem si maximálně užila. // Komentář uživatele movie mluví za vše.

    • 5.2.2016  01:14
    Mrzout (2014)
    ****

    Přestože film obcoval se všemi zažitými klišé (protivný stařík lpící na minulosti, hysterická snacha vyčerpaná jeho přítomností, ušlápnutý manžel/syn, který trpí komplexem selhání vůči svému otci atp), pobavil a nejednou překvapil. Za sebe ale musím říct, že skandinávským černým komediím sentiment rozhodně nesluší. // Hvězdička nahoru za představitele "mrzouta" - Antti Litja perfektní.

    • 21.12.2015  15:29
    Maska (1994)
    ***

    Nikdo to prostě nedělá tak jako Jim Carrey.

    • 18.12.2015  20:38

    Čím jsem starší, tím víc se mi to líbí.

    • 15.12.2015  18:55
    Prometheus (2012)
    **

    "Co bylo před Alienem." - podle všeho vzduchoprázdno. Lidstvo si přinejmenším hrálo na Boha (což tedy dělalo vždycky), nebo se snažilo ho hledat ve vesmíru. Místo toho našli inteligentní mutanty. (Nebo... to byl stvořitel??) Zdá se vám to jako blbost? Ale ne, to je jen nový vtípek Ridleyho Scotta, který už snad víc než na scénář sází na své jméno. // Ano, jméno Ridley Scott může pracovat jako dobrý tahák na kvalitní trhák, ale někdy je to prostě jen chyták na rádoby filosofický propadák.

    • 15.12.2015  18:46

    Metaforické podobenství o konzumní společnosti aneb Až na dno rozežranosti. // Najdete na vimeo.

    • 15.12.2015  17:52

    Herecká plejáda těch nejlepších - všichni tři excelujou, i když uznávám, že pro Joshe Brolina a Kate Winslet mám slabost. A na nich to celé stojí - svým výkonem dokážou vytvořit vypjatou atmosféru v situacích, které si to žádají, sexuální napětí taky funguje, jsou zkrátka důvěryhodní. Alespoň první část filmu... // Kdyby to Reitman ukončil o dvacet minut dřív, udělal by lépe. Takhle pro mě Labor day sklouzává do zapoměníhodných příběhů s růžovým pozlátkem, jakých bylo už stovky.

    • 15.12.2015  11:26
    Pěna dní (2013)
    **

    Bylo to tak barevné, tak hýřivé, tak... bylo toho tolik, že se to pro mě stalo téměř neúnosným. // Pro někoho bude Pěna dní Gondryho masterpiece, a já rozhodně nechci shazovat kvality tohoto filmu - cením si jak jeho odvahy, tak jeho imaginace; navíc Gondry sáhl jak po oblíbené knize, tak po oblíbených hercích; rozhodně ani nechci plkat něco o tom, že knížka byla taková a maková a že film jí nesahá ani po přebal - naopak se domnívám, že v mnohém knihu snad i přesáhl, minimálně co se fantazírování týče... Pěna dní rozhodně není špatným filmem. Jen... jen jsem prostě měla pocit, že pokud nebudu pod vlivem LSD nebo alespoň zkouřená, tak to zkrátka nebudu stíhat...

    • 16.10.2015  20:33
    Polytechnika (2009)
    *****

    "Jestli budu mít syna, naučím ho milovat. Jestli budu mít dceru, řeknu jí, že jí patří celý svět." // Černobílý snímek v dokumentárním duchu zachycuje jednu událost, a to spíše z pohledu nezúčastněného diváka, jen občas můžeme nahlédnout do soukromím aktérů, kterých se ona tragédie přímo týkala. O to víc je Polytechnique silnější, protože... protože do hlavy prostě nikomu vidět nemůžeš. Kamera ve stylu voyeura je němá a přesto vypovídá o ne/pochopení dokonale. // Můj čtvrtý film Denise Villeneuevea a musím říct, že prostě ví, jak na to.

    • 26.8.2015  18:52
    Bugarach (2014)
    **

    O čem to vlastně bylo? O místě, které má tajemnou moc? O vlivu médií na chod společnosti? O umění vytřískat peníze z kdejaké banality? O moci slova, jen tak ledabyle utroušeného, které pohne následujícími událostmi a změní život obyvatel jedné malé vesničky? O fanatizmu? O zoufalé snaze přežít? O touze se zviditelnit? // Bugarach. Místo, o němž je několik dokumentů. Tenhle je z těch slabších. Ostatní jsou alespoň vtipné.

    • 26.8.2015  18:15

    Pohled do duše mladého klučiny, který žije s vědomím své pedofilní orientace a přijímá za to plnou zodpovědnost se vším, co to obnáší - včetně sexuální abstinence. Pohled do duše mladého klučiny, který hledá své místo ve společnosti a zažívá svůj coming out. Pohled do duše mladého klučiny, který se otevřeně svěřuje na kameru se svými pocity. Jak tedy vyplývá z výše uvedeného, jedná se o pohled do duše mladého klučiny, což tedy považuju za největší handicap filmu, který se snaží zachytit niterní svět pedofila. Jestliže se režisérka snažila ukázat světu, že i ti, jež považujeme za "úchyly", jsou vcelku normální lidé, kteří prostě musí žít tak, jak se narodili a akceptovat to, plně to chápu a klaním se - rozkrývání tabu, navíc takto otevřeně (skutečně ukázal světu svou tvář?), se prostě cení. Bohužel věk hlavního protagonisty značně ubírá na důvěryhodnosti filmu, minimálně v té rovině, kdy (a netvrdím, že to byl záměr) se projevuje snaha o zobrazení denního života normálního pedofila. Dneska je Danielovi dvacet. Ví, že nebude mít rodinu, že musí eliminovat svůj sexuální pud. Říká, že si je vědom toho, že jeho láska je zakázaná. Říká, že si vystačí s pravačkou. A já mu to věřím. Je mu taky teprve dvacet, že... // Výborný námět na časosběrný dokument. Protože fakt by mě zajímalo, jak člověk své abnormální (což není míněno pejorativně) sexuální zaměření vnímá, resp. zvládá třeba ve čtyřiceti, padesáti letech... A co se mezitím děje. Ale tohle není ten typ dokumentu. Tohle je čtený deník mladého kluka, který chce zažít svůj coming out. Ačkoli je jeho výpovědní hodnota - jakožto zpověď pedofila - zkreslená, minimálně tím věkem, jako otevřená zpověď se rozhodně cení. // A nemístná poznámka na závěr: ukázat, že život pedofila musí být těžký, protože je plný odříkání a sebezapírání, není nic lehkého, ale třeba Larsu von Trierovi k tomu stačilo pár sekund v Nymfomance.

    • 6.12.2014  00:38

    Jednoduše řečeno síla. Prostě síla. A to nemám s koňmi vůbec nic společného. // Film, na který jen tak nezapomenu.

    • 30.11.2014  19:46

    Natolik infantilní komentář, resp. "dialog tučňáků", že váhám, jestli dát plnou palbu za nejvíc bizar komedii, nebo zůstat v rovině reality a uznat, že to byl fakt špatně udělaný dokument. // Tučňáků si vážím, ale tohohle filmu nemůžu.

    • 10.11.2014  15:03
    Na cestě (2012)
    ****

    Nemám v oblibě filmové adaptace, ale ještě víc mi vadí ono otřepané "kniha je lepší než film". Za to mám slabost pro road movie. // U Jacka Kerouaca je to trochu složitější, protože psaní zakládá na bázi pocitové, nikoli dějové - což bývá u filmu problém. Tady jsem ale problém neměla, protože Walter Salles se s tím porval obstojně. Tudíž výsledek není nijak dechberoucí, ale rozhodně není ani zavrženíhodný. // Zkrátka film o putování a přátelství, o svobodě, nespoutanosti. Dobrodružství tkví v samotném životním stylu, nikoli v příběhu samotném, což samozřejmě může kdekoho nudit, leckoho pobouřit. Co už. // On the Road bylo očekávané dílo, které tak nějak vzniklo a pak tiše zaniklo, neb - podobně jako kniha v době svého vzniku - nemá přívržence, ale kritiky. // Pro mě osobně v pohodě podívaná na něco, co se dnes už moc nenosí (a seru vám na hipstery).

    • 16.8.2014  21:54

    O Allanu Karlssonovi jsem četla, že je to takový švédský Forrest Gump. A tak trochu je, sic vykastrovaný a s úchylkou pro výbuchy, ale stejně okouzlující ve svém vnímání reality. // Aneb pojetí moderních dějin na švédský způsob.

    • 16.8.2014  21:48

    Já snad ani nic lepšího nečekala, tohle je prostě brilantní filmové řemeslo - a přestože to není typ filmu, který bych vyhledávala, okouzlil mě - postavami, scénářem, zápletkou, barvičkami a hlavně kamerou. Btw. Ralph Fiennes exceluje a jeho role Gustava se nyní (pro mě) stává nejgalantnější filmovou postavou všech dob.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace