Recenze (136)
Druhá světová válka: Globální perspektiva (2012) (TV film)
Druhá světová válka v kapse. Velmi přesně dávkované informace (,které jsou minimálně akcentované ,,vítěznou stranou,,) o těch nejpodstatnějších okamžicích s přijatelnou porcí mluvících hlav, která se snoubí s celkem atraktivním vizuálem ptačí perspektivy a slušnými animacemi. Po první části to vidím na ideální učební pomůcku pro ty školáky, kteří nejsou sice nadšenci do válečné bojové techniky, ale snaží se v pokud možno co nejkratším čase pochopit faktory, které ovlivnily konflikt. ____________ Inovativní dokument zejména v ohledu přikládání nebývalé vážnosti ekonomickým zdrojům jednotlivých stran konfliktu a jejich následných důsledků na vedení války.
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
WHEN MAN ARE FIERCE AND THRE IS JUSTICE INVOLVED THERE WILL BE BLOOD.
Equilibrium (2002)
Kult tohoto filmu jsem doteď nějak nepochopil. Celé to vypadá jako kdyby se Wimmer rozhodl vykrást Orwellův a Bradburyho fikční svět a s tím chtěl natočit svůj Matrix, ale naneštěstí s toho vylezla jenom pseudofilozofující zhovadilé béčko, kde ani ta akce není tak cool a originální, jak by se chtěla tvářit.
Erin Brockovich (2000)
Výborné angažované drama, ale nemůžu si pomoct a vždy, když ho někde vidím, tak mám hned hořký pocit v ústech a vzpomenu si, jak Julia (byť hrála velice dobře) vyhrává Oscara v kategorii, kde byla v tom roce i Ellen Burstyn a to s výkonem, který doteď považuju za jeden z nejlepších minimálně posledních 20 let. Vím, že bych si to asi neměl vybíjet zrovna na filmu, který za to může pramálo, ale přes podobnou křivdu je holt někdy dost těžké se nějak přenést. 75%
Ex Machina (2014)
Blade Runner v novém kabátku víc zaměřený na manipulaci a sexualitu.
Fair Play (2014)
Člověku je někdy promrhaného potenciálu líto víc, než kdyby to byl lecjaký provar. Ten námět postavy pořádně vymáchat v morálním bahně a ukázat následky jejich rozhodnutí skýtal až běda. Místo toho k rozhodnutí hrdinů přistupuje Sedláčková bohužel značně apologeticky.
Firefly (2002) (seriál)
WHAT DID YOU SAY, POST-CIVIL WAR SPACE COWBOYS ? OH YEAH !
Fruitvale (2013)
Hodně silný debut od Cooglera a Spike Lee bude mít určitě radost, že má následovníka. ___ Na poli jednoho zdánlivě obyčejného dne výborně vykreslený charakter chybujícího mladíka snažícího se znovu postavit na nohy, který ale nakonec ukazuje, že jakmile jste v Americe mladý černoch se zápisem v trestním rejstříku a nemáte velkou kliku, jste v podstatě v háji. Výtečný kus angažované filmařiny, ale pořád si myslím, že ta etuda se psem je dost těžkopádné "foreshadowing" a moc tam celkově nezapadá. PS: Po tom, co jsem viděl Fruitvale Station a Creed, si troufám říct, že Michael B. Jordan je jeden z nejzajímavějších herců své generace.
Gran Torino (2008)
CLINTS METAHERO ON STEROIDS!
Hlad (2008)
SMRT ZA ŽIVOT A ŽIVOT ZA SMRT.