Recenze (136)
Hlad (2008)
SMRT ZA ŽIVOT A ŽIVOT ZA SMRT.
Strom života (2011)
SPARK OF HOPE IN THE DARKNESS, TOUCH OF EVIL IN THE GOODNESS OF THE MAN.
Pozůstalí (2014) (seriál)
NEJLEPŠÍ SERIÁL posledních 2 let.____ Svým rozsahem až biblický příběh o hledání významu ve světě bez něj a zároveň detailní sonda do života utrpení, žalu a viny lidí, kteří v něm byli necháni po "Vytržení" napospas. Geniální scénáře, úžasná režie a dechberoucí herecké výkony. PS: Kevin a Nora jsou nejlepší pár, co můžete momentálně vidět na obrazovkách.
Nejsem do tebe blázen (2014) (seriál)
Cash for gold ;)
UnREAL (2015) (seriál)
“You could make a perfectly happy person jump off a bridge.” “Thank you.” Nemilosrdný pohled za oponu výroby reality show. Tvorba TV romantických pohádek je totiž neskutečná řezničina a kdo při ní neupsal duši ďáblu, tak za nějakou dobu ztratí hlavu, protože tady je svědomí vstup zakázán.
Život Adèle (2013)
FADE TO BLUE. Asi nejzajímavější a nejpropracovanější použití barev pro vyprávění příběhu (SPOILERS!) od We Need to Talk About Kevin._____ Kechice snímáním postav většinu času v detailech, použitím výhradně diegetické hudby (až na poslední scénu) a rozbitím klasické dramatické stavby, kdy nechává scény plynout déle než je normálně zvykem, vytváří nebývale silný pocit volného plynutí života a iluzi reality. TOTÁLNÍ IMERZE. Pro ně nejvíce pohlcující zážitek, jaký jsem kdy u filmu měl, na jehož konci jsem měl pocit, že znám Adéle líp než kohokoli z mých přátel. ____ A to hlavně díky její představitelce. To, co předvádí na plátně Adèle Exarchopoulos, je dechberoucí, v 19 letech podala nejenom nejlepší výkon roku 2013 (a to jsem si myslel, že Cate Blanchett tehdy nikdo nemůže sahat ani po kotníky), ale pro mě jeden z nejlepších výkonů, které jsem kdy viděl - intuitivní, úžasně syrový, naprosto nebojácný a nejen fyzicky, ale hlavně emocionálně zcela obnažený - pro ni asi životní role, kterou bude asi hodně obtížně překonat, ale moc rád bych se mýlil. ZELená a FIAlová
Zootropolis: Město zvířat (2016)
Disney on a Roll ! Po loňském pixarovském coming-of-age příběhu Inside Out, o tom že bychom měli přijímat i ty negativní emoce a ocenit i právě něco takového jako smutek, přichází další ambiciózní animák. A tentokrát se tvůrci soustředili ne na emoce, ale na společenské problémy. A není divu, že tenhle film v Americe tak opěvují v dnešní době nárůstu mezirasových problémů a politických kampaní plných xenofobie. ____ Nevzpomínám si v poslední době na podvratnější animák. Komplikované věci jako předpojatost, předsudky, stereotypy (a další jako xenofobie, rasismus si můžete doplnit sami...) se řeší tak elegantně a obratně, že nikdy nepůsobí didakticky ani šluníčkářsky. To všechno je podpořené podle předpokladů nádhernou do nejmenších detailů propracovanou animací, komplexně do hloubky vystavěným světem plným vtipu, svěžích nápadů a narážek (brandovský "Mr. Big" u mě vede těsně před smartphony s nakousnutou mrkvičkou a místním Heisenbergem) a v neposlední řadě úžasnou dvojkou Judy a Nicka, která je naprosto dokonalá pro všelijaké buddy dobrodružství plné zábavy. Dost možná animovaný film roku.
Sázka na nejistotu (2015)
Filmová esej o prohnilosti amerického bankovnictví. Hořkosladká, zábavná, hrůzu nahánějící a chvílemi nečekaně emotivní a Steve Carell podává doposud asi nejlepší výkon své kariéry. 90%
Beze mě: Šest tváří Boba Dylana (2007)
Jako dělovka do tváře schematickým biopicům.
Daleko do nebe (2002)
Dokonalá dobová stylizace. Až tak, že to působí jako to nejtroufalejší melodrama 50. let.