Oblíbené filmy (10)
U Konce světa (2013)
Tady fakt není o čem uvažovat, takhle dobře a přitom přirozeně jsem se nepobavil hodně dlouho. Pegg, Frost, Wright...to je prostě banda magorů a tuhle trilogii zakončili naprosto dokonale. Jejich druh přirozeného a plynulého humoru bez nějakých rázných rozesmívaček, jak jsme zvyklí, prostě můžu. Člověk si připadá "ty vole dyť tam nic moc fest vtipného nebylo, proč se směju?" A o tom to je. Navíc prostě nikde nenajdete lepší hospodské rvačky než tady. Oproti těmhle akčním scénám je i Man of Steel hovno!!! :-) A fest se těším až si dám zase někdy dostaveníčko s Doktorem Inkem.
Captain America: Návrat prvního Avengera (2014)
Byl jsem dvakrát v kině a dvakrát spokojen. Vidím tam jenom dva nedostatky, první je v rychlých soubojích nepřehledná, roztřesená a strašně zbytečně stříhaná kamera. Druhá věc byla, že ačkoliv se film jmenuje Winter Soldier, tak samotný Bucky nebyl až tak zásadní postavou jak by se dalo čekat, a spíše hrál druhé housle. Ovšem fenomenální druhé housle! Pro mě jako fanouška Marvelu a jeho MCU není jiná možnost než 5. Výborně. edit: Asi nejlepší film od Marvelu.
Deadpool 2 (2018)
Asi jsem se trochu bál, že bude dvojka jen odvar, nebo naopak zbytečně přebujelá jednička protože peníze. Ale ne...je to jedno z těch dobrých pokračování, které první díl přebije, vylepší, rozvine a jede si svým stylem. A přitom tak nějak pořád stejným stylem jako jednička. Těžko popsat. Je to neustálá jízda hlášek, akce, humoru, nadsázky, dělání si prdele snad ze všeho a nejvíc Marvelu a DC. Někomu může kadence vtipů přijít až moc, ale mě tento styl naprosto vyhovoval. Hlavně proto, že se film nebere vůbec vážně a Deadpool to dává výrazně najevo. O to víc člověka překvapí, že ve filmu naprosto bezchybně fungují i temné a emocionální pasáže. Za toto si scénář a režie zaslouží potlesk. Závěrem dávám plný počet a Deadpool 2 je pro mě nejlepší film tohoto roku. Infinity War si můžou tak maximálně jit čupnout do rohu a zpytovat svědomí, hlavně s tou emocionální částí. A naprosto mě oddělalo, jaký smysl pro detail měli tvůrci v celém filmu včetně soundtracku. Holy Shitballs a ostatní chorálové kousky přímo v orchestrálu Tylera Batese mi nechaly spadnout čelist. Docela mě baví některá místní kritika toho, jak je Deadpool pubertální a podobně. Jako by to před návštěvou kina nečekali po všech trailerech a dokonce i úchylných plakátech. To je jak jít na nějaký horor a pak kritizovat, že byl strašidelný. Za mě tedy 100%, jen málokdy mám po odchodu z kina takto uspokojivý pocit.
District 9 (2009)
Co Blomkamp vykouzlil s částkou, kterou na to dostal, je neuvěřitelné. Film se pomalu rozjíždí jakoby dokumentárním stylem, člověk se postupně dostává do obrazu a zrovna ve chvíli kdy už by jej to mohlo začít nudit se rozjede akční stránka filmu, která nemá chybu. Triky jsou zde použity hodně opatrně, ale vždy na nejlepším místě a jak už zde bylo řečeno, každý dolar byl protočen aspoň pětkrát. Film má své zápory, určitou béčkovitost a některé fakt divné "náhody", ale co se týče zpracování a invence, pro mě jednoznačně film roku 2009. Nemůžu dát méně než 5*
Temný rytíř (2008)
Jízda od začátku dokonce. Graduje to, graduje....furt to graduje, říkáte si, teď příjde finále, suprové finále, no jo, je to boží, teď už to bude jen o ničem. A ono prd, jízda jede dál a ještě víc a víc. Nolan se opět předvedl a vytvořil mistrovské dílo. Trochu lituji, že jsem Ledgera neznal dřív, bohužell žádný jeho jiný film mě zatím nenalákal a ani neláká, ale na druhou stranu jsem i rád, protože si ho milerád uchovám v paměti jako dokonalého psychopata Jokera. Jediné co bych snad filmu vytknul bylo až přehnané chroptění Batmana, tady Christian Bale fakt ujel, ale jinak zasloužených 5 hvězdiček. A kdyby šlo, dal bych i šest.
Kmotr (1972)
Jak tenhle film tak i knižní předlohu nemůžu slovně hodnotit, neboť jakákoliv chvála kterou bych napsal by nestačila.
Superpoldové 2 (2018)
Po špičkové jedničce jsem se trochu bál jak se to po sedmnácti letech vůbec povede dát dohromady. A světe div se, povedlo se jim to. Opět nálož skvělého jednoduchého (ale zároveň dost promyšleného a předem pointovaného) humoru. Pozorovat tuhle bandu prostě existovat je asi stejně boží jako "dělat pitšoviny" s vlastním kolektivem. Určitě bych ale doporučil podívat se nejdřív na jedničku, bez ní a znalosti poměrů docela chápu, že film někdo odpálí jako blbost už jen kvůli nepochopení stylu a humoru. Doufám, že při intervalu 17 let na díl se ještě někdy dočkáme i trojky. Za mě jasných 5. Tyhle dva filmy jsou moje srdcovka.
Eurotrip (2004)
Ač z mnoha pohledů určitě stupidní americká sračka (a tyhle názory opravdu chápu, protože to má v sobě tolik USA stylu, že by jednoho jeblo), pro mě jeden z nejpřehrávanějších filmů puberty a můj osobní kultovní snímek. Neustálá jízda dělající si prdel z klasicky ikonických zemí Evropy a stereopypů o nich. K filmu musí člověk přistupovat jako ke karikatuře, pokud jej začne brát trochu vážně, jde hodnocení rychle dolů. A pokud někdo dobře zná Prahu, hodně natáčecích míst pozná.
Interstate 60 (2002)
Už kvůli zamyšlení nad životem bych tenhle film doporučil alespoň na jedno podívání každému!
Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem (2003)
Nemá chybu, nemá vadu...dokonalé. Perfektní dílo perfektních Daft Punk. A to obyčejně anime fakt nemám rád.